bad trip mushrooms

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Ik heb een bad trip gehad van magic truffels uit rotterdam heb 7g van de sterkste soort genomen 'eerste keer'
en ben heel erg emotioneel geworden op het einde van de trip had ik zelf zelfmoord gedachtes wat ik nog nooit heb gehad.
ik heb tijdens de trip ook veel wiet gebruikt.
ben de dag erna heel negatief en angstig geweest dat dit zou blijven.
ben naar een dokter gegaan en heeft mij quetiapin sandoz 25 voorgescrhreven,voelde me veeel beter.
maar ik heb 3-4 dagen na de bad trip geprobeert een beetje wiet te roken en mijn hart begon heel erg hard te gaan en voelde me weer heel erg deprsief.
dus ben ik gestopt voor 1 week en 4 dagen.
ik voelde me weer beter dus probeerde weer een klein beetje hash en boom weer ging mijn hart super hard dit ging weg toen ik wakker werd de dag erna.
en telkes als ik tv kijk lijkt alles altijd voor mij bedoelt en altijd toeval ik had dit ook tijdens de bad trip
nu vandaag 19 dagen na mijn bad trip heb ik nog steeds negatieve gedachten en blijf meestal thuis heb nergens meer zin in en denk teveel over of ik weer normaal word.
ik eet niet echt gezond meestal 1 stokbrood per dag en rook veel sigaretten maar ben nu wel gestopt met joints.
ik ga ook laat slapen meestal elke dag rond 1-3 uur in de morgen en word wakker rond 14 uur.
ik had vroeger altijd plezier in een serie maar nu amper nog zin in iets.
ik heb ook precies het gevoel dat ik niet in de realiteid ben ale eigenlijk wel maar precies dat ik mezelf niet meer ben... moeilijk om uitteleggen.
ik heb nogsteeds soms zelfmoord gedachtes maar ben er zeker van dat ik het nooit ga doen.
gaan deze negatieve gedachten weg gaan? waneer?.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In de meeste gevallen gaan die gedachten vanzelf weg. Maar je houdt ze wel in stand als je ze steeds veel aandacht geeft. Zoek dus afleiding. Ga niet zitten wachten tot ze weggaan, want dan geef je ze nog steeds aandacht. En het zou inderdaad misschien een goed idee zijn om naar een psycholoog te stappen. Misschien spelen er dieperliggende kwesties bij jou?

En o ja, stop met wiet. Oftewel voor een langere periode, of helemaal. Ik hoor veel te vaak dat wiet dergelijke angstige gedachten oproepen, zéker als het in combinatie met psychedelica is gebruikt. Kun je er niet tegen, blijf het dan ook niet gebruiken.

Saynotodrugs

Mindless zei:
In de meeste gevallen gaan die gedachten vanzelf weg. Maar je houdt ze wel in stand als je ze steeds veel aandacht geeft. Zoek dus afleiding. Ga niet zitten wachten tot ze weggaan, want dan geef je ze nog steeds aandacht. En het zou inderdaad misschien een goed idee zijn om naar een psycholoog te stappen. Misschien spelen er dieperliggende kwesties bij jou?
hoezo dieliggende kwesties? en hoe lang duren deze gedachtes dan? 1 maand of meer?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dieperliggende kwesties in de zin van dingen over jezelf en/of je leven die je liever niet wilt weten en dus hebt weggestopt. Psychedelica haalt dat naar boven.

Hoelang die gedachten blijven komen ligt eraan hoeveel aandacht je ze geeft.

Saynotodrugs

Mindless zei:
Dieperliggende kwesties in de zin van dingen over jezelf en/of je leven die je liever niet wilt weten en dus hebt weggestopt. Psychedelica haalt dat naar boven.

ik denk dat het ook problemen zijn in mijn leven en stress ik denk ook dat ik een depressie heb want ik heb er al lang 1 maar met wiet en alcohol vergat ik dee of verspote ik deze maar nu rook ik wiet en ga er slecht van dus voila moet ik iets anders vinden maar ik weet niet wat

Saynotodrugs

Mindless zei:

en ben je 100% zeker dat deze negatieve gedachtes weg gaan als ik ze niet meer en meer bijvoed?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Stop met de wiet of hasj, probeer een normaler slaap ritme aan te houden met max 8 uur slaap, eet gezond, ga sporten, zoek verdere afleiding en ga je vooral niet zo druk maken de hele tijd.

Maar misschien wel het allerbelangrijkste, ga naar de huisarts en vertel wat er aan de hand is. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog.

