dat van die alcohol is maar een educated guess..
alcohol conserveert, er lossen vetten en wateroplosbare stoffen in op, word gebruikt bij de meeste etherische olieen, word gebruikt als oplosmiddel voor menige drugs.. lijkt me wel veilig te zeggen dat je die paddos gewoon in een fles sterke drank kunt mieteren

pure alcohol conserveert het best, en waarschijnlijk inderdaad jaren, je kunt het kopen bij de apotheek voor 38 euro per liter (al weet ik niet of het max 100 ml potjes zijn).. pas wel op..ze zullen in eerste instantie "gedenaturaliseerde alcohol" willen verkopen, maar die is niet voor consumptie geschikt. Vraag dus specifiek naar alcohol dat geschikt is voor een orale tinctuur.
*Ow, en bewaar het in een donker flesje en vermijd licht..dat breekt over het algemeen werkbare stoffen af, dus vast en zeker bij paddos ook.
**ow, en als laatste edit, bij het maken van hasholie smijt je de planten ook in een pot alcohol,maar als ik me goed herinner, moet die methode wel een paar maand trekken, voordat de werkzame stoffen in de alcohol zitten. Net zoals bij de wiet, moet je dan de paddos uiteindelijk waarschijnlijk weggooien en (verdun) en nuttig je de alcohol.