Ayahuasca

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless

Syrische wijnruit kost een tientje of zo, dus tel daar het bedrag bij op die je truffels gekost hebben en je weet de prijs voor een veredelde truffeltrip. Als je daar commerciele sjamanen bij inhuurt dan keer tien ongeveer wat betreft de kosten.

Maar omdat jij het bent doe ik het wel gratis hoor! :wink:
Heb jij je trip sjamaan diploma wel behaald? :wink:

Daar ben ik het zo roerend mee eens! Ik heb ook heel lang geleefd in een poging alles met mijn verstand te begrijpen. Inmiddels weet ik dat het allereerst geen noodzaak is om alles te begrijpen en dat bovendien een totaalbegrip een erg ambitieus doel is. Het kan leuk tijdverdrijf wezen over van alles en nog wat na te denken, maar uiteindelijk heb ik ervaren dat ik er toch weinig aan heb. Aan het beleven heb je echt meer dan aan het begrijpen.
Denken als leuk tijdverdrijf ja. En daar gaan we ook mee door denk ik, want dat is wat het verstand doet. Maar liefde is meer fundamenteel. Dat is waar we in berusten. Als dat er niet is, krijgt alles daarboven een soort ernst en obsessie. Dan zijn we weer teveel in het hoofd.

Laatst bewerkt:

Skirre

Bewuste gebruiker
Bedankt voor alle reacties! Ik pik er even een paar dingen uit om op te reageren haha

Wat zijn je beweegredenen? Wat is je intentie? Eerst vragen naar ayahuasca en even later naar 'een psychedelische drug' is best een verschil. Wil je gebruiken met een serieuze intentie of is het toch vooral recreatief/voor de fun? Ayahuasca zou ik niet bepaald recreatief willen noemen.
Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels.
Mijn overweging voor ayahuasca is met serieuze intentie. Ik ben sinds een aantal maanden aan het werk (fulltime) en sta een stuk serieuzer in het leven dan toen ik nog student was. Ik heb altijd al een aantal problemen gehad die gestuurd werden vanuit mijn onderbewustzijn, c.q. een angststoornis in vrij specifieke situaties. Het is niet dat ik elk moment van de dag last van angsten heb, verre van zelfs. Ik denk dat ik voor mezelf al de beslissing heb gemaakt dat ik de "serieuzere" psychedelica (ayahuasca, LSD, en truffels) voor serieuze doeleinden wil gebruiken. Ik begrijp dat mijn beredenering van "serieuzere psychedelica" helemaal nergens op gebaseerd is, maar ik hoop dat het enigszins duidelijk is.
ECHTER sta ik ook zeker open voor psychedelica voor recreatief gebruik. Met name 2CB zie ik als middel waar ik me verder in wil verdiepen mbt recreatief gebruik. Ook dit is nergens op gebaseerd, vandaar ook dat ik me er nog meer in moet verdiepen maar ik hoop dat ik het verschil een beetje begrijpelijk heb kunnen uitleggen.

Hou je ons op de hoogte?!
100%! Alleen heb ik over een paar dagen een afspraak met de huisarts om over mijn angststoornis te praten. De diagnose angststoornis is meer dan een jaar geleden gesteld maar toen heb ik het traject vroegtijdig stopgezet vanwege priveomstandigheden. Op dit moment wil ik hier aan gaan werken maar het kan zo zijn dat ik aan de antidepressiva moet. Indien dat zo is zal ik voor een hele lange tijd uberhaupt geen MAO-remmers binnen mag krijgen (dus ayahuasca is geen optie kwam ik vandaag achter). Feit is dat ik er zeker ook geen haast achter wil zetten en mezelf gewoon langzaam wil verdiepen in wat er allemaal aan psychedelica is.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Volledig mee eens. Psilohuasca is een marketingterm van ondernemers die drugs pushen onder het mom van spiritualiteit en alternatieve geneeswijzen.
Persoonlijk vind ik het niet eens zo'n gek idee om begeleid te trippen op truffels. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen dit doen. Marketing of niet, ik vind het goed dat dit soort dingen bestaan.

En voordat ayahuasca verboden werd, wat overigens voor zover ik erover gelezen heb puur gebaseerd is op het gedoogd beleid voor de santodaime gelovigen, werd psilohuasca ook al op dat soort site's aangeboden.

Stel dat jij je ervoor opgeeft. Je komt daar aan en er word je gevraagd te kiezen tussen Ayahuasca en Psilohuasca, wie kan er dan traceren dat je ayahuasca heb genomen in plaats van psilo?

Voor beide heb je een mao remmer nodig. Opzich een goeie dekmantel. Maar ik denk dat dit soort ceremonies vooral ondergronds verder zullen leven.

1 ding is zeker, aankomend jaar ga ik Ayahuasca doen! Of het nou in NL is of niet. Ik voel dat ik hier klaar voor ben.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Persoonlijk vind ik het niet eens zo'n gek idee om begeleid te trippen op truffels. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen dit doen. Marketing of niet, ik vind het goed dat dit soort dingen bestaan.

