Blowen bij XTC gebruik

JunkXL

Bewuste gebruiker
Blowen doe ik standaard, en ik vind het inderdaad een lekkere wending geven eraan.
Maar blow toch vooral voor het overheerlijke smaakje.
Tsja en alcohol ervaar ik dan zoals het is, een downer.
Bier drink ik (onbewust) eigenlijk nooit meer. Voornamelijk vanwege de uppers.
Ik wil gewoon lekker gaan van alleen xtc en het niet tegenwerken met alcohol.
Waardoor het effect merkbaar wordt vermindert. Vind het zonde van de uppers.
En nog een bijkomend nadeel van alcohol: uitdroging.
Zodra je stopt met bier drinken krijg je zo'n ontzettende na-dorst.
Ik probeer altijd dehydratie te voorkomen. Dus ik drink meestal lekker veel dubbel fris of water.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ja, blowen tot nu toe altijd gedaan bij een pilletje, maar de werking die mensen hier noemen heb ik er niet van...

Heb juist het idee dat het geen ene klap in kan brengen tegen het overheersende mdma effect. Ik vind het lekker, het is is fijn om ff een stickie te roken maar een waarneembaar geestelijk/lichamelijk effect is er bij mij nooit bij :stoned:

Cooper

Bewuste gebruiker
Nouja dat waarneembare geestelijke valt bij mij ook wel eens mee, maar
toch haalt de wiet de pit er wel een beetje uit. Het is super lekker, maar
tijdens een feest is het niet altijd even geschikt voor mij.

L

Lid 6909

Gast
Ja vind ik ook, het vlakt het algehele gevoel van de xtc af, als je de joint op heb. Op het moment dat ik de joint aan het roken ben begin ik altijd helemaal te flipperkasten :grin:

dye

Experimenterende gebruiker
is maar net de situatie , als ik tijdens een dikke party schijven gooi ga ik lekker stuiteren , en ookal werke ze uit , dan blijf ik stuiteren , daarba smoken is dodelijk , partykiller

alleen thuis lekker op de bank spacen met een joint drbij is geweldig , dan vlieg je weg terwijl je steeds dieper in de bank zakt

Diazepam

Newbie
Xtc en aan het eind een jointje roken is heeeeeeeeeerlijk.

Nou wat ik een tijdje terug meemaakte , zo weird !

Had tegen 21 u paar trekjes van een jointje genomen om 22.30 me pil in genomen, aangekomen op het feestje om 00.00 voelde ik nog niets, naja toen maar 1 drankje gedaan en beetje geblowd , Club stelde geen flikker voor, sfeer was niet goed , niks was goed, behalve ik en me aller liefste vriendin.

Eenmaal thuis nog wat af geblowd, zo stoned als tien garnalen lag ik op de bank naar animal planet te kijken.
Tot ik ff opstond om thee te maken om 3.30 ...BANGGGGGGGGGGG ja ja toen sloeg hij in en niet zo een beetje ook!!
Ik zat te stuiteren terwijl me vriendin stoned op de bank lag, spraakzaam dat ik was... maar ik heb getript op animal planet vooral monkey business , tijd ging onwijs snel voorbij, terwijl mijn vriendin sliep op de bank gingen me gedachtes van de hak naar de tak, mijn dijbeen voelde ook heerlijk zacht aan , en fak wat had ik een droge strot .

Ik irriteerde me onwijs aan mezelf dat ik zoveel dacht en dat ik tegen me zelf sprak in gedachtes, dus ik d8 ik blow nog ff wat en wie weet wordt ik wel ietsje mellow..
NIET DUS ! ik heb me rot geblowed, mocht niet baten maar ohhh wat smaakte het lekker en iedere peuk dat ik rookte...hmmmm heerlijk...

pas tegen een uur of 7,7.30 viel ik in slaap..

Mijn vraag is dus; hoe kan het dat mijn pil zo laat pas insloeg , ruim 5 uur later ?!

