Beginneling

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Moet kunnen, iedereen kan een wietplant verzorgen en er een oogst uit halen. Wat basis kweekkennis zou het een stuk makkelijker maken. Het hangt er ook van af of je binnen of buiten wilt gaan growen. Maar voor een opbrengst in de buurt van 450 gram zul je wel je best moeten gaan doen.

gtje

Bewuste gebruiker
hey man nee is geen fabeltje om 1 kilo van je plant te trekken maar daar zijn een hoop dingen voor nodig...

een plant die meerdere malen is getopt dus erg de breedte in is gegaan ... goed weer in de verschillende condities van de plant ...

dus in het begin weinig regen , niet te felle zon en neit warmer dan een graad of 23 ... eenmaal een centimeter of 30 mag er zo nu en dan een lekkere bui val maar vooral veel zo'n ( dit is vanaf eind mei tot juli een vereistte ) dan zou je plant in de groei fase indien die een goed bodem leven heeft en dus een aarde heeft rijk aan voeding en mineralen 2,5 meter hoog en 2,5 in omvang moeten kunnen worden ....

soms heb je zelfs uitschieter van een meter of 3 hoog en 3,5 breed .... met een goede na zomer van juli tot ongeveer eind september kun je dan sowieso makkelijk 500 gram per plant hebben ...

dief je de plant en zet je de takken goed uitelkaar zodat er veel licht in val is bij de plant dan is er een opbrengst van zelfs 1500 gram per plant mogelijk ... in nepal heb je zelfs soorten dat noemen ze geen ganja planten meer maar ganja trees ... deze soorten staat het dichts op de zon van de wereld en zijn ook geen 1 jarige plant ze laten de toppen eraan zitten en wrijven daar alleen of de toppen om hand hasj te krijgen ( de fijnste soorten zijn zeker een van de lekkerste en sterkste hasjies van de wereld een grammetje van dit spul in een gerenomeerde shop is makkelijk 35 euro per gram !!! in tilburg hebben ze bij de tourmalijn nog wellis zulke soortjes en de dampkring in amsterdam ook :grin: ) maar goed over de planten zelf en opbrengst ...

om zulke planten te krijgen moet je wel sativa achtige plantne neem minstesn 80 % sativa en 20 procent indica .... dit is ook de aanrader omdat als je 100% sativa neemt je vaak met langbloeiers van 12 tot 15 weken bloei zit en dit dus niet valt af te bloeien in nederland zonder toprot enz enz ( al meot ik zeggen dat ik vorig jaar een jackberry van sannie seeds heb geoogst op 10 november met maar 5 gram natte rot de plant gaf me totaal 198 gram wiet :grin: dus ligt ook aan de schimmelbestendigheid van de plant ) ....

maar goed wleke soortje je nu ook neemt je mag blij zijn als je nu nog planten krijgt ( zeker vroege bloeiers ) dat een centimeter of 60 tot 1 meter hoog worden !!! en een opbrengst van 50 gram weten te krijgen .... maar goed als je 20 zaden zaait en er 8 vrouwen overhoud heb je mooie 400 gram !!! en kun je leke dag een jaar lang een grammetje smoke :grin: ...

omdat alles outdoor soortne nuy tog al langzaam aan beginnen te bloeien waarom haal je geen outdoor mix ??? dan heb je ook meteen verschillende soortne om te roken ????
je hebt ze voor een niet al te stevige prijs al feminised ( dus 99 % vrouwelijk )
bij royal queen seeds hier de link

http://www.royalqueenseeds.com/?id=12&p ... utdoor-mix

5 stuks voor 30 euro en vrouwelijk ... ben tot nu toe nog geen verslagen tegen gekomen waar herma's uit zijn gekomen ...

anders kun je ook ff kijken op

http://www.nirvana-shop.com/zaden-buiten-c-24_7.html

geloof me deze zaden zijn a nog is goedkoper en b ze leren je echt wat op .. ik heb al vele buiten soortne gekweekt van hun en ook andere soorten maar ik vind hun buiten planten en prijs kwaliteit en geweldig !!! hun durban poison is ook fantstisch lekker en de hollands hope doet het ook lang niet verkeerd !!! meeste heeft namelijk die buiten wiet zo'n vieze aprate smaak en zit je dan met een 1 kilo vieze buiten wiet ...

mocht je trouwens nog een beetje een leuke opbrengst willen halen zou ik kiezen voor planten die pas in oktober klaar zijn met bloeien deze gaan vaak pas het iende van deze maand beginnen met bloeien en hebben de kans om nog iets groter te groeien en dus meer op te brengen ...

