2-FMA schijnt een relatief hoge affiniteit te hebben op de noradrenaline receptoren.
Het interpreteren van XC-50 waarden is vrij lastig. Bij de cijfers die je aanhaalt moet er vooral gekeken worden naar hoe de dopamine (DA) affiniteit zich verhoud tot de noradrealine (NE) affiniteit. Wanneer er significant sprake is van serotonine affiniteit (5-HT) verandert het verhaal alweer aanzienlijk.
Dexamfetamine staat in de literatuur bekend om zijn lage noradrenaline affiniteit ten opzichte van dopamine affiniteit. Als je dit tabel afleest zie je dat de noradrenaline affiniteit (met betrekking tot releasing facilitatie) van 2-FMA in verhouding tot dopamine affiniteit relatief lager is dan bij Dexamfetamine het geval is.
Om eerlijk te zijn verbaast het mij dat 3-FA volgens dit tabel in vergelijking veruit de zwakste noradrenaline affiniteit zou hebben. 3-FA was zeker geen vervelende stimulant maar deze staat mij wel als meer fysiek stimulerend bij dan 2-FMA en Dexamfetamine.
4-FA reken ik hier niet mee omdat deze een te sterke serotonine affiniteit heeft.
Methamfetamine zal ondanks de relatief hoge (releaser) noradrenaline affiniteit ten opzichte van dopamine (releaser) affiniteit alsnog meer comfortabel aanvoelen dan de andere stimulanten door de significante serotonine bijslag. Het serotonine systeem wordt trouwens ten opzichte van de dopamine systeem grof zo'n 20x kleiner geschat, al valt hier eigenlijk geen exact nummer op te plakken.
Wat ook wel interessant is is dat dit tabel concludeert dat 2-FMA lichte serotonine affiniteit heeft ongeveer half zo sterk als die van Methamfetamine. Deze lichte serotonine affiniteit van 2-FMA zal ook zeker merkbaar wezen qua fysiek comfort. Ik heb de DA en NE waarde opgeteld en door de 5-HT waarde gedeeld en kwam hier op uit:
2-FMA = 20,547
Methamfetamine = 10,41
4-FA = 4,23
Nu mist er echter nog wel een belangrijk deel hier, namelijk de IC-50 waardes ofwel de heropname remming affiniteit.
Ik ben dus op zoek naar een stimulant met hoge werking op het dopamine systeem maar lage werking op adrenaline systeem.
Dan zoek je dus blijkbaar 3-FA. :'D
Maar binnen de meer realistische criteria waar je naar zoekt (zogezegd minder ongemak) zou je uitkomen op Methamfetamine.