MoNsTeR

Newbie
echt super rilax om er een blow bij te roken, niet aleen omdat het dan heftiger is maar ok omdat ik er altijd wat blijer van word als k er bij blow :grin:

Axxess

Bewuste gebruiker
Rook met hoge uitzondering bij de come-down een joint, heerlijk uitspacen waardoor de drang om meer te nemen niet echt van toepassing is bij mij.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Weet niet meer hoe xtc was zonder te blowen, een jointje bij de x vind ik zeker wel chill. Echt die smaak dan :hearteyes: Het gevoel, en het oproken in groepsverband, echt relaxed! Weet nog wel dat ik eerst, toen ik nog niet ook van te voren en tijdens het hoogtepunt blowde, ik tegen t einde van de space aan nog een jointje rookte om het gevoel een beetje terug te laten komen (wel op een veel wazigere manier is dat dan). Hoe dat met alcohol drinken erbij zit weet ik niet, nog nooit gedaan omdat ik er nooit behoefte aan heb. Vorige keer wel 1 drankje van te voren gedronken, maar dat is te weinig om er effect van te hebben.
Blowen met xtc is een absoluut een aanrader. :grin:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Als je 'm voelt aankomen je jointje draaien zodat je die joint lekker bij de hand hebt als ie in kickt.
En dan lekker met je drankje en je jointje rondlopen door de muziek. Heerlijk. :smoke:

jimi

Belezen gebruiker
ook relaxt als je pilletje(s) een beetje uitbegint te werken en je bent thuis, dat je dan het xtc gevoel een beetje terugvoelt komen en daarna heerlijk in slaap kan vallen :hearteyes:
en ik drink idd ook nooit alcohol bij x, gewoon een lekker watertje!
vind alcohol erbij een beetje jammer altijd

DreamerOfDreams zei:
. maar het inhaleren voelt zo hemels, en de joint heeft absoluut geen gewicht. mmmm
yiehaa

Dat vind ik ook, roken is dan ontzettend lekker. Het inhaleren en uitbazen voelt dan zo heerlijk aan... Ik heb echter wel het idee minder van de mdma te voelen als ik vanaf het begin stevig aan het blowen ben. Ik doe het altijd tegen het einde aan pas, of in ieder geval zeker niet teveel. Als de m is uitgewerkt rook ik vaak joints aan de lopende band. :smoke:

jimi

Belezen gebruiker
Dopezilla zei:
Ik heb juist het idee dat alcohol de xtc rush versterkt. Ik had laatst namelijk een paar biertjes gedronken en daarna 'n pilletje genomen, en het sloeg een stuk harder in dan normaal.

Te veel alcohol zal het effect overigens denk ik wel onderdrukken, maar dit was wel een lekkere combinatie.

Blowen doe ik sowieso niet, want ik vind het niet fijn, en stuiteren vind ik toch leuk. :grin:

Olle

je word er gewoon vager van denk ik, als ik heb gezopen en daarna een pilletje op voelt het heel anders dan nuchter en een pilletje op.
je voelt dan de pil + de alcoholroes

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik rook eigenlijk helemaal niet, sigaretten althans. Een jointje doe ik een paar keer per maand.
Nu ga ik a.s. weekend xtc gebruiken en naar een party met mijn vriendin.
Als we thuiskomen willen we een joint gaan roken.

Iemand ervaring met het verschil hasj of wiet i.c.m. xtc gebruik?
Ik wil niet door elkaar roken maar gewoon 1 voorgedraaide halen. Geen zin om dat die dag zelf te moeten doen. Wat is lekker??

langeman

Bewuste gebruiker
Fresh zei:
Wat is lekker??

Wiet als je het mij vraagt, maar het is maar net wat je zelf lekker vind. Het is toch meer smaak dan effect. Anders haal je beide. Wedden dat ze allebei opgaan?!

Extisi

Wijs gebruiker
Fresh zei:
Ik rook eigenlijk helemaal niet, sigaretten althans. Een jointje doe ik een paar keer per maand.
Nu ga ik a.s. weekend xtc gebruiken en naar een party met mijn vriendin.
Als we thuiskomen willen we een joint gaan roken.

Iemand ervaring met het verschil hasj of wiet i.c.m. xtc gebruik?
Ik wil niet door elkaar roken maar gewoon 1 voorgedraaide halen. Geen zin om dat die dag zelf te moeten doen. Wat is lekker??

