Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
JUNGLIST zei:Ik vraag me af wie die Ayahuasca betaald? Zo'n bijeenkomst komt op mij over als iets heel spiritueels enzo, en ik vind niet dat het er bij past dat iedereen aan de deur of als ze weg gaan geld moeten betalen.. Ik kan me er niks bijvoorstellen :P want het kost natuurlijk geld. Word het gewoon door 1 iemand betaald die dan bepaalde mensen uitnodigd of wat?

Dumpy zei:Ja, ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Je hebt een mooie ceremonie, onderdak, begeleiding, een sjamaan die word overgevlogen, Ayahuasca die is bereid, eten en erg mooie muziek!
kapitein-x zei:Ik zie het nog wel gebeuren dat als ooit de helende effecten van b.v. ayahuasca steeds evidenter worden, dat er dan ook zorgverzekeraars zullen zijn die het in hun (aanvullende)pakket zullen doen.
of weet ik veel wat...kapitein-x zei:Ik snap wat je bedoeld, daarom heb ik ook voorzichtig als ik ben het woord 'aanvullend' tussen haakjes erbij gezet. Want dat zal dan de eerste stap zijn, dat sommige verzekeraars het opnemen in hun aanvullende pakket. Maar dan is het helaas alleen weggelegd voor mensen die zo'n duurder pakket kunnen betalen. Veel verzekeraars bieden nu ook b.v. accupunctuur aan, en misschien zelfs ook wel schreeuwtherapieof weet ik veel wat...
Maar ik ben het zeker met je eens dat het nog lang zal duren voor ayahuasca net zo standaard wordt als b.v. de pil in het pakket![]()
En ik vind zelf eigenlijk ook wel dat er eerst nog flink wat onderzoek verricht moet worden omdat het in de westerse wereld nog zo nieuw is.
magictrip zei:Net je verhaal nog eens voor de tweede keer gelezen, mooie trip en goed beschreven.
Heb er al vaker over gelezen en lijkt me echt een heel mooi middel. Zou het zelf ook graag eens willen doen.

Mindgamer zei:Een duidelijke beschrijving over de effecten van Ayahuasca.
Bedankt daarvoor.
Plimu zei:Mindgamer zei:Een duidelijke beschrijving over de effecten van Ayahuasca.
Bedankt daarvoor.
geen dank![]()
voel het nog steeds
k zit gewoon heel anders in mijn vel
tis geniaal
Viva!
Nou dat zou ik maar beter wel doen, je wil heel graag een ceremonie omdat dan het medicijn tot zijn recht komt. De gezangen en rituelen maken het middel actief op de juiste plaatsen. Ayahuasca in je eentje doet niet zo heel veel heb ik gehoord van meerdere bronnen.omfg zei:Plimu zei:Mindgamer zei:Een duidelijke beschrijving over de effecten van Ayahuasca.
Bedankt daarvoor.
geen dank![]()
voel het nog steeds
tis geniaal
Viva!
Omdat je moeilijk dingen kon verwerken en angsten had van vroeger, was je dan niet bang dat het tijdens die trip je ff met de neus op de feiten zou drukken? Dus dat je oog in oog kwam te staan met de angst waardoor het erger zou worden?
Wel erg machtig om te lezen dit, alsof je dus echt gewoon een andere wereld betreedt. Het lijkt er ook op dus dat je dit niet echt in vertrouwde omgeving hoeft te doen of met een vertrouwd persoon?
Plimu zei:geen dank![]()
voel het nog steeds
tis geniaal
Viva!
Drientje zei:Een duidelijke
Nou dat zou ik maar beter wel doen, je wil heel graag een ceremonie omdat dan het medicijn tot zijn recht komt. De gezangen en rituelen maken het middel actief op de juiste plaatsen. Ayahuasca in je eentje doet niet zo heel veel heb ik gehoord van meerdere bronnen.
Drientje zei:Nee, ik ging ook alleen de eerste keer, al ontmoette ik wel mensen van het forum daar.
Maar je bent toch nooit alleen? Je komt daar voor dezelfde reden...
Drientje zei:Nou dat zou ik maar beter wel doen, je wil heel graag een ceremonie omdat dan het medicijn tot zijn recht komt. De gezangen en rituelen maken het middel actief op de juiste plaatsen. Ayahuasca in je eentje doet niet zo heel veel heb ik gehoord van meerdere bronnen.
Stoneboot zei:Is het echt gevaarlijk om zonder begeleiding te doen?
Verder kan iemand bij ayahuasca bv aggresief worden en kan het dus nuttig zijn als er begeleiding is die hem/haar tegen zichzelf en anderen beschermt. Dit is zeker niet een standaard gang van zaken, maar het kan heel af en toe is gebeuren, dus het is toch iets om in je achterhoofd rekening mee te houden.