Beginnende hasj verslaving

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik zal hier dan vanaf nu dan ook weinig meer inzitten met het gevaar dat er dingen doorgespeeld worden. Privacy is er niet echt om openlijk te praten. Mensen die oprecht ff willen praten of vragen willen stellen stuur maar een pm.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel

En

www.na-holland.nl

Ik zou anders eens hier wat rond gaan neuzen. Naast de professionele hulp die je al krijgt, zou dit je enorm veel kunnen brengen om meer over jezelf te leren. Om jezelf beter te leren kennen. Om meer rust in dat koppie te krijgen.

AntiBenzo1312

Badass junkie

En

www.na-holland.nl

Ik zou anders eens hier wat rond gaan neuzen. Naast de professionele hulp die je al krijgt, zou dit je enorm veel kunnen brengen om meer over jezelf te leren. Om jezelf beter te leren kennen. Om meer rust in dat koppie te krijgen.
Dankje Lucy! Ik ga hier morgen even naar kijken.

gr0yper

Newbie
Goed, voordat ik het topic open gooi het volgende.

@gr0yper, @Kaassaus en @Cybertron, wat jullie reden ook moge zijn om van DBBforum naar hier te komen, we gaan hier iets anders met elkaar om dan daar. Jullie hebben genoeg ervaring met @trippymeeuw om te weten hoe hem te triggeren. Die ervaring mogen jullie hier inzetten om dat dus NIET te doen. Zien we dit als moderators wel, dan is het mogelijk direct een enkeltje naar de DF-kerkers. En geloof me, daar valt niks te bodybuilden. Dit geldt ook voor het ongepast met lachsmileys reageren etc. Daarnaast is anonimiteit een groot goed en hebben we een stel heel heerlijke eerlijke leden. Krijgen wij geruchten dat jullie doorlinken naar DBBforum dan is het ook een enkeltje DF-kerkers.

Daarnaast lees ik in ieder geval in het bericht van @Cybertron ook een zorg naar @trippymeeuw en een waarschuwing naar ons. Daar wil ik graag even op in gaan. Het patroon wat je omschrijft herkennen wij ook, en dat heb je misschien even terug in het topic ook gelezen. Maar we gaan hier over het algemeen iets voorzichtiger om met mentale kwetsbaarheid: zo zacht als kan, zo hard als moet. Dat is niet zonder reden, DF heeft een vrij brede ledenlijst waar relatief veel mensen met 'een rugzakje' of een kwetsbaarheid tussen zitten. Veel van ons weten een balans te vinden in afstand houden maar wel een helpende hand uitsteken. Soms ga je daarin even over je eigen grenzen (dan is een tijdje op negeer zetten een prima optie) en soms ga je even op je bek. Ook dat is dan vooral een leerpunt voor jezelf: niet meer kwartjes ergens ingooien dan dat je er over hebt. Zolang er geen forumregels overtreden worden (of in een enkel geval iemand zichzelf compleet onmogelijk maakt zonder de forumregels te overtreden) is iedereen hier welkom.

Tot slot voor @trippymeeuw : ik hoop dat je in therapie écht gaat werken aan de irritatiepunten die er blijkbaar op DBB ook al waren en nu weer: je onzekerheid, het continu in de slachtofferrol duiken, het continu het ene zeggen en het andere doen, het hoog van de toren blazen en niets waarmaken. En je enorm snel aangevallen voelen. Je maakt je leven daar echt zelf ontzettend moeilijk en instabiel mee, en met de 'easy way out' die je voor jezelf hebt gecreëerd (waar ik het in een eerdere post over had, lees maar terug) maak je het nog makkelijker in die slachtofferrol te duiken.

En geloof me, er echt voor gaan in therapie betekent dat je soms even 0% vertrouwen hebt in je therapeut(en), dat je ze soms heeul graag even met hun hoofd tegen de muur zou tikken, dat je soms het allerliefste weg zou lopen. En dat dan uiteindelijk blijkt dat ze gewoon gelijk hadden en dat je precies die dingen nodig had om bij de basis van het probleem te komen. En dan voelt het of je met 50km/h op het asfalt van je mountainbike geflikkerd bent en heel je lijf open ligt. Therapie, ontwikkeling en herstel zijn bij momenten gewoon heel kut, heel pijnlijk en heel, heel lelijk. En juist dan moet je doorzetten. No pain no gain!

