Beestjes zien door speed

Rpinda

Newbie
Als het examen zijn dan leer ik meestal door speed te snuiven in combinatie met rilatine , dus meestal neem ik gewoon mijn 1.5 pilletje rilatine gewoon in voor ik ga leren en dan neem ik meestal nog een pilletje mee naar mijn kamer dan plet ik dat waardoor ik deze kan opsnuiven ( ik vind dat het effect hierdoor veel krachtiger is , korter maar krachtiger) en dan als het avond begint te worden neem ik normaal ook nog een paar lijntjes snelle maar voorig jaar is dit een beetje fout gelopen terwijl ik zat te leren kreeg ik ineens onuitstaanbare kriebels over heel men lichaam waardoor ik als dacht dat er iets op mij rond kroop toen ik na een tijdje echt gek werd van deze kriebels bekeek ik mezelf eens goed en dan zag ik overal op mijn lichaam juist zwarte puntjes maar deze verdwenen even snel weer waardoor ik er van overtuigd was dat deze in mij kropen , toen zijn mijn stoppen helemaal doorgeslagen ik werd overdreven paranoia het ging zelfs zo ver dat ik dacht dat ik een van die "beestjes" in mijn been had zien kruipen het leek zelfs alsof ik ze echt in mijn huid voelden kruipen en toen ben ik met een schaar in mijn been beginnen te steken in de hoop een van deze beestjes eruit te halen ,, ik ben zelfs naar de dokter geweest en deze had mijn ouder gelukkig genoeg verteld dat het een bijwerking was van mijn rilatine omdat ik een verhoogde dosis nam hij had me toen iets jeuk werend gegeven en een spuit waardoor ik ging inslapen ( dit was een zwaar medicijn tegen de jeuk met als bijwerking dat je heel slaperig werd) ,, heeft iemand nog zo'n ervaring meegemaakt ?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nope. Volgens mij reageerd jou koppie iets heftiger dan de gemiddelde persoon.

Holden

Bewuste gebruiker
Dat je Rilatin functioneel gebruikt, daar kan ik inkomen..
Maar probeer de speed gewoon recreatief te gebruiken zou ik zo zeggen.

En da's idd een vrij heftige reactie ja :) Voelde jij je op dat moment wel goed? Geen (onbewuste) problemen ofzo?

Aalpoepert

Badass junkie
Mijn ex heeft het gehad door twee dagen door te halen met speed. Ze ging overal springende vlooien zien tot ze opeens echt grote insecten zag.
Later kreeg ze hevige krampen en daarna raakte ze in een delerium, waarbij ik haar constant moest vertellen dat we naar het ziekenhuis gingen. "Wat is er gebeurd dan?", dat weer uitleggen. "Wat doe jij hier, waar zijn we?", "We gaan naar het ziekenhuis." "Oh waarom dan?"

Overigens was het toen al niet meer mijn vriendin.

Zelf zie ik wel eens vaag dingen als ik al een tijdje wakker ben op pep, maar nooit zo extreem.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Stighar zei:
Mijn ex heeft het gehad door twee dagen door te halen met speed. Ze ging overal springende vlooien zien tot ze opeens echt grote insecten zag.
Later kreeg ze hevige krampen en daarna raakte ze in een delerium, waarbij ik haar constant moest vertellen dat we naar het ziekenhuis gingen. "Wat is er gebeurd dan?", dat weer uitleggen. "Wat doe jij hier, waar zijn we?", "We gaan naar het ziekenhuis." "Oh waarom dan?"

Overigens was het toen al niet meer mijn vriendin.

Zelf zie ik wel eens vaag dingen als ik al een tijdje wakker ben op pep, maar nooit zo extreem.

Daar zat ik ook gelijk aan te denken, te lang door gaan. dit lijkt namelijk heel sterk op een delirische/paranoïde reactie op het zien van shadowpeople enzo.

Holden

Bewuste gebruiker
"Voor het leren Rilatine en 's avonds een paar lijntjes.."

Misschien is dan de mogelijke verklaring idd te lang doorgaan?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Immo zei:
Als ik jou was zou ik in het vervolg maar van die troep afblijven.
Precies, blijkbaar ben je er gevoelig voor en kan het dit soort shit triggeren. Het is niet normaal dat zoiets gebeurd... Of je moet dagen lang wakker zijn.

W.F.L.