Ik ben zeker niet tegen begeleide trips! Professionele begeleiding is juist een belangrijke manier om psychedelische ervaringen veiliger, aangenamer en functioneler te maken. Dus ik hoop juist dat er meer van dat soort begeleiders komen.

De term psilohuasca is alleen bullshit en alleen maar bedacht om meer ceremonies te verkopen. Dat is nu net weer niet de bedoeling van professionele begeleiding. Je moet mensen niet tripmiddelen aansmeren. Je moet het eerst actief afraden. Pas als ze echt door blijven zeuren dat ze het willen kan je ze misschien nog eens helpen met goede begeleiding. Ik zou alleen bij iemand een ceremonie willen doen als die persoon er zo in staat. Want dan weet je dat ze geld niet belangrijker vinden dan jouw welzijn.

Stel dat jij je ervoor opgeeft. Je komt daar aan en er word je gevraagd te kiezen tussen Ayahuasca en Psilohuasca, wie kan er dan traceren dat je ayahuasca heb genomen in plaats van psilo?

Bij die ceremonies hebben ze meestal wel een fles of pot waar het mengsel in zit en de restjes daarvan kun je wel meten. Gebruik wordt in Nederland niet aangepakt. Maar als jij aan het trippen bent dan is het al traumatisch genoeg als er mensen (laat staan politie) ineens binnenstormen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat ook veel voorkomt zijn spirituele cowboys die zelf een keer een heftige psychedelische ervaring hebben gehad, en toen de overtuiging hebben gekregen dat psychedelica de oplossing zijn voor alles. Zij kloppen zichzelf dan op de borst dat ze ook andere mensen helpen bevrijden van alles wat hen dwars zit. Voor dat soort types zou ik nog meer oppassen. Want die kunnen het tegenover hun ego niet verkopen dat psychedelica mogelijk ook eens vervelende effecten kan hebben. Dus als je dan bad gaat dan wordt jou ook nog eens een schuldgevoel aangepraat omdat je 'niet open genoeg' stond voor de les die hun ceremonie voor je had.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Wat ook veel voorkomt zijn spirituele cowboys die zelf een keer een heftige psychedelische ervaring hebben gehad, en toen de overtuiging hebben gekregen dat psychedelica de oplossing zijn voor alles. Zij kloppen zichzelf dan op de borst dat ze ook andere mensen helpen bevrijden van alles wat hen dwars zit. Voor dat soort types zou ik nog meer oppassen. Want die kunnen het tegenover hun ego niet verkopen dat psychedelica mogelijk ook eens vervelende effecten kan hebben. Dus als je dan bad gaat dan wordt jou ook nog eens een schuldgevoel aangepraat omdat je 'niet open genoeg' stond voor de les die hun ceremonie voor je had.
Eigenlijk zou er een soort keurmerk moeten zijn om als gebruiker te weten dat je met iemand te maken hebt die ervaren is en weet wat hij doet. Een soort opleidingstraject waarna je een diploma ontvangt. En de verstrekking van dergelijke diploma's zou wat mij betreft heel streng mogen zijn.

Wellicht in de toekomst. Er zijn immers steeds meer wetenschappelijke onderzoeken verricht naar Ayahuasca en psilo waarvan de uitkomst is dat het depressies verminderd en mensen nadienvmeer levenslust en levenskracht ervaren. Ik ben ervan overtuigd dat psychedelica in het algemeen een veel betere psycholoog zijn dat de psychologen waar ik bijv in mijn leven mee te maken heb gehad toen ik depressief was.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Eigenlijk zou er een soort keurmerk moeten zijn om als gebruiker te weten dat je met iemand te maken hebt die ervaren is en weet wat hij doet. Een soort opleidingstraject waarna je een diploma ontvangt. En de verstrekking van dergelijke diploma's zou wat mij betreft heel streng mogen zijn.

Zo'n diploma bestaat!
Voor psychedelica in Californië:

En MDMA-therapie kan je zelfs in Nederland leren (onder heel strenge voorwaarden)

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Nja, ik heb de laatste nog een nagedacht over de ceremonies die ik heb bijgewoond de afgelopen jaren. Ik vond het toch wel érg veel betaald voor weinig. Ben er voorlopig eigenlijk wel even klaar mee. Ik doe het zelf wel.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Nja, ik heb de laatste nog een nagedacht over de ceremonies die ik heb bijgewoond de afgelopen jaren. Ik vond het toch wel érg veel betaald voor weinig. Ben er voorlopig eigenlijk wel even klaar mee. Ik doe het zelf wel.
Ik kan me voorstellen dat als je eenmaal ervaring hebt opgebouwd, dat je het zelf zou kunnen doen. Maar om kennis te maken zou ik het toch wel in een ceremoniële setting doen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
@Psilocyloner heb je wel eens pharmahuasca overwogen?

