bad gaan op paddoos ervaringen

Hoevaak heb je een bad trip gehad?

• nooit

Stemmen: 11 45,8%
  • 1 keer

Stemmen: 9 37,5%
  • 2 keer

Stemmen: 2 8,3%
  • 3 keer of meer

Stemmen: 2 8,3%

• Totaal aantal stemmers
    24

jcutter

Badass junkie
Never. But i dont give a F@ck als dat mag gebeuren. Daar leer je alleen maar van. Iig niet in de zin van dat psychedelica kut zijn en je daardoor maar elke dag coke moet gaan snuiven zoals mensen dat weleens doen met veel dingen...

opdonderonder

Experimenterende gebruiker
Ja dat snap ik helemaal niet weet je, ik heb 1 keer coke gedaan maar dat is niks vergeleken met paddo's (het effect dan) het enige wat zo gek is aan coke is de verslaving en het is kk slecht voor je lichaam bij veel gebruik maar dat is toch juist een reden om het niet te doen.
xtc is toch duidelijk mijn drugs het effect vind ik heerlijk maar daarom doe ik het niet te vaak de laatste keer dat ik het heb gebruikt is al weer een half jaar terug ofzo dus ik moet het soon maar weer eens doen..

jcutter

Badass junkie
Wat? Lees je het wel goed? Ik impliceerde juist dat mensen de neiging hebben om iets anders te gaan doen, wanneer ze genoeg pogingen hebben gedaan om iets werkend te krijgen. Ik wil juist helemaal niemand aan de coke zetten of wat dan ook..

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Maarre, heb je veel geleerd van die badtrips dan? Anders vind ik het wel vreemd dat je het toch blijft doen als je steeds bad gaat.
Zit je wel lekker in je vel?
Of ligt het steeds aan de setting? Lijkt me vrij vervelend mijn moeder tijdens mijn trip tegen te komen namelijk...

Bengt

Bewuste gebruiker
1 keer bad gegaan. 1 keer half.

Paddo's waren rot. Uitdroging en geen water bij de hand. Paranoia.
Water wat later gekregen maar nog steeds paranoia en maar blijven ronddwalen in de bitter koude nacht .
Op het punt gekomen dat de paddo's me overmeesterden en me lieten kotsen, wat dat met men hoofdje gedaan heeft, moeilijk uit te leggen.
Belangrijkste les.
Set en setting gelden boven alle regels

Half.
Lsd, om 2 uur tijdens dnb feest.
Veel te laat, te vermoeid.
Wat leidde tot ongelukkige theorieën waar ik steeds besefte dat ik mijzelf niet meer kon volgen.
Wat leidde tot onbenullige momenten en volledige chaos.
Les.
Etheogenen zijn geen spelletje.
Lsd op een feest is voor mij niet done, de tijd dat ik daar verdaan heb had ik thuis beter en interessanter kunnen invullen.
Langdurige confrontatie met onze maatschappij al trippend is niet done.

Je leert eruit, maar de magie is er nog steeds.
:hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Ik ben nooit echt bad gegaan, ik heb van mijn 14 paddo trips wel drie ervaringen die duidelijk minder waren de rest, maar allen door omstandigheden. Nooit dingen gedacht als dood zijn of dood voelen en nooit bang voor iedereen, ook nooit paranoïde en nooit al te rare gedachtes, wel trips gehad die gewoon niet echt leuk waren door dingen die er gebeurde.
a
Eerste niet-leuke trip: Dit was ongeveer bijna drie jaar geleden, een tripgenoot, die toen mijn vriend was, viel flauw en had een 15 cm scheur in zijn hoofd. Ik moest mijn moeder, die niet wist dat we tripten bellen om ons naar het ziekenhuis te rijden, daar moesten we 2 uur wachten, en toen hebben ze zijn hoofd weer in elkaar gelijmt. Om een of andere rede kreeg ik de volledige schuld, en daar heeft mijn moeder zich nog vaak voor verontschuldigd. Ik vond het niet echt leuk, maar niet erger dan dat het was geweest als ik nuchter was. Ik was niet bang en ook niet zwaar ongelukkig, meer gewoon gericht op de situatie oplossen.