ik zal er als ik jouw nog is ff over nadenken

greetzzz gtje

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Hahaha jullie dfers zijn volgens mij echt de rijkste, nee ik hoef geen vage outdoor mix en mijn zaadjes kosten 0,40 cent pers stuk of 1 euro 1,50 per stuk maar zeker geen 5 zaadjes voor 30 euro.
En dan heb ik het nog over betere kwaliteit met double fun en early nirvana? of zeg je dat dat slechte soortjes zijn?

maar wel bedankt voor advies alleen zouden ze deze link moeten stickiën

marktplaats

De Sjeik

Bewuste gebruiker
^Als je de moeite neemt van de zorg voor een paar wietplanten, kun je er net zo goed wat in investeren toch? En wat is 30 euro nou als je het opweegt tegen de mogelijke winst die je uit een paar planten kan halen? Je hebt ook zaden voor 120 euro hoor, en als je het goed doet haal je daar zo 50x zoveel uit.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Sjeik el wa-tur-pijp zei:
^Als je de moeite neemt van de zorg voor een paar wietplanten, kun je er net zo goed wat in investeren toch? En wat is 30 euro nou als je het opweegt tegen de mogelijke winst die je uit een paar planten kan halen? Je hebt ook zaden voor 120 euro hoor, en als je het goed doet haal je daar zo 50x zoveel uit.
nou eigenlijk zecht de prijs niks over kwaliteit maar die genomineerde zaden van azarius lijken me wel goed ja ik heb er alleen nog geen 10 euro over voor 5 zaden

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ja uh, je kan ook zaden voor 5 euro gaan kopen bij een of ander onbekend crackmerk, en dan wens ik je veel succes. Heel veel kans dat je zaden niet van de soort zijn die op de verpakking staat, en grotendeels niet eens ontkiemen. Ik spreek uit ervaring :P Voor een beetje kwaliteit moet je minstens 20-25 euro neerleggen. En als je dat er niet voor over hebt, nogmaals veel succes.

buzzrider

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
nou eigenlijk zecht de prijs niks over kwaliteit maar die genomineerde zaden van azarius lijken me wel goed ja ik heb er alleen nog geen 10 euro over voor 5 zaden
als je nog geen miezerige tien euro over hebt voor 5 goeie zaadjes wens ik je veel succes toe met het zoeken van een andere hobby (no offence :) )

celfor

Experimenterende gebruiker
Welhallodaar zei:
Hahaha jullie dfers zijn volgens mij echt de rijkste, nee ik hoef geen vage outdoor mix en mijn zaadjes kosten 0,40 cent pers stuk of 1 euro 1,50 per stuk maar zeker geen 5 zaadjes voor 30 euro.
En dan heb ik het nog over betere kwaliteit met double fun en early nirvana? of zeg je dat dat slechte soortjes zijn?

maar wel bedankt voor advies alleen zouden ze deze link moeten stickiën

marktplaats

Ik ben het daarmee gedeeltelijk eens, ik koop een kilo weedzaden voor 1€ in de dierenvoedingszaak, gewoon kempzaad uit china zal je zeggen, juist, dat is het ook maar wat maakt het uit, het is cannabis sativa en deze soort geeft erg goeie wiet.
Niet alle industriele hemp zal lekkere wiet geven welliswaar.
De dame uit de dierenvoedingszaak koopt ze aan in zakken per 50kg, op deze zakken staat een hele hoop chinese tekst en 'cannabis sativa seed' vermeld.
Ik heb nog nooit iemand over mijn wiet horen klagen, die is vergelijkbaar met een lekkere jamaica of hele goeie thai.
Anderzijds heb ik ook durban skunk, himalaya haze en lowrider2 'feminized' , wat wel kostelijke zaden zijn.
De prijs van zaden en het kweekmateriaal is soms wat duur maar een hobby mag wel wat kosten.
Naast de oogst is ook het plezier de kosten waard.

gtje

Bewuste gebruiker
wellhallodaar: allereerst moet jij niet helemaal niet beginnen met kwkeen ... volk als jij dat alles altijd beter weet moet vaka nog hun eerste sigaretje roken ( voel je je beledigt fijn ) .... overal commentaar op weet alles beter etc etc ...

en verder noem je je maar een beginneling !!! wtf waar ben je mee bezig weet je eigenlijk wel hoe een plantje naar boven komt hoe diep je ene zaadje planten moet ... hoe je ze uberhaupt gaan bloeien ???? wat het verschil is tussen man en vrouw ...

jij bent een typisch figuurtje met een grote mond !!! en vast een jaar of 16 a 17 jaar ... nog te beored om een cent uit te geven ... voor de duidelijkheid wiet leverd uitiednelijk als je het goed doet nit 5 x zoveel op ... neem 100den x zoveel maar dan moet je GOED doen iets waar jij waarschijnlijk moeite mee heb !!!

