Ben ik wel goed bezig?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Een keertje kan niet zo heel veel kwaad. Maar hou het daar ook zeker bij tot je klaar bent met je school. Alcohol en wiet kan wel wat regelmatiger, maar dingen als sos zou ik toch nog even laten liggen.

Ik zou sos zoiezo laten liggen want het is veels te duur voor het effect wat je er voor krijg, en toch zo verslavend voor veel mensen.

acidboy

Badass junkie
Merk al dat alcohol en wiet weer zwaar onderschat worden.
Met name die eerste moet je gewoon eigenlijk uberhaupt nooit aan beginnen, smerige kutdrug, poison of society.
Helemaal op die leeftijd.
Wiet zou ik ook vooral links laten liggen... maar ik heb daar een te subjectieve mening over denk ik. Aangezien ik zelf vrij vroeg met dat spul ben begonnen, geen aanrader. Nouja.. niet als je mij bent in ieder geval. Wie weet is het prima en doe je gewoon eens in de maand een blowtje, en is er niets aan de hand. Maar ik raad het eigenlijk allemaal gewoon af.

Telefoon

Wijs gebruiker
Xtc kan speed en sos .. liever niet !
zit toch een verslavings kans aan en dat is Niet verstandig .. !

zijn een hoop leuke andere niet verslavende drugs !

:wave:

Snypher

Newbie
thx iedereen voor de reacties, het heeft mij uiteraard aan het denken gezet. Ik zal een voorbeeld geven: de afgelopen maand ben ik elke vrijdag uit gegaan, op 1 avond was sos van de partij op de andere 2 xtc ( 3 hartjes, mdea ). Ik gebruik het recreatief en heb er geen drang na. Wiet is voor mij al een beetje verleden tijd omdat het mijn leven serieus op z'n kop heeft gezet. Het grote vraagstuk wat in mijn hoofd blijft is: zijn drugs nou iets voor een gymnasium leerling, en kun je op het vmbo wel drugs gebruiken en slagen. Het is dus meer een kwestie van drugs+opleiding, want van verslaving is echt geen sprake. Ik vind een snoepje gewoon heel lekker. Wat ik ook heel vaak tegen vrienden zeg ( ook oudere van rond de 19 ) zolang je er niet aan begint, weet je ook niet wat je mist.

Hartelijk dank voor de wijze woorden van jullie!
Greetz. Snypher

De jongen

Bewuste gebruiker
af en toe wat x kan niet veel kwaad.
Maar als je het iedere weekend gaat doen kan dat ook al snel een verslaving worden hoor.

Telefoon

Wijs gebruiker
en sos ieder weekend is gewoon over dan ben je in notime een addict!

en ja Het is mogelijk te slagen met drugs en Gymnasium
maar is het verstandig laat jou IQ daar eens over na denken 120+ punten die dan Heel hard een antwoord moeten Schreeuwen!

maar goed jouw keuzes!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je kunt het best combineren, maar dan meot je op de juiste momenten streng voor jezelf kunnen zijn. Dat is mijn ervaring (doe nu uni)

eckies

Belezen gebruiker
Ik doe zelf vwo en gebruik zelf ook. Elke dag blowen, weekend andere drugs. het kan wel, zit nu zelf in 6vwo. ben wel een keer blijven zitten maar dat is door gebrek aan motivatie. Ik zeg niet dat je het moet doen maar het kan wel..

Delirium

Badass junkie
TechNora zei:
Je kunt het best combineren, maar dan meot je op de juiste momenten streng voor jezelf kunnen zijn. Dat is mijn ervaring (doe nu uni)

Precies. Het kán wel, maar de kans bestaat ook dat het de verkeerde kant op gaat. En de middelbare schooltijd (vooral als je Gymnasium doet) is best belangrijk, dus het is gewoon een groot risico om het wel te doen.

Bovenaan