Ayahuasca-ritueel

TrippyShit

Badass junkie
Dit leek me de geschikste plek om dit te posten.

Ik ben er klaar voor. Ik ga binnenkort met een vriend van me bespreken hoe hij erover denkt.
Een ayahuasca ritueel.

Opzich vind ik het idee van een ritueel niet echt mijn ding. Maar alleen thuis vind ik nou ook niet de slimste manier en het is vrij moeilijk te maken. Het wordt het ritueel dus.

Uit reports heb ik wel een beetje het idee wat me te wachten staat op zo'n ritueel.
Alleen er is nog 1 vraag! :openmouth:

Wat zijn de kosten? Ik neem aan dat zo'n ritueel niet gratis is. Wat zijn de kosten per persoon voor deelname aan zo'n ritueel? Oh en is er een leeftijd aan verbonden? Ik wordt van de zomer pas 18. Maar ik heb ervaringen met andere psychedelica en weet in de theorie zo goed als alles van ayahuasca. Voor het ritueel waag ik me eerst nog aan het roken van dmt. Ik weet gewoon dat ik er klaar voor ben en er zijn redenen waarom ik de ayahuasca tot me wil nemen.

Wie o wie kan mijn vragen beantwoorden?

Bij voorbaat dank :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Kosten hangt sterk af van waar je het doet. Maar 90 a 100 euro lijkt me zo'n beetje het gemiddelde bedrag voor een ritueel met begeleiding en overnachting.

Maar het goedkoopst lijkt me bij de Santo Daime. Hier zullen de kosten een stuk lager zijn, maar dan is het ook meer een kerkdienst idee, dus niet dat je er kan blijven slapen.

Voor zover ik weet wordt er doorgaans niet een strikte leeftijdsgrens aangehouden.

Verder klinkt het alsof je, je goed hebt voorbereid door je o.a. in te lezen en dergelijke. Ik denk dat het idd nuttig kan zijn als je al wat ervaring hebt met psychedelica voordat je deelneemt aan zo'n ritueel. Maar het is zeker niet strikt noodzakelijk. In Brazilië heb je ook veel rituelen waar veel 'gewone alledaagse mensen' (dus zonder drugservaring) aan deelnemen, en dat blijkt prima te verlopen. Dus het is ter voorbereiding niet per se nodig dat je nog is dmt gaat proberen.

Als je het mailadres wilt hebben van waar ik heb deelgenomen dan wil ik je wel even pm'en.

edit: pm verstuurd

Bovenaan