En als iemand je boos maakt of irriteert, gebruik dat dan als spiegel: wat vertelt dat gevoel jou over jezelf? En wat kun je daarmee? Dat brengt je tien keer meer dan de aanval inzetten en gaan lopen schelden en dreigen (dat brengt je vooral tijd in de DF-kerkers).

Tijd om het topic weer te openen!

Wees gegroet,
Uw halfslachtig 'vakantie'vierende mod.
Bekijk bijlage 52739
Ben in mijn hele leven nog niet op een bodybuild forum geweest, Ik ben tonnetje rond.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Echt goed geslapen vannacht. Lekker gedouchd net had een nieuwe partybox gekocht van JBL wat een geluid ben er echt blij mee. Ben een enorme muziek liefhebber kan wel 24/7 muziek luisteren maakt niet uit welke genre. Laatste tijd echt fan van Rammstein. En er laatst achtergekomen dat Till Lindemann ook liedjes in het engels heeft.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Echt goed geslapen vannacht. Lekker gedouchd net had een nieuwe partybox gekocht van JBL wat een geluid ben er echt blij mee. Ben een enorme muziek liefhebber kan wel 24/7 muziek luisteren maakt niet uit welke genre. Laatste tijd echt fan van Rammstein. En er laatst achtergekomen dat Till Lindemann ook liedjes in het engels heeft.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Wil toch nog even terugkomen op het slachtofferrol. Ik ben gewoon beschadigd ik heb heel veel meegemaakt. Ben op gegroeid met huiselijk geweld, pesterijen op het middelbare continu met stress/angst op school om in elkaar geslagen te worden. Continu gepest door mijn uiterlijk ( ik had door de stress/angst een tic ontwikkelt dat ik mijn wimpers eruit trok waardoor ik er nog al anders uit zag) hierdoor kreeg ik de volle laag vooral van meiden van mijn leeftijd toen 13. Ik kreeg dagelijks te horen dat ik eng was. Dus stop ff met oordelen of slachtoffer rol bla bla bla. Ik heb gewoon een ziekte en ik ga daar binnenkort hulp voor krijgen om alles in het verleden om te lossen maar ook echt alles. Want ik merk ook dat ik stukken van mijn kindertijd qua geweld en trauma hele vage heringeren soms nog naar boven komen. Vroeger was ik als kind overal bang voor ik durfde niet alleen te slapen dit leidde tot grote frustratie bij mijn ouders. Dus stop met oordelen over slachtofferrol ik heb zat in mijn rugzak waar anderen 50jaar voor moeten leven.

Scheiding van mijn ouders waar ik midden in stond en overal ben bij betrokken. Trauma’s uit mijn kinderjaren het slaan het opsluiten.
Ik heb ook een hele exacte trauma voor harde wind/storm maar ik ben er nooit achter gekomen waardoor dat eig komt.

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Wil toch nog even terugkomen op het slachtofferrol. Ik ben gewoon beschadigd ik heb heel veel meegemaakt. Ben op gegroeid met huiselijk geweld, pesterijen op het middelbare continu met stress/angst op school om in elkaar geslagen te worden. Continu gepest door mijn uiterlijk ( ik had door de stress/angst een tic ontwikkelt dat ik mijn wimpers eruit trok waardoor ik er nog al anders uit zag) hierdoor kreeg ik de volle laag vooral van meiden van mijn leeftijd toen 13. Ik kreeg dagelijks te horen dat ik eng was. Dus stop ff met oordelen of slachtoffer rol bla bla bla. Ik heb gewoon een ziekte en ik ga daar binnenkort hulp voor krijgen om alles in het verleden om te lossen maar ook echt alles. Want ik merk ook dat ik stukken van mijn kindertijd qua geweld en trauma hele vage heringeren soms nog naar boven komen. Vroeger was ik als kind overal bang voor ik durfde niet alleen te slapen dit leidde tot grote frustratie bij mijn ouders. Dus stop met oordelen over slachtofferrol ik heb zat in mijn rugzak waar anderen 50jaar voor moeten leven.

