Belgie wietrokers

Ik woon pal tege de grens met nederland (dicht bij Hulst) en ik kan je zegge 7/10 Jongeren hier blowen. Ook in heel de streek is er een wietgeur aanwezig op elk feesje :wink: Wiet haal ik gewoon om de hoek of ik neem ff de auto naar nederland.

&joy

Experimenterende gebruiker
Ik ben belg, en als we wiet nodig hebben gaan we gewoon even naar de shop.
Als die dicht zijn, zijn er nog altijd wel minstens 3 mensen die we kunnen opbellen :hearteyes:

En de laatste jaren blowt echt de helft van de mn generatie..

Beanhead

Badass junkie
&joy zei:
Ik ben belg, en als we wiet nodig hebben gaan we gewoon even naar de shop.
Als die dicht zijn, zijn er nog altijd wel minstens 3 mensen die we kunnen opbellen :hearteyes:

En de laatste jaren blowt echt de helft van de mn generatie..

Zowat iedere jongere blowt wel tegewoordig. Nou ja, de boerendorpjes wat minder maar kijk eens in de grotere steden.

Beanhead

Badass junkie
Zeg dan gelijk reggae geel als je toch over wiet begint. Ik bedoel, de jointen werden toen gewoon aan iedereen doorgegeven, bekend en onbekend :grin:

KoxBox

Badass junkie
Beanhead zei:
Zeg dan gelijk reggae geel als je toch over wiet begint. Ik bedoel, de jointen werden toen gewoon aan iedereen doorgegeven, bekend en onbekend :grin:

Kom maar eens naar Gent; Baudelo park, Graslei/Korenlei... Dagelijkse kost :wink:!

spacelord

Wijs gebruiker
Haha ja en het aantal rokers ligt in Nederland beduidend veel lager dan in andere Europese landen. Iedereen kan hier in Belgie wiet krijgen daar is niet veel aan. Veel komt van plantages en zelfkweek in Belgie of er worden in Nederland grote hoeveelheden aangekocht en naar hier gesmokkeld en verkocht.

Beanhead

Badass junkie
KoxBox zei:
Beanhead zei:

Kom maar eens naar Gent; Baudelo park, Graslei/Korenlei... Dagelijkse kost :wink:!

Gent is de stad waar ik verliefd op werd. Leuke mensen, heel leuke feesjes, mooie mooie meisjes :hearteyes:

drunkenmonkey

Waar ik woon blowt iedereen , maar we wonen in zo'n boerendorpje dus er zijn niet echt veel mensen.Op school daarintegen is het blowen totaal niet geaccepteerd!Mensen denken direct aan spuiten etc ( weten er niets van!! )
Ik woon niet echt ver van gent , maar blijkbaar doen ze het daar wel veel meer?!
Ook is het kut om goede weed te kopen in belgie , na lange tijd zoeken vind je uiteindelijk wel een goede soort .. Maar deze kan je dan niet meer kopen omdat je dealer is opgepakt of gestopt :(
En naar holland reizen is onmogelijk voor iemand die onder de leeftijd van 18 zit ..

KoxBox

Badass junkie
drunkenmonkey zei:
Waar ik woon blowt iedereen , maar we wonen in zo'n boerendorpje dus er zijn niet echt veel mensen.Op school daarintegen is het blowen totaal niet geaccepteerd!Mensen denken direct aan spuiten etc ( weten er niets van!! )
Ik woon niet echt ver van gent , maar blijkbaar doen ze het daar wel veel meer?!
Ook is het kut om goede weed te kopen in belgie , na lange tijd zoeken vind je uiteindelijk wel een goede soort .. Maar deze kan je dan niet meer kopen omdat je dealer is opgepakt of gestopt :(
En naar holland reizen is onmogelijk voor iemand die onder de leeftijd van 18 zit ..

Bwa, ik kan hier toch aan zeer lekkere wiet raken hoor. Enja vroeger kon je met de bus naar Terneuzen maar dat zit er nu niet meer in, er rijd wel een tot in Goes... Als je dag niet weet wat te doen.

