blijven hangen

Deranged

Badass junkie

Elujin

Newbie
ik heb onlangs men eerst lsd tripje gedaan .
en door omstandigheden heb ik in men after glow alleen gezeten en op dat moment was ik er me momenten van overtuiged dak er in bleef hangen .
en ik heb het ook wat gevoeld wat het is niemeer weten wie ge zij en twijfelen aan alles.
dus psychose is zeker mogelijk voor iedereen denk ik . na men trip ben ik er direct wel uit gekomen en was alles normaal (zelfs beter ) en het zal wel geen psychose geweest zijn (want daar komde ni zo maar uit )maar het leek er in iedere geval wel erg hard op . dus kan wel me inbeelde wat het voor die mensen constand moet zijn en da is redelijk hard

vinzetron

Newbie
Blijven hangen?

Ik zou ook graag eens duidelijkheid hebben. Er zijn mij al veel verhaaltjes verteld geweest over mensen die denken dat ze een sinaasappel zijn en zo, maar je moet toch wel compleet achterlijk zijn om het in je hoofd te steken dat je een stuk fruit bent en er voor derest van je leven in geloven. Ik ben nooit bang geweest om in een trip te blijven, maar toch denk'k dat je er zoiezo iets aan overhoud. Wat mij nu de laatste tijd vooral dwars zit is dat ik na m'n laatste trip (twee weken geleden) een beetje gedepersonaliseerd ben. Je weet wel, zo constant het gevoel hebben dat je naar een film kijkt. Het is precies alsof m'n lichaam het dagelijkse leven doorloopt, maan m'n geest achter een scherm alles volgt en bestuurd. Alsof ik op een hoger bewustzijnsniveau ben gekomen. Het vreemde is dat het me eerst niet opviel, maar hoe meer ik het in m'n hoofd stak, hoe sterker het gevoel werd. Ik koppelde het ook onmiddellijk aan het gebruik van LSD, omdat wel eens wordt gezegd dat vanaf een bepaalde dossering er depersonalisatie optreed. 'k Heb er niet echt last van, zolang ik me kan bezig houden. Maar vanaf het moment dat ik in gedachten verzonken ben, valt het me op dat alles zo suggestief visueel is en zeker als'k een joint heb gerookt. De omgeving ziet er dan echt tripperig uit. Soms vind ik het nog cool om rond te kijken, te genieten van de omgeving en een ander perspectief te hebben op de dingen, maar soms voelt de gedachte dat je de dingen anders ziet dan anderen toch maar bekakt aan. Wel... als dit het teken is dat ik er in ben gebleven dan valt er best mee te leven... Nu maar hopen dat het niet erger wordt...

Osi`

Bewuste gebruiker
Ik ben dankzij LSD nog meer "anti-mens principes" geworden. Altijd maar hetzelfde, wrm moeten we werken? Wrm moeten we luisteren naar onze leerkrachten, waarom moet ik dat kut frans leren in school, om te communiceren met fransen? Dat ze eens engels gaan leren.
Waarom bestaan er godsdiensten .. Bedoel, alles is zo fucked up, je hebt maar 1 principe, maar andere wegen, gaan ze nooit nemen.
Bezie het als soort energie, nog altijd die kerncentrales, maar nooit eens nieuwe energie soorten uitproberen. It's all about money ..

Psychoses .. Goh, ze bestaan, denk maar niet dat het je nooit zal overkomen hoor. Maar als je in een super super zware trip ga belanden dan zul je wel ook eens hard neig gaan flippen en denken dat je dit zijt. Kheb ook soms momenten dat ik zie dat m'n gordenijnen bewegen, of dat m'n bed kleiner of groter wordt, wel. Die mensen hebben het nog veel erger zoiets. Anders zou die ene gast niet naar bomen staren enzo. Psychoses bestaan, blijven hangen bestaat nu ook eenmaal. De kans dat je dat krijgt op kleine dosissen zal wel heel redelijk klein zijn, hoe groter de dosis, hoe meer kans.
Maar als je sterk in je voeten staat, kan dat moeilijk gebeuren. Altijd beseffen van, kijk, ik trip, wat ik zie is dankzij de LSD die ik zojuist innam, over 12 uur tijd, zie ik weer terug normaal en leef ik ook weer terug normaal, de tijd dat ik trip, is de tijd, waar ik plezier ga aan beleven.

