Beginnende 3mmc verslaving

Pompoen

Bewuste gebruiker
Goed voor jezelf zorgen is belangrijk, hoe ga je dat vorm geven? Vakantie zorgt voor weinig triggers / mogelijkheden?
Klopt! Ik ben dan in het buitenland met vriend en kind dus geen setting om te gebruiken.

Sowieso bel ik zelf nooit een dealer (dat regelt mijn vriend dan) en gebruik ik alleen met “gelegenheden”. Eerder ook wel eens alleen thuis gebruikt, maar dan omdat er dus nog iets over was en dus thuis lag. Dan kan ik de verleiding niet weerstaan. Dus we bewaren nu geen drugs meer in huis en als ik daarnaast goed afweeg naar welke gelegenheden ik wel of niet ga dan heb ik het best onder controle.
Bij mij gaat lekker, weinig momenten waarop ik kan gebruiken ook, dus wat dat betreft nog niet echt getest ook, maar… so far, so good 😄
top!! Zonder die momenten kan het inderdaad vrij makkelijk verlopen. Er komen vast nog lastigere momenten aan.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Klopt! Ik ben dan in het buitenland met vriend en kind dus geen setting om te gebruiken.

Sowieso bel ik zelf nooit een dealer (dat regelt mijn vriend dan) en gebruik ik alleen met “gelegenheden”. Eerder ook wel eens alleen thuis gebruikt, maar dan omdat er dus nog iets over was en dus thuis lag. Dan kan ik de verleiding niet weerstaan. Dus we bewaren nu geen drugs meer in huis en als ik daarnaast goed afweeg naar welke gelegenheden ik wel of niet ga dan heb ik het best onder controle.

top!! Zonder die momenten kan het inderdaad vrij makkelijk verlopen. Er komen vast nog lastigere momenten aan.
Fijn dat je het onder controle hebt, blij voor je!
Het thuis hebben liggen werkt voor mij ook 0,0. Ergens begin dit jaar had ik 10 gram gehaald en hele planning bedacht voor tot aan september. Twee weekenden later was het op… zo bijna gehaald… 🤣🫣

Toch wel handig dat het in het buitenland lastiger te halen is 😄👌🏻

Pompoen

Bewuste gebruiker
Het thuis hebben liggen werkt voor mij ook 0,0. Ergens begin dit jaar had ik 10 gram gehaald en hele planning bedacht voor tot aan september. Twee weekenden later was het op… zo bijna gehaald… 🤣🫣

Toch wel handig dat het in het buitenland lastiger te halen is 😄👌🏻
Oei 10 gram in 2 weekenden… arm lijf en hoofd. Niks thuis bewaren dus!

_shikantaza

Badass junkie
Ja, zo gaat 't. Twee wekenden vind ik nog wel redelijk netjes. Toen ik er echt diep in zat ging de hele voorraad er in 1 klap doorheen.
Inslaan voor de kerstvakantie (ik nam rond kerst & O&N altijd vrij): Even 1tje proberen. Dat smaakt naar meer, nog 1. Drie kan ook nog wel. Nu ben ik toch bezig, de 4e. Tot ik er nog 2 overhad en de fuck-it mode kwam: nu kan ik net zo goed deze ook nog opmaken. Volgens mij heb ik me in slaap gehuild die ochtend toen alles op was na het uitschrapen van m'n snuifbuis, het afschrapen van het bordje, enzovoorts. Mijn god wat was ik de weg kwijt 😄.

Doet me denken aan een voorleeskaart van CA:

We deden alles wat we maar konden om te ontsnappen aan onszelf. De lijntjes werden langer, de pakjes gingen sneller op; binnen een dag was onze voorraad voor de hele week erdoorheen. We zagen onszelf pakjes afschrapen met scheermesjes, de laatste restjes poeder van een spiegel bij elkaar schuiven, en – als alles echt op was – zagen we elke wit brokje, korreltje of witte spetter op de vloer aan voor coke, en zelfs dat probeerden we dan te snuiven of te roken!​
Ohja, en dan een paar weken later gewoon weer een grote voorraad halen en denken dat het dit keer toch echt gaat lukken om er langer mee te doen. 3 keer raden wat er gebeurde... :wink:

Laatst bewerkt:

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Ja, zo gaat 't. Twee wekenden vind ik nog wel redelijk netjes. Toen ik er echt diep in zat ging de hele voorraad er in 1 klap doorheen.
Inslaan voor de kerstvakantie (ik nam rond kerst & O&N altijd vrij): Even 1tje proberen. Dat smaakt naar meer, nog 1. Drie kan ook nog wel. Nu ben ik toch bezig, de 4e. Tot ik er nog 2 overhad en de fuck-it mode kwam: nu kan ik net zo goed deze ook nog opmaken. Volgens mij heb ik me in slaap gehuild die ochtend toen alles op was na het uitschrapen van m'n snuifbuis, het afschrapen van het bordje, enzovoorts. Mijn god wat was ik de weg kwijt 😄.

Doet me denken aan een voorleeskaart van CA:

We deden alles wat we maar konden om te ontsnappen aan onszelf. De lijntjes werden langer, de pakjes gingen sneller op; binnen een dag was onze voorraad voor de hele week erdoorheen. We zagen onszelf pakjes afschrapen met scheermesjes, de laatste restjes poeder van een spiegel bij elkaar schuiven, en – als alles echt op was – zagen we elke wit brokje, korreltje of witte spetter op de vloer aan voor coke, en zelfs dat probeerden we dan te snuiven of te roken!​
Wil het topic niet kapen dus even korte reactie, helemaal herkenbaar! Heb een keer een brokje van een of ander zuiveringszout of iets naar binnen gegooid dat ik in ons vakantiehuisje zag liggen omdat ik dacht dat er wat uit m’n broekzak was gevallen. Helemaal blij want ik dacht dat het op was, en dat was het dus ook 🤣

Pompoen

Bewuste gebruiker
@Pompoen hoe gaat het nu ?
Hoi! Leuk dat je het vraagt.

Qua drugsgebruik (ik denk dat je dat bedoelt?) gaat het oké. Althans dat vind ik. Ik gebruik af en toe nog wel eens iets maar dat gaat op een vrij bewuste en gecontroleerde manier (een enkele gekke uitschieter daargelaten). Zo eens in de 2-3 maanden op gelegenheden. Tegelijkertijd merk ik steeds vaker dat het me minder opbrengt dan dat het me kost. Ik belandt dan niet in zelfhaat (zoals eerder), maar merk dat ik steeds vaker de keuze maak om op bepaalde momenten niet te gebruiken, waar anderen om me heen dat dan wel doen. Omdat ik het t simpelweg niet meer waard vind. Ik gun mezelf dan een goede nachtrust en frisse ochtend. Ik vind het doorhalen op een of andere manier ook steeds sneuer worden.

Met mij zelf gaat het mwah. Het voelt alsof ik in een soort van transitiefase zit ofzo. Op allerlei vlakken twijfel ik wat ik wil, wie ik ben, hoe ik me wil verhouden tot bepaalde zaken (waaronder alcohol/drugs, maar eigenlijk nog tot veel meer dingen). Ik kom er zelf niet uit. Hiermee ga ik ook aan de slag met iemand en daar kijk ik eigenlijk heel erg naar uit. Hopelijk komt er intern dan ook wat meer balans 😊

Laatst bewerkt:
Bovenaan