Scheiding van mijn ouders waar ik midden in stond en overal ben bij betrokken. Trauma’s uit mijn kinderjaren het slaan het opsluiten.
Misschien moet je dit eens doorlezen.
Dan snap je meer wat wij bedoelen.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Toch wel angstig na gister vooral veel angstgedachtes over dat geval dbb gister. Vooral bang dat hun dat doorgaan sturen naar mensen die hier in de buurt wonen ofso. Vooral veel gedachtes over wat als zoiets wel in mijn prive terecht komt. Het maakt me wel angstig. Want ik ben geen slecht mens

Torchic

Badass junkie

Ik heb ook een hele exacte trauma voor harde wind/storm maar ik ben er nooit achter gekomen waardoor dat eig komt.
Het is heel vervelend wat je allemaal is overkomen. Maar zolang je er op deze manier mee om blijft gaan zul je in de slachtofferrol blijven. En zolang je in de slachtofferrol blijft zul je niet gaan herstellen.

En ja, je bent slachtoffer van vervelende dingen maar als je jezelf zielig blijft vinden zul je niet in die vicieuze cirkel komen.

Zelf ben ik ook beschadigd en heb ik daar ook nog steeds last van. Maar ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol (tuurlijk gebeurt dat weleens als je er echt even helemaal doorheen zit) maar ik pak mijn verantwoordelijkheid en ga ermee aan de slag en als je je daar 100% voor inzet zul je positieve veranderingen gaan opmerken.

Laatst bewerkt:

annihilation

Badass junkie
Toch wel angstig na gister vooral veel angstgedachtes over dat geval dbb gister. Vooral bang dat hun dat doorgaan sturen naar mensen die hier in de buurt wonen ofso. Vooral veel gedachtes over wat als zoiets wel in mijn prive terecht komt. Het maakt me wel angstig. Want ik ben geen slecht mens
Meeste leden komen geeneens uit de buurt van waar jij woont. Dus daar hoef je je sowieso niet druk over te maken.

En je privé omgeving weet toch dat je hieraan werkt. Dus die stress hoef je ook niet te hebben.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Meeste leden komen geeneens uit de buurt van waar jij woont. Dus daar hoef je je sowieso niet druk over te maken.

En je privé omgeving weet toch dat je hieraan werkt. Dus die stress hoef je ook niet te hebben.
Jazeker thanks voor je bericht❤️ verder geen haat naar jou toe. Sorry ook voor alle nare dingen die ik naar het DBB heb geuit voor als jullie dit lezen. Het beste en misschien tot ooit weer❤️

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is heel vervelend wat je allemaal is overkomen. Maar zolang je er op deze manier mee om blijft gaan zul je in de slachtofferrol blijven. En zolang je in de slachtofferrol blijft zul je niet gaan herstellen.

En ja, je bent slachtoffer van vervelende dingen maar als je jezelf zielig blijft vinden zul je niet in die vicieuze cirkel komen.

Zelf ben ik ook beschadigd en heb ik daar ook nog steeds last van. Maar ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol (tuurlijk gebeurt dat weleens als je er echt even helemaal doorheen zit) maar ik pak mijn verantwoordelijkheid en ga ermee aan de slag en als je je daar 100% voor inzet zul je positieve veranderingen gaan opmerken.
Mooi gezegd!

Niet als excuus te gebruiken, maar het lijkt (voor mij) tegenwoordig wel een beetje een trend aan het worden voor mensen om in de slachtofferrol te kruipen. Ik zie zelfs mensen aangemoedigd worden om dat vooral te gaan doen. What the fuck? Willen we nou echt een bevolking van slachtoffers?

Je hebt in dit leven twee keuzes:

1. Of je ziet jezelf als het slachtoffer van de grote boze wereld. Als diegene waar alles maar mee gebeurt. Als diegene die het niet getroffen heeft met dit en dat.
2. Of je ziet jezelf als de meester van jouw wereld. Als diegene die er boven staat. Als degene die al besloten heeft te winnen, ondanks wat er op zijn/haar pad komt.

