Blowen en hartslag?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
hallo, allereerst meld ik even dat ik nieuw ben hier dus ik hoop dat het zo lukt.
Ik (vrouw van 40) rook al een aantal jaren wiet af en toe. Voorgedraaide jointjes want ik kan zelf niet draaien. Vroeger rookte ik het ongeveer 4 tot 6x per jaar een klein beetje. De laatste 2 jaar ongeveer wel vaker, bijna elk weekend en wat meer ook als vroeger. Per x rook ik 2 jointjes van ieder 0.3 gram. Ik doe daar de hele avond over. Nou heb ik sinds kort, enkele weken, dat ik een beetje minder lekker stoned wordt en ook krijg ik een snelle en bonzende hartslag. Dat gebeurd meestal altijd wel een klein tikkie omdat t nou eenmaal je hartslag verhoogd. Maar nu toch na een half klein jointje al en behoorlijk versneld. Tussen de 100 en 150 slagen pm. Ook al zit ik rustig, drink geen alcohol (sowieso nooit), goed gegeten etc. En de laatste paar x kreeg ik ook lichte duizeling en pijn in de linkerarm. Soms krijg ik ook wat kramperige benen. Sinds ik dat dus de laatste 2x had heb ik niet meer geblowed. Omdat ik het niet fijn vind en ook wat eng. Zodra ik merkte dat ik die pijn in de linkerarm kreeg ben ik gelijk gestopt met verder blowen maar de pijn blijft lang aanhouden. Is dit nou echt heel gevaarlijk? Ik heb wel gehoord dat je bij hartklachten ook pijn in de linkerarm krijgt. Ik durf nu niet meer te blowen ook al wil ik nog wel. Wat kan dit zijn? :confused:

En ik meld erbij dat ik vrij actief ben, lichamelijke baan en ik sport. Heb geen overgewicht en ben verder gezond (voor zo ver ik weet)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat ik heb gelezen ooit is dat blowen je bloeddruk kan verhogen, dus eerlijk gezegd verwacht ik dat het dan ook de hartslag kan verhogen. Aangezien je niet vaak rookt kan het nogal overweldigend zijn voor je lijf en gaan bonzen. Heb het zelf ook met bepaalde medicijnen icm met wiet of langer geleden als ik een poos niet had geblowd. Dan kon ik van de eerste joint het gevoel krijgen alsof er heel veel druk op mijn bloedvaten stond het overweldigende wat ik bedoel. Verder heb ik wel af en toe steekjes van het blowen maar blow dagelijks en rook mijn door middel van verbranding. Heb het vermoeden dat mijn longen de tol langzaam beginnen te eisen heb een ongemakkelijk gevoel in mijn rug na het blowen.

Ga er niet vanuit dat het komt omdat je iets aan je hart hebt, het kan altijd en als je echt twijfelt gewoon even je huisarts raadplegen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja ik heb wel gehoord dat je klachten kan krijgen van blowen. Maar ik rook alles bij elkaar al een jaar of 10. De laatste 2 jaar zo goed als elk weekend, dan zou mijn lijf er toch aan gewend moeten zijn? Ik vind het eng eigenlijk maar de trek blijft... En een vriendin zei dat ik het mij ook zou kunnen inbeelden maar dan zou die pijn in de arm en benen niet uren na het stoppen nog aanwezig zijn. Of wel? Ik weet dat langere tijd blowen ook bepaalde psychische klachten kan geven maar dit voelt anders. Ik heb al geprobeerd wat leuks te gaan doen als ik last heb, naar buiten of gamen of Funiest home videos kijken ofzo. Mezelf hardop vertellen dat ik me eigen gvd niet zo moet aanstellen! Maar de klachten blijven na het blowen.
By the way, ineens een orkaan hier buiten zeg! (en ja ik ben nuchter haha)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je geeft aan dat je al even blowt en dat je lichaam eraan gewend is dus dat kan de oorzaak niet zijn. Dat is niet wat ik ermee bedoel denk juist eerder omdat je al een tijdje blowt dat je misschien wat lichamelijke klachten kunt krijgen. Je zegt ook dat je zelf niet draait misschien dat het aan de manier van draaien ligt of gewoon dat het een bijwerking is van de wiet.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het waren beide keren van een verschillende shop, dus daar ligt t niet aan. heeft iemand wel eens gehad dat ie er "ineens" niet meer tegen kan ofzo? Misschien dat dat t is.. Ik wilde altijd al stoppen/minderen, weer terug naar zoals vroeger. Naar af en toe weer mee roken als t gezellig is. Misschien is dit de tijd, al zal ik t enorm missen.. :rolleyes:

SteenS

Experimenterende gebruiker
Stoppen is zo wie zo wel de beste keuze denk ik :P

Als je toch nog heel af en toe wilt blowen, probeer dan eens zwarte klei-achtige zachte geïmporteerde hasj, daar word ik rustig van (meer 'stoned' effect), en veel minder hard kloppingen als je de goede hebt (Geen keiharde witte nederhasj want dan word je veel te high :flushed: )

Ik ben zelf niet een ervaren blower want ik doe het nog maar, nou nu bijna een jaar, en dan ook nog eens maar eens in de twee maanden en soms twee keer per maand, een beetje afwisselend dus. Ik kan zelf slecht tegen nederwiet, veeel te sterk voor mij want ik ben een gevoellig persoon, ik ben bijna 20 en ben vrij lang maar weeg maar 64/68 kilo dus dan komt het ook nog eens harder aan dan bij de gemiddelde persoon.

Ik gebruik sinds heel kort zwarte klei achtige hasj, en het bevalt me veel beter dan die wiet, van wiet word ik namelijk heel gauw paranoïde en angstig (al bij de kleinste hoeveelheid).

Die hasj rook ik zo; http://www.youtube.com/watch?v=xC1Gy9he79I een klein bolletje hasj op een paperclip, in brand steken, uitblazen, een glazen beker er overheen zetten en met een rietje de rook opzuigen, werkt bij mij heel goed :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Thanks, ik ga daar eens een keertje in kijken. maar ik vroeg mij af of het zou kunnen zijn OF t wel hartklachten zijn dat je psyche je zo in de mailing kan nemen dat t lijkt alsof je echt hartklachten hebt.. Dus dat je door je psyche echt lichamelijk hartklachten kan voelen. :)

SteenS

Dunnetjess33 zei:
Thanks, ik ga daar eens een keertje in kijken. maar ik vroeg mij af of het zou kunnen zijn OF t wel hartklachten zijn dat je psyche je zo in de mailing kan nemen dat t lijkt alsof je echt hartklachten hebt.. Dus dat je door je psyche echt lichamelijk hartklachten kan voelen. :)
Volgensmij heb ik wel eens gehoord van die ziekte, dat mensen denken dat ze bijvoorbeeld een falende nier hebben en dan de zelfde symptonen zich vertonen. Maar dat is geloof ik een vrij zeldzame ziekte hoor :P

Probeer niet te veel aandacht aan hart kloppingen te besteden, en een blow pauze nemen heeft mij vaak geholpen als ik door had dat ik iets tevaak blowde :)

Ik heb wel eens 3 dagen lang last gehad van hardkloppingen, dat dacht ik zelf, maar het bleek dat ik mezelf bang had gepraat en dat ik gewoon even te bewust was van mijn hartslag (dit was allemaal zonder invloed van cannabis), op een gegeven moment hield het gewoon op en realiseerde ik me dat het eigenlijk bang praat was in mezelf :rolleyes:

Ik vind trouwens dat ik toch nog te vroeg ben begonnen met blowen, ik ben 19, bijna 20 en ben op mijn 18e begonnen maar de echte stofwisselingen en weet ik wat van de pubertijd stopte geloof ik pas op je 20e/24e pas, het hangt er vanaf.

Ik vind het zo jammer dat cannabis je angstig kan maken, als dat niet kon gebeuren zou het een stuk fijner zijn :mrgreen:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik rook het sinds latere leeftijd pas. Ergens in de 30 en het begon met paar x per jaar ff mee roken paar trekkies. En nu rook ik t naar mijn smaak teveel. Of niet teveel maar te vaak. meestal elk weekend en soms ook door de weeks maar meestal niet. Dus ik denk dat zo een pauze in de nabije toekomst voor mij ook een goed plan is. Eerst ff alles uit mijn lichaam en dan weer naar af en toe. Goeie tip denk ik! :wink:

imosed

Newbie
Marijuana verhoogt de hartslag op zichzelf niet (vandaar kan je ook geen overdosis nemen :grin:), ik heb altijd eerder het gevoel dat het een nicotine rush is. Ik weet niet of je tabak rookt? Maar in die voorgedraaide zit altijd echt bergen aan tabak (je rookt zo 1 - 1,5 peuk weg), ik raad je in iig aan om te leren draaien! Als je geen tabak rookt is die nicotine rush in het begin nogal hevig (ik heb er mensen door zien kotsen). Nicotine verhoogt namelijk WEL de hartslag!

Een aantal voorgedraaide opengemaakt om ze opnieuw te draaien, maar meestal komt er gewoon een hele berg tabak uit zetten, met een klein beetje wiet. Ik vraag me dan af hoe ik zo stoned wordt van die voorgedraaide, haarlak? (geruchten.. :P)

SteenS

Als je de mogelijkheid hebt om zelf wiet te kweken, zou ik dat eens proberen, maar aangezien ik in een dorpje woon + ik woon nog bij mijn ouders, dan gaat dat een beetje lastig xD

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik rook ook gewoon sigaretten. ik doe wel een paar x per jaar een poging te stoppen met sigaretten hahaha! maar als ik wiet puur rook dan wordt ik heel anders stoned. Ik vind het gevoel minder lekker dan met tabak. Ik ga denk ik wel een x een wietplant kweken zelf. Gewoon eentje en stiekem in huis. En dan zonder chemische bende of te veel Pokon troep zooi. Zo puur mogelijk. Een vriendin heeft er een paar in de tuin, kan ik daar gewoon een stekje van nemen en die binnen laten groeien? Of moet je voor binnen een ander soort plant hebben?
Misschien dat ik daar wel tegen kan.

SteenS

Dunnetjess33 zei:
Ik rook ook gewoon sigaretten. ik doe wel een paar x per jaar een poging te stoppen met sigaretten hahaha! maar als ik wiet puur rook dan wordt ik heel anders stoned. Ik vind het gevoel minder lekker dan met tabak. Ik ga denk ik wel een x een wietplant kweken zelf. Gewoon eentje en stiekem in huis. En dan zonder chemische bende of te veel Pokon troep zooi. Zo puur mogelijk. Een vriendin heeft er een paar in de tuin, kan ik daar gewoon een stekje van nemen en die binnen laten groeien? Of moet je voor binnen een ander soort plant hebben?
Misschien dat ik daar wel tegen kan.

Zelf een wiet plantje kweken kan bijna iedereen denk ik, als je een beetje groene vingers hebt, en er zijn veel verschillende zaden van sativa dominant tot indica dominant, alleen is het volgensmij erg lastig om een indica dominante soort te groeien in nederland. Indica's zijn lekker pijnstillend en rustgevend dus daar houd ik van, maar omdat er amper indica soorten zijn in nederland koop ik gewoon afghaanse hasj nu.

Maar stiekem kweken gaat je denk ik niet ongemerkt lukken :(
Ik woon bij mijn ouders, en kan dat echt niet maken, ze zullen het geheid ruiken op een gegeven moment, als je binnen kweekt moet je trouwens wel veel elektriciteit gebruiken voor speciale lampen enzo, ze ruiken het meteen als het gaat bloeien :(

Bovenaan