MeejheM

Badass junkie
trips met truffels, paddo's en DMT bijvoorbeeld zijn niet geschikt voor de lol, ook niet voor combinatie met andere middelen.

gebruik ze altijd met iemand in de buurt die de boel bij kan sturen mocht het nodig zijn.

Saynotodrugs

Psychedelibee zei:
Stop met de wiet of hasj, probeer een normaler slaap ritme aan te houden met max 8 uur slaap, eet gezond, ga sporten, zoek verdere afleiding en ga je vooral niet zo druk maken de hele tijd.

Maar misschien wel het allerbelangrijkste, ga naar de huisarts en vertel wat er aan de hand is. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog.
dank je voor de hulp maar kan je mij 100% zeker garanderen dat deze gedachtes verdwijnen met de tijd? hoelang kan dit duren?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Niks is 100% zeker te garanderen in het leven. Het best is toch om naar de dokter te gaan, ze geheimhoudingsplicht dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken.

Fool

Badass junkie
De methode met de beste kans van slagen lijkt mij langs de huisarts gaan om een directe doorverwijzing naar de goede hulpverlener te krijgen. Als je je daar prettig bij voelt kun je ook op je school(/soms werk?) naar een vertrouwenspersoon gaan, gewoon om je verhaal 'veilig' kwijt te kunnen. :)

Saynotodrugs

Psychedelibee zei:
Niks is 100% zeker te garanderen in het leven. Het best is toch om naar de dokter te gaan, ze geheimhoudingsplicht dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken.
hoe kan ik sporten enz enz als ik geen instresses meer heb en me elke minuut rot voel...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je kunt ook dingen doen waar je geen zin in hebt, als je er dan na een paar weken beter door gaat voelen zal de zin vanzelf toenemen.

Fool

Badass junkie
Door je proberen in te zien dat het op langere(en kortere) termijn meer oplevert dan de moeite die je er op dit moment in moet steken. Ik snap heel goed dat het allemaal maar lastig is enzo, misschien kun je iemand vragen om samen te gaan lopen?

Saynotodrugs

Fool zei:
Door je proberen in te zien dat het op langere(en kortere) termijn meer oplevert dan de moeite die je er op dit moment in moet steken. Ik snap heel goed dat het allemaal maar lastig is enzo, misschien kun je iemand vragen om samen te gaan lopen?
dat is het juist ik heb niemand geen vrienden die ik vertrouw of me goed bij voel

Saynotodrugs

Psychedelibee zei:
Je kunt ook dingen doen waar je geen zin in hebt, als je er dan na een paar weken beter door gaat voelen zal de zin vanzelf toenemen.
en wat doe ik met deze zelfmoord gedachtes dit heb ik nog nooit gehad en heb ze nog steeds na 19 dagen na de bad trip? gaan deze weg en hoe?hoelang?

MeejheM

Badass junkie
of je suicidale gedachten weggaan en wanneer kan niemand je vertellen. de beste kans op goede hulp is de psychische hulpverlening laten aanrukken. dat kun je doen door je verhaal aan je huisarts te vertellen. die zal je zeker serieus nemen.

ik denk dat het het belangrijkste nu is om hulp te zoeken, en dan bedoel ik professionals met netwerken etc.

op dit forum kunnen we je best ondersteunen, maar ik vind het belangrijk dat je hulp gaat zoeken.

Saynotodrugs

MeejheM zei:
of je suicidale gedachten weggaan en wanneer kan niemand je vertellen. de beste kans op goede hulp is de psychische hulpverlening laten aanrukken. dat kun je doen door je verhaal aan je huisarts te vertellen. die zal je zeker serieus nemen.

ik denk dat het het belangrijkste nu is om hulp te zoeken, en dan bedoel ik professionals met netwerken etc.

op dit forum kunnen we je best ondersteunen, maar ik vind het belangrijk dat je hulp gaat zoeken.
ik heb medicatie gekregen en heb alles uitgelegd aan mijn huisarts het gaat beter maar ik krijg soms weer angstaanvallen en ik heb nog steeds dus angst en ben nog steeds depressief soms voel ik me goed en soms slecht

Fool

Badass junkie
Tijd maakt over het algemeen veel heel na een zware trip, maar ik kan me voorstellen dat je daarvoor goeie begeleiding en geduld nodig hebt. Als je op momenten dat uitzicht even niet ziet doe je er goed aan om contact op te nemen met 113Online (telefoon 0900-0133 of https://www.113online.nl/), hier kun je gewoon 'praten' met mensen en dat lucht vaak al op.