Badass junkie
Joh, je moet echt niet naar je lichaam gaan kijken als je aan het hallucineren bent op speed. Da's nergens goed voor. Die "beestjes" zijn een bijwerking van Ritalin en speed. Je kunt van die tintelingen hebben van pep en da's normaal. Je kunt ook het gevoel hebben dat er beestjes onder je huid zitten en da's volgens mij ook wel normaal. Als laatste kun je nog eens zo hard gaan flippen dat je er beestjes bij ziet en denkt dat die echt in je zitten. 'k had het gisteren ook en ik had maar 2 lijntjes gehad. Je moet gewoon je ogen dicht doen, rusten en zeker niet naar je lichaam gaan kijken als je aan 't hallucineren bent. En zeker minderen met speed als het zo'n gevolg heeft. En weet dat het de fucking speed is die dat soort ongemakjes veroorzaakt!

http://en.wikipedia.org/wiki/Paresthesia
http://en.wikipedia.org/wiki/Formication
http://en.wikipedia.org/wiki/Delusional_Parasitosis

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Ghehe, ik zie me nog koortsachtig mijn beddengoed afnemen, om de zoveel tijd de dikke huiskat wat boze blikken toewerpen haha. Mja die zwarte puntjes heb ik wel een aantal keer gezien in de loop der jaren. Vooral vroeger, nu ontgroeit, nuchter en rationeel genoeg om te herkennen dat op dat moment de realiteitstoetsing niet tja.. geheel intact meer is.

Ik heb een spinnen fobie heeel soms als ik door het meerdere nachten doorhalen alles voor mijn ogen zie bewegen (detail onderscheiden onmogelijk makend) moet ik me inhouden niet te visualiseren dat daar in de hoek niet daadwerkelijk een spin mijn kant opgekropen komt.. brr... naja :beer:

W.F.L.

Badass junkie
Shizzah zei:
Dubz zei:

dit was het eerste dat in me opkwam :grin:

Heeft niks te maken met methamfetamine.. de "bugs" kun je van alle stimulanten krijgen. Coke, speed, meth, enz noem maar op. Het hangt overigens nauw samen met stimulantenpsychose (amfetaminepsychose) en dat kun je ook van coke, speed of meth krijgen.

Shizzah

Experimenterende gebruiker
W.F.L. zei:
Shizzah zei:
Dubz zei:

dit was het eerste dat in me opkwam :grin:

Heeft niks te maken met methamfetamine.. de "bugs" kun je van alle stimulanten krijgen. Coke, speed, meth, enz noem maar op. Het hangt overigens nauw samen met stimulantenpsychose (amfetaminepsychose) en dat kun je ook van coke, speed of meth krijgen.

ohh nee dat bedoel ik ook niet maar ik zag laatst zo´n mooie docu over methamfetamine (crystal/glas/ijs) en daar deed een ex verslaafde verslag over een keer dat hij had gebruikt en dat hij die keer allemaal paarse beestjes over zich heen lopen, en het begon te jeuken en hij dacht dat ze in zijn huid kropen en is ze er toen uit proberen te gaan halen met een pincet (z'n huid haalt hij er dus mee open) en iedere keer als hij dacht dat hij hem had kroop ie dieper voor zijn gevoel, nja je kunt je dan wel bedenken wat er dan gebeurt.. precies hij haalt zichzelf verder open.. met als gevolg dat zijn hele lichaam onder de wonden zat! :openmouth:

ik zal de volgende keer duidelijker zijn

maargoed, OT: is het niet mogenlijk jezelf helder te houden en je te bedenken dat dit door de pep komt en zo te bedenken dat er helemaal geen beestjes zijn maar dat je je dit inbeeld?

en zijn dit altijd beestjes of kunnen het ook andere visuals zijn die je als prettig kunt ervaren?

(klinkt mss dom, maar okee)

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Als ik echt dacht dat er beestjes op me zaten zou ik geen schaar pakken maar een vliegenmepper...

Maar ik zal wel weer te gewoon denken.

Dubz

Bewuste gebruiker
KlaasVaak zei:
Als ik echt dacht dat er beestjes op me zaten zou ik geen schaar pakken maar een vliegenmepper...

Maar ik zal wel weer te gewoon denken.

Dat is nou juist het probleem. Je denk niet dat er beestjes op je zitten, maar onder je huid. Je voelt ze als het ware lopen, en daarbij ga je ze ook vanzelf zien.

Cooper

Bewuste gebruiker
Dit is een heel bekend probleem, maar normaal is het niet in de zin dat je
er als 'occasionele' gebruiker mee moet leren leven. Jouw verhaal was verre van normale kriebels en ik zou echt uitkijken met het nemen van een dosis van dat kaliber. Zo hoog was het kaliber niet, wat dus wil zeggen dat je er gevoelig voor bent. Zoals gezegd kan het door iedere stimulant getriggerd worden, maar als gevolg van ritalin was ik het nog niet tegen gekomen. Zal wel temaken hebben met de combi.

keep it cool!

