1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Beste ervaring van mijn hele leven - Hollandia

Discussie in 'Trip reports' gestart door Stonologie, 20 feb 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Stonologie

Stonologie Experimenterende gebruiker

Ik, een 17 jarige knul met een interesse voor drugs en scheikunde, heb een tijd geleden met wat vrienden truffels gedaan. Het is zo'n bijzondere ervaring dat ik hem graag deel onlangs dat ik niet meer per uur helder heb wat en wanneer iets gebeurde. Excuses hiervoor.

Ik weeg 58 kg.
    Voor deze ervaring had ik 1 keer getript in mijn leven: 15 gram truffels Valhalla (veel te hoog ik weet het). Hierdoor dacht ik dat ik wel makkelijk 13 gram Hollandia aankon omdat het een minder sterke soort is.

Ik zat fout.

We waren de dag met een aantal vrienden, in totaal waren we met 8 man. Waaronder mijn vriendin maar dit was toen nog gewoon een goede vriendin van me :).

Vlak na het innemen (met de helft ongeveer) liepen we naar het station om twee van de vrienden op te halen die net aan waren gekomen. Ik herinner me dat ik al na 10 minuten na innemen al bizar hard aan het trippen was. Kleuren waren intenser, ik had grootheidswaanzin, ik zag overal ogen etc.
    Ik schok hier nogal van, aangezien ik na 10 minuten even hard aan het trippen was de eerste keer, en dat terwijl ik minder had genomen!...

Door de schik en de snelle opkomst ging ik in het begin niet heel goed. Ik had een extreem zware bodyload, mentale gedachtes die erg snel gingen en hele intense gedachtenloops. Zo dacht ik het eerste uur de hele tijd: "ik ga zo bad", onlangs dat ik niet daarwerkelijk echt bad ging. Omdat ik erg in mezelf was gekeerd, vond ik het erg moeilijk om er van te genieten en me te concentreren op de visuals die onderhand niet meer uit alleen beweging en kleurintensie bestonden maar ook uit vol-on hallucunaties en de felste kleuren die ik ooit had gezien x10..

Na een uur kantelde het, gelukkig.

Op een gegeven moment verdween langzaam de knoop in mijn maag en merkte ik dat dit het minder moeilijk maakte. Ik keek voor het eerst op, met nogsteeds (de hele trip) een soort rare grijns op mijn gezicht. Ik zag mijn vrienden praten met de trip sitter en iedereen was door elkaar aan het praten. Het gevoel ging nog verder weg en ik begon me naast goed ook steeds empathischer te voelen, dus ik vond het wel slim om een pof van de joint te nemen die al opgestoken was. Dit deed ik dus.

Dit deed iets met me wat ik niet kan beschrijven. Ik ging in een paar seconde van een ongemakkelijke houding naar het meest euforische dat ik me ooit in mijn leven heb gevoeld. Makkelijk een paar x zo sterk als MDMA op hoge dosis. Ik weet nog dat ik opstond, mijn capuchon afdeed en om me heen keek, en een van mijn vrienden door het prachtige bos waar we waren zag rennen en schreeuwen van geluk.

Op dit moment dacht ik: dit is het leukste dat ik ooit heb meegemaakt.

Ik begon te rennen - Dit is het mooiste wat ik ooit heb gezien, het vredigste dat ik me ooit heb gevoeld, het meest spirituele wat ik by far heb gedaan in mijn leven.

Tegelijkertijd was er nog een (een van de beste) vriend bijgekomen en die nam ook 13 gram net als de meeste die er waren.

Van de 7 trippende mensen voelden 2 hem bijna niet en 2 gingen bad (niet extreem gelukkig).

Hoe moeilijk het ook is om visuals uit te leggen ik ga toch mijn best doen. Op het moment dat ik door het bos rende was alles een sprookje, de lucht veranderde van kleuren, ik kon niet meer door de bomen heenkijken omdat alles rond was, dicht was en het meest vel was dat je je kan voorstellen. Ik heb achteraf erg moeten lachen hoe het bos er nuchter uitziet, omdat het niet eens ook maar een procent lijkt op wat ik zag op truffels. Ik was ver voorbij het punt dat ik patronen zag (toen het uit begon te werken wel).

Om het te vergelijken kan ik zeggen dat 125 ug LSD er niks bij is.

Na een paar uur ging ik me wat meer met andere bemoeien. (hier was ik eerder simpelweg gewoon niet toe in staat). Pas na een paar uur kwam ik erachter dat mijn twee beste vrienden allebei niet optimaal gingen. Het was voor hen allebei de eerste keer trippen en het was erg intens. Ik vond het erg moeilijk om emoties te lezen, wat ik soms best eng vond, en gezichten zagen er erg vreemd uit, het contrast stond op 1000% ofzo..

