Bier leren drinken onzin?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Een bepaalde drank drinken heeft natuurlijk 0,0% te maken met m/v/x zijn. Dat verwacht wordt dat vrouwen wijn drinken en mannen bier heeft is met name afhankelijk van culturele normen en omgeving. Hoewel ik erbij moet zeggen dat je het nooit 100% zeker gaat weten. Een wereld zonder de normen zoals we ze nu kennen kun je nu niet meer creëren en een dergelijke onderzoeksopzet is niet ethisch of praktisch haalbaar.

Je zou kunnen zeggen, vrouwen drinken liever wijn dan bier, want ik zie dat altijd in mijn omgeving en ze pakken het uit zichzelf. Maar dat is dezelfde omgeving waarin vrouwen opgroeien met om zich heen (impliciete en expliciete) verwachtingen dat zij liever wijn horen te drinken dan bier.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Een bepaalde drank drinken heeft natuurlijk 0,0% te maken met m/v/x zijn. Dat verwacht wordt dat vrouwen wijn drinken en mannen bier heeft is met name afhankelijk van culturele normen en omgeving. Hoewel ik erbij moet zeggen dat je het nooit 100% zeker gaat weten. Een wereld zonder de normen zoals we ze nu kennen kun je nu niet meer creëren en een dergelijke onderzoeksopzet is niet ethisch of praktisch haalbaar.

Je zou kunnen zeggen, vrouwen drinken liever wijn dan bier, want ik zie dat altijd in mijn omgeving en ze pakken het uit zichzelf. Maar dat is dezelfde omgeving waarin vrouwen opgroeien met om zich heen (impliciete en expliciete) verwachtingen dat zij liever wijn horen te drinken dan bier.
Helemaal gelijk dat dit soort denkwijzen volledig gebaseerd zijn op culturele normen en waarden.

Je laatste voorbeeld is er een van inductie. Een manier van redeneren die mensen, maar zelfs de wetenschap vaak gebruiken. Een redelijk krachtige manier van redeneren maar je kunt iets nooit bewijzen ermee, je kunt het alleen aannemelijk maken. Bij wetenschapsfilosofie hadden ze een mooi voorbeeld hierover. Een paar honderd jaar geleden heerste de regel dat alle zwanen wit zijn. Dit was gebaseerd op het observeren van miljoenen zwanen die allemaal wit waren. Toen het westen Australië ontdekte moest deze regel in enen worden bijgesteld omdat daar ook zwarte zwanen zijn. Met andere woorden je kunt iets nog zo vaak observeren, maar 1 observatie kan het tegendeel laten zien.

Missyy23

Bewuste gebruiker
Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik me net pas bedenk dat toen een vriend van een vriendin van me prosecco boven bier verkoos op een avond, ik me wel doodlachte omdat ik het zo'n 'wijvendrankje' vond en vind :grin: Dus tja, moet dan ook niet versteld staan over de vooroordelen over bierdrinkende vrouwen dus :wink:

Haardroger

Belezen gebruiker
Dat is nog wel het ergste inderdaad :tongueout:
Zelf voel je je meestal ver boven die vooroordelen staan.
Toch sta ik altijd raar te kijken als een vriend van mij een glas wijn besteld.
Of nog erger, als een net geklede dame een glas zoete wijn besteld...
Geen idee waar dat vandaan komt maar ik blijf er moeite mee hebben :flushed: :flushed:

MeejheM

Badass junkie
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik van mijn eerste biertje vond. ik heb geloof ik eens een half glas bier opgedronken tijdens een familieweekend, maar ik geloof niet dat ik er aangeschoten van raakte.

tegenwoordig drink ik veel donkerblond en amberbier, omdat ik een gewoon pilsje zo waterig vind smaken. vergelijk het met te sterk verdunde ranja, dat is ook niet lekker. dat dat spul tussen de 7,5 en 12 procent zit maakt me niet uit, het is eigenlij wel handig met sjouwen, en je doet tenminste even met een blik.

bier leren drinken klopt volgens mij wel. iedereen drinkt pils in de kroeg omdat dat de standaard is. na een tijdje raak je eraan gewend. en nog wat later verveeld, en ga je speciaal bieren proberen. als je tenminste echt van bier houdt.

pilsdrinkers, ga lekker je gang, ligt niemand wakker van, maar probeer ook eens wat anders. de kunst bij zwaardere bieren is om de smaak niet te straf te maken, en ik ontdek regelmatig onverwachte toppers. zo drinkt de "Dors" van de jumbo erg makkelijk, terwijl het toch 9,5 procent alcohol bevat. ook de "Gulpenener Gladiator" vind ik erg lekker, ondanks de 10% alcohol.

dus om samen te vatten, als je eenmaal pils gewend bent, probeer ook eens een speciaalbiertje, dat cat. I gaat echt vervelen.

zjimiz

Bewuste gebruiker
dus om samen te vatten, als je eenmaal pils gewend bent, probeer ook eens een speciaalbiertje, dat cat. I gaat echt vervelen.[/quote]

Ik ben bekend met de speciaal bieren, best lekker echter die gingen mij een beetje vervelen na een tijd. De een is wat zwaarder qua percentage of anders van smaak, na een hele tijd de range aan speciaalbieren te hebben geprobeerd, was voor mij de lol er wel vanaf. Om deze reden geef ik de laatste tijd de voorkeur aan mooie, zuivere en contstant heerlijke pilsjes.

:wave:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Yep, absoluut onzin.
Zodra je iets moet 'leren' drinken is het wat mij betreft gewoon niet lekker. Dan kan je net zo goed een hekel hebben aan schimmelkaas en het net zolang eten tot je smaakpapillen er wat aan wennen en er een beetje mee om kunnen gaan. There's plenty of alcoholic fish in the ocean. Gewoon lekker wat anders nemen dus.

Bovenaan