Het lijkt me inderdaad, zoals MeejheM ook zegt, belangrijk om wel hulp te gaan zoeken. Een gesprek met een huisarts en een doosje medicijnen lijkt me in dit geval nogal een afwimpeling, vraag eens bij je huisarts om een doorverwijzing naar psycholoog of psychiater?

Sterkte!

Saynotodrugs

Fool zei:
Tijd maakt over het algemeen veel heel na een zware trip, maar ik kan me voorstellen dat je daarvoor goeie begeleiding en geduld nodig hebt. Als je op momenten dat uitzicht even niet ziet doe je er goed aan om contact op te nemen met 113Online (telefoon 0900-0133 of https://www.113online.nl/), hier kun je gewoon 'praten' met mensen en dat lucht vaak al op.

Het lijkt me inderdaad, zoals MeejheM ook zegt, belangrijk om wel hulp te gaan zoeken. Een gesprek met een huisarts en een doosje medicijnen lijkt me in dit geval nogal een afwimpeling, vraag eens bij je huisarts om een doorverwijzing naar psycholoog of psychiater?

Sterkte!
kijk nu ineens uit het niets voel ik me weer goed ??? en dank je voor jullie hulp het doet echt super goed!

Saynotodrugs

Fool zei:

Sterkte!
en wat bedoel je met een afwimpeling?

Fool

Badass junkie
Oke. dat stukje heb ik misschien niet helemaal goed verwoord. In eerste instantie kan het (als arts) best logisch zijn om iemand met dergelijke klachten niet door te verwijzen. Maar als je na ~19 dagen nog een keer wat laat horen (ik neem aan dat je iets afgesproken hebt over een statusupdate?), klinkt het voor mij als niet-huisarts best raar om dan iemand niet door te verwijzen.

Maar misschien zie ik dit ook wel verkeerd, ik ben ten slotte geen huisarts. Zijn hier andere meningen over?

Saynotodrugs

Fool zei:
Oke. dat stukje heb ik misschien niet helemaal goed verwoord. In eerste instantie kan het (als arts) best logisch zijn om iemand met dergelijke klachten niet door te verwijzen. Maar als je na ~19 dagen nog een keer wat laat horen (ik neem aan dat je iets afgesproken hebt over een statusupdate?), klinkt het voor mij als niet-huisarts best raar om dan iemand niet door te verwijzen.

Maar misschien zie ik dit ook wel verkeerd, ik ben ten slotte geen huisarts. Zijn hier andere meningen over?
hoe komt het dat ik precies mezelf niet meer ben of me heel anders voel ? gaat dit weg?

Saynotodrugs

Saynotodrugs zei:
Fool zei:

hoe komt het dat ik precies mezelf niet meer ben of me heel anders voel ? gaat dit weg?
ik heb ook heel soms de indruk als ik in de spiegel kijk dat ik het niet ben ,maar dit is dan wel echt heel soms mishcien zijn het de gedachte

Fool

Badass junkie
Hoe dat allemaal precies ontstaat durf ik niet te zeggen, of het weg gaat durf ik ook niet te zeggen . Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met je huisarts voor een vervolgafspraak, ik denk dat deze je meer en beter kan helpen dan wij hier. :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Na alles wat door te lezen heb je wel een heftige ervaring gehad die lang blijft nazinderen. Laat het heel goed opvolgen door je arts. Concentreer je op al het positieve en filter alle negatieve dingen even weg. Zeker weten dat er ook positieve dingen zijn in jou leven. Laat je niet leiden door de wisselingen in je stemming. Zeg niet "ik voel me nu weer goed en dan weer slecht. Zeg en denk dat je positief moet blijven ook al voel je jou even niet zo lekker in je vel. Houd de ervaring niet meer in gedachte en de paniek die er bij komt zien. Hopelijk herstel je sneller dan je zelf verwacht!!