Bewild

Bewuste gebruiker
Re: Blijven hangen?

vinzetron zei:
Ik zou ook graag eens duidelijkheid hebben. Er zijn mij al veel verhaaltjes verteld geweest over mensen die denken dat ze een sinaasappel zijn en zo, maar je moet toch wel compleet achterlijk zijn om het in je hoofd te steken dat je een stuk fruit bent en er voor derest van je leven in geloven. Ik ben nooit bang geweest om in een trip te blijven, maar toch denk'k dat je er zoiezo iets aan overhoud. Wat mij nu de laatste tijd vooral dwars zit is dat ik na m'n laatste trip (twee weken geleden) een beetje gedepersonaliseerd ben. Je weet wel, zo constant het gevoel hebben dat je naar een film kijkt. Het is precies alsof m'n lichaam het dagelijkse leven doorloopt, maan m'n geest achter een scherm alles volgt en bestuurd. Alsof ik op een hoger bewustzijnsniveau ben gekomen. Het vreemde is dat het me eerst niet opviel, maar hoe meer ik het in m'n hoofd stak, hoe sterker het gevoel werd. Ik koppelde het ook onmiddellijk aan het gebruik van LSD, omdat wel eens wordt gezegd dat vanaf een bepaalde dossering er depersonalisatie optreed. 'k Heb er niet echt last van, zolang ik me kan bezig houden. Maar vanaf het moment dat ik in gedachten verzonken ben, valt het me op dat alles zo suggestief visueel is en zeker als'k een joint heb gerookt. De omgeving ziet er dan echt tripperig uit. Soms vind ik het nog cool om rond te kijken, te genieten van de omgeving en een ander perspectief te hebben op de dingen, maar soms voelt de gedachte dat je de dingen anders ziet dan anderen toch maar bekakt aan. Wel... als dit het teken is dat ik er in ben gebleven dan valt er best mee te leven... Nu maar hopen dat het niet erger wordt...

Ik ken je gedachtengang volledig, heb het zelf ook al ervaren, maar geloof me denk er niet meer aan en alles is terug normaal hoor.

Osi` zei:
Wrm moeten we luisteren naar onze leerkrachten, waarom moet ik dat kut frans leren in school, om te communiceren met fransen? Dat ze eens engels gaan leren.

Ik deel je mening volledig, waarom leren we niet gewoon allemaal, over heel de wereld esperanto op het school? Dat zou toch zoveel makkenlijker zijn he :P

Dissonant

Bewuste gebruiker
xtaz zei:
Wel, ik heb psychoses gekregen door maanden aan een stuk elke dag een joint of 20 te smoren. Daarbovenop was ik al jaren depressief. Met als resultaat dat ik in behandeling moest gaan. Ik zit nog steeds met mijn depressie(s), maar de psychoses zijn weg. Af en toe heb ik wel nog wat last van 'angst' om iets of iemand, maar zeker niet zoals vroeger. Elke drugs kan je psychoses geven denk ik, het ligt gewoon aan jezelf. Als je depressief bent moet je al zeker niet dagelijks gaan blowen dat de pannen van het dak vallen.. :rolleyes:

Wat voor psychoses kreeg je dan door zoveel te smoren?

maiskorrel

Bewuste gebruiker

vinzetron zei:

Zo herkenbaar. Ik heb dit ook altijd als ik erg veel smoor. Het lijkt dan net of ik twee personen ben. Heel vreemd is dat. Het voelt erg afwezig. Ik kan gewoon over alles lekker nadenken terwijl de andere "persoon" dan gewoon alle acties uitvoert zoals lopen of het praten tegen iemand etc.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter

maiskorrel zei:
vinzetron zei:

Zo herkenbaar. Ik heb dit ook altijd als ik erg veel smoor. Het lijkt dan net of ik twee personen ben. Heel vreemd is dat. Het voelt erg afwezig. Ik kan gewoon over alles lekker nadenken terwijl de andere "persoon" dan gewoon alle acties uitvoert zoals lopen of het praten tegen iemand etc.

Dat is depersonalisatie / derealisatie :)

joint20

Experimenterende gebruiker
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:

azgaza

Badass junkie
joint20 zei:
2 dagen geleden LSD gedaan, ik zie nu nog de letterjes op mn beeldscherm lichtjes vervormen en bewegen :rolleyes: .. is dat normaal ? :confused:

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.

berbe

Bewuste gebruiker
heb wel iemand gekend
3 hoffmans in een keer
altyd gek gebleve was beter dat ie geen drugs meer nam
hebbe ze een keer ghb in zijn drank gedaan
heeft ie glas van meubel zaak in geslaan
en half jaar erna heeft ie zich met zijn sjaal opgehangen
was in ilusion dat ie die trips gebruikt had (belgie)

joint20

azgaza zei:
joint20 zei:

Flashbacks of HPPD, wat het ook is, waarschijnlijk gaat het weer over.