Ik vind persoonlijk hasj lekkerderderder dan wiet. :wave:

Hunter S T

Belezen gebruiker
Biertje zei:
Voor? Check!
Tijdens? Check!
Na? Check!

hier hetzelfde :P
Ik heb ook nooit ergens last van de dag erna, ben altijd gewoon fit, niks geen kater. Misschien dat dat ook door de jointjes komt?

thunder-droopy

Belezen gebruiker
Diazepam zei:

Mijn vraag is dus; hoe kan het dat mijn pil zo laat pas insloeg , ruim 5 uur later ?!
Zou kunnen omdat je misschien te veel bent bezig geweest met het inslaan van je pil in je hoofd. de werking van je blow zorgt ervoor dat sommige remmingen wegvallen waardoor de weg vrij is voor je pil.

Ikzelf vindt het heerlijk om na het hoogtepunt van de rush een blow te nemen. die voel je dan heerlijk door je lichaam gaan. en soms leverd het vage dingen op zoals mensen zien/horen die er niet zijn etc. dan als het gevoel wegebt van je blow weer een nieuwe pil etc....... uiteraard doe ik dit alleen als ik thuis ben en relaxed wil spacen.

thunder-droopy

Belezen gebruiker
Diazepam zei:

Zou kunnen omdat je misschien te veel bent bezig geweest met het inslaan van je pil in je hoofd. de werking van je blow zorgt ervoor dat sommige remmingen wegvallen waardoor de weg vrij is voor je pil.

Ikzelf vindt het heerlijk om na het hoogtepunt van de rush een blow te nemen. die voel je dan heerlijk door je lichaam gaan. en soms leverd het vage dingen op zoals mensen zien/horen die er niet zijn etc. dan als het gevoel wegebt van je blow weer een nieuwe pil etc....... uiteraard doe ik dit alleen als ik thuis ben en relaxed wil spacen.

Skippy

Wijs gebruiker
De ene keer is het fucking lekker om een joint te roken, dan is ie ook binnen no-time op, maar de andere keer neem ik 1 hijs en ik kots me eigen helemaal leeg. :confused:
Waar dat aan legt weet ik ook niet, te sterke pil misschien ?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
langeman zei:
Kun je xtc ook zonder te blowen gebruiken dan.....?
:stoned: :openmouth: :rock: :stoned: yeah!

NICE! :stoned:

Zelf ook nog nooit xtc gebruikt zonder blowen. Begin altijd al van te voren met blowen zodat ik me lekker rustig voel en het wachten op het inslaan niet zo vervelend is. Verder is blowen als het werkt ook zeer relaxed alleen voel er nooit zo veel van. En natuurlijk blijven blowen wanneer de xtc begint uit te werken, haalt het weer een beetje terug en zorgt er gewoon voor dat je lekker kan naspacen. Tevens las ik in een van de andere topics hier dat cannabinoïdes ook antioxidanten zijn, weet niet wat hier van waar is, maar als dit zo is zou het zelfs helpen tegen de schadelijke effecten van xtc...
Ga misschien toch maar eens keer xtc zonder blowen proberen om te kijken of het echt zo anders is als sommige hier zeggen.

Rawrr.

Newbie
hmmm ik denk dat ik het ook maar is probeer na drum&bass party als ik thuiskom ofz :stoned: hopelijk slaap ik dan ook makkelijker vorige keer slapen was echt een hel en de kater was ook geen pretje x'D

Ik blow altijd tijdens xtc
zeker als ik van plan ben om te gaan slapen

als ik aan de pille ben en dan blow dan heb ik soms dat ik minuten lang naar iets of iemand kan staren zonder de reden waarom er van te weten. Het voelt gwn zooo lekker :hearteyes: .
soms probeer ik hieruit te komen door een beetje om me heen te kijken, maar dan merk ik als ik ergens anders heen kijk het proces gewoon weer opnieuw begint haha :stoned:

:openmouth: maar tog ook :stoned:

Oom Klaas

Badass junkie
I love shrooms zei:
langeman zei:

Zelf ook nog nooit xtc gebruikt zonder blowen. Begin altijd al van te voren met blowen zodat ik me lekker rustig voel en het wachten op het inslaan niet zo vervelend is. Verder is blowen als het werkt ook zeer relaxed alleen voel er nooit zo veel van. En natuurlijk blijven blowen wanneer de xtc begint uit te werken, haalt het weer een beetje terug en zorgt er gewoon voor dat je lekker kan naspacen. Tevens las ik in een van de andere topics hier dat cannabinoïdes ook antioxidanten zijn, weet niet wat hier van waar is, maar als dit zo is zou het zelfs helpen tegen de schadelijke effecten van xtc...
Ga misschien toch maar eens keer xtc zonder blowen proberen om te kijken of het echt zo anders is als sommige hier zeggen.