W.F.L.

Badass junkie
Shizzah zei:
ik zal de volgende keer duidelijker zijn

maargoed, OT: is het niet mogenlijk jezelf helder te houden en je te bedenken dat dit door de pep komt en zo te bedenken dat er helemaal geen beestjes zijn maar dat je je dit inbeeld?

en zijn dit altijd beestjes of kunnen het ook andere visuals zijn die je als prettig kunt ervaren?

(klinkt mss dom, maar okee)

Geen probleem man, ik had gewoon verstaan dat je zei dat hij misschien meth gekregen had ipv gewone pep.

En ja, ik ken het gevoel en ik ga gewoon rustig liggen en m'n ogen dicht doen en weet dat die kruipende beestjes door de invloed van pep op de bloedvaten komt. Vroeger had ik wel vaak die tintelingen, dat was niet bepaald aangenaam maar het deed mij weinig, maar zoals ik zei heb ik onlangs het beestjesgevoel gehad, en dan heb je inderdaad wel sneller de neiging om te gaan krabben/voelen/whatever. Maar daar moet je je dus tegen verzetten.

Ketaboy zei:
Vooral vroeger, nu ontgroeit, nuchter en rationeel genoeg om te herkennen dat op dat moment de realiteitstoetsing niet tja.. geheel intact meer is.

't helpt natuurlijk wel als je het weet voor je eraan begint, haha. En bij mij is het meestal hetzelfde: de lucht die "kronkelt" (net of die wordt er van 1 bepaald punt uitgeblazen), net zo'n groot insect in trippy kleurtjes ook (fluo blauw/roze/groen) en afhankelijk van waar je naar kijkt zal dit een ander effect geven. En nee, het hoeven niet altijd beestjes te zijn maar 't zijn (bij mij althans) toch wel vaak kleine bewegende dingetjes, stipjes enz en dan is 't maar een heel kleine stap naar beestjes.
Ik ervaar die visuals niet als prettig omdat ze bij mij altijd pas komen bij het stopzetten van het gebruik en dan ben je zowiezo goed para, voel je je kut en angstig en dan helpen die hallucinaties niet bepaald. Wel moet ik zeggen dat het na een paar uur al over is (zelfs zonder te slapen). Ik heb nog nooit gedacht dat die beestjes echt waren, want ik ben altijd wel nuchter aan het worden als dat gebeurt. Je moet volgens mij toch al lang bezig zijn om je realiteitszin te verliezen, maar het kan vast wel. Gelukkig nog niet gehad, maar ik overdrijf ook niet :beer:

En het is weldegelijk een nevenwerking van Ritalin, maar blijkbaar stukken zeldzamer dan bij pepgebruik. Zelf heb ik het nog niet gehad van Ritalin, maar het kan wel. Van pep heb ik het wel vaker. :)

Beestjes allemaal beestjes.................... schat dat hoort bij het uitwerken. Gewoon later gebeuren je gaat het nog leuk vinden. Ik vind het net kippevel maar echte beestjes heb ik nog nooit gezien en in me snijden is wel het laatste wat ik zou doen. Hallucineren is een van de bijwerkingen en die moet je over je heen laten komen anders belandt je nog op de PAAZ.
Veel gebruikplezier.................................
Borderliner :smilingimp:

W.F.L.

Badass junkie
Trouwens, als dat "net kippenvel"-gevoel is nog wat anders dan het beestjesgevoel hoor. Dat kippenvel heb ik altijd achteraf, en velen met mij. Van kippenvel hoef je niet te krabben maar van dat andere gevoel zal 't nog wel rapper kunnen gebeuren.. Moeilijk te beschrijven. Ik vind het allesinds niet vergelijkbaar met kippenvel.

JunkXL

Bewuste gebruiker
borderliner zei:
Beestjes allemaal beestjes.................... schat dat hoort bij het uitwerken. Gewoon later gebeuren je gaat het nog leuk vinden. Ik vind het net kippevel maar echte beestjes heb ik nog nooit gezien en in me snijden is wel het laatste wat ik zou doen. Hallucineren is een van de bijwerkingen en die moet je over je heen laten komen anders belandt je nog op de PAAZ.

Ghehe Ja de spichten/shadow people, beestjes of wat dan ook.. Of dat het lijkt dat het regent maar je zit binnen. Tsja het is een bijkomend verschijnsel als je een aantal dagen wakker bent van de pep. Maar als je er op gaat letten word je helemaal gestoord :P Dus take it, or leave it :wave:

JunkXL

Bewuste gebruiker
Ouwe!! das een geniale film! In de begin scene dacht ik echt dat het over Crystal ging, al die fucking beestjes! :grin: Ken je Waking life ook??

