Bad-trip ervaringen?

caatje

Badass junkie
Verhaaltje van m'n zwager: Hij was alleen thuis en besloot eens een trip te gaan maken. Een kleine tijd na inname zag hij dat de lampenkap begon te zakken maar steeds als hij er naar toe liep was het over. Hij schrok wel want oh oh oh de lamp van zn moedertje. (hij woonde thuis op dat moment) Toch nog enigzins nuchter bedacht jij: dat komt door t spulletje. Maar helemaal vertrouwde hij het niet.

Toen het weer gebeurde en hij op de lamp af vloog om het tegen te houden bemerkte hij dat alles in de kamer naar hem toe kwam. Ook de muren en plafond. Fuck, straks word ik geplet. Als een haas is hij naar buiten gestoven om er zeker van te zijn dat hij het er levend van afbracht. Buiten gekomen bleek dat de hele wereld aan het krimpen was. Straks val ik eraf......neeeeeeeeee.

Na even te hebben "nagedacht" en met andere ogen rondkijkend is hij naar binnen gegaan en op bed gaan liggen. Op dat moment opende zijn schedel zich en kwam er allemaal informatie uit. Alles oevr vroeger wat hij dacht allang vergeten te zijn kwam voorbij in beelden.

Er zat dus een gat in zijn schedel en hij bedacht zich: als ik nu zelf eens binnen ga kijken om te zoeken naar een "knopje" waarmee ik mezelf kan uitschakelen, laten slapen. Hij is in zijn hoofd dus gaan zoeken en heeft uiteindelijk het "knopje" gevonden en viel in "slaap".

Voor hem was dit de laatste keer trippen.

gonzo

Experimenterende gebruiker
Het is tamelijk deprimerend, ik heb alleen een bad trip op paddo's gehad. Gelukkig duren paddo-trips niet zo lang, dus als je nog een beetje realiteitsbesef hebt, dan kan je je wel troosten met de gedachte dat het voorbijgaat. Bij lsd duurt het wat langer, maar ik neem aan dat ik dan ook de gedachte zou hebben 'op de tanden bijten'.
Eén keer had ik paddo's gedaan en raakte ik een beetje in een bad trip. Wat me er toen heeft uitgeholpen is alcohol, beginnen zuipen.
Een andere keer kon niets me helpen.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
LiquidFantasy zei:
iemand een keer een bad trip ervaring gehad?

wat voelde je, wat deed je ertegen, en hoe kwam het?

Er zijn natuurlijk veel opvattingen van een badtrip.
Een egodeath vind ik geen bad trip ook al ervaar je het dan wel zo,je weet niet meer wie je bent,wat je normaal doet,en waar je bent.
Sommige gebeurtenissen of aangezichten kunnen je een bad vibe geven een korte depri sleur of hik in je trip waar je wel weer uit komt door afleiding maar het even lijkt of je bad gaat.Meestal veroorzaakt door situaties die zich voordoen hoe onbenullig ze ook zijn.

Dit heb ik vaak gehad op paddo's vooral hawaianen,maar ook een paar x op hoge dosis lsd,het kan voor een rookie angstaanjagend zijn,voor een wat doorgewinterde juist interesant.

De enige bad trip die ik had was dat ik al een tijd een rsi schouder had en ging trippen op paddos en dat het gevoel werd versterkt en ging denken dat ik een verschrikkelijke ziekte had en mezelf voor de gek hield dat het rsi was....Ik heb toen echt 4 uur lang me leven zitten doornemen en afscheid zitten nemen met de gedachte dat ik dood ging op korte termijn....dat was een bad trip....

Een bad trip zou ook kunnen zijn dat als je in een trip zit er plotseling echt iets ergs gebeurt in de normale wereld bv een ongeluk en in ziekhuis belanden ofzo,al het ander wat zou kunnen gebeuren met gevoel of what ever beschouw ik niet als bad trip..

Oja zelfs me moeder en me tante smorgens tegen komen op vakantie toen ik 16 was onder de acid en uit moest leggen waar ik al die tijd was geweest vond ik nog geen bad trip..hehe

fokker

Belezen gebruiker
Op paddo's wel bad gegaan n keer, of ja bad, bestaat er zoiets als bad?

Complete egodeath heb ik al meegemaakt, vlak voor t daarop sloeg begon t door klote depri muziek, wat me erg para maakte, toen mn bep zei dat ze zich niet lekker voelde dacht ik kut, t ligt niet aan mij, er is wat mis...

