Blaastest voor kerstgala

Oom Klaas

Badass junkie
Blaastest voor kerstgala

Scholieren van de Christelijke Scholengemeenschap het Noordik in Almelo mogen niet zomaar naar hun kerstgala. Zij moeten eerst een blaastest ondergaan voordat zij het jaarlijkse schoolfeest mogen betreden. De school wil zo het fenomeen 'indrinken' de kop indrukken. Leerlingen die toch teveel hebben gedronken, worden weggestuurd. Ook weigeraars mogen niet naar binnen. Directeur-bestuurder Wim Drenth vindt dat indrinken in de mode is: "Het aantal jongeren dat hieraan meedoet wordt steeds groter. Het zijn vooral deze aangeschoten leerlingen die zich vervelend gedragen op het kerstbal." Hij wil alcohol niet gaan verbannen van de schoolfeesten, maar leraren zullen het gebruik goed in de gaten houden: "Alleen leerlingen van zestien jaar en ouder mogen enkele glazen alcohol drinken, maar dit levert nauwelijks problemen op. De feesten verlopen altijd heel gemoedelijk, met uitzondering van enkele incidenten. Deze worden veroorzaakt door de leerlingen die bij binnenkomst al alcohol hebben gedronken. Zij gedragen zich vervelend. De school heeft daar geen greep op."
bron:waarmaarraar.nl

Dan maar aan de G :tearsofjoy:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Dat was toch juist geweldig om voor een van de eerste keren in je leven dronken te zijn en dan nog wel op school :P Dat maakte het kerstgala op mijn school in ieder geval nog leuk. Plus je lokt het inderdaad uit om dan maar andere middelen te gebruiken. Je moet gewoon iemand weigeren als je ziet dat hij/zij strontlazarus is, maar een blaastest houden voor iedereen die daar komt gaat te ver.

Mac...

Badass junkie
Christelijke scholengemeenschap, jongens waar hebben we het over?

Zou pas raar zijn als ze zouden zeggen: Leerlingen van de christelijke scholengemeenschap worden gedwongen tot het overmatig nuttigen van alcohol.

Dit verbaast me niks

Oom Klaas

Badass junkie

Vol met ket recht op de feestgangers gericht

Flameon

Badass junkie
Belachelijk .... op het oog inschatten, is iemand lazerus dan uiteraard neit binnen laten.
Maar om nu iedereen te gaan controleren vind ik van de zotte

Arthur King

Wijs gebruiker
Het zusje van een vriend van me was bij het kerstgala van onze school weer naar huis gestuurd, ze had gedronken en was 15. :wave:
Ik vind dit persoonlijk ook allemaal wat te ver gaan, als iemand persé alcohol wilt drinken, laat diegene dan.

deadlock

Badass junkie
Flameon zei:
Belachelijk .... op het oog inschatten, is iemand lazerus dan uiteraard neit binnen laten.
Maar om nu iedereen te gaan controleren vind ik van de zotte
Want? Weet je hoe oud deze kinderen zijn? Vind je het onnodig om ze realistische regels op te leggen?

W.F.L.

Badass junkie
Haha, ja, mogen ze niet binnen en gaan ze een beetje dronken over straat zwerven.. Beter hoor! Verbieden heeft geen zin. Ik zeg niet dat iedereen van 15 gelijk aan de alcohol moet maar ze doen het toch, en ik vind dat ze dan beter dronken zijn op een schoolfeest dan op straat.

Edit: Effe nuanceren, als ze voordien de controles bekendmaken (zelfs al vind ik dat zwaar verkeerd) zou het eventueel wel effect kunnen hebben, maar toch vind ik mijn argument goed. Vooral als je weet dat idiote restricties op alcohol nou niet echt helpen, de landen met de meeste restricties hebben vaak de grootste problemen. Ik vind Belgie op dat vlak zeer relaxed, hier mag je drinken aan 16 en je kunt zelfs als je jonger bent al alcohol drinken in de kroeg/kopen en ik vind dat het qua problemen allemaal nog wel meevalt in vergelijking met Engeland ofzo, al is dat misschien ook meer een cultureel iets, hoewel ik dat betwijfel. Wat vast staat is dat veel van die restricties vaak niet het beoogde effect hebben. :wave:

deadlock

Badass junkie
W.F.L. zei:
Haha, ja, mogen ze niet binnen en gaan ze een beetje dronken over straat zwerven.. Beter hoor! Verbieden heeft geen zin. Ik zeg niet dat iedereen van 15 gelijk aan de alcohol moet maar ze doen het toch, en ik vind dat ze dan beter dronken zijn op een schoolfeest dan op straat.
Je weet dat er gewoon alcohol geschonken wordt op die gala's en feesten waar de controles waren? Het ging er gewoon om dat ze niet al ladderzat aankomen en zo'n blaastest heeft een afschrikwekkend effect. Ik zie werkelijk waar niet in waarom je er tegen kan zijn. Het is namelijk de verantwoordelijkheid van de school!

Maar fijn dat jij jouw kinderen heel graag stomdronken van een schoolfeest thuis ziet komen :wave:

W.F.L.

Badass junkie
Ik vond indrinken wel leuk. Maar er is nog altijd een heel belangerijk verschil tussen een beetje gedronken hebben of ladderzat aankomen.

deadlock zei:
Maar fijn dat jij jouw kinderen heel graag stomdronken van een schoolfeest thuis ziet komen :wave:

Je weet dat er gewoon alcohol geschonken wordt op die gala's en feesten waar de controles waren? Die blaastest gaat er toch niet voor zorgen dat ze niet gaan drinken op het feest zelf? :confused:

ImmortalTech zei:
Je moet gewoon iemand weigeren als je ziet dat hij/zij strontlazarus is, maar een blaastest houden voor iedereen die daar komt gaat te ver.

+1

deadlock

Badass junkie
W.F.L. zei:
Je weet dat er gewoon alcohol geschonken wordt op die gala's en feesten waar de controles waren? Die blaastest gaat er toch niet voor zorgen dat ze niet gaan drinken op het feest zelf? :confused:
Err ja, dat was de eerste zin van de post waarvan jij een stukje quotte...

Er is echter een enorm verschil.

W.F.L.

Badass junkie
Ja, ik had ook gehoopt dat je wel zou zien dat ik het geknipt had. Het was toch een reactie op "fijn dat je je kinderen stomdronken thuis ziet komen".

Die blaastesten bij dat galagedoe gaan er toch niet voor zorgen dat kinderen minder dronken gaan thuiskomen? Hoogstens dat ze minder dronken arriveren. Hoe eerder ik begin met drinken, hoe nuchterder ik thuiskom.

deadlock

Badass junkie
W.F.L. zei:
Ja, ik had ook gehoopt dat je wel zou zien dat ik het geknipt had. Het was toch een reactie op "fijn dat je je kinderen stomdronken thuis ziet komen".

Die blaastesten bij dat galagedoe gaan er toch niet voor zorgen dat kinderen minder dronken gaan thuiskomen? Hoogstens dat ze minder dronken arriveren. Hoe eerder ik begin met drinken, hoe nuchterder ik thuiskom.

Nou de school heeft nu controle op hoe lam ze worden en ze kunnen makkelijker stoppen met schenken. En dat gebeurt dus ook.

Bovenaan