Twee de niet-leuke trip: Ook nog ruim twee en een half jaar geleden. De paddo's die we hadden waren helaas enigsinds rot wat resulteerde in misselijkheid en maagpijn wat ik normaal niet heb bij paddo's. Ik had toen nog een fobie om te kotsen, dus dat wilde ik persé niet. Ik heb toen 10 uur lang getript en me kut gevoelt tot het beide tegelijk overging. Ik heb het dus uitgezeten en uiteindelijk gebeurde er niks, maar leuk was het ook niet. Wel mooie visuals trouwens.

Derde niet-leuke trip: Veel recenter, en wellicht de slechtste van de drie, ongeveer 2 maanden geleden was het. Ik ging met een vaste tripgenote voor het eerst in een half jaar weer paddo's doen (had in de tussentijd alleen een paar keer LSD gedaan), en het begon leuk. Tot ze ineens zei dat ze zich rara voelde, vervolgens flauw viel en ging gorgelen/stik geluiden maakte. Ze bewoog ook haar ene arm een beetje schokkerig. Ik zat er een halve meter naast, en ik kan stellen dat ik het redelijk eng vond. In de zin van, gillend mijn moeder wakker krijsen dat er iets mis was. Die kreeg de tripgenote weer bij bewust zijn, en na een half uurtje was alles weer goed. Ik was nog wel bang dat het ook met mij zou gebeuren, en heb een uurtje voor de zekerheid maar op de grond gezeten (wist niet of het aan haar of aan de paddo's lag). Het geluid, kan ik zo zeggen, was het allerengste. Toen we weer rustig waren beiden van de schrik was de trip trouwens nog wel leuk.

Geen van allen echt bad, en ik ben nooit op wat dan ook uit mijzelf bad gegaan, altijd door omstandigheden. 'T viel allemaal wel mee dus. Ik vind het bovenstaande ook geen bad gaan. Als ik nuchter was, had ik hetzelfde gereageerd namelijk, dus vind ik het niet bad. Ik ben van LSD trouwens helemaal nooit bad gegaan, ook neit als er iets mis ging.

Maar ik zeg voor eht gemak dat ik nooit bad ben gegaan, deze dingen waren allemaal vrijwel niet t voorkomen, en ik ging ook weer niet héél bad, het was meer gewoon.. onprettig.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nooit echt bad gegaan, wel een minder leuke ervaring gehad.

Was m'n eerste keer paddo's, had nog nooit andere psychedelica gebruikt (muv wiet). Eerste paar uren waren prachtig, alles was nieuw en ik vermaakte me prima. Toen een pizza'tje gegeten en wiet gerookt. Hierdoor werd ik opeens heel misselijk en begon als een mafketel te zweten en raakte ik in een lichte paniek doordat ik niet meer helder na kon denken. Had dit al eens meegemaakt dat thc + vet eten niet goed viel in m'n maag, maar toen zonder paddo's. Ik snapte niet meer wat er aan de hand was, ik kon m'n maat niet meer verstaan en als ik praatte kon ik mezelf niet eens verstaan. Misselijkheid was binnen 10 min weg zoals "gewoonlijk", maar heb er wel een tijdje over gedaan eer ik wist dat de paddo's waarvan ik dacht dat ze al uitgewerkt waren weer volop aan het werk waren en dat ik daardoor m'n gedachten niet onder controle kon krijgen. Was een minder prettige ervaring, maar ik ben hierdoor meer over de paddestoelen te weten gekomen en wat ze met m'n hersenen doen.
Als ik nu weer m'n gedachten niet onder controle kan krijgen in een trip probeer ik mezelf te ontspannen en m'n hoofd vrij te maken. Als dit niet lukt ga ik even naar buiten of verander ik de setting even compleet.

Ik ga zo een portie hawaiaantjes wegbikken, explore my mind :hearteyes:

takala

Bewuste gebruiker
Bengt zei:
Lsd op een feest is voor mij niet done, de tijd dat ik daar verdaan heb had ik thuis beter en interessanter kunnen invullen.

Op DnB begrijp ik je, maar je moet toch ooit eens op een oldschool goa feesje getript hebben. De voeling met die muziek geeft zo'n extra dimensie weer dat ik er seksueel opgewonden van word :P (fullon is te plat hiervoor en dark is zo half 'n half op randje van slecht gaan zitten constant).
Maar idd, lekker thuis gezellig, ff wandelingetje maken... op die manier ben ik nog nooit slecht gegaan. Of in de natuur!
Allemaal op naar BOOM dit jaar, en je zal 'm kunnen horen aankomen met z'n brommer "tuut tuut, mescal mescaline mushies mescaline" zaaaaalig :mrgreen:

azgaza

Badass junkie
takala zei:
(fullon is te plat hiervoor en dark is zo half 'n half op randje van slecht gaan zitten constant).

Dat full on te plat is ben ik het mee eens maar dark op het randje van slecht gaan? Dark psy is juist heel vet. Daar kan ik echt prima mee trippen.

teebo

Bewuste gebruiker
Never. But i dont give a F@ck als dat mag gebeuren. Daar leer je alleen maar van. Iig niet in de zin van dat psychedelica kut zijn en je daardoor maar elke dag coke moet gaan snuiven zoals mensen dat weleens doen met veel dingen...

wacht maar tot je het meemaakt.
OT: ik ben alleen nog maar slecht gegaan op wiet, en dat is een hel

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nooit bad gegaan, wel één keer dat ik erg bang was voor wezens die ik zag. Maar op dat moment realiseerde ik me dat ik deze angst moest overwinnen en er niet voor te vluchten. Mezelf over deze angst heen zetten heeft me mischien een uur gekost daarna had ik een ontzettend blij en dankbaar gevoel en was best trots op mezelf dat het gelukt was en dat ik rustig was gebleven.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
1 keertje

niet echt bad, maar een beetje "onprettig" noemde ik het, maar dat kwam ook door een Amerikaans tv programma( fox live). begon leuk en aardig, met een opbouw over spiritueel, en evolutie, iets een beetje dromerig, Ze hadden het over buitenaardse wezens die mentaal contact zochten , en verschillende drugs die dat ook konden .ik kon me er helemaal in vinden. en dan ineens schreeuwt er een vent. EN dat zijn alle,maal leugens!!!, Hij is de enige die je kan vertrouwen!!!" Nu heb je de kans om gered te worden , drugs zijn de middelen van de duivel om je bij...... blah blah.

Was het weer een klere educatief propoganda heikneuter show. Daar heb ik altijd zo'n vreselijke hekel aan. Mensen eerst een goed gevoel geven met dingen waarover ze zelf tevreden mee zijn, dan ineens voor leugenaar uitmaken, en er ineens theorieen tegenaan smijten.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
teebo zei:

wacht maar tot je het meemaakt.
OT: ik ben alleen nog maar slecht gegaan op wiet, en dat is een hel

Inderdaad. En in deze zin:"Never.But i dont give a F@ck als dat mag gebeuren," komt een soort contradictie naar voren. Want als je 'bad gaan' niet erg vindt dan kun je het ook geen 'bad gaan' noemen. De kern van 'bad gaan' is namelijk dat je je heel erg k*t voelt. We ben ik het met je eens dat je er zeker wat van kunt leren, maar dat is met alles zo.

Ik heb ook ooit is een hele slechte ervaring gehad op wiet. Ik vraag me nog steeds af of dat kwam door de guarana die ik kort daarvoor tot mij had genomen.

edwin__

Belezen gebruiker
hoe beeinvloed het je na de trip ? ben je na een paar weken zelf ook overtuigd dat het slechts een trip was en dat al jou gedachtes die je eraan overhield slechts narammelen van alles wat je hebt gezien ? of blijf je net als een break trough ook in de sfeer hangen ?

Black Ronin

Experimenterende gebruiker
Tot nu toe 3 keer paddo's gedaan en nog niet fout gegaan. Alle keren waren ook in een goede omgeving terwijl ik zelf geen zorgen had en niet vermoeid was toen ik het gebruikte. Tja, als ik het ga gebruiken, wil ik ook 100% zeker weten dat ik ervan ga genieten, anders is het geldverspilling.

azgaza

Badass junkie
Black Ronin zei:
Tot nu toe 3 keer paddo's gedaan en nog niet fout gegaan. Alle keren waren ook in een goede omgeving terwijl ik zelf geen zorgen had en niet vermoeid was toen ik het gebruikte. Tja, als ik het ga gebruiken, wil ik ook 100% zeker weten dat ik ervan ga genieten, anders is het geldverspilling.

Haha dat zeg ik vaak tegen anderen als ze het even niet leuk meer vinden: je hebt er voor betaald, dus je kan het maar beter leuk vinden.

pieter-b

Wijs gebruiker
van alle trips slechts 1 keer fout gegaan, en dat was doordat ik niet wist dat ik lsd nam, en het op mijn eerste speedpil zat. (voorheen slechts pure mdma gehad). en zelfs die dramatische avond keerde zonder moeite om toen ik eenmaal thuis was en naar kronkelende wijzers op de klok staarde.