Saynotodrugs

Tekzor668 zei:
Na alles wat door te lezen heb je wel een heftige ervaring gehad die lang blijft nazinderen. Laat het heel goed opvolgen door je arts. Concentreer je op al het positieve en filter alle negatieve dingen even weg. Zeker weten dat er ook positieve dingen zijn in jou leven. Laat je niet leiden door de wisselingen in je stemming. Zeg niet "ik voel me nu weer goed en dan weer slecht. Zeg en denk dat je positief moet blijven ook al voel je jou even niet zo lekker in je vel. Houd de ervaring niet meer in gedachte en de paniek die er bij komt zien. Hopelijk herstel je sneller dan je zelf verwacht!!
ik krijg niets meer positief in mijn leven alles lijkt zo zwart als of niets beter gaat gaan ik ben naar de dokter geweest en heb medicatie gekregen maar ben nog steeds depressief en angstig na 22 dagen ...ik heb geen intresses meer in wat ik vroeger leuk vond bv naar een serie kijken een comedy enige dat ik nog leuk vind is een spel spelen maar dat wil ik niet eens doen.
ik ben al 22 dagen thuis en ga amper buiten omdat het mij niet meer intreseerd net zoals weg gaan met vrienden ik voel me in de put en ben bang dat ik mezelf zeer hard beshadigt ik ben degelijk heel erg depressief en soms voel ik me weer een beetje goed wat me nog meer ergert.
ik vind echt niets leuk meer.
WAT MOET IK DOEN ben echt waar super negatief en vind niets positief omdat ik veel stress heb omdat mijn leven niet echt positief loop.
bijna alles wat ik leuk vond vroeger vind ik nu niet meer leuk en ben super bang dat ik zo voor de rest van mijn leven ga blijven..
ik geraak ook niet onstappenen.....

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zal je mijn ongezouten mening geven. Let op, ik kan soms een beetje zweverig zijn. :wink:

Je bent niet de enige in deze wereld die worstelt met dergelijke problemen. Erg veel mensen hebben dagelijks met depressiviteit te maken, in meer of mindere mate. De truffels zijn hier niet de oorzaak van, maar hebben het slechts omhoog gebracht. Dit is NIET een slecht iets. Dat het omhoog is gebracht, betekent ook dat je er iets aan kan doen.

En er zijn verschillende dingen die je er aan kunt doen. Zelf maak ik onderscheid in verschillende categorieën hierin. Verdovende "oplossingen", afleidende "oplossingen" en de echte oplossing die het probleem bij de kern aanpakt.

Verdovende oplossingen zijn er in veel verschillende vormen. Uiteraard de verdovende middelen. Wiet is er hier één van. Je voelt je even goed voor een paar uurtjes, maar dit is natuurlijk een vlucht optie. Het is het niet onder ogen willen komen van je probleem. Maar ook zogenaamde "medicijnen" van de dokter zijn vlucht opties. Ze doen NIETS aan de kern van het probleem, maar weerhouden je er juist van om er iets aan te doen.

Dan heb je afleidende oplossingen. Sporten bijvoorbeeld of een nieuwe hobby. Of het opbouwen van een "leven" d.m.v. een carrière, gezin stichten, etc. Dit zijn allemaal niet slechte dingen, maar ook deze pakken je probleem niet bij de kern aan. Ze staan in onze maatschappij echter wel als ideaalbeeld aangeschreven en iedereen zal dus doen alsof dít de oplossing is. Dan is er ook nog het praten met bijvoorbeeld een psycholoog, wat je zeker kan helpen om positiever te gaan denken, maar ook dit is NIET het aanpakken van de kern van je depressiviteit. Het is slechts praten en jou volgens de normen en waarden van de maatschappij weer klaarstomen om je rol als goed functionerend burger weer op te kunnen pakken.

Het probleem ligt dieper dan dat. En het probleem pak je alleen aan door wat er omhoog komt ook daadwerkelijk te VOELEN. Daarom komen die gevoelens omhoog. Niet om er voor weg te rennen of om het weg te praten. Wil je de échte oplossing, dan zul je moeten gaan beginnen met de confrontatie met jezelf. Dit is niet de makkelijke optie, maar makkelijke opties brengen je slechts zover. Leer mediteren. Leer om niet weg te lopen van deze gevoelens, maar om ze te omarmen en ze in je bewustzijn op te laten lossen. :)

Fool

Badass junkie
Om je probleem aan te pakken zou ik als de wiederweerga opnieuw contact maken met je huisarts en daar langsgaan!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat sowieso. Maar ik hoor wel erg veel verhalen over afgewimpeld worden met een pilletje. Als je maar niet gaat denken dat je daar echt mee geholpen bent. Praten met een psycholoog kan trouwens een goede eerste stap zijn. Maar intense depressie zoals zoveel mensen tegenwoordig hebben ga je echt niet oplossen met praten alleen.

Narayani

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Dat sowieso. Maar ik hoor wel erg veel verhalen over afgewimpeld worden met een pilletje. Als je maar niet gaat denken dat je daar echt mee geholpen bent. Praten met een psycholoog kan trouwens een goede eerste stap zijn. Maar intense depressie zoals zoveel mensen tegenwoordig hebben ga je echt niet oplossen met praten alleen.

