Beginnende 3mmc verslaving

De Zandman

DF-koning
Ik drink al meer dan 25 jaar niet meer.
In de ruim 6 jaren van zwaar alcoholisme heb ik meer dan genoeg drank weggetikt dan menigeen in zijn hele leven tot zich neemt
En, beste mede DF ers, als ik dat kan, dan kunnen jullie dit ook!
Houd vol, alcohol brengt je niets goeds als je er niet mee kunt omgaan, geloof me!

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Jammer van je terugval, maar zoals vele al zeggen: wees niet te streng voor jezelf.

En ik weet hoe moeilijk dat kan zijn :tongueclosed:

Dus als ik drank onder controle heb, lukt de rest ook wel. Dat denk ik echt. Dus 2 wijntjes met een vriendin, zoals zaterdag, moet ik “gewoon” niet meer doen.
Mooi inzicht. Hier sta ik volledig achter, want:
Drank=drugs bij mij.
Voor mij ook, en vele met mij in herstel.

Succes en veel plezier zaterdag met koningsdag 👑!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Geheel offtopic: maar Koningsdag was het enige noemswaardige moment tijdens algehele abstinentie vorig jaar dat ik dacht: wat een verschrikkelijke bedoening zonder alcohol of drugs. Werkelijk waar ondoenlijk en verschrikkelijk om nuchter als een sardientje door de drukke stad te manouvreren. :upsidedown:

Jij komt van boven de rivieren zeker? 😂

_shikantaza

Badass junkie
Geheel offtopic: maar Koningsdag was het enige noemswaardige moment tijdens algehele abstinentie vorig jaar dat ik dacht: wat een verschrikkelijke bedoening zonder alcohol of drugs. Werkelijk waar ondoenlijk en verschrikkelijk om nuchter als een sardientje door de drukke stad te manouvreren. :upsidedown:
Als het vreselijk is zonder drugs is het gewoon vreselijk 😄

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Ja daar mag @Pompoen mooi achter gaan komen haha. Ik vind het ook verschrikkelijk om dat nuchter te beleven al die prikkels. Eerste paar uurtjes zijn nog wel leuk, maar op gegeven zie je middelen zijn werk doen en ik merk dan gewoon dat er een kloof ontstaat tussen mensen onder invloed en mensen nuchter. Tip van mij aangezien je naar een festival gaat: ga met je eigen vervoer. Kun je altijd weggaan als je het bekeken hebt. Ik ben zelf ook wel meerdere feestjes nuchter gegaan. Vaak ging ik dan toch overstag, en had ik weer van alles en nog wat gebruikt. Terwijl ik met niks naar binnen was gegaan en het voornemen had nuchter te gaan :sweatsmile:. De keren dat ik wel nuchter bleef was dan weer echt zo'n tweestrijd, zo graag willen gebruiken (iedereen doet het toch!!), maar toch mezelf willen bewijzen dat ik vandaag echt niet ga gebruiken. Ik ga het dit jaar mooi bij een rommelmarktje en een rondje door de stad houden. Beetje sfeer proeven en de rest van de dag is een gewone lekkere vrije zaterdag met mooi weer (hopelijk!) 🌞🕶️

Pompoen

Bewuste gebruiker
Ja daar mag @Pompoen mooi achter gaan komen haha. Ik vind het ook verschrikkelijk om dat nuchter te beleven al die prikkels. Eerste paar uurtjes zijn nog wel leuk, maar op gegeven zie je middelen zijn werk doen en ik merk dan gewoon dat er een kloof ontstaat tussen mensen onder invloed en mensen nuchter. Tip van mij aangezien je naar een festival gaat: ga met je eigen vervoer. Kun je altijd weggaan als je het bekeken hebt. Ik ben zelf ook wel meerdere feestjes nuchter gegaan. Vaak ging ik dan toch overstag, en had ik weer van alles en nog wat gebruikt. Terwijl ik met niks naar binnen was gegaan en het voornemen had nuchter te gaan :sweatsmile:. De keren dat ik wel nuchter bleef was dan weer echt zo'n tweestrijd, zo graag willen gebruiken (iedereen doet het toch!!), maar toch mezelf willen bewijzen dat ik vandaag echt niet ga gebruiken. Ik ga het dit jaar mooi bij een rommelmarktje en een rondje door de stad houden. Beetje sfeer proeven en de rest van de dag is een gewone lekkere vrije zaterdag met mooi weer (hopelijk!) 🌞🕶️
Ja dit.. ben ook erg benieuwd hoor! Het is inderdaad een kleinschalig festival, dus geen gemanouvreer door kleine straatjes bomvol mensen. En heb inderdaad ook al nagedacht over eigen vervoer. Het scheelt (denk ik) dat er veel bekenden zijn die weten dat ik niks wil gebruiken. En daarnaast zijn mijn zusjes er ook die sowieso niks gebruiken (en niet veel drinken), dat helpt hopelijk.
Maar de kans is ook zeker aanwezig dat ik het helemaal niks ga vinden. Die tweestrijd heb ik afgelopen half jaar al meerdere keren ervaren, vooral inderdaad omdat ik op een gegeven moment de prikkels en het slap ouwehoeren beu was. Nu is het wel lekker dansen, wie weet helpt dat. Maar ben vooral ook wel heel benieuwd en probeer het maar als een soort experiment te zien, zodat ik ook niet teleurgesteld raak als het tegenvalt.

Pompoen

Bewuste gebruiker
Als het vreselijk is zonder drugs is het gewoon vreselijk 😄
Haha ja ik ben er afgelopen tijd achter gekomen dat ik veel dingen waar ik altijd naar uitkeek, nuchter helemaal niks aan vind en dan steeds op de klok kijk wanneer ik weer naar huis mag: carnaval, drukke huis feestjes/borrels in de avond (laat), de kroeg in, etc. Dat vind ik nog wel een uitdaging want de rest van m’n sociale leven gaat hier natuurlijk vrolijk mee door.

miles

Wijs gebruiker
Haha ja ik ben er afgelopen tijd achter gekomen dat ik veel dingen waar ik altijd naar uitkeek, nuchter helemaal niks aan vind en dan steeds op de klok kijk wanneer ik weer naar huis mag
Sind ik veel minder ben gaan drinken overkwam dit me ook af en toe, ik doe het niet meer en ga gewoon weg als de lol er af is, een nuchter gesprek met mensen onder invloed kan ik niet

Pompoen

Bewuste gebruiker
Sind ik veel minder ben gaan drinken overkwam dit me ook af en toe, ik doe het niet meer en ga gewoon weg als de lol er af is, een nuchter gesprek met mensen onder invloed kan ik niet
Ja goeie, ik ben afgelopen tijd ook vaak al vroeg weer gegaan. Dat wordt ook steeds makkelijker. Nuchter met mensen onder invloed praten kan ik ook niet, heb ik gemerkt. Ik wil dan zelf ook onder invloed zijn of vind het rete irritant hoe ze doen/praten 😅

miles

Wijs gebruiker
Ja goeie, ik ben afgelopen tijd ook vaak al vroeg weer gegaan. Dat wordt ook steeds makkelijker. Nuchter met mensen onder invloed praten kan ik ook niet, heb ik gemerkt. Ik wil dan zelf ook onder invloed zijn of vind het rete irritant hoe ze doen/praten 😅
Ja, dat heb ik ook, stoor me er aan en vraag me af of ik ook zo vervelend en drammerig wordt, weet het antwoordt liever niet denk ik🤣

De Zandman

DF-koning
Ja, dat heb ik ook, stoor me er aan en vraag me af of ik ook zo vervelend en drammerig wordt, weet het antwoordt liever niet denk ik🤣
Als je drinkt, en zeer zeker veel drinkt, dan word je idd net zo drammerig en zeurderig als de anderen die drinken.
Er nuchter bij staan gaat dan al heel gauw vervelen. Met dronken mensen in gesprek gaan is nooit leuk.
Ik ging er gewoonweg niet meer naartoe.
Ik vond er in nuchtere staat helemaal niets meer aan....

Jazz35

Wijs gebruiker
Kanttekening: het moet dan wel écht mijn muziek zijn. Muziek is een goede (misschien wel de beste) katalysator voor een fijne dag/nacht.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Zatte mensen vind ik nuchter verschrikkelijk, maar mensen onder de dope (x, m, s of wat dan ook) op een rave vaak heel gezellig! Lekker mee ouwehoeren en high fiven. Prima!

Dit ervaar ik zelf ook zo. Mensen die drinken krijgen na een bepaalde tijd iets lompigs en de vibes lopen uiteindelijk zó uiteen, dat de lol eraf is.

Mensen op veel andere soorten drugs kan ik dan juist wel erg mee lachen. Zeker op MDMA of LSD. Met speed ook nog wel. Mensen op keta krijgen ook wat lompigs, maar dan wèl weer op een leuke manier.

Middelen als coke worden toch ook al snel minder leuk.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Heb ik van meerdere mensen zo gehoord. Maar waarom dan? Als ik naar mezelf kijk, werd ik energiek, vrolijk en praterig als ik sos op had. Wel altijd in combi met drank. Misschien een tikkeltje te zelfverzekerd, maar niet arrogant of een hoge eigendunk. Ook geen praatjes over mezelf ofzo om op te scheppen.

Pompoen

Bewuste gebruiker
Praterig en niet zo luisterig waarschijnlijk :wink:
Ja dit is echt wat er gebeurt met coke haha. Als je het beiden gebruikt is er niks aan de hand, want dan lul je allebei lekker door. Maar als je zelf nuchter bent is het zeer vermoeiend en vaak eenrichtingsverkeer 😅 met mdma daarentegen zijn mensen inderdaad wel heel lief en juist geïnteresseerd over het algemeen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Dit ervaar ik zelf ook zo. Mensen die drinken krijgen na een bepaalde tijd iets lompigs en de vibes lopen uiteindelijk zó uiteen, dat de lol eraf is.

Mensen op veel andere soorten drugs kan ik dan juist wel erg mee lachen. Zeker op MDMA of LSD. Met speed ook nog wel. Mensen op keta krijgen ook wat lompigs, maar dan wèl weer op een leuke manier.

Ja, honderd procent mee eens. Maar mensen op x of m zijn vaak heerlijk, schattig en hilarisch. Nu moet ik zeggen dat ik over het algemeen niet geheel nuchter naar een rave ga, maar ik gebruik vergeleken met vroeger echt nog maar minimaal. Dus voel me soms vergeleken met de mensen om me heen, die staan te klapperkaken, wel nuchter ja. 😅 Voor werk in de VS ga ik wel regelmatig naar raves zonder drugs op. Paar drankjes hooguit. En dat matcht prima. Zatte mensen worden inderdaad over het algemeen lomp en irritant. Doe maar maar mensen met dope op. Veel leuker publiek.

Pompoen

Bewuste gebruiker
Kanttekening: het moet dan wel écht mijn muziek zijn. Muziek is een goede (misschien wel de beste) katalysator voor een fijne dag/nacht.
Ja precies! Dit kan ik helemaal volgen. Morgen wordt wel mijn muziek gedraaid over het algemeen, maar heb dit nooit nuchter ervaren op zo’n festival dus ben wel benieuwd. Maar ik heb goeie hoop! Lekker dansen.

Daarentegen ben ik een paar maanden terug nuchter op een feest geweest waar allemaal van die foute hitjes en meezingers werden gedraaid. Vriendinnen gingen daar heen (was hun idee). Dit was dus echt verschrikkelijk en niet te doen nuchter, ook omdat ik die muziek dus slecht trek dan haha 😂😭

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja precies! Dit kan ik helemaal volgen. Morgen wordt wel mijn muziek gedraaid over het algemeen, maar heb dit nooit nuchter ervaren op zo’n festival dus ben wel benieuwd. Maar ik heb goeie hoop! Lekker dansen.

Daarentegen ben ik een paar maanden terug nuchter op een feest geweest waar allemaal van die foute hitjes en meezingers werden gedraaid. Vriendinnen gingen daar heen (was hun idee). Dit was dus echt verschrikkelijk en niet te doen nuchter, ook omdat ik die muziek dus slecht trek dan haha 😂😭
Jaaaaa, dat snap ik heel goed. Da's echt niet te doen. Ben benieuwd hoe je het gaat hebben morgen, nuchter. Hopelijk trekt de muziek je erdoorheen. Lekker dansen indeed. 💃

Voor mij is sowieso inmiddels bepaald dat ik nuchter ga zijn. Lig rillend van de koorts op de bank met thee en Tom Hanks. Nou nou, dat wordt een wilde Koningsnacht hoor. Wraow! 🦁

Pompoen

Bewuste gebruiker
Voor mij is sowieso inmiddels bepaald dat ik nuchter ga zijn. Lig rillend van de koorts op de bank met thee en Tom Hanks. Nou nou, dat wordt een wilde Koningsnacht hoor. Wraow! 🦁
Ohnee wat shit! Balen van koningsnacht/-dag! Maar er komen wel weer nieuwe feestjes (zou m’n moeder zeggen 😉). Beterschap!!

