• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ayahuasca, Zeg dat wel

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je het samen neemt met anti depresivia kan dat gevaarlijk zijn (combi met mao remmers is niet goed). verder mischien met bepaalde drugs? maar dat weet ik niet, verder niet. Iboga is wel een middel wat dodelijk kan aflopen, maar bij Ayahuasca heb ik daar verder niks over gehoord.

JUNGLIST

Experimenterende gebruiker
Ik vraag me af wie die Ayahuasca betaald? Zo'n bijeenkomst komt op mij over als iets heel spiritueels enzo, en ik vind niet dat het er bij past dat iedereen aan de deur of als ze weg gaan geld moeten betalen.. Ik kan me er niks bijvoorstellen :P want het kost natuurlijk geld. Word het gewoon door 1 iemand betaald die dan bepaalde mensen uitnodigd of wat?

Plimu

Bewuste gebruiker
JUNGLIST zei:
Ik vraag me af wie die Ayahuasca betaald? Zo'n bijeenkomst komt op mij over als iets heel spiritueels enzo, en ik vind niet dat het er bij past dat iedereen aan de deur of als ze weg gaan geld moeten betalen.. Ik kan me er niks bijvoorstellen :P want het kost natuurlijk geld. Word het gewoon door 1 iemand betaald die dan bepaalde mensen uitnodigd of wat?

iedereen betaald gewoon geld aan de organisator(en) en klaar.
ze waren zelfs vergeten dat wij nog niet betaald hadden tot dat wij vroegen, bij wie moeten we betalen?
maar het is meer een beloning dan een betaling

rustug :stoned:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja, ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Je hebt een mooie ceremonie, onderdak, begeleiding, een sjamaan die word overgevlogen, Ayahuasca die is bereid, eten en erg mooie muziek!

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dumpy zei:
Ja, ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Je hebt een mooie ceremonie, onderdak, begeleiding, een sjamaan die word overgevlogen, Ayahuasca die is bereid, eten en erg mooie muziek!

Helemaal mee eens. Als je erover nadenkt hoe veel uren werk het kost om dat spul te bereiden. Verder moeten er andere voorbereidingen getroffen worden, en de ceremonie op zich daar gaat ook veel 'werk' in zitten. Als je er dan ook nog van uit gaat dat de belastingdienst langs komt, los van de administratie die dat met zich meebrengt (o.k. kost wsl niet niet veel tijd, maar toch.)
Ik zie niet in waarom b.v. een fysiotherapeut wel een normaal inkomen mag verdienen, maar een sjamaan op een houtje moet bijten omdat het etiketje 'spiritueel' gebruikt wordt. Ik zie het nog wel gebeuren dat als ooit de helende effecten van b.v. ayahuasca steeds evidenter worden, dat er dan ook zorgverzekeraars zullen zijn die het in hun (aanvullende)pakket zullen doen.

En natuurlijk is het zo dat zodra het een business wordt, dat er dan mensen misbruik van gaan maken, maar dat zal een minderheid zijn, zoals in alle andere gebieden van de samenleving. Door internet en mond op mond reclame zullen uiteindelijk de goede 'sjamanen' die voor een acceptabel bedrag hun werk doen wel komen boven drijven.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
kapitein-x zei:
Ik zie het nog wel gebeuren dat als ooit de helende effecten van b.v. ayahuasca steeds evidenter worden, dat er dan ook zorgverzekeraars zullen zijn die het in hun (aanvullende)pakket zullen doen.