Maar de "excuus-geest" kan beide punten hierboven verkeerd interpreteren:

1. "Maar sommige mensen hebben het echt slecht getroffen, hebben echt pech gehad met iets. Dus het is gerechtvaardigd dat ze zichzelf als het slachtoffer zien."
2. "Maar dat is arrogant om jezelf als de meester van jouw wereld te zien. Denk je dat je beter bent dan anderen?"

Sure... excuus-geest. Als je wilt kun je altijd wel een excuus vinden dat ergens ook inderdaad daadwerkelijk valide is tot zekere hoogte (dat maakt het zo makkelijk erin te geloven), maar het is nog steeds een excuus om lekker comfortabel in je slachtofferrol te kunnen blijven zitten.

Ik weet er zelf trouwens ook alles van. Het meerendeel van mijn leven heb ik geleefd door naar mijn excuus-geest te luisteren. En weet je wat? Dat is niet écht comfortabel. Het is het zwaarste leven dat je kunt kiezen, want:

e66b951ba59b83ba697d2c1b235ed9bc.jpg

Niets persoonlijks naar jou trouwens @trippymeeuw. Dit geldt voor iedereen . We staan allemaal constant voor dit soort keuzes. Als je echter vaker het ene soort keuze maakt, wordt het makkelijker om de volgende keer weer voor dat soort keuze te kiezen. Beter dan de keuze maken waarin je je bekrachtigd voelt, in plaats van verzwakt.

Kaassaus

Newbie
Goed, voordat ik het topic open gooi het volgende.

@gr0yper, @Kaassaus en @Cybertron, wat jullie reden ook moge zijn om van DBBforum naar hier te komen, we gaan hier iets anders met elkaar om dan daar. Jullie hebben genoeg ervaring met @trippymeeuw om te weten hoe hem te triggeren. Die ervaring mogen jullie hier inzetten om dat dus NIET te doen. Zien we dit als moderators wel, dan is het mogelijk direct een enkeltje naar de DF-kerkers. En geloof me, daar valt niks te bodybuilden. Dit geldt ook voor het ongepast met lachsmileys reageren etc. Daarnaast is anonimiteit een groot goed en hebben we een stel heel heerlijke eerlijke leden. Krijgen wij geruchten dat jullie doorlinken naar DBBforum dan is het ook een enkeltje DF-kerkers.

Daarnaast lees ik in ieder geval in het bericht van @Cybertron ook een zorg naar @trippymeeuw en een waarschuwing naar ons. Daar wil ik graag even op in gaan. Het patroon wat je omschrijft herkennen wij ook, en dat heb je misschien even terug in het topic ook gelezen. Maar we gaan hier over het algemeen iets voorzichtiger om met mentale kwetsbaarheid: zo zacht als kan, zo hard als moet. Dat is niet zonder reden, DF heeft een vrij brede ledenlijst waar relatief veel mensen met 'een rugzakje' of een kwetsbaarheid tussen zitten. Veel van ons weten een balans te vinden in afstand houden maar wel een helpende hand uitsteken. Soms ga je daarin even over je eigen grenzen (dan is een tijdje op negeer zetten een prima optie) en soms ga je even op je bek. Ook dat is dan vooral een leerpunt voor jezelf: niet meer kwartjes ergens ingooien dan dat je er over hebt. Zolang er geen forumregels overtreden worden (of in een enkel geval iemand zichzelf compleet onmogelijk maakt zonder de forumregels te overtreden) is iedereen hier welkom.

Tot slot voor @trippymeeuw : ik hoop dat je in therapie écht gaat werken aan de irritatiepunten die er blijkbaar op DBB ook al waren en nu weer: je onzekerheid, het continu in de slachtofferrol duiken, het continu het ene zeggen en het andere doen, het hoog van de toren blazen en niets waarmaken. En je enorm snel aangevallen voelen. Je maakt je leven daar echt zelf ontzettend moeilijk en instabiel mee, en met de 'easy way out' die je voor jezelf hebt gecreëerd (waar ik het in een eerdere post over had, lees maar terug) maak je het nog makkelijker in die slachtofferrol te duiken.