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
borderliner zei:

schat, het hoort niet bij het uitwerken!, indirect heb je wel gelijk maar als je een paar nachten niet hebt geslapen en de pep begint uit te werken en je vermoeidheid keert dan dus keihard terug dan kan je door het slaapgebrek en het overwerken van de hersenen vreemde hallucinaties krijgen, maar niet iedereen heeft hier op de zelfde manier last van, ik heb het ook nooit erg gevonden, ik hou wel van trippen maar aangezien amfetamine geen trip middel is kun je dus concluderen dat je jezelf zwaar voor de gek aan het houden bent en bij sommige mensen kan dit leiden tot acute psychoses of acute schizofrenie. het komt er op neer dat de hallucinaties ontstaan doordat je je hersens zo lang laat werken dat ze in de war raken en als je hersens in de war zijn merk je dat wel:wink: slapen en eten helpt hier tegen

JunkieEyes

Ik heb dit ook altijd, maar alleen als ik 2 nachten door wakken ben. Kzie dan in mijn kamer zwartje dingen voorbij schieten. In mijn speed-gedachtegang ben ik ervan overtuigd dat het muizen zijn. Ik ben er niet bang voor maar wil ze juist vangen, als ik dit dan ga proberen duurt het niet lang eer ik ze ook nog eens ga 'horen' en soms over mijn voet 'lopen' als ik aan mijn bureau zit.. Echt para word ik er dan van, als ik van de snelle af ben dan denk ik wel bij mezelf " omg, ge hebt u aangesteld jonge -_-" :')

psych-out

Bewuste gebruiker
het zien ervan niet echt, wel het voelen.
dit had ik voornamelijk bij paddo's, echt heel vervelend.
kwam gewoon omdat ik iets te vaak had getript op een te korte tijd.
magoed is een fout die je niet meer snel maakt.
was echt niet plezant trippen.

afraidtech

Bewuste gebruiker
vorige week dinsdag flink lopen hallucineren op speed :P na 4 dagen wakker te zijn en 10gr verder :P <-- dat nooit weer :P

go-hard-o-go home

ja dit heb ik vorige weekend ook meegemaakt lol maar was toen ook al +- 50uur wakker en zag ook overal zwarte dingen en als ik naar men pc scherm bleef kijken begon dat ook te dansen enzo denk gewoon dat ik toen aan mijn maximum zat lol :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: maar toch zalig hihi

afraidtech

Bewuste gebruiker
Shizzah zei:
afraidtech zei:
vorige week dinsdag flink lopen hallucineren op speed :P na 4 dagen wakker te zijn en 10gr verder :P <-- dat nooit weer :P

Dat zeg je nu :mrgreen:

dat klopt en het is mis gegaan vorige week:grin: 4 nachten en 5 dagen doorgegaan en weer 10 gram verder, maar dit keer nergens last van, 2 nachten daarvan de kroeg in geweest en de laatste nacht hadden de stamgasten mij door alhoewel de vrijdag ook wel, gezien mijn tientjeopvouw technieken erg ver omhoog is gegaan en de hele avond aan de fanta en nog steeds te veel energie:grin:

JunkXL

Bewuste gebruiker
Is dat nou leuk? Met je pep-hoofd en al 4 nachten wakker.
Ik kan het me niet voorstellen.:grin:

En die beestjes he.. Ik probeer die gouden altijd te vangen!
Die zijn het lekkerste, en de paarsen zijn echt motherfuckers!
Maar bovenal: Kijk uit voor de groenen!!!!!!

W.F.L.

Badass junkie
Ik heb 1 groot beest en dat is blauw/groen/roze. Zo lekker flashy. Kutding. :P Het is eigenlijk meer een fractal, maar na de pep zie ik er op de een of andere manier een kruipend, 8-potig insect in. :beer:

Maar die kleine "beestjes" zijn gewoon zwart hier.

JunkXL

Bewuste gebruiker
Ik voelde me een havik vandaag.. Soms voel ik me ook een anemoon.
Maar daar komt 2cb aan te pas. :grin:
En als ik me een walvis voel ben ik toch echt aan het paddoen! :grin:
Die kringeltjes die ik nog niet zie, zijn kringeltjes. (No shit :P)
Misschien met wat Crystal zou de transformatie van kringeltje naar beestje naar monsters onder je huid wat makkelijk of moeilijker (wat jij wil) zijn.

:wave:

Bovenaan