Helaas zie ik dit niet echt snel gebeuren. Regeringen zijn al langer bekend met dit soort dingen maar houden zich angstvallig op afstand. En bedenk ook dat het nog maar een paar jaar geleden is dat de nederlandse politie een inval deed tijdens een ceremonie bij de santo daime kerk en een aantal van de leiders in de gevangenis gestopt heeft. De Santo Daime heeft toen een rechtzaak aangespannen en heeft toen gewonnen waardoor de Ayahuasca legaal bleef in Nederland. Dus volgens mij is de nederlandse regering nog lang niet toe aan het toegeven van de genezende werking van Ayahuasca.
Ook bij bijvoorbeeld Iboga is bewezen dat mensen ermee af kunnen kicken van heroine, crack etc. zonder afkick verschijnselen. Toch kan je zon behandeling alleen maar in een paar priveklinieken doen en dat kost heel erg veel geld aangezien hun het dan zelf moeten produceren. Er is ook een man geweest die naar de medicijnfabrikanten is gegaan van oa methadon en heeft uitgelegd en aangetoond wat iboga doet, toch weigeren ze de iboga in productie te nemen. waarschijnlijk omdat mensen dan echt genezen worden en niet half verslaafd blijven aan de methadon en dus daar aan hun geld uitgeven.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik snap wat je bedoeld, daarom heb ik ook voorzichtig als ik ben het woord 'aanvullend' tussen haakjes erbij gezet. Want dat zal dan de eerste stap zijn, dat sommige verzekeraars het opnemen in hun aanvullende pakket. Maar dan is het helaas alleen weggelegd voor mensen die zo'n duurder pakket kunnen betalen. Veel verzekeraars bieden nu ook b.v. accupunctuur aan, en misschien zelfs ook wel schreeuwtherapie :rolleyes: of weet ik veel wat...

Maar ik ben het zeker met je eens dat het nog lang zal duren voor ayahuasca net zo standaard wordt als b.v. de pil in het pakket :)

En ik vind zelf eigenlijk ook wel dat er eerst nog flink wat onderzoek verricht moet worden omdat het in de westerse wereld nog zo nieuw is.

Atropa

Bewuste gebruiker
Die detox van het lichaam is denk ik te wijten aan de onreine stoffen die in je systeem zitten.

Als je 3 dagen van te voren zorgt dat je cafeine, nicotine, THC, zuivel, vlees, vis, kaas, alcohol loos bent en gewoon op plantaardig voedsel leeft zonder zout of verzadigd vet zal die detox niet eens aanwezig zijn en gaat je gevoelsleven ook niet op slot op bepaalde punten.

Zelf ben ik zeker geen vegetarier en een stevige koffiedrinker. Maar als ik deze bullcrap allemaal afbouw en er uitgooi zijn m'n trips zoveel liefdevoller en met het eten van cactus is er totaal geen misselijkheid.

Eigenlijk kun je denk ik het beste op brood uit de natuur winkel leven de laatste dagen. Ons systeem is gewoon vergiftigd door de Westerse consumptie maatschappij.

Plimu

Bewuste gebruiker
inderdaad, ik nam een week bijna geen specerijen helemaal geen cola of andere caffeine en 4 dagen van te voren heel veel kauwen op het eten en alleen gezond eten.
ik denk dat daarom mijn trip ook zo goed uitpakte, het blijft me wel een misterie

Plimu

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Ik snap wat je bedoeld, daarom heb ik ook voorzichtig als ik ben het woord 'aanvullend' tussen haakjes erbij gezet. Want dat zal dan de eerste stap zijn, dat sommige verzekeraars het opnemen in hun aanvullende pakket. Maar dan is het helaas alleen weggelegd voor mensen die zo'n duurder pakket kunnen betalen. Veel verzekeraars bieden nu ook b.v. accupunctuur aan, en misschien zelfs ook wel schreeuwtherapie :rolleyes: of weet ik veel wat...

Maar ik ben het zeker met je eens dat het nog lang zal duren voor ayahuasca net zo standaard wordt als b.v. de pil in het pakket :)

En ik vind zelf eigenlijk ook wel dat er eerst nog flink wat onderzoek verricht moet worden omdat het in de westerse wereld nog zo nieuw is.

inderdaad, maar het kan niet lang genoeg duren.
ik zit nog steeds zalig in me vel en geniet nog elke dag, als ik zie wat het voor mij heeft gedaan begin ik toch wel te denken van ey dits wel de toekomst.
zie het zo
psychiatrisch patient krijgt therapie: kosten ongeveer 400 euro per twee dagen.

Ayahuasca: zit nog onder de 100 euro.

denk er maar eens over na mensen

Plimu

Bewuste gebruiker
UPDATE:

ik voel me nu ongeveer 2 en een halve week nog steeds helemaal geweldig na de Ayahuasca.
dit moet het middel van de toekomst zijn, ik had even moeite met wennen aan mijn nieuwe zelf maar nu voel ik me helemaal het heertje.
ik ga veel beter om met emotionele stress en pak dingen anders aan.
mijn technisch inzicht is enorm verbeterd, en ik kan me in bijvoorbeeld rustiger concentreren.

ook zijn die typische ''praranoia filmpjes'' enorm afgenomen.

ik hou u op de hoogte

magictrip

Newbie
Net je verhaal nog eens voor de tweede keer gelezen, mooie trip en goed beschreven.
Heb er al vaker over gelezen en lijkt me echt een heel mooi middel. Zou het zelf ook graag eens willen doen.