Dat is dus niet zo.
Alcohol is minder slecht bij je pil dan thc.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
I love shrooms zei:
langeman zei:

Dat is dus niet zo.

Waar baseer je dit op? Alcohol en xtc lijkt mij geen goede combinatie ivm met kans op uitdroging. Wat is er zo slecht aan blowen tijdens xtc dan?

supermagneet

Experimenterende gebruiker
Ik rook ook altijd bergen met jointjes als ik mdma opheb, het gevoel in je lichaam word zoveel intenser en voel ik echt alle lucht om me heen en lijk ik er soortvan doorheen te zwemmen.

Wel heb ik vaak dat ik het ene moment super energiek ben en helder en het volgende moment het gevoel zo intens is dat ik even moet gaan zitten om met de ogen dicht weg te spacen. :grin:

Ik weet nou niet of die afwisseling tussen helder en actief zijn en stil zo weg spacen aan de joint lig want ik heb eigenlijk nooit mdma gebruikt zonder erbij te blowen.

Oom Klaas

Badass junkie
I love shrooms zei:
Oom Klaas zei:
I love shrooms zei:

Dat is dus niet zo.

Waar baseer je dit op? Alcohol en xtc lijkt mij geen goede combinatie ivm met kans op uitdroging. Wat is er zo slecht aan blowen tijdens xtc dan?

Drank met xtc beter dan joint met xtc

De meeste mensen die wel eens een xtc-pilletje slikken, gebruiken daar ook drank, drugs of een combinatie van beide bij. Uit onderzoek is nu gebleken dat een paar drankjes bij een xtc-tablet beter is dan alleen een pil slikken. Een joint en een pil is geen gezond idee, zegt biomedicus Glenn Dumont van de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Dumont promoveert volgende week op zijn onderzoek naar het effect van drank of drugs op het gebruik van xtc. Xtc zorgt voor een hogere lichaamstemperatuur en hartslag. Een paar glazen drank temperen dat effect, wat beter is voor de gezondheid. Cannabis versterkt de bijwerkingen juist en dat is gevaarlijk. Cannabis zorgt er overigens ook voor dat het prettige gevoel dat xtc geeft wordt versterkt, aldus de onderzoeker.

Wegens het prettige gevoel heet xtc ook wel de 'love drug'. Dumont ontdekte dat er oxytocine vrijkomt in de hersenen door het innemen van xtc. Oxytocine is ook in sprayvorm verkrijgbaar en kan dus mogelijk in de toekomst een oplossing zijn voor aandoeningen, die tot emotionele problemen leiden.

bron

Delcasa88

Bewuste gebruiker
supermagneet zei:
Ik rook ook altijd bergen met jointjes als ik mdma opheb, het gevoel in je lichaam word zoveel intenser en voel ik echt alle lucht om me heen en lijk ik er soortvan doorheen te zwemmen.

Wel heb ik vaak dat ik het ene moment super energiek ben en helder en het volgende moment het gevoel zo intens is dat ik even moet gaan zitten om met de ogen dicht weg te spacen. :grin:

Ik weet nou niet of die afwisseling tussen helder en actief zijn en stil zo weg spacen aan de joint lig want ik heb eigenlijk nooit mdma gebruikt zonder erbij te blowen.
Dit wegspacen gebeurd mij ook altijd. Door de rabbithole van absurditeit en aan de andere kant in Wonderland uitstappen :mrgreen:
Vervolgens gebeurde dit ook elke keer daarna dat ik een jointje rookte, alleen leek de uitgang verdwenen en ik gaf geen enkele reactie meer naar de buitenwereld, compleet omvangen in eigen wereld... Eigenlijk wel leuk, totdat ik ook zonder iets te gebruiken in die space kwam :confused: Verwarring, stemmen horen, TVs die tegen me praatte, een partij Deja Vu's waar je ziek van wordt :rolleyes: Toen maar besloten te kappen met blowen en een drugpauze in te lassen :wave:

Bovenaan