Mn beppie voelde zich zo beroerd dat ze op bed ging liggen, en ze ging vet hard maar probeerde te slapen zodat t snel om was, waardoor ze dus totaal niet reageerde op me, daarom dacht ik ze is dood, en op dat moment zakte ik door mn benen heen. Helemaal in paniek wat steeds erger werd, hoe kwamen we zo? waren we vergiftigd? De link dat we paddo's gehad hadden was er niet meer, ik zou dus wss ook dood gaan dacht ik, in het begin heel bang, daarna had ik er vrede mee gemaakt dat ik toch dood zou gaan.

Vervolgens werden de effecten heftiger en heftiger, uiteindelijk tot t punt dat mn ego compleet vertrokken was, ik niet meer wist wat ik was, waar ik was of hoe ik was... nog meer paniek... uren lang heb ik angstig liggen rillen in n hoekje van de keuken, tot mn beppie wakker werd en de link suiker gelegd kreeg. Met veel pijn en moeite dat mn keel af, want ik vertrouwde t voor geen meter, ook mn beppie niet want ik wist niet wie ze was.

Op t moment was t n bad trip, maar heb er veel van geleerd en als ik er zo op terug kijk vind ik t een eenorm gave ervaring.

Jeller

Badass junkie
één keer op paddo's, was de eerste keer..
op het moment zelf niet als slecht ervaren omdat ik zodanig weg was..

moest ik in die toestand gebleven zijn, dan was ik rijp voor het gesticht :wave:

op acid nog geen sleche ervaringen gehad

zommes

Badass junkie
Nee, nog nooit.

Wel dat een trip gewoon niet leuk was en dat ik alleen maar in een negatieve gedachtespiraal zat. Ook weleens situaties gehad waar ik zsm uit probeerde te komen omdat ik dacht dat ik daar dan eventueel bad zou kunnen gaan.

Maar als je bad-trip leterlijk vertaald heb ik het weleens gehad ja, maar echt erngstig is dat niet. Het voelde als natuurlijke zorgen die dan keihard op je af komen. Maar de nachtmerrie-paniek shit die sommige mensen beschrijven heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.

Datura

Newbie
eerste keer dat ik truffels deed beetje TE hard nagedacht en opeens had ik toch zo een complex probleem bedacht dat ik zelf de oplossing niet meer wist..

en toen ging het fout.. 4 uur van de grootste miserie die ik ooit heb meegemaakt, op de 'nuchtere' momentjes was ik overtuigd dat ik in een instelling ging belanden.kon niet meer praten, heb liggen trillen , de grootste hartkloppingen, mjah prettig was het niet

ochtend erna had ik het gevoel alsof ik gereboot was, vlammende hoofdpijn maar toch een gelukkig gevoel want ik was normaal whooepie

enorm veel geleerd door die ervaring en toch wel blij dak het meegemaakt heb

Nadiaaah

Newbie
Ik ben een keer fout gegaan op lsd
Ik heb wel vaker lsd gehad
Maar dit keer voelde er iets niet zoo goed
Er klopte iets niet.
De sfeer was ook niet zo chill
Toen zijn we naar ander hui gegaan, en ik moest achterin in de auto en daar zeiden stemmetjes dat ze me hadden gepakt, ik bleef er wel rustig onder maar ik wist dat het niet goed was maar ik probeerde me zelf goed te praten.
Toen zeg ik in 1 keer 2 negers voor me zitten die keken me heel kwaad aan.
Daarna stapte ik uit de auto, ik vertelde er niks over tegen mn vrienden
Tot dat een vriendin van mij begon te huilen en daardoor ging ik ff helemaal niet goed
Toen gingen we de film fear and loathing kijken en daar ging ik pas echt fout op
Het voelde alsof ik dood ging.
Toen gingen we meer mensen opzoeken zodat ik me wat meer op mn gemak voelde.
Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik dood ging en zakte ik door mn benen.
Ik werd helemaal de grond in getrokken, mensen moesten van mij zeggen dat het goed kwam want anders zakte ik nog verder de grond in en ging ik voor mijn gevoel nog erger dood..
Ik dacht ook telkens dat de politie achter me aan zat.
Ik zag ook de hele tijd mn moeder voor me huilen.
Daarna ging ik nog een paar keer bijna dood ik werd zoo de grond in gezogen
Lichamelijk voelde ik me dood aan het gaan, ik wist wel dat het goed kwam. maar mensen moesten het me wel zeggen want ander voelde het gewoon alsof ik lichamelijk dood ging.
Ik heb echt geen idee hoe lang die bad trip heeft geduurt.
Maar het was zeker niet cool!!

Djo

Badass junkie
Na inname van een halve maya (godzijdank geen hele die dag) heb ik gevochten voor mijn leven!
Het was weer een trip na mijn operatie, waarvoor ik een hele ruime tijd voor en een hele ruime tijd na geen alcohol of drugs had gebruikt.
Er zaten voor mij wat vreemde mensen, behalve de 2 die ik kende (Serenity en DreamWeaver), waar ik de hele tijd mee samen was. Die zouden wel niet de hele tijd blijven. Maar ik kreeg van die bijna-paniekaanvallen, ben bekend met paniekaanvallen (kan al van een blikje redbull).
Serenity was zo zorgzaam om mee naar buiten te gaan, frisse lucht en we liepen buiten, zelfs toen we ontdekten dat het best hard regende.
We zaten dat weekend in een bejaardensoos van de opa van DreamWeaver en dat was een chill huisje, alleen kwamen opa en vader ook kijken hoe het met ons ging. Daar DreamWeaver herstellende was van een zeer zwaar ongeluk. Ze kwamen eten en snoepgoed brengen.
Dit alles werkte niet echt heel bevorderend. Ik voelde me te veel, dacht dat die vader en opa me gestoord vonden, de vriendin van opa had ons in de stromende regen zien lopen ook nog, vertelde opa tijdens een van zijn bezoekjes aan ons.

Daarbij kreeg ik zo'n erge koppijn of er heel veel messen van binnenuit in mijn hoofd staken en het was in mijn hoofd draaierig.
Hierdoor kon ik geen visiual verdragen, maar helaas waren die visuals heel erg heftig aanwezig.
Dit veroorzaakte weer die bijna-paniekaanvallen, die ik dankzij mijn therapie hiervoor wel tegenkon houden

Ik wilde naar huis, maar dat kon niet, ik kon niet meer praten, had het gevoel een haarbal in mijn keel te hebben. Serenity en DreamWeaver waren ook heel bezorgd en lief, maar ik voelde me een echte last voor hun, ook al zeiden ze dat dat niet was.
Ik heb mijn tijd uitgelegen en toen kwam vader nog een keer binnen en lag er nog een cd-tje met deeps op tafel wat iemand had laten liggen. Heb het weggemoffeld, maar weet niet of vader het toch niet gezien heeft.
Uiteindelijk ben ik nog niet helemaal uit de trip naar huis gegaan. Een hele zware tocht! Heel dom ook, maar ik voelde me zo tot last.
Ik heb na de trip nog zo'm week knallende koppijn gehad!

Vooral die hele heftige visuals en die niet kunnen verdragen door de koppijn is me heel erg bijgebleven. Alles draait en doet, terwijl je hoofd ook draait en doet met die ferme steken als extra.

Maar ja, die tripervaringen kunnen er ook tussenzitten. Het weerhoud me niet van trippen in elk geval. Ik ben altijd al heel voorzichtig, doe het al heel wat jaren, maar ben nu alleen nog voorzichtiger geworden.

:rockband:

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik kwam erachter dat ik altijd voelde wat ik voelde en zag wat ik zag. De angst van dit besef was ongekend. Ik accepteerde dat alleen m'n eigen implementatie van software m'n gedaante kon redden. Het kwam omdat de keuze voor m'n architectuur op voorhand was besloten, in plaats van gekozen.

L

Lid 6909

Gast
Ik ben een keer bad gegaan op 2/3 portie mexicanen.
De trip begon hartstikke leuk, totdat ik een hele mooie plant uit de grond trok die ik besloot mee te nemen gedurende mijn trip. Dit bleek namelijk na het een paar minuten te hebben meegesjouwd een bereklaauw te zijn volgens een nuchtere vriend (het was ook zo).

Ik was hevig aan het trippen, en een 'eikeltje' uit de groep vertelde dat het heel gevaarlijk was, dat mijn vel eraf kon vallen van de erge blaren etc.

Ik heb de hele trip in een soort van paniekaanval gezeten dat het niet goed ging met mijn hand, ik vertrouwde niemand meer die zei dat het wel goed zat.

Toen de paddo's begonnen uit te werken was het weer goed.

(mijn mindfuck was über groot omdat we ongeveer 30 joints hadden opgerookt met zijn 3en onder de trip)

Atropa zei:
Ik kwam erachter dat ik altijd voelde wat ik voelde en zag wat ik zag. De angst van dit besef was ongekend. Ik accepteerde dat alleen m'n eigen implementatie van software m'n gedaante kon redden. Het kwam omdat de keuze voor m'n architectuur op voorhand was besloten, in plaats van gekozen.

heerlijk misterieus die posts van jou, jij bent een echte filosoof?

ik heb net The Elegant Universe gekeken, heerlijk!

Bovenaan