Ik zie dat het alweer een tijdje geleden is, dat er iemand hier iets heeft geschreven, maar toch doe ik het nu. Hopelijk komen er reacties op!
Sinds een 2-tal jaren gebruik ik cocaine. In eerste instantie was het voor fun (zoals hoogstwaarschijnlijk bij de meesten), maar de laatste tijd steeds meer. Toen het nog voor fun was, kon ik het best in huis hebben, zonder het te gebruiken. Nu na wat privéproblemen (scheiding etc) gebruik ik het vaker. Als ik het nu in huis heb, wil ik ook pakken. Elke keer als ik iets heb genomen, neem ik me voor dat dit de laatste keer was, en dat ik nu (zeker voor mezelf) moet aantonen dat ik het niet perse nog een keer ga pakken. Maar toch lukt dat niet.
Ik zit nu ongeveer 2 maanden thuis zonder werk (heeft niets met de coke te maken) en dan is de verleiding nog groter om te nemen.
Ten eerste kan ik het niet betalen, en ten tweede wil ik er vanaf. En eigenlijk wil ik het weer onder controle krijgen, en het eventueel nemen als het een speciale gelegenheid is, ipv zomaar!
Kan iemand mij tips geven, advies, helpen etc. Ik geef toe dat ik toch wel min of meer verslaafd ben. Mijn eerste stap heb ik al gezet: ik heb het telefoonnummer van mijn "leverancier" als overal uit gewist..dus dan is de mogelijkheid om te bellen niet meer aanwezig. Verder moet ik zorgen dat ik het dus niet in huis heb....dus dat gaat lukken.
Maar toch: als ik zo op Internet lees, is coke een verslaving waarvan een gebruiken ervan overtuigd is, dat hij het alleen kan. Zijn er voorbeelden dat dit ook door "verslaafden" is gelukt...dus zonder hulp van hulpverleners of andere middelen?
Bedankt!