GanjaRSD zei:
Ik weet dat er in Nederland veel mensen wiet roken, maar is dat in belgie ook zo?
(Graag mensen uit Belgie zelf die reageren)
Ik vroeg me dit af omdat ik het wel eens hoor maar niet zeker weet of er echt wiet in Belgie wordt gerookt.. :stoned:
Haha , jah jonge :stoned:

hier in belgie is her ook verkrijgbaar. maar hier gaan we niet gewoon naar de shop, hier moeten we mensen leren kennen die verkopen en dan ffe naar een louche steegje gaan :grin:

bosvos

Belezen gebruiker
SluitspierMusketier zei:
hier in belgie is her ook verkrijgbaar. maar hier gaan we niet gewoon naar de shop, hier moeten we mensen leren kennen die verkopen en dan ffe naar een louche steegje gaan :grin:
er zijn er natuurlijk ook heel wat die wél naar de shop gaan :grin:

(btw: herken ik die nickname niet van op 9L?)

ik heb een vraagje aan jullie nederlanders
dat er veel belgen naar de coffeeshop gaan weten jullie alvast wel
maar wat vinden jullie daar nu eigelijk van? :)

Wietje

Belezen gebruiker
goei vraag! :grin:

Ik weet dat er in amsterdam soms wel vervelend wordt gedaan tegen touristen.. vooral die van USA :tongueout:

KoxBox

Badass junkie
Wietje zei:
goei vraag! :grin:

Ik weet dat er in amsterdam soms wel vervelend wordt gedaan tegen touristen.. vooral die van USA :tongueout:

Vooral in Terneuzen was het erg, elke dag duizenden drugs toeristen over de vloer krijgen, ik kan me inbeelden dat de plaatselijke bevolking er wel genoeg van had. Maar ik vind niet dat ze moeten zeiken over toeristen in Amsterdam, het is nu eenmaal een wereldstad die het ook een groot deel moet hebben van toerisme.
En Amsterdam betekend voor een deel ook coffeshops dus is het logisch dat de toeristen daar ook wel even binnenspringen.

Ze lopen toch ook niet te klagen dat er mensen naar hun musea gaan... En je zegt daar wat Amerikanen zijn dan ook echt een kut volk.

Zalmpy

Belezen gebruiker
is altijd kut als er een groep toeristen voor jou in de rij bij een shop staan. die mensen zijn echt besluiteloos wat wiet betreft :openmouth:

Pammer

Bewuste gebruiker
Als je achter wiet vraagt in België, krijg je het, maar wat nou precies is wat je krijgt is de vraag! Er wordt imo zeer veel gesjoemeld met handel. Mensen die 25 vragen krijgen 2 gram zelfkweek ofso.

Vraag je achter merken dan moet je ver zoeken, want purple haze, white widow hebben ze hier moeilijk. Maar als je amnesia vraagt dan staat er ineens 10 dealers.
De kwaliteit op deze markt is zo uiteenlopend hier :(

Als je hier 5 gram voor 25 euro krijgt, dan ben je uniek. Meestal wordt er 4 gegeven voor die prijs.
Nouja, dealers moeten ook hun bijverdienste hebben hé -__-

Escoban

Bewuste gebruiker
4 gram voor 25 euro klinkt helemaal niet slecht, al helemaal niet als de kwaliteit een beetje ok is.

Beanhead

Badass junkie
Je moet gewoon maar de juiste mensen kennen :) ... En niet zomaar op straat wiet gaan kopen. Wiet is van goede kwaliteit en spotgoedkoop in Belgie.

KoxBox

Badass junkie
Beanhead zei:
Wiet is van goede kwaliteit en spotgoedkoop in Belgie.
Inderdaad! Ik heb 4,6 (ofzo weet het niet meer precies) NY Diesel Haze kunnen kopen voor 25euri!! Terwijl die in de shop voor minstens 10euri/gram de deur uit gaat... Gewoon kwestie van een beetje zoeken.