Plimu

Bewuste gebruiker
magictrip zei:
Net je verhaal nog eens voor de tweede keer gelezen, mooie trip en goed beschreven.
Heb er al vaker over gelezen en lijkt me echt een heel mooi middel. Zou het zelf ook graag eens willen doen.

hee ik zie dat u nieuw bent!

nou veel plezier op dit forum enne bedankt voor het lezen!! iedereen houdt van complimenten toch...
het is zeker een mooi middel, tot de dag van vandaag voel ik het verschil nog :)
hehe research doen en wachten tot het op het pad komt is de beste methode

rustig aan

ghost :stoned:

omfg

Belezen gebruiker
Plimu zei:
Mindgamer zei:
Een duidelijke beschrijving over de effecten van Ayahuasca.
Bedankt daarvoor.

geen dank :stoned:

voel het nog steeds :grin:
k zit gewoon heel anders in mijn vel :grin:
tis geniaal

Viva!

Omdat je moeilijk dingen kon verwerken en angsten had van vroeger, was je dan niet bang dat het tijdens die trip je ff met de neus op de feiten zou drukken? Dus dat je oog in oog kwam te staan met de angst waardoor het erger zou worden?

Wel erg machtig om te lezen dit, alsof je dus echt gewoon een andere wereld betreedt. Het lijkt er ook op dus dat je dit niet echt in vertrouwde omgeving hoeft te doen of met een vertrouwd persoon?

Drientje

DF-koning
omfg zei:
Plimu zei:
Mindgamer zei:
Een duidelijke beschrijving over de effecten van Ayahuasca.
Bedankt daarvoor.

geen dank :stoned:

voel het nog steeds :grin:
k zit gewoon heel anders in mijn vel :grin:
tis geniaal

Viva!

Omdat je moeilijk dingen kon verwerken en angsten had van vroeger, was je dan niet bang dat het tijdens die trip je ff met de neus op de feiten zou drukken? Dus dat je oog in oog kwam te staan met de angst waardoor het erger zou worden?

Wel erg machtig om te lezen dit, alsof je dus echt gewoon een andere wereld betreedt. Het lijkt er ook op dus dat je dit niet echt in vertrouwde omgeving hoeft te doen of met een vertrouwd persoon?
Nou dat zou ik maar beter wel doen, je wil heel graag een ceremonie omdat dan het medicijn tot zijn recht komt. De gezangen en rituelen maken het middel actief op de juiste plaatsen. Ayahuasca in je eentje doet niet zo heel veel heb ik gehoord van meerdere bronnen.

omfg

Belezen gebruiker
Drientje zei:
Een duidelijke
Nou dat zou ik maar beter wel doen, je wil heel graag een ceremonie omdat dan het medicijn tot zijn recht komt. De gezangen en rituelen maken het middel actief op de juiste plaatsen. Ayahuasca in je eentje doet niet zo heel veel heb ik gehoord van meerdere bronnen.

Ik bedoelde :

hij gaat naar een groep mensen die hij niet kent.. dus dan hoef je het niet met een vertrouwd persoon only te doen?

Drientje

DF-koning
Nee, ik ging ook alleen de eerste keer, al ontmoette ik wel mensen van het forum daar.

Maar je bent toch nooit alleen? Je komt daar voor dezelfde reden...

Plimu

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Nee, ik ging ook alleen de eerste keer, al ontmoette ik wel mensen van het forum daar.

Maar je bent toch nooit alleen? Je komt daar voor dezelfde reden...

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

keertje gezellig op de thee zou ik zeggen

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Drientje zei:

Alleen kan het zeker wel wat doen hoor, ik heb juist verhalen gehoord van mensen die thuis alleen overweldigd werden. in een groep is het dan toch wel veiliger, ook op geestelijk vlak is die begeleiding een slim iets om erbij te hebben.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Stoneboot zei:
Is het echt gevaarlijk om zonder begeleiding te doen?