Heb het nog steeds, begin het nu wel klote te vinden :confused:

joint20

Het is nu een week geleden na lsd, ik denk dat ik geen hppd eraan over heb gehouden, omdat de symptonen die worden beschreven niet erg bij mij van toepassing zijn..
Wel heb ik andere klachten overgehouden, ik voel me al de hele week metaal beetje in de war, ik voel me beetje verward en niet scherp, alsof ik half droom ofzo :confused: Ook voel ik me soms angstig en down, zonder een reden .
En als ik soms iets lees dan lees ik het wel maar dan dringt het het niet tot me door ofzo, dan moet ik de zin wel 5x lezen voordat ik het snap.. Of dan loop ik confused door het huis, en dan weet ik niet wat ik wil doen waarom en waar.. of is dit gewoon soort van flashback ?
Pff ik ben bang dat ik ben blijven hangen ofzo of hersenschade heb opgelopen, want ik voelde me deze week echt niet meer als voorheen..
Ik moet wel zeggen dat ik na de lsd, ook xtc heb gebruikt en daarna nog 2 dagen speed. met koningen gebeuren enzo..

KiewKiew

Newbie
hmm

zelf ken ik niemand die er echt is ingebleven van lsd, al veel verhaaltjes gehoort van blijven hangen enzo...

wat ik wel heb mee gemaakt is een kennis die een 3tal jaren verslaafd is geweest aan speed en nu schitsofrenie heeft en 66% invalied is in ze hoofd...

niet gezond, idd: zeker niet als je weet dat ie ondertussen weer soms ampheta gebruikt en vorige maand wat paddestoelen naar binnen heeft gewerkt !

Jeller

Badass junkie
ik ken wel ene die is blijven hangen.. da was echter nie alleen van de lsd, die pakte eigenlijk alles en nog redelijk veel ook.. dus ook veel weed, alcohol, speed, coke, paddo's en mdma..

eigenlijk heel dom van hem want die was al eens psychotisch geworden nog voor dat hij echt veel dugs gebruikte

enja nu is die volledig schizofreen wss :(

hmm, 't is niet echt blijven hangen in een trip ofzo,
maar sinds mijn laatste keer lsd, die niet al te fijn was,
heb ik regelmatig, vooral als ik weer tripmiddelen heb gebruikt of gewoon een jointje gerookt, maar ook als ik gewoon helder ben, het lsd-gevoel weer terugkomt (geen woorden mogen zeggen en ongelooflijke paniek, het idee dat ik boven mijn lichaam zweef)

tsja. lsd.. vreemde shizzle.

azgaza

Badass junkie
AcidSunshine zei:
hmm, 't is niet echt blijven hangen in een trip ofzo,
maar sinds mijn laatste keer lsd, die niet al te fijn was,
heb ik regelmatig, vooral als ik weer tripmiddelen heb gebruikt of gewoon een jointje gerookt, maar ook als ik gewoon helder ben, het lsd-gevoel weer terugkomt (geen woorden mogen zeggen en ongelooflijke paniek, het idee dat ik boven mijn lichaam zweef)

tsja. lsd.. vreemde shizzle.

Dat valt toch meer onder gewone flashbacks?

whiterose

Ja ik ken ook zo iemand. 'Gekke Jerry' wordt hij genoemd, hij woont in Hoorn geloof ik. Daar loopt ie vet vaak echt rare gozer ken het niet echt uitleggen maar die is dus ook in een LSD trip blijven hangen heb ik gehoord. Als je hem zeg maar ziet, hij heeft altijd vet rare kleding aan, roze en geel en naja ik kan het niet echt uitleggen. Hij gaat ook altijd vet schreeuwen, 1x zei die dat je geen sportleraar moest worden want dat was slecht voor het milieu en allemaal van dat soort dingen.. Ik weet niet wat hij allemaal zegt maar het klopt allemaal in ieder geval neit haha! maar ook bijvoorbeeld als je vraagt mag ik pepermuntje, hij geeft het je zo, hij is hartstikke vriendelijk en hij doet niemand kwaad als je hem ook geen kwaad doet, want iemand die ik ken die ging "gekke jerry" naar hem roepen en toen werd ie wel vet boos en toen zei hij ook van : "ik pak je nog wel!!" maarja, als je dus gewoon normaal tegen hem doet doet hij ook normaal terug.

Voor de rest ken ik geen mensen die echt zijn blijven hangen in een trip..

matthijs

Badass junkie
whiterose zei:
Ja ik ken ook zo iemand. 'Gekke Jerry' wordt hij genoemd, hij woont in Hoorn geloof ik. Daar loopt ie vet vaak echt rare gozer ken het niet echt uitleggen maar die is dus ook in een LSD trip blijven hangen heb ik gehoord.