KoxBox

Badass junkie
Escoban zei:
:openmouth: Misschien moet ik me wiet maar gaan halen in België :tearsofjoy:.
Inderdaad, ik heb Amnesia Haze ook al kunnen kopen voor iets minder dan 7euri/gram.
En het gekke is, dat het meeste uit Nederland komt. :tearsofjoy:

profound

Of er in België weed gerookt wordt?
Does the pope like 8-year old boys? :sunglasses:

Onlangs in de krant gelezen dat 33% van de Belgische bevolking al eens van een joint getrokken heeft, dat wil wel wat zeggen...

Enja Dour is echt verzadigd van de drugs. 3 jaar geleden kwam ik op de camping toe, en zo'n 50m verder stond een gozer met een enorme blok shit (naar mijn schatting zéker anderhalve kilo) te roepen "wie moet er wat hebben". Toen ik een uurtje later terugkwam stonden er zo'n 20-30 mensen aan te schuiven :tearsofjoy:

Ik koop al heel men leven men dope op straat, en zelden ben ik teleurgesteld van de kwaliteit.
Ik smoor nu al zo'n 6 jaar en ben overigens nog nooit in een coffeeshop binnen geweest :openmouth:
Iemand aanraders voor een Belg (aka niet te ver van de grens?).

Dank!

KoxBox

Badass junkie
profound zei:

Dank!

Goes, het is te zien waar je woont natuurlijk. Van hier is het iets van een anderhalf uur rijden dacht ik. Daar heb je Highlife & Aarden, goeie kwaliteit.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:
profound zei:

Dank!

Goes, het is te zien waar je woont natuurlijk. Van hier is het iets van een anderhalf uur rijden dacht ik. Daar heb je Highlife & Aarden, goeie kwaliteit.

Gaat niet lang meer duren als iedereen het aan gaat raden aan ''drugstoeristen''.
Ook het beleid in Goes staat op scherp sinds checkpoint in Terneuzen, de shops in Middelburg en in Bergen op Zoom en Roosendaal dicht zijn.

Heel zuidwest Nederland, en half België komt nu naar Goes.

Zelfde verhaal als overal: De plaatselijke bevolking ( ik niet hoor!) gaat zeuren over parkeergelegenheid ( dat op het moment word opgevuld door belgen, fransen, polen, bulgaren, duitsers..). Over de ''overlast'' die ze veroorzaken nog maar te spreken.

Al die ongure figuren die nu naar het maagdelijke goes worden getrokken.. Het moet niet kunnen!

KoxBox

Badass junkie
Tjah, ik heb er geen last van... :P Nee, je hebt wel gelijk het is een beetje overdreven hoeveel drugstoeristen er over de vloer komen. En ik kan me heel goed voorstellen dat de plaatselijke bevolking het niet ziet zitten dat er elke dag duizenden mensen een zakje wiet komen halen. Het is natuurlijk jammer dat de shops om die reden gesloten worden (wel begrijpelijk natuurlijk) voor de Nederlanders dan.

Ik ben zelf ook nog drugstoerist geweest maar nu heb ik goede connecties dus is dat niet meer nodig. :hearteyes: En sinds de Check dicht is, is de lol er wel vanaf. 3u (heen en terug uiteraard) onderweg zijn voor een zakje wiet is wat teveel van het goede.

profound

IK vind het echt sneu dat er aan het woord 'drugstoerist' zo'n negatieve connotatie hangt. Ik kan het perfect begrijpen dat de inwoners er last van ondervinden (oa gebrek aan parkeergelegenheid, ...). Maar zo'n coffeshops zijn vrij uniek in Europa. Het zou zelfs imo geen kwaad kunnen om 2 types shops te hebben; diegenen waar de drugstoeristen naar toe kunnen, en een voor de NLers.
Op die manier kan je een omgeving scheppen waarin het voor ons (buitenlanders) makkelijker is om er te geraken en om jullie geen geen overlast te bezorgen door die shops op plaatsen te zetten waar er bijvoorbeeld niet veel mensen wonen.
En is het voor jullie ook positief omdat de shops dan open blijven.