En geloof me, er echt voor gaan in therapie betekent dat je soms even 0% vertrouwen hebt in je therapeut(en), dat je ze soms heeul graag even met hun hoofd tegen de muur zou tikken, dat je soms het allerliefste weg zou lopen. En dat dan uiteindelijk blijkt dat ze gewoon gelijk hadden en dat je precies die dingen nodig had om bij de basis van het probleem te komen. En dan voelt het of je met 50km/h op het asfalt van je mountainbike geflikkerd bent en heel je lijf open ligt. Therapie, ontwikkeling en herstel zijn bij momenten gewoon heel kut, heel pijnlijk en heel, heel lelijk. En juist dan moet je doorzetten. No pain no gain!

En als iemand je boos maakt of irriteert, gebruik dat dan als spiegel: wat vertelt dat gevoel jou over jezelf? En wat kun je daarmee? Dat brengt je tien keer meer dan de aanval inzetten en gaan lopen schelden en dreigen (dat brengt je vooral tijd in de DF-kerkers).

Tijd om het topic weer te openen!

Wees gegroet,
Uw halfslachtig 'vakantie'vierende mod.
Bekijk bijlage 52739
Gaan we een keer op date mevrouw plop?
Ik plop even een zolpidem, lees het morgen wel tijdens mijn schijtbreak op het werk.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Sorry het is niet zo erg als het was. Heb er ook nikd van genomen bii mij had ook geen effect het waren hele kleine likjes. Ik besef me dat ik op moment van verveling snel naar middelen grijp. Excuses ik ben nu net wakker en voel me prima.

Kaassaus

Newbie
Sorry het is niet zo erg als het was. Heb er ook nikd van genomen bii mij had ook geen effect het waren hele kleine likjes. Ik besef me dat ik op moment van verveling snel naar middelen grijp. Excuses ik ben nu net wakker en voel me prima.
Bro waarom neem je niet enkel in het weekend drugs?

AntiBenzo1312

Badass junkie
Want enkel in het weekend drugs gebruiken brengt geen schade aan?😂
Had helemaal niet gemoeten. Ben echt knocked gegaan gister totale blackout. Nu vooral heel erg moe. Dus ik ga zo nog even black mirror kijken met ben and jerry’s en dan lekker slapen. Morgen wekker 10:30 doel is om toch naar de gym te gaan en van bed af te gaan.

Relmuis

Wijs gebruiker
Laatste seizoen Black Mirror vond ik saai, moet nog twee afleveringen kijken.
Ben and Jerry's is goed voor je dopamine, gisteren pot weggewerkt.
Ben je er inmiddels achter dat de combinatie benzo's en alcohol niet zo'n goed idee is? :upsidedown:

Torchic

Badass junkie
Ben je er inmiddels achter dat de combinatie benzo's en alcohol niet zo'n goed idee is? :upsidedown:
Je kunt hem zoveel zeggen maar luisteren ho maar.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Vind dit seizoen best mooi. Ja ik wist het al maar ik ben slecht bezig qua middelen gebruik.

Ik hou het nu gewoon bij mijn medicijnen en verder niks heb mijn behandelaar ook verteld wat er gister is gebeurd en wat ik heb gedaan. Wat ik vooral verneem nu is dat ik bijna niet meer kan huilen om niks niet. Alleen als ik alcohol drink en ik ga over mijn limiet. Ik ben ook echt veel aan het slapen de laatste tijd. Citalopram nog steeds op 20mg maar ik denk dat ik naar een andere ssri word gezet

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Maar daar kan ik nu niks aandoen

Je dosis niet telkens ophogen, maar stabiel houden zou een goede start zijn. Je bent in hele korte tijd enorm gestegen in doseringen. Wat begon als maximaal 2mg per dag en ALLEEN INDIEN NODIG, is veranderd naar 7 a 8mg per dag als ik goed zit?

