@Don Draper hoe jij het wilt gebruiken, mbt dagelijks benzo's nemen, tijdens activiteiten, om nervositeit te onderdrukken, dus het overdag nemen, om beter te functioneren...dan is het verhaal indd anders ivm benzo's nodig als slaapmiddel, angstremmer. De manier hoe jij ze wil gebruiken, maken, dat zowel je afhankelijkheid als tolerantie, beduidend kleiner zullen zijn.
Beter is natuurlijk, om het niet nodig te hebben, laat staan, dagelijks, zeker wbt benzo rc's. Kun je mbt jouw situatie, geen regulier middel verkrijgen via huisarts of psy?
Voor de rest, als avond/nachtmiddel, om te ontspannen, als angstremmer en om te slapen, ontstaat er pak sneller afhankelijkheid, verslaving en tolerantie, maar dit is ook best vrij individueel, maar hier geld de simpele, mr vr vele niet vast te houden regel, benzo als kalmering en slaapmiddel moet de uitzondering blijven en niet de regel.
Wat betreft benzo rc's, als angstremmer en slaapmiddel, tja, eens je tolerantie nr de filistijnen is en misbruik vr de deur staat, dan loopt het gewoon voor velen echt fout af en kan het snel bergaf gaan en is het toch wel een sluipmoordenaar, die je leven tot een ware hel kan maken...een serieuze benzo verslaving vind ik persoonlijk, pak zwaarder dan vb stim verslaving, afkick idem, zelf ervaren, benzo afkick was pure hel, normaal functioneren is totaal uitgesloten, je bent letterlijk in gevecht met die duivelse benzo's. Terwijl ik bij stims, toch ook verslaving had opgebouwd en 3 maanden, 1 maand werd, 2wekelijks, lange periode wekelijks, om uiteindelijk op meerdere keren/week tot dagelijks te zitten en het ging dan nog om potente stims zoals 6apb en 4-fma en tussen die 2 dan 3mmc, 3-fa, 4f-mph. Stopte ik met de aanschaf ervan en slinkte mn voorraad tot 0 en had totaal geen drang ernaar, ik was me toen zo bewust vh feit, dat mn gebruik er los over aant gaan was, ik toen (eigenlijk belachelijk kort geleden) mn gezondheid terug prioriteit gaf en ik hier makkelijk 2.5maand van afbleef...haha zo trots toen n zie me nu, 360° gedraaid en totaal de vernieling in...ts cynisme ten top🙃