Ben ik verslaafd?

De Zandman

DF-koning
Ik moet zeggen dat ik het onderwerp " verslaafd zijn, ja. Of nee. Net zo zeer wit of zwart zie, als dat het hier staat.
Ik geloof niet in " een beetje verslaafd".
Met alcohol, dat dus wél een lichamelijke, plus een geestelijke afhankelijkheid met zich meebrengt, heb ik nooit anders meegemaakt.
Niet bij mij, en niet bij allerlei en veel andere mensen om mij heen.
Ik doe geen wit. Goddank.
Ik heb gezien wat deze zooi met zich meebrengt aan ellende bij mede cliënten in de kliniek om mij heen.
Hele gezinnen naar de klote!
En scheidingen, de kinderen die de dupe zijn, noem het maar op...en hetzelfde geldt natuurlijk ook voor H....
Wat is dat wit nou voor een goedje dat je daar volledig fucked up van wordt?
Dan zegt men, dat het alleen een geestelijke afhankelijkheid oplevert....nou ja, geen kleintje is dit dus!
Wat de TS betreft, ik vind deze persoon dus wel degelijk verslaafd. Ja zeker!
Als je al zo dwangmatig met die zooi bezig bent, dan is dit de bittere waarheid. Niks meer en niks minder.
Houd vol, geef niet toe.
Van een terugval krijg je nou niet bepaald een hoog zelfrespect...integendeel!

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik vrees van wel. Maar geen paniek. Morgen brengt raad en na de regen komt zonneschijn.

" Life isn’t about waiting for the storm to pass it’s about learning to dance in the rain..."

Of zoiets toch :)

De Zandman

DF-koning
[QUOTE="Larocca1971, post: 1346572,

" Life isn’t about waiting for the storm to pass it’s about learning to dance in the rain..."

Of zoiets toch :)

[/QUOTE]

Absoluut, en zonder meer!

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik heb van 1998 tot 2000 dagelijks gebruikt. Minimaal een gram per dag, soms meer. Het kost een fortuin. De verslaving bepaalt je leven. Nooit jezelf belonen met Coke. Geen goed idee. Na die drie jaar, alles opgebiecht aan mijn omgeving. Zes maanden OA gedaan. Ik dacht dat een leven zonder C een hel was, was niet mogelijk. Na die zes maanden zag ik een lichtpunt, misschien was het toch mogelijk. Ik wou er eerst liever een eind aan maken dan leven zonder C. Ik had geluk dat ik een omgeving had die alles wist en me steunde. Ik voelde de eerste keer pas terug echt geluk bij de geboorte van mijn oudste dochter in 2002. Van dan af was alles beter. Ik ga eerlijk zijn, die 20 jaar nadien spookt het woord Coke nog dagelijks door mijn hoofd. Dus ik waarschuw voor Coke. Ik heb vorig jaar nog Coke gebruikt, maar ben nu terug zes maanden clean van C. Het sluipt er soms zo weer in na 1 keer gebruiken. Maar ik ken het gevaar en stop het tijdig. Heb mijn les geleerd.

De Zandman

DF-koning
Toen ik in de ontwenningskliniek zat, was mijn buurman daar iemand, die 3 jaar al, clean was geweest van H.
En vervolgens toch weer teruggevallen in zwaar gebruiken.
Wat had deze man het ontzettend zwaar.
Hij was daar twee weken binnen, ik had hem wat geld geleend om wat blikjes frisdrank en een pak shag te kopen, deze man bezwoer het na drie dagen weer . terug te betalen.
Ik was benieuwd, omdat junkies vaak geld lenen, maar dit niet terugbetalen.
Deze man was streng gelovig, islamiet.
Toen ik het hierover had met enkele anderen daar, en een van die mensen tegen mij zei dat ik een sukkelaar was om geld te lenen aan die man, antwoordde een medestander het volgende...
Wat zeg jij? Hij, niet terugbetalen?
Wtf, man! Deze man is Mohammedaan, die zal er alles aan doen, om zijn belofte na te komen!
En, dit gebeurde. Met een blikje frisdrank extra.
Zo zie je maar weer, niet alle verslaafden zijn slechte mensen! Wat heel vaak gezegd wordt! Ondanks de giga cravings die hij had!
Heel erg sneu vond ik het, dat hij van een nieuwe cliënt, die klaarblijkelijk toch wat bruin mee had kunnen binnensmokkelen, toch weer gebruikt had, en hierom per direct na de constatering eruit werd gezet.
Zo zijn daar spelregels.
Zo ziek en ellendig als hij was. Eruit.
Een paar maanden later zag ik hem ergens fietsen. Tenminste, iets doen wat daarop leek...
Hij herkende mij niet eens meer....

Moraal van dit verhaal:
Met wit, en bruin, je kunt er jaren clean van zijn.
En dan tóch weer ... terugvallen.
De zaak van deze man heeft mij geraakt.
Ik denk nog weleens aan hem..

Harmless

Belezen gebruiker
Da's goed nieuws. Als je dat zo vol kunt houden heb je het super gedaan en een ogenschijnlijke verslaving in de kiem gesmoord.. :)

Harmless

Belezen gebruiker
Alles nog in orde Karel? Op stap gaan is er niet meer bij dus die verleiding is er niet voorlopig..

Bovenaan