kan iedereen overkomen, beginners vaker dan ervaren blowers.
-niet te veel wiet in 1 joint.
veel mensen vinden het nodig/stoer om hun joint compleet groen te laten zien van de wiet, want hoe meer er in zit hoe stoerder je bent. FAIL... begin met weinig en verkruimel het echt goed. te veel geeft een klap (te snel te stoned) dus mocht je na die eerste joint met weinig nog niet stoned genoeg zijn dan kun je er later altijd nog eentje draaien. (beter 1 te weinig dan 1 teveel)
- juiste tabak.
als je geen shag roker of sowieso geen roker bent van huis uit, dan is het beter om je joint met sigaretten te draaien. shag in een joint komt voor beginnende rokers vaak te hard aan.
- zoetigheid
zorg dat je wat zoetigheid hebt, suiker kan de boel vaak redden als je het gevoel hebt dat je weer over je nek zult gaan. cola, chocola, dat soort dingen.
-frisse lucht
ga als beginner niet meteen in een shop zitten maar rook em gewoon ergens buiten als het kan. in een shop hoef je als beginner vaak niet eens zelf een joint te roken om stoned te worden.
-alcohol
als je van een joint al snel over je nek gaat, drink er dan vooral geen alcohol bij, dat werkt de problemen alleen maar in de hand.
ik ging toen ik begon ook steeds over mn nek, daar kon je de klok op gelijk zetten. als ik er nu aan terug denk lag het gewoon aan bovenstaande dingen. ik voel nu gewoon aan wanneer ik genoeg heb van een joint, hoeveel (betergezegd hoe weinig) ik er in moet doen, en dat ik meer heb aan 2 lichte joints dan aan 1 zware.
"psychologisch" gedeelte is er natuurlijk ook. als je slechte ervaringen hebt met blowen dan spelen die gegarandeerd parten zodra je weer een joint opsteekt. als dat het grote probleem is na de dingen hierboven dan moet je daar zelf wat mee oefenen. jezelf niet rot gaan voelen als het weer een keertje misgaat helpt ook wel eens