Je weet niet eens zeker waar hij woont, hoe weet je dan zeker dat hij is blijven hangen? Omdat "iedereen" het zegt? Hij kan ook gewoon niet helemaal goed zijn natuurlijk.
In kleine dorpjes krijg je redelijk snel dit soort geruchten...

azgaza

Badass junkie
Ik ben ook wel eens een idioot tegengekomen die zei 'de insecten zijn dood, de wereld vergaat', echt totaal gestoord was die. Maar ik weetn iet of hij een psychose door drugs had, hij probeerde mijn wiet te bietsen dus gebruiken deed ie zeker.

speedkills

Het klinkt misschien gek,
maar de mensen in mijn omgeving die zijn blijven hangen, of er niet ongeschonden uit zijn gekomen, waren toch wel de mensen die al een beetje instabiel of labiel waren.
Je wist van te voren al dat een bepaald persoon het beter niet kon nemen en dat zeiden we dan ook.
Luisterde die dan niet, dan wist je al, dat hij fout zou gaan, of heel lang vaag of labiel zou blijven.
Een van mn oude maatjes is echt psychotisch geworden, maar dat was zonder LSD wellicht ook ooit gebeurd, mogelijk door een persoonljke crisis of hevige stress. Zoals ik al zei, bij hem wist je het van tevoren.
en deze knul had echt meer dan 300trips genomen, vind ik extreem.
Zelf een keer of 30 getript, maar een keer of 3 echt totaal de realiteit uit het oog verloren, zo erg dat ik bang was dat ik nooit meer 'normaal' zou worden. Uiteindelijk toch weer touch down op planeet aarde, maar wel een lange tijd 'warrig' in mn hoofd, alsof ik dommer was geworden.
Ook dat was tijdelijk van aard (geloof ik :rolleyes: )

Bscw

Belezen gebruiker
Ik zal en psychose wel ff uitleggen, ik heb er ervaring mee:

Een psychose komt alleen als je in de tijd dat je
de drugs gebruikt veel emoties en problemen hebt.
Bij mij was 't en lichte psychose door XTC.
Na 1 t/m 2 maanden is 't weer weg. :grin:

troebadoer

Bewuste gebruiker
Nu ik dit heb doorgelezen denk ik dat ik ook na een bad trip op paddos, even in een psychose ben gekomen. ik voelde me raar die maand erna en kreeg vaak weer angstig gevoel. zag soms dingen weer veranderen. ook kreeg ik vaker para gedachtes die ik tijdens de bad trip ook had. very scary maar nu gaat alles weer lekker en na een mdma trip vorig weekend voel ik me juist weer veel sterker omdat ik nu weer weet dat ik ook gelukkig kan zijn

Pikachu

Wijs gebruiker
Heeft er iemand rock hard bewijs dat het uberhaupt mogelijk is om te blijven hangen? Volgens mij zijn het meer van die angstverhaaltjes om mensen af te schrikken van een drug die toch echt heel mooi kan zijn...

azgaza

Badass junkie
Pikachu zei:
Heeft er iemand rock hard bewijs dat het uberhaupt mogelijk is om te blijven hangen? Volgens mij zijn het meer van die angstverhaaltjes om mensen af te schrikken van een drug die toch echt heel mooi kan zijn...

Er is alleen hard bewijs voor HPPD maar dat kan van bijna alle visuele drugs op ten duur na te vaak gebruik in te korte tijd komen. HPPD is dus visuele flashbacks, licht, en constant.
En de andere manier is psychose, maar ook dat is geen blijven hangen. Écht blijven hangen bestaat niet.

Henk1234

HolySmoke zei:
Er zijn wel verhalen bekend van muzikanten zoals Syd Barrett die zijn blijven hangen maar in mijn omgeving ken ik niemand.
Syd Barrett is geen muzikant, dat is een legende, god. Ik vind muzikant toch wel wat poepig uitgelegt

cobhc

Belezen gebruiker
joint20 zei:
Het is nu een week geleden na lsd, ik denk dat ik geen hppd eraan over heb gehouden, omdat de symptonen die worden beschreven niet erg bij mij van toepassing zijn..
Wel heb ik andere klachten overgehouden, ik voel me al de hele week metaal beetje in de war, ik voel me beetje verward en niet scherp, alsof ik half droom ofzo :confused: Ook voel ik me soms angstig en down, zonder een reden .
En als ik soms iets lees dan lees ik het wel maar dan dringt het het niet tot me door ofzo, dan moet ik de zin wel 5x lezen voordat ik het snap.. Of dan loop ik confused door het huis, en dan weet ik niet wat ik wil doen waarom en waar.. of is dit gewoon soort van flashback ?
Pff ik ben bang dat ik ben blijven hangen ofzo of hersenschade heb opgelopen, want ik voelde me deze week echt niet meer als voorheen..
Ik moet wel zeggen dat ik na de lsd, ook xtc heb gebruikt en daarna nog 2 dagen speed. met koningen gebeuren enzo..
omg gozer ik heb precies hetzelfde na 1 trekje van een pure joint... ik durfde het niet te posten maar ik heb er al 1 maand last van heel wazig zijn heel de dag soms angstig worden etc.. heel vervelend

Bovenaan