Dat hangt er naar mijn idee sterk vanaf hoe je het aanpakt. Ik las net van iemand ergens die had pharmahuasca of anahuasca gebruikt en die kreeg een allergische reactie. Gelukkig konden haar vrienden een ambu bellen, anders was ze overleden.Ik moet zeggen dat ik van een dergelijke reactie bij echte ayahuasca nog nooit heb gehoord. Maar veel mensen maken niet echt een onderscheid tussen deze midelen, dus ik meld het maar even. In dit specifieke geval was iemand dus overleden zonder begeleiding.

Verder kan iemand bij ayahuasca bv aggresief worden en kan het dus nuttig zijn als er begeleiding is die hem/haar tegen zichzelf en anderen beschermt. Dit is zeker niet een standaard gang van zaken, maar het kan heel af en toe is gebeuren, dus het is toch iets om in je achterhoofd rekening mee te houden.

(Uiteraard is er een onderscheid te maken tussen de rituele begeleiding van een sjamaan en de begeleiding van helpers. Helpers kunnen ook twee nuchtere vrienden zijn die je ondersteunen.)

Betekent dat, dat ik een tegenstander ben van een solo-reis op ayahuasca?
Nee, dat niet. Ik denk dat als iemand zich goed voorbereid en in zijn eentje ayahuasca drinkt dat, dat ook tot helende resultaten kan leiden. Je hebt echter niet de hulp van een sjamaan, en dat kan net iemand zijn die je een positieve push geeft tot heling. Bijvoorbeeld de gezangen zijn, geloof het of niet, echt helend. Dus dat is wel een gemis als je niet in een ritueel reist.
Een ander nadeel van alleen reizen (dus zonder sitter) is dat als die kleine mogelijkheid zich voordoet dat je 'door het lint gaat' dat er dan niemand is die je kan beschermen. En dit kan dus tot onveillige situaties leiden.

Daarom is mijn (voorlopige) mening dat als je alleen wilt reizen dat je het dan eerst is een paar keer onder begeleiding moet hebben gedaan, zodat je in een veillige omgeving ontdekt wat je ongeveer kunt verwachten. En als je het dan daadwerkelijk alleen gaat doen: zorg dan dat je een zeer veillige dosis neemt! Bijvoorbeeld eerst is een derde portie. En als je na een uur niks merkt kun je weer een beetje bijpakken.
Maar ik denk persoonlijk dat je bij zo'n solo-reis altijd een stuk minder moet nemen dan je in een rituele setting 'aankunt.'

Dus ja, ik denk dat solo reizen best kan, maar alleen na goede voorbereiding. En zelfs dan zijn er nog steeds bepaalde risico's die je neemt.

Goh, wat een lange tekst. :)
Komt wsl omdat ik me de laatste dagen zo intensief met dit onderwerp heb beziggehouden. :wink:

Mindgamer

Badass junkie
Verder kan iemand bij ayahuasca bv aggresief worden en kan het dus nuttig zijn als er begeleiding is die hem/haar tegen zichzelf en anderen beschermt. Dit is zeker niet een standaard gang van zaken, maar het kan heel af en toe is gebeuren, dus het is toch iets om in je achterhoofd rekening mee te houden.

Dit overkwam mij dus.
Het is erg vervelend en vernederend, wanneer mensen boos op je worden als je daar ligt te spartelen en te schreeuwen vanuit je tenen op de grond. Telkens vragen of ik op wil houden, terwijl echt alle grenzen open staan bij jou en je totaal geen grip meer hebt op jezelf. Vindt het nog steeds vreemd dat er zo vreemd tegen mij werdt aangekeken, toen mijn overgevoelige geest uber slecht reageerde op de Ayahuasca middel. Het is nu bijna 2 maanden geleden, en het is nog steeds voelbaar voor mij. Het zit hem in hele kleine dingen. Je begeeft je meer op de achtergrond in je hoofd, dan op de voorgrond om het zo maar te noemen.
Mocht dit thuis bij mij gebeurt zijn en ik was dat ook eigenlijk van plan om het gewoon thuis te nemen, dan was ik geheid wakker geworden in een deken in een separeercel. Buurtbewoners weleens gaan denken dat er iemand werdt gefolterd. (ik lees dit bericht niet terug voor de 2de keer, dus let niet op spel of bouw fouten. Je eraan irriteren mag overigens wel) Ohjah, als Ayahuasca niet meer zo voelbaar is, schrijf ik een mooi verslag op basis van wat ik de dagen daarna heb opgeschreven. Versheid vormt dus de essentie voor mijn verslag :rolleyes:

Bovenaan