Jazz35

Wijs gebruiker
Ohnee wat shit! Balen van koningsnacht/-dag! Maar er komen wel weer nieuwe feestjes (zou m’n moeder zeggen 😉). Beterschap!!
Aaah thnx. ♥️ Ik wilde eigenlijk sowieso niet echt iets gaan doen hoor. Maar de verleiding is iig bij deze ook gewoon weggenomen. Prima eigenlijk. Op de ziekte na dan. 😅

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb wel eens nuchter bij 3 mensen met coke op gezeten, die voerden echt alle 3 hun eigen gesprek, alleen omdat iedereen zo met zichzelf bezig is en niet luistert heeft niemand het door

Kijk, dan zou ik het dus weer hilarisch vinden. Voor een uurtje waarschijnlijk. Dan ben ik het vermaak weer beu 😂

harryvandesunweb99

Experimenterende gebruiker
Ik ben wss degene die dan onder invloed van alcohol en 3m is en merk idd soms zelf ook al wel dat ik iets vervelend word dan als ik alleen alcohol drink

Pompoen

Bewuste gebruiker
Mijn mooie plan is echt finaal mislukt🥴
Heb xtc op gisteren.

Jammer, had mezelf echt een keer een nuchtere ervaring gegund op een festival, ook gewoon om te weten hoe ik dat nou echt vind en hoe me dat vergaat. Maar nog geen 2 uur binnen ben ik al overstag gegaan. Was ook echt zo ontzettend weinig voor nodig.. ik weet nog niet helemaal waarom. Heb het wel binnen de perken gehouden vergeleken met voorgaande festivals en ben om 0:00 meteen richting bed gegaan terwijl de rest nog naar een after ging. Heb echt een ontzettend leuke dag gehad en alleen maar gedanst, waar ik ook zo’n behoefte aan had.

Komende dagen ga ik maar eens nadenken wat ik hier nou eigenlijk écht mee wil, hoe ik me tot drugs wil verhouden. Ik denk dat ik nog niet klaar ben voor een “nooit meer alcohol/drugs”, al weet ik dat dat waarschijnlijk het beste zou zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Mijn mooie plan is echt finaal mislukt🥴
Heb xtc op gisteren.

Jammer, had mezelf echt een keer een nuchtere ervaring gegund op een festival, ook gewoon om te weten hoe ik dat nou echt vind en hoe me dat vergaat. Maar nog geen 2 uur binnen ben ik al overstag gegaan. Was ook echt zo ontzettend weinig voor nodig.. ik weet nog niet helemaal waarom. Heb het wel binnen de perken gehouden vergeleken met voorgaande festivals en ben om 0:00 meteen richting bed gegaan terwijl de rest nog naar een after ging. Heb echt een ontzettend leuke dag gehad en alleen maar gedanst, waar ik ook zo’n behoefte aan had.

Komende dagen ga ik maar eens nadenken wat ik hier nou eigenlijk écht mee wil, hoe ik me tot drugs wil verhouden. Ik denk dat ik nog niet klaar ben voor een “nooit meer alcohol/drugs”, al weet ik dat dat waarschijnlijk het beste zou zijn.
Je hebt er in ieder geval van genoten. Dat is ook wat waard. En toch ook nieuw gedrag door niet te afteren.

Nou alleen oppassen dat het hier voorlopig bij blijft. Vooral dinsdag, dan is de dip het meest voelbaar.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hebt er in ieder geval van genoten. Dat is ook wat waard. En toch ook nieuw gedrag door niet te afteren.

Nou alleen oppassen dat het hier voorlopig bij blijft. Vooral dinsdag, dan is de dip het meest voelbaar.
Dat heb ik dus nooit. Merk het nog het meest de dag na gebruik. En ook dat valt best mee.

Laag/normaal doseren, goed drinken, fruit eten, gezond eten erna, op tijd gaan slapen, magnesium en L-Tryptofaan supplementeren.

Voor de dinsdag ben ik alweer de oude.

Bovenaan