Bij een hele leuke trip in amsterdam ondervond ik opeens paranoia omdat er plotseling junks naast me zaten op het station en omdat ik de mensen in de burgerking als duiveltjes zag.. maar om nu te zeggen dat die trip bad ging.. de rest was gewoon heel leuk. Je moet dingen gewoon kunnen relativeren en van je af kunnen zetten, maar vooral een andere omgeving doet wonderen om de trip naar het positieve te sturen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Tot nu toe 2 bad trips gehad, beiden toen ik net begon te experimenteren en nog niet helemaal wist "hoe het moest". Ik denk dat als je eenmaal genoeg ervaring hebt, de kans op een zogenaamde bad trip erg klein is.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Ben bij 1 van mijn 3 paddo ervaringen bad gegaan.

Het was binnen, wat ik eigelijk al minder fijn vind, en ik ging zo ontiechelijk hard op een portie mexicano's dat ik niet wist of het ooit wel op zou houden. Ik werd van de ene gedachtengang in de andere gesleurd, alles was wazig, dacht dat het huis in brand stond, dacht dat ik bleef hangen, dacht zelfs dat ik misschien wel dood kon gaan, etc. Maar toen ik eenmaal was weesten plassen, wist ik dat ik weer back to earth was, en toen was alles wel normaal.. :)

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik heb bij mijn eerste paddo-ervaringen elke keer een halve bad trip gehad. Na een tijdje kon ik daar steeds wel uitkomen. Maar ik kan zeggen dat het iets verschrikkelijks is, volgens mij is het een van de angstigste dingen die je als mens kunt meemaken, het is echt puur lijden dat je direct toegediend krijgt, in zijn meest onverdunde vorm. Achteraf vergeet je dat gevoel gelukkig weer grotendeels. 1 keer heb ik ook echt veel moeite gehad om er weer bovenop te komen, hoewel ik toen eigenlijk niet zozeer worstelde met de trip zelf, als met dingen in mijzelf die de ervaring had losgemaakt (en natuurlijk was het ook nuttig, in die zin). Maar pff, bad trip, dat is echt iets heel ergs om mee te maken.

henkie84

Bewuste gebruiker
Uit 14x een keertje hard bad. We waren met een groepje vrienden in de zomervakantie bij een van ons met een mooie achtertuin. Het was onduidelijk hoeveel er precies in het theetje ging; hij kwam bij mij dus ook een stuk harder aan dan verwacht.

Een van mn vrienden was irritant de voorraad drinken aan het verpesten, door het op het dak te gooien. Daarna gingen we naar het bos, waar ik eigenlijk geen zin in had. Eenmaal daar aangekomen snapte ik maar niet waarom we er waren, en ik kreeg daar van mn (hardtrippende) vrienden ook niet echt antwoord op. Ik raakte verwarder en verwarder en MOEST op een gegeven moment terug naar huis.

Uiteindelijk waren de medetrippers bereid mee te gaan terwijl ik met grote passen voorop liep en zei ík snap het niet', ik snap het niet, ik snap het niet '. ik begon steeds bozer te worden op de vriend die het drinken verspild had. het leek in m'n trip zoooo'n ontiegelijk lang stuk het bos uit, dat ik alleen maar wanhopiger en verwarder raakte.

het laatste stuk naar huis was ik woedend, en ikbegon te rennen. Een vriend rende met me mee, ik schold hem fanatiek uit. ""Zijn we nu pas in het KUTDORP?!?!!! WAAR IS DAT KUTHUIS!!! ". Aangekomen in het huis heb ik Helemaal woedend en in paniek een andere vriend opgebeld die me enigzins gekalmeerd heeft, en een paar uur later zaten we met z'n allen gezellig de ervaring te overzuipen.