Het laatste wat ik wil is dat die shops sluiten door 'ons' doen :(
Maar je kan het ons toch moeilijk kwalijk nemen dat we bij jullie op bezoek komen voor een namiddagje chillen in een shop :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:
Tjah, ik heb er geen last van... :P Nee, je hebt wel gelijk het is een beetje overdreven hoeveel drugstoeristen er over de vloer komen. En ik kan me heel goed voorstellen dat de plaatselijke bevolking het niet ziet zitten dat er elke dag duizenden mensen een zakje wiet komen halen. Het is natuurlijk jammer dat de shops om die reden gesloten worden (wel begrijpelijk natuurlijk) voor de Nederlanders dan.

Ik ben zelf ook nog drugstoerist geweest maar nu heb ik goede connecties dus is dat niet meer nodig. :hearteyes: En sinds de Check dicht is, is de lol er wel vanaf. 3u (heen en terug uiteraard) onderweg zijn voor een zakje wiet is wat teveel van het goede.

3 uur?
Dat is dan inclusief wacht en overstap tijden?

profound zei:
IK vind het echt sneu dat er aan het woord 'drugstoerist' zo'n negatieve connotatie hangt. Ik kan het perfect begrijpen dat de inwoners er last van ondervinden (oa gebrek aan parkeergelegenheid, ...). Maar zo'n coffeshops zijn vrij uniek in Europa. Het zou zelfs imo geen kwaad kunnen om 2 types shops te hebben; diegenen waar de drugstoeristen naar toe kunnen, en een voor de NLers.
Op die manier kan je een omgeving scheppen waarin het voor ons (buitenlanders) makkelijker is om er te geraken en om jullie geen geen overlast te bezorgen door die shops op plaatsen te zetten waar er bijvoorbeeld niet veel mensen wonen.
En is het voor jullie ook positief omdat de shops dan open blijven.

Het laatste wat ik wil is dat die shops sluiten door 'ons' doen :(
Maar je kan het ons toch moeilijk kwalijk nemen dat we bij jullie op bezoek komen voor een namiddagje chillen in een shop :stoned:

Daarom plaatste ik het ook al tussen aanhalingstekens.
Maar het is spijtig, maar de uitgezonderd een enkele, sluiten alle shops sluiten wel door ''jullie''.

Over hoe er buitenlanders geweerd kunnen worden uit de shops is al heel wat gepraat.
Maar aangezien het een ''officiële'' winkel is kan dat gewoon weg niet ivm de grondwet.

Wij mogen namelijk niet discrimineren op afkomst. In dit geval spijtig :(

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
3 uur?
Dat is dan inclusief wacht en overstap tijden?

Anderhalf uur heen en anderhalf terug bedoelde ik. Met de auto vanuit Gent dan. Als ik het me goed kan herinneren want het is wel al meer dan een jaar geleden dat ik daar geweest ben.

Maar er rijd een bus vanuit Gent rechtstreeks naar Goes heb ik al gezien, maar dat is er volgens mij om vragen om gepakt te worden...

Ik ben vroeger ook wel regelmatig met de bus naar Terneuzen gereisd maar dat is echt de hel! :grin:
Minstens 2 keer een half uur wachten op een bus, maar wel nooit controle gehad.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Via Zelzate een uurtje met de auto. ( niet via Antwerpen, maar langs Terneuzen)
De bus is anderhalf uur geloof ik, weet ik niet zeker.

Heb nog nooit gehoord dat er op de bus van Goes naar Zelzate ( daarna overstappen op Gent) word gecontroleerd.

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Via Zelzate een uurtje met de auto.
Het kan inderdaad ook een uur geweest zijn. :)

PepTalk zei:
Heb nog nooit gehoord dat er op de bus van Goes naar Zelzate ( daarna overstappen op Gent) word gecontroleerd.
Die bus rijd volgens mij gewoon van Gent naar Goes, zonder dat je moet overstappen.
Want het is een bus van Conexxion (of hoe schrijf je het) die stopt hier aan het Zuid en er staat Goes op.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij is of de heen- of de terugweg overstappen.

Zal dan wel de terugweg zijn als jij zegt dat hij heen rechtstreeks gaat.

Maar ik ga nu weer lekker in m'n tuintje werken.
Het weer is er goed voor, en de zin groot.

Het werd toch tijd om weer eens ontopic te praten :rolleyes:

Bovenaan