Na een aantal uur in het bos te zijn geweest gingen we richting het dorp (Baarn) lopen om wat andere dingen te zien en om wat te eten als dat lukt. Hiervan kan ik me niet heel erg veel herinneren, hoewel ik nog weet dat we bij mijn huis zijn geweest en dat ik erachter kwam hoe raar het is om te eten op truffels (echt ik tripte bijna harder in mijn mond dan visueel), neem nooit een banaan op truffels.

Hierna zijn we (toen ik in de patronen en een soort psychose achtige realiteit zat) naar domino's gegaan om een pizzatje te eten. Hier begon ik het (niet naar) iets minder leuk te vinden. Dit kwam omdat ik langzaam van een compleet andere wereld terug op aarde begon te komen, en deze de laatste paar uur elkaar een soort van overlapte, waardoor ik een beetje bang was dat dit is wat is psychose is. Ik leefde in de realiteit, maar niet genoeg om er normaal in te functioneren. Gevoel voor tijd, ruimte en voelen zelf sloegen nogsteeds nergens op. Hoewel ik 7 uur lang visuals had, voelde het als 20 uur op het moment zelf.

Ik zou nog uren door kunnen schrijven, maar hier gaat het niet duidelijker door worden. Ik vond het naast de leukste ook de raarste, heftigste en bijzonderste ervaring van mijn leven. Het is dan ook by far de heftigste drug die ik ooit heb geprobeerd, en ik heb redelijk wat geprobeerd.

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  2. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Stonologie ,

Ten eerste... welkom op het forum. Fijn dat je zo'n positieve ervaring hebt gehad met truffels. Ik ben zelf ook een enorme fan van psychedelica dus ik deel je enthousiasme. Toch zou ik je ook wel graag wat advies mee willen geven. Ten eerste is 17 jaar best wel een jonge leeftijd om met psychedelica te beginnen. Op je 17de zijn de meeste mensen toch nog wat impulsiever en minder goed voorbereid dan dat je op hogere leeftijd bent. Zoals je zelf ervaren hebt kan een psychedelische trip heel heftig zijn en op jouw leeftijd kan het moeilijk zijn om goed om te gaan met een negatieve ervaring.

Verder lijkt het erop dat jullie gewoon door de stad rondwandelden (naar het station) terwijl de truffels insloegen. Dat is echt vragen om problemen! Zoals je zelf merkte kan het begin van een trip best wel beangstigend zijn. Het is echt fijner om dat te doen in een rustige vertrouwde omgeving. Bij voorkeur je eigen huis of anders toch in ieder geval een plek waar je niet gestoord gaat worden.

Ik krijg het idee dat het nu toevallig heel goed is gegaan maar dat je nog onvoldoende respect hebt voor het middel. Het kan namelijk ook flink fout gaan. En een echte bad trip is niet iets wat je mee wilt maken!

Om maar even af te sluiten met een positieve noot. Superfijn dat je wel een mooie ervaring hebt gehad. Ik ben het helemaal met je eens dat een goede trip vele malen mooier, spiritueler en puurder aanvoelt dan een MDMA ervaring. Super dat je dat mee hebt mogen maken.

Ik zou zeggen doe het rustig aan. Je hebt nog een heel leven om van dit soort drugs te genieten!

3. Stonologie

Stonologie Experimenterende gebruiker

Hee bedankt voor de reactie! Het klopt dat het deels geluk was, dit kwam vooral omdat het zoveel heftiger was. Wel hadden we van te voren alles geregeld, kleren, muziek, tekenspullen, meerdere trip sitters en we voelde ons erg goed. Ook de locatie (4,5 van de 7 uur was erg goed en mooi). We zijn tijdens het minder worden inderdaad wat gaan eten, dat was misschien niet te slim. Het station daarintegen is 2 minuten van het bos waar ze zaten vandaan, en we kwamen ze op de route al tegen. Er was geen verkeer in ons kleine dorpje:)

Wel weet ik er echt extreem veel vanaf, ben ik nog nooit op iets bad gegaan behalve alcohol en laat ik het testen (niet in het geval van truffels wegens smart shop) en doen we alles zo “veilig” mogelijk voor hoever dan met drugs kan. Ook spendeer ik elke dag minstens een paar uur aan research:). Het was de 2e keer in mijn leven dat ik iets anders dan wiet gebruikte dus heb er ook veel van geleerd.

17 jaar is inderdaad wel jong, maar ik heb echt enorm veel respect voor psychedelica, ook omdat deze trip me in mijn leven erg heeft geholpen met nare gebeurtenissen en raar genoeg naast recreatief vooral spiritueel was.

Laatst bewerkt: 20 feb 2019
Laden...