Bewaartijd paddo's

quas

Newbie
Ik lees hier in de faq dat paddo's in de koelkast ongeveer 4 dagen bewaard kunnen worden. Op mijn bakje staat echter dat ze houdbaar zijn tot 7 november. Wie heeft er gelijk?

oollpp

Experimenterende gebruiker
ik heb die van azarius weleens 8 dagen in mijn koelkast gehad, geen probleem. maar 7 november, dat is nog 3 weken ... ik zou het toch eerder nemen voor de zekerheid.

neti

Badass junkie
leg je ze op keukenpapier te drogen in een donkere goed geventileerde ruimte... als ze na een week goed gedroogd zijn verpak je ze luchtdicht in de vriezer

KoxBox

Badass junkie
ik heb gisteren paddo's gekocht en ze waren dan ook maar tot gisteren goed maar ik was van plan om ze pas maandag (morgen dus) op te eten zou dit erg zijn? ze liggen momenteel in de koelkast....

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
KoxBox zei:
ik heb gisteren paddo's gekocht en ze waren dan ook maar tot gisteren goed maar ik was van plan om ze pas maandag (morgen dus) op te eten zou dit erg zijn? ze liggen momenteel in de koelkast....
Moet geen probleem zijn denk ik(:

J0rrit

Badass junkie
pipoxyz zei:
dat van die alcohol is maar een educated guess..
alcohol conserveert, er lossen vetten en wateroplosbare stoffen in op, word gebruikt bij de meeste etherische olieen, word gebruikt als oplosmiddel voor menige drugs.. lijkt me wel veilig te zeggen dat je die paddos gewoon in een fles sterke drank kunt mieteren:wink:
pure alcohol conserveert het best, en waarschijnlijk inderdaad jaren, je kunt het kopen bij de apotheek voor 38 euro per liter (al weet ik niet of het max 100 ml potjes zijn).. pas wel op..ze zullen in eerste instantie "gedenaturaliseerde alcohol" willen verkopen, maar die is niet voor consumptie geschikt. Vraag dus specifiek naar alcohol dat geschikt is voor een orale tinctuur.
*Ow, en bewaar het in een donker flesje en vermijd licht..dat breekt over het algemeen werkbare stoffen af, dus vast en zeker bij paddos ook.
**ow, en als laatste edit, bij het maken van hasholie smijt je de planten ook in een pot alcohol,maar als ik me goed herinner, moet die methode wel een paar maand trekken, voordat de werkzame stoffen in de alcohol zitten. Net zoals bij de wiet, moet je dan de paddos uiteindelijk waarschijnlijk weggooien en (verdun) en nuttig je de alcohol.

in principe kun je daar dus de meest pure alcohol kopen, ook voor als je een keer flink zat wilt worden dus?

Daniel

Experimenterende gebruiker
Ik denk toch dat je ze t beste kan drogen, hoef je ze ook niet meer in de vriezer te bewaren! Kan je ze gewoon ergns laten liggen als je ze goed gedroogd heb en kan je ze wel een half jaar bewaren :sunglasses:

Bovenaan