van mij apart geven ze me nu maar een ban tijdelijk of definitievo maar jij weet wle zoveel onzin op dit forum uit te slaan ....

die makker van zijn dieren winkel zaadjes ook wtf zit a geen smaak aan en weet je het leukste van lles is ... dieren winkels mogen alleen industrie hennep verkopen en wat nog leuker is daar zit geen % thc in ... BEN JE LEKKER STONED GEWEEST JOCHIE ???? dan heb je dat in je hoofd gepraat want daar krijg je alleen koppijn van !!! of je moet ene kilo weg tuffen in een uur maar dan hebben je longen een vergiftiging gekregen !!!

sorry boys hier ken ik echt neit tegen vragen stellen ...goede antwoorden terug krijgen en er niets mee doen tot daaran toe maar vervolgens het allemaal beter weten GET REAL !!!!

EN JE KAN ZADEN GOEDKOPER KRIJGEN??? 23,50 hoor en ja als je je aanmeld bij nomercy forum krijg korting 20 zaden voro 30 euro maar normaal kosten die zaden ook gewoon 25 euro per 10 STUMPER !!! die actie is alleen maar om mensen naar dat forum te lokken omdat het gewoon niet van de grodn komt ... ik ben daar ook lid geweest maar het moet wel allemaal naar die gastne zijn pijpen gedaan worden ... over stekken kweken mag niet gelult wordne is altijd slecht ( ik heb het dus niet om handel over stekken want dat is verboden ) en zaad is altijd en nee dat vidn ik onzin daarom vidn ik het een tweede hands forum ...

de man cees zelf kan overigens goed kweken daar kan niets tot weinig over gezegd worden en vele zaad creatie zijn van die man goed ... double fun is echt een top soortje dat bijna zijn klasse niet kent ode aan hem .. maar hij is ook niets voor niets weg bij wietforum !!!!

veel suc6 nog

pffff

De Sjeik

Bewuste gebruiker
^Uhh ja dat dus :tearsofjoy:

Nee maar meneer heeft intussen gewoon wat fatsoenlijke zaden aangeschaft, zoals het hoort. Die zitten ook al dagen in de grond, laat eens wat weten welhallodaar! Hoe gaat t ermee?

:stoned:

gtje

Bewuste gebruiker
idd het is een griet( zag de voorgevel op een foto in een ander topic van haarof ze moet verbouwt zijn :P ) ...en zag al dat er plantjes omhoog waren gekomen ...al wel 8 inmiddels ... van de 21( dag of 10 geleden ) :P ik betaal liever 3 x zoveel maar dat er dan 20 omhoog komen dan dat 3x minder betaal en er 3x zo weinig omhoog komen ..
maar goed ze kan ze ook goed verzopen hebben natuurlijk :P

maar dat verklaart een hoop waarom ZE eigenwijs is ... maar goed dit jaar het eerst maar is ff onder de knie laten krijgen ...zodra ze oogst en het gerookt heeft weet ze dat ze het tog altijd terug verdient en het een investering van niets is :grin:

Mayan

Bewuste gebruiker
Och, geeft ze toch de kans :)
Straks durft ze ni meer posten (lol)

Niet alles lukt van de eerste keer, zie naar mijn paddokit, ze groeide tegen de zak, de meeste groeide naar beneden.
Zelfs bij de tweede flush had ik van hetzelfde prijs...
Ik heb een gehele nieuwe kit moeten kopen om helemaal opnieuw te beginnen want ik zat me "zwarte" schimmel. (besmetting)

Ze wil het beter weten ja (lol), en we weten allemaal dat ze teveel topics opent, teveel vragen stelt waarvan ze niets leert. Dus Wellhallodaar, you've crashed and burned!
Begin totaal opnieuw en neem het advies dat je kreeg nu in acht :wink:

Toen ik pas lid werd dacht ik ook, "ach ze willen het beter weten."
MAar achteraf bekeken, moet ik vele toch gelijk geven hoor...
wiet kweken is meer dan een zaadje in een potje steken en aan de vensterbank steken.
We menen het heus goed, want wij willen mooie plantjes zien :)

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Nou ik ben geen vrouw hoor en me moeder is een hele goeie planten kweker en mijn plantjes doen het perfecto. en ik wil het niet beter weten maar denk niet dat ik zoveel geld ga uitgeven aan zaad. en ookal zeg je dat als je meer geld aan zaad uitgeeft dat er dan meer uitkomen

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
kijk hier ben ik aan de bier in turkije
(ik wil trouwens erbij zeggen dat ik wel gerookt heb maar dat het erg duur is)

gtje

Bewuste gebruiker
erg verstandig 'beginneling' en wiet kweken EN je foto op internet plaatsen ...

dummie!!!

Bovenaan