Blowen - Kotsen voorkomen

DSA900

Newbie
Hallo allemaal,,

Ik ben dus dit weekend van plan om te gaan blowen. Vorige keer moest ik erg kotsen enzo,
Hoe kan ik voorkomen dat ik moet kotsen?

Dennis.

timmaniac

Bewuste gebruiker
ik wordt alleen misselijk als ik het met tabak erbij rook...

maar miss is dat omdat ik niet rook (sigaretten)..

dus als je in het dagelijks leven niet rookt zal ik je aanraden om een puur pijpje te kopen (3-7 euro bij smartshop) en lekker daarmee te blowen. Ook stuk efficienter enzo :)

DSA900

Newbie
timmaniac zei:
ik wordt alleen misselijk als ik het met tabak erbij rook...

maar miss is dat omdat ik niet rook (sigaretten)..

dus als je in het dagelijks leven niet rookt zal ik je aanraden om een puur pijpje te kopen (3-7 euro bij smartshop) en lekker daarmee te blowen. Ook stuk efficienter enzo :)

Ik rook wel, maar niet overdreven veel ofzo. Ik kan bijvoorbeeld ook ineens stoppen met roken zonder dat ik er last van heb. Soms rook ik ook gewoon 2 week niet, en dan heb ik eens weer zin in een sigaret en dan neem ik er weer een. Zo gaat dat bij mij

timmaniac

Bewuste gebruiker
ok,

ik persoonlijk kan wel veel beter tegen sigaretten dan tegen joints (denk omdat op sigaretten een filter zit).
dus miss toch de moeite om te proberen.

iig: veel plezier :rock:

DSA900

Newbie
timmaniac zei:
ok,

ik persoonlijk kan wel veel beter tegen sigaretten dan tegen joints (denk omdat op sigaretten een filter zit).
dus miss toch de moeite om te proberen.

iig: veel plezier :rock:

Haha oke. Wat ook zo kut is bij mij is dat het direct te zien is aan mijn ogen... En aangezien ik niet wil dat m'n ouders het weten, is dat kloten

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ga er voor even wat eten. Vette hap, maar ook weer niet te veel.

Als je geen sigaretten gewend bent, dan ga je over je nek van de tabak.
Meestal niet van de wiet.

Flesje water mee, een paar snoepjes voor als je een beetje duizelig wordt. Dit zuivert de bloedsuikerspiegel weer een beetje aan, vanwege de verhoogde bloeddruk die je van blowen krijgt.

Neem niet te veel meteen. rol liever drie jointjes met een beetje erin, dan één met alles erin.

geekos

Bewuste gebruiker
zoals loadrunner zegt beter geen al te dikke joint rollen, denk vooral dat daardoor het misselijkheidsgevoel iets te sterk is en je zo gaat kotsen

en vooral niet te veel denken aan kotsen..

Frank123

Wijs gebruiker
Ondanks dat ik behoorlijk rook , kan ik wel misselijk worden van wiet met tabak, maar een pure heb ik nergens last van .
Probeer anders minder tabak erbij te doen .

timmaniac

Bewuste gebruiker
geekos zei:
en vooral niet te veel denken aan kotsen..

denk niet aan een roze olifant op een heel kleine fiets, denk niet aan een roze olifant op een heel kleine fiets.

ja dat niet ergens aan denken, dat werkt goed
:wave:

geekos

Bewuste gebruiker
weet niet of uw voorbeeld mij op een ironische manier uitlacht maar goed

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna komt iemand bij jou en zegt : "hey, jij ziet er echt niet goed uit, moet je kotsen fzo?"

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna denk je in jezelf van : "shit, ik hoop dat ik niet moet kotsen"

beide situaties resulteren meestal in 1 ding : kotsen

you feelin' me?

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Toen ik begon met af en toe smoken - rond de leeftijd van 15. Moest ik ook heel vaak overgeven. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je nog niet zoveel gewend bent. Onervaren gebruikers weten vaak niet echt wanneer ze moeten stoppen. (als je zo skaf' bent dat je moet overgeven dan heb je gewoon teveel genomen). Gewoon rustig opbouwen dus, niet te veel, blow zoveel je lekker vindt, nooit meer.

Ook geldt voor mij in ieder geval dat ik van het roken van hasj minder snel de nijging krijg om misselijk te worden dan bij wiet.
Ik raad je dus aan om hasj te smoken i.p.v wiet.

timmaniac

Bewuste gebruiker
eet niet of uw voorbeeld mij op een ironische manier uitlacht maar goed

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna komt iemand bij jou en zegt : "hey, jij ziet er echt niet goed uit, moet je kotsen fzo?"

stel : je bent rustig een heel dikke joint aan het blowen, na het blowen word je iet of wat misselijk en daarna denk je in jezelf van : "shit, ik hoop dat ik niet moet kotsen"

beide situaties resulteren meestal in 1 ding : kotsen

you feelin' me?

ik snap je wel :)

ik kaart alleen maar een geinig psychologisch fenomeen aan.

onze geest kan niet omgaan met ergens 'niet aan denken' dan denkt men er toch aan, snapt u :wink:

ik was je niet aan het uitlachen hoor :P ben gewoon beetje melig

blu

Bewuste gebruiker
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 14/15 was (volgens mij zit de topicstarter ook rond die leeftijd) ook een keer of 3 gehad dat ik moest kotsen van wiet. Meestal was het zo dat ik veel te veel in 1 keer had gerookt. Ik raad je aan om als je een keer hebt gekotst van wiet een maandje te stoppen met blowen, en dan heel rustig weer te beginnen. Een joint heeft geen haast. Als je hem in je eentje oprookt is het helemaal niet erg om hem halverwege uit te maken, en een kwartiertje of half uurtje later weer verder op te roken. Als je met andere mensen rookt zorg je er gewoon voor dat je er niet teveel van rookt.

Voor de rest kan (zoet) drinken, snoepen en gewoon wat eten (van tevoren) ook helpen.

Irie

Belezen gebruiker
en niet eerst gaan drinken (alcohol) en dan gaan roken ... dan word ik meestal ook onwel. De omgekeerde richting (eerst roken, dan drinken, dan roken) daar heb ik dan helemaal geen last van.

Mijn nonkel vroeg me zo ooit ook eens om een "pretsigaret" mee te brengen uit Nederland, hij was er wel benieuwd naar.
Op een avond, toen hij lekker alleen thuis was en al een paar glazen wijn gedronken had, besloot hij deze op te gaan roken. Maar je kent het wel hé, hij was naar buiten gegaan, en dan sta je daar in je eentje te blowen. Met als gevolg: snel snel lurken voor de buren het zien!
Misselijk dat hij er van was, hij wil het nooit meer proberen zei hij, en hij snapte ook niet wat ik er dan zo leuk aan vond!

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
De kosmos, en je onderbewustzijn, kennen het woordje "niet" niet.

Als je iets wilt, denk aan dingen die je wel wilt.

vb. ik wil niet slapen: hierdoor denk je aan slapen, en wordt je moe
hoe het wel moet; denk aan: Ik wil wakker zijn

of tijdens het blowen: Ik wil me lekker voelen.

Vigilante

Wijs gebruiker
Mirrorball zei:
Toen ik begon met af en toe smoken - rond de leeftijd van 15. Moest ik ook heel vaak overgeven. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je nog niet zoveel gewend bent. Onervaren gebruikers weten vaak niet echt wanneer ze moeten stoppen. (als je zo skaf' bent dat je moet overgeven dan heb je gewoon teveel genomen). Gewoon rustig opbouwen dus, niet te veel, blow zoveel je lekker vindt, nooit meer.

Ook geldt voor mij in ieder geval dat ik van het roken van hasj minder snel de nijging krijg om misselijk te worden dan bij wiet.
Ik raad je dus aan om hasj te smoken i.p.v wiet.

Dit heb ik ook meegemaakt bij beginnende smokers. Toen ik zelf al een tijdje blowde en er af en toe iemand ging meesmoken die nog niet veel (of niks) gewend waren rookte ik zelf altijd een jointje. Maar als beginnend smoker heb je aan trekkie of 5-10 genoeg. Toch rookte de meeste gewoon door, en dan na een tijdje hakt ie er vanzelf hard in, en dan worden ze bleek, duizelig, gaan ze liggen en eventueel kotsen :P

timmaniac

Bewuste gebruiker
omdat hij dat zelf denkik ook wel kan bedenken.

viel me op dat er nog niet zo'n captain obvious opmerking tussen zat...

maar met dank aan gemini :wink:

Intoxication

Bewuste gebruiker
mij overkomt het nog altijd en ik doe het reeds al 2 jaar ik rook altijd met shag erin gewoon omdat het gerief niet moet op zijn na 5 joints, niet meer kotsen maar gewoon het lichte misselijk gevoel, als ik dat krijg stop ik gewoon even en laat het ff bezinken, maar wat ik wel heb is dat ik in een grote tijdspanne een paar jointjes doe dat ik na mn 6de niet meer slecht kan komen, heb er zo eens tot 13 gerookt de laatste 3 waren in 1uur en ik voelde geen beetje misselijkheid, erg vreemd maarja, volgens mij zit het dus ook achter je oren, als je er op focust ga je je ook echt slecht voelen, zeker als ik blow tijdes de uren van school, daar kan ik nu eens echt slecht van komen..

timmaniac

Bewuste gebruiker
Intoxication zei:
, zeker als ik blow tijdes de uren van school, daar kan ik nu eens echt slecht van komen..

wouw, ik wil ook naar belgie, daar is het blijkbaar heel normaal om seks te hebben op school :P

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik snap niet dat je uberhaupt wíl blowen als je er constant misselijk van wordt (niet als reactie op topicstarter maar enkele mensen die hier hebben gepost). Waarom is het dan leuk, dat snap ik echt niet? Stoned misselijk zijn is echt verschrikkelijk, ik heb het 1 keer gehad en ben blij dat het (tot nu toe) bij die ene keer is gebleven.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Wat denk ik ook helpt is gewoon volledig te accepteren dat je eventueel zou kunnen kotsen. Zo ergnstig is het ook weer niet, vind ik dan. :P

En de rest is eigenlijk al gezegd hier, gewoon niet teveel in een keer roken etc.

timmaniac

Bewuste gebruiker
idd.

heel slim wat maiskorrel zegt.

als je het eerst volledig accepteert dat je zou kunnen gaan kotsen zit je ook niet de hele tijd zenuwachtig te doen ''ooh straks ga ik weer kotsen'', en zal je zien dat je uiteindelijk helemaal niet misselijk wordt. terwijl als je je de hele tijd je er tegen verzet...... : :kots:

Saind

Experimenterende gebruiker
Zorg voor hoog bloedsuikerspiegel (dextro dus) en vitaminen. Best gewoon kauwvitamines ofzo, geen hele grote hoeveelheden multivitamine gaan drinken want komt er allemaal weer uit :tongueout:
Dan komt het wel goed.

Amaranth

Bewuste gebruiker
maiskorrel zei:
Wat denk ik ook helpt is gewoon volledig te accepteren dat je eventueel zou kunnen kotsen. Zo ergnstig is het ook weer niet, vind ik dan. :P
Het kotsen zelf vind ik vaak heerlijk, maar dat is omdat het een opluchting is. Voordat ik moet kotsen heb ik altijd zó een naar gevoel, dat is echt verschrikkelijk gewoon. Als dit 2 minuten duurt en je dan gaat kotsen is het niet zo erg, maar als je daar een uur mee zit (wat dan wel een eeuwigheid lijkt) is dat erg klote naar mijn beleving.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Een lekker gedraaide joint helpt ook vaak.
Als ie veelste los is gedraaid krijg je van die gebakken lucht.
Maar draai m ook weer niet te strak want dan komt er niks uit.

en neem inderdaad een flesje water mee en wat snoep.

TrippyShit

Badass junkie
Als ik echt een kut-gevoel heb en misselijk ben ga ik me niet kut zitten voelen en niet willen kotsen :P Donderop :tearsofjoy: Dan steek ik gewoon mn vinger in mn keel en dan gooi ik het eruit. Geen zin om heletijd tegen die misselijkheid enzo te vechten. Kotsen en er snel vanaf is toch veel makkelijker?

Verder vind ik het ook appart dat iedereen hier roept NIET met alcohol. Ik kan tegenwoordig juist veel relaxter blowen als ik wel alcohol opheb.. Maarja, verschilt bij iedereen natuurlijk he..

TrippyShit

Badass junkie
Jij blijkbaar niet, ben je wel een stoere jongen.. Of het nou in combinatie met een andere drug is of omdat je weinig blowt, of omdat het verkeerd valt. Kan de beste een keertje overkomen..

kan iedereen overkomen, beginners vaker dan ervaren blowers.

-niet te veel wiet in 1 joint.

veel mensen vinden het nodig/stoer om hun joint compleet groen te laten zien van de wiet, want hoe meer er in zit hoe stoerder je bent. FAIL... begin met weinig en verkruimel het echt goed. te veel geeft een klap (te snel te stoned) dus mocht je na die eerste joint met weinig nog niet stoned genoeg zijn dan kun je er later altijd nog eentje draaien. (beter 1 te weinig dan 1 teveel)

- juiste tabak.

als je geen shag roker of sowieso geen roker bent van huis uit, dan is het beter om je joint met sigaretten te draaien. shag in een joint komt voor beginnende rokers vaak te hard aan.

- zoetigheid

zorg dat je wat zoetigheid hebt, suiker kan de boel vaak redden als je het gevoel hebt dat je weer over je nek zult gaan. cola, chocola, dat soort dingen.

-frisse lucht

ga als beginner niet meteen in een shop zitten maar rook em gewoon ergens buiten als het kan. in een shop hoef je als beginner vaak niet eens zelf een joint te roken om stoned te worden.

-alcohol

als je van een joint al snel over je nek gaat, drink er dan vooral geen alcohol bij, dat werkt de problemen alleen maar in de hand.

ik ging toen ik begon ook steeds over mn nek, daar kon je de klok op gelijk zetten. als ik er nu aan terug denk lag het gewoon aan bovenstaande dingen. ik voel nu gewoon aan wanneer ik genoeg heb van een joint, hoeveel (betergezegd hoe weinig) ik er in moet doen, en dat ik meer heb aan 2 lichte joints dan aan 1 zware.
"psychologisch" gedeelte is er natuurlijk ook. als je slechte ervaringen hebt met blowen dan spelen die gegarandeerd parten zodra je weer een joint opsteekt. als dat het grote probleem is na de dingen hierboven dan moet je daar zelf wat mee oefenen. jezelf niet rot gaan voelen als het weer een keertje misgaat helpt ook wel eens

HTID

Bewuste gebruiker
Een maat van mij heeft maanden achter elkaar gekotst na een avond smoken, soms zelfs na drie hijsjes al. Just go with it of hou op met blowen.

Bovenaan