Het kwam door onverwachte sterke thee, dingen tijdens de trip waar ik het niet mee eens was, en het niet kunnen herkennen van cirkelredeneringen en er juist in opgaan. Ik heb sindsdien nog veel getript en heb wel het idee dat ik inmiddels een stuk beter kan sturen.

azgaza

Badass junkie
Stribbelen als in 'niet mee gaan met trip' en het proberen te negeren etc.? Dat werkt inderdaad voor geen meter in wat voor soort trip dan ook, inderdaad een fout die je niet moet begaan. Paddo's willen niet echt gestuurd worden, paddo's willen graag sturen.

phy

Bewuste gebruiker
je stribbelde? leg uit? Smile
was het je 1e keer ofzo ?

smoker je weet beter :wink:

Stribbelen als in 'niet mee gaan met trip' en het proberen te negeren etc.? Dat werkt inderdaad voor geen meter in wat voor soort trip dan ook, inderdaad een fout die je niet moet begaan. Paddo's willen niet echt gestuurd worden, paddo's willen graag sturen.

true, true!

phy

Bewuste gebruiker
Oei nu zit ik je uit te schelden voor roker?!? Excuses ex-smoker natuurlijk!!!

:grin:

exsmoker

Bewuste gebruiker
phy zei:
Oei nu zit ik je uit te schelden voor roker?!? Excuses ex-smoker natuurlijk!!!

:grin:

:P :hearteyes:

als je je goed voelt kan je natuurlijk ook bad gaan maar het is maar net hoe je ermee omgaat. Ik had een keer gelezen dat iemand dacht dat ie doodbloedde. Ik had (zie ''mijn echte paddo ervaring'') zelf ook dat het binnen druppelde en ik dacht daar aan maar ik dacht toen, ''ja net als op het forum joh! grappig :P

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
heb nog nooit een bad trip gehad, maar elke trip heeft wel zijn moeilijke momenten, en sommige trips zijn waren echt leuk te noemen, maarja, je leert er uit...
trippen wordt leuker en leuker vind ik

Spacemeis

Newbie
azgaza zei:

tot nu toe 2x paddo's gedaan en nog geen slechte ervaringen gehad

mijn eerste x (3/4 bakje thaise) was wel wat minder omdat er eigenlijk weinig gebeurde :wink:

afgelopen weekend heb ik het nog eens geprobeerd met een bakje equadoriaanse en de meest leuke dingen gezien en meegemaakt :grin: (denk aan: liggen op een ademende bank, in de spiegel kijken en iemand anders terug zien kijken, het gevoel alles te begrijpen, communiceren met een andere wereld)
maar ik had juist niet het gevoel dat ik de controle kwijt was oid, meer dat ik aan het samenwerken was met de paddo's.. Kon mezelf nog redelijk sturen in de richting die ik wilde :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Paddo's willen niet echt gestuurd worden, paddo's willen graag sturen.
Dit herken in helemaal in mijn laaste paddotrip.
Ik probeerde voor de tweede keer hawaiaantjes met 3 gram harmala. Ben nog nooit echt bad gegaan op paddo's, en kon het tot de laate keer ook goed sturen. Maar vorige keer was ik zo verward dat ik rondjes liep in de kamer, en op dingen ging knagen :P , zonder dat ik het echt doorhad en waarom ik het deed.

Paddo's willen inderdaad graag sturen.

troebadoer

Bewuste gebruiker
Ik ook 1 keer paddos gedaan en bad gegaan. Vanaf dat moment heb ik altijd angst om het nog eens te proberen. Achteraf gezien: te weinig info over paddos, slechte setting. Toen ik eenmaal bad ging ging ik mij hevig verzetten waardoor het alleen maar erger werd, ik wou eruit maar dat gaat natuurlijk niet. Wat overigens ook niet hielp was dat ikzelf de drang had om naar buiten te gaan, weg uit die enge kamer, maar mijn maat ( was voor hem ook de eerste keer ) vond dat ik beter niet naar buiten kon gaan dus hij hield me geforceerd binnen. Hierdoor vertrouwde ik hem ook niet meer en ging ik weer zitten in die kamer waardoor het nog enger werd.

Achteraf gezien zou ik het graag nog eens proberen, lekker in een bos. Maar iets in me houd me tegen omdat ik nooit meer dat gevoel terug wil hebben, dus ik zal het ook niet nog es doen.

Had overigens vorige week een droom tijdens een 'powernap' op de pep, na een aantal tripreporten gelezen te hebben over paddo's. Toen ik eenmaal echt wakker was moest ik goed nadenken of ik nu echt paddos had gebruikt of niet :wink:.
De droom voelde zo echt aan en de trip was zo fijn, precies zoals ik gelezen had in veel goede tripreports. Maar vooralsnog ga ik het de komende tijd niet nog eens proberen, misschien over een tijd als ik denk er echt klaar voor te zijn.

:wave:

Bovenaan