Dmt freebase en harmine in 1 capsule. Of verspreid in 2 o er 20 minuten.

Het enige nadeel vind ik dat de dosis ontzettend verschild. De een zegt met 30mg een goeie trip, de ander 150. Maar iets aan dmt trekt mij enorm aan. Ik zal pharmauasca zeker in de toekomst ooit proberen. Alleen eerst wil ik beginnen met ayahuasca begin volgend jaar.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
@Psilocyloner heb je wel eens pharmahuasca overwogen?

Dmt freebase en harmine in 1 capsule. Of verspreid in 2 o er 20 minuten.

Het enige nadeel vind ik dat de dosis ontzettend verschild. De een zegt met 30mg een goeie trip, de ander 150. Maar iets aan dmt trekt mij enorm aan. Ik zal pharmauasca zeker in de toekomst ooit proberen. Alleen eerst wil ik beginnen met ayahuasca begin volgend jaar.
Nope. Ik heb ook wel een beetje m'n eigen opvattingen over dat soort dingen. Hoewel bepaalde synthetische middelen mij ook waardevolle inzichten hebben gebracht (2C-E, DPT) of zelfs mystieke ervaringen (DOC, na de piek van een (te) hoge dosis) hebben gegeven, neig ik voor het serieuze tripwerk toch meer naar de natuurlijke middelen en dan ook 'zoals de natuur het bedoeld heeft', dus zo min mogelijk 'bewerkt'. Dat soort extracten in een capsule vind ik ook niet helemaal meer natuurlijk. Een beetje zoals een bord vers gesneden fruit versus een pak suiker. Misschien slaat het nergens op, maar toch... het is denk ik vooral een gevoelskwestie dan iets wat echt is beredeneerd vanuit mijn verstand. Ik heb een tijdje terug nog overwogen om zelfs mijn recreatief gebruik terug te brengen naar uitsluitend natuurlijke middelen. Echter, wil je dan een beetje betrouwbaar energie hebben om te dansen, dan blijft er niet veel meer over dan mescaline, terwijl zelfs dit de keren dat ik het heb gedaan niet uitgesproken energiek was. Was toch meer een lekker-chillen-rond-het-kampvuur-modus die het me bracht, eigenlijk. Paddo's en truffels heb ik nog nooit recreatief gedaan. Staat nog wel op de planning, maar dat wordt waarschijnlijk pas komende zomer, in het festivalseizoen. Paddo's of truffels op een indoor feestje durf ik niet zo goed aan, gezien de vrij aannemelijke kans dat ik gewoon onder een dekentje wil gaan liggen dan. Op een psychedelisch festival kan dat prima. Op een indoor rave is dat toch iets lastiger. Kan wel, maar lijkt me minder prettig.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Nope. Ik heb ook wel een beetje m'n eigen opvattingen over dat soort dingen. Hoewel bepaalde synthetische middelen mij ook waardevolle inzichten hebben gebracht (2C-E, DPT) of zelfs mystieke ervaringen (DOC, na de piek van een (te) hoge dosis) hebben gegeven, neig ik voor het serieuze tripwerk toch meer naar de natuurlijke middelen en dan ook 'zoals de natuur het bedoeld heeft', dus zo min mogelijk 'bewerkt'. Dat soort extracten in een capsule vind ik ook niet helemaal meer natuurlijk. Een beetje zoals een bord vers gesneden fruit versus een pak suiker. Misschien slaat het nergens op, maar toch... het is denk ik vooral een gevoelskwestie dan iets wat echt is beredeneerd vanuit mijn verstand. Ik heb een tijdje terug nog overwogen om zelfs mijn recreatief gebruik terug te brengen naar uitsluitend natuurlijke middelen. Echter, wil je dan een beetje betrouwbaar energie hebben om te dansen, dan blijft er niet veel meer over dan mescaline, terwijl zelfs dit de keren dat ik het heb gedaan niet uitgesproken energiek was. Was toch meer een lekker-chillen-rond-het-kampvuur-modus die het me bracht, eigenlijk. Paddo's en truffels heb ik nog nooit recreatief gedaan. Staat nog wel op de planning, maar dat wordt waarschijnlijk pas komende zomer, in het festivalseizoen. Paddo's of truffels op een indoor feestje durf ik niet zo goed aan, gezien de vrij aannemelijke kans dat ik gewoon onder een dekentje wil gaan liggen dan. Op een psychedelisch festival kan dat prima. Op een indoor rave is dat toch iets lastiger. Kan wel, maar lijkt me minder prettig.
Opzich is alles aan pharmahuasca van natuurlijke oorsprong. Ik zie het althans wel als een natuurlijk middel.

Er is weinig verschil met ayahuasca, behalve al het plantenmateriaal wat erbij zit.

Bovenaan