Kijk, doe ermee wat je wilt zou ik zeggen, maar benzo afkick is geen pretje. En hoe hoger je dagdosering, hoe langer je bezig zal zijn.

Je kan het probleem voor je uit blijven schuiven tot er een behandeling begint. Je kan ook alvast op de rem trappen en zorgen dat het niet erger wordt. Desnoods moet je daarvoor je medicatie uit eigen beheer geven.

MR_CHIP

Badass junkie
wijze worden van onze herstelgoeroe
neem ze volledig in je op en maak de juiste keuze voor je gezondheid die erg achteruit gaat op deze manier als je niet gaat inzien en naar behoren gaat handelen om aan jezelf te werken een dosis van xanax ophogen vermindert alleen maar meer en meer hoe je steeds minder goed met emoties e.d om kan gaan

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jezus @trippymeeuw, je benzo extreem opschroeven, benzooi combineren met alcohol (niet doen!!!) en dan maar huilen dat je er niks aan kunt doen en huilen dat je niet kunt huilen.

Sorry not sorry voor de ongevoelige reactie, maar man the fuck up man.

Mensen proberen je hier ook te helpen hè, maar je gooit er met de pet naar. Stap nou eens uit die zielige slachtoffer rol en ga goeie dingen doen. Wat je problemen nu ook zijn, op deze manier ga je straks nog veel grotere problemen krijgen.

Niet zo'n liefdevolle reactie van mij, maar volgens mij werkt dat ook helemaal niet bij jou.

annihilation

Badass junkie
Jezus @trippymeeuw, je benzo extreem opschroeven, benzooi combineren met alcohol (niet doen!!!) en dan maar huilen dat je er niks aan kunt doen en huilen dat je niet kunt huilen.

Sorry not sorry voor de ongevoelige reactie, maar man the fuck up man.

Mensen proberen je hier ook te helpen hè, maar je gooit er met de pet naar. Stap nou eens uit die zielige slachtoffer rol en ga goeie dingen doen. Wat je problemen nu ook zijn, op deze manier ga je straks nog veel grotere problemen krijgen.

Niet zo'n liefdevolle reactie van mij, maar volgens mij werkt dat ook helemaal niet bij jou.

En net zoals jij zijn er nog tig mensen die echt het beste met hem voorhebben.
En meeuw snapt ook wel dat benzo mixen met drank gewoon niet goed is. Als je dat doet post het hier dan gewoon niet.
Daarmee bespaart hij zichzelf een hoop "negatieve" berichten. En dat zou hij bij meer dingen moeten doen. En de manier waarop hij het post is soms ook onhandig en lokt reacties uit.

Maar dan is het weer een leermoment voor hem. Maar als je ene bepaalde leeftijd hebt bereikt dan zijn sommige dingen geen leermoment meer maar is het gewoon dom om te doen. En natuurlijk als je "ziek/hulp nodig bent" dan is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Maar jij hebt geen alcoholverslaving en toch ga je drinken. En door te drinken ga je weer andere gekke dingen doen. Dus pak die alcohol niet daarmee sluit je het andere eventueel ook al uit.

En ik neem aan dat je door je ha doorverwezen bent naar VNN? Daar heb je dus een intake gehad en binnenkort komen ze dan met een eventueel behandelplan. En dan is het nu klagen dat je de ha niet te pakken krijgt? Wat zou je nu van de ha willen dan? Enige wat die kan doen is medicatie voorschrijven. En dat lijkt mij nou geen goed plan voor nu. Tenzij je straks in behandeling bent en daar iets uitkomt en op advies van een psychiater bepaalde medicatie voorgeschreven krijgt.

En zoals hierboven ook en geschreven is. Probeer nu alvast te minderen met alles dat maakt het straks alleen maar makkelijker voor jezelf.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dankje wel voor jullie reacties? Wat zouden jullir nu doen met mijn benzo gebruik ik gebruik nu 2mg sochtends xan + citalopram 20mg 2mg xanax en dan voor het slapen 3/4mg xanax. Heeft iemand een afbouw?

• Angry
Waarderingen: N3K0
Bovenaan