Eens. Praten etc geven zeker het duwtje in de rug, maar uiteindelijk moet je het zelf oplossen. Het heeft mij jaren gekost om te beseffen dat mijn depressies niet werden veroorzaakt door de buitenwereld maar door mij en mijn destijds negatieve wereldbeeld. Je kan er zelf uit komen, maar je moet er wel 100% voor gaan.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Narayani zei:
Eens. Praten etc geven zeker het duwtje in de rug, maar uiteindelijk moet je het zelf oplossen. Het heeft mij jaren gekost om te beseffen dat mijn depressies niet werden veroorzaakt door de buitenwereld maar door mij en mijn destijds negatieve wereldbeeld. Je kan er zelf uit komen, maar je moet er wel 100% voor gaan.

Dit vooral...

MeejheM

Badass junkie
na 19 dagen, ondertussen een maand ongeveer is echt alle drugs uit je systeem, en zit je tegen psychotische/suicidale klachten aan te kijken. dat los je niet in je eentje op, oook niet met een forum.

je hebt de eerste stap naar de huisarts al gemaakt, ga aub verder met de hulpverlening.

ik hoor graag hoe het met je gaat, maar denk niet dat je problem zichzelf oplost.

Saynotodrugs

Narayani zei:
Mindless zei:

ik fok me zelf op als ik lees dat het j jaren heeft geduurt om uit een depressie te geraken heel erg bedankt......

Saynotodrugs

Narayani zei:
Mindless zei:

dus je depressie duurde jaren??

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het hoeft helemaal geen jaren te duren en Narayani vertelde gewoon haar(?) verhaal.

En je moet het ook niet op die manier bekijken. Als je van iemand zou horen dat het een jaar zou duren om van je depressie af te komen en jij gelooft dat, dan stel je je gedachten/gevoelens erop in om het komende jaar in je depressie te blijven. Als iemand een maand zegt en jij gelooft dat, dan houden die depressieve gedachten waarschijnlijk over een maand (oppervlakkig) op. Dat is niet hoe je het moet bekijken. Bekijk je ervaring nu. Ben je letterlijk 100% van de tijd depressief? Wees eerlijk tegen jezelf. Nee toch? Als je even afgeleid bent of als je gedachten even stoppen, waar is die depressie dan? Je hebt nu al geen zogenaamde 'depressie'. Je hebt slechts van tijd tot tijd depressieve gedachten/gevoelens die in stand worden gehouden door geloof in van alles en nog wat.

Ik ben het met MeejheM eens dat je beter wel hulp kunt gaan zoeken om in ieder geval een goede eerste stap te zetten. Maar ga ook zelf bezig met je distantiëren van gedachten. En wees ook kritisch bij dokters en andere hulp biedende instanties. Zogenaamde professionals hebben echt niet alle antwoorden en zijn vaak de reden dat mensen juist niet met echte genezing kunnen beginnen (gooi er een benzo in en die lastige patient houdt op met zeuren). En statistisch gezien hebben bijvoorbeeld psychologen zelf vaker een depressie dan de gemiddelde mens. Over het algemeen wordt niet begrepen dat de kern van het probleem niet psychologisch van aard is. Praten helpt, maar er is een reden dat mensen blijven terugkomen naar de psycholoog.

MeejheM

Badass junkie
zijn psychologen vaker depressief dan gemiddeld? grappig.

hoe gaat het nu met je, saynotodrugs?

(wat een naam trouwens, ik voel me een beetje raar dat ik dat getyped heb :) )

Saynotodrugs

MeejheM zei:
zijn psychologen vaker depressief dan gemiddeld? grappig.

hoe gaat het nu met je, saynotodrugs?

(wat een naam trouwens, ik voel me een beetje raar dat ik dat getyped heb :) )
na 25 dagen eindelijk terug normaal wow was een maand stress maand depressie nog steeds heel heel soms wat somber maar ben terug mezelf 3 dagen geleden ben ik terug mezelf geworden dank jullie voor de hulp de dokter en de medicatie's hebben me terug gebracht NOOIT MEER mushrooms .
ik ben bijna klaar voor wat wiet ik wacht nog 2 weeken !!
ik voel me herboren na 1 maand zwaare depressie haha
heb terug zin in muziek terug geintresseerd in van alles dus ik ben weer terug dank jullie allemaal voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan