blowen & negatieve effecten

jonko91

Newbie
Vertel jouw problemen hieromtrent er zullen wel mensen zijn die dit herkennen met deze problemen heb ik alvast te kampen maar ik ga proberen te stoppen omdat ik nog iets wil doen met men leven en cannabis toch wel een aantal slecht eigenschappen op mij heeft maar dan ook weer positieve

-Is vrij paranoia bij vreemden en teruggetrokken (Bij vrienden niet ,nuchter niet)
-Ziet vrienden steeds minder en minder (gewoonweg geen interesse meer in vrienden,lui, spreekt nauwelijks af)
-Is paranoia op druk bevolkte plaatsen (uitgang etc..) ziet eerder af dan dat hij geniet
etc...

als jij ook te kampen hebt met één van die negatieve effecten van cannabis schrijf ze maar neer ik zal ze met plezier lezen

grtz

Hislordship

Wijs gebruiker
-Motivatie idd.
-Terug getrokken en stil bij onbekende.
-Lui.
-Stoned heb ik meer last van mn sociale angsten vooral omdat ik er dan meer aan denk.
-Stoned heb ik het best moeilijk om bijvoorbeeld op het centrum te lopen met al die mensen.

KoxBox

Badass junkie
Eum, lui zijn in hoeverre dat een negatief effect is. :P
En soms wel eens last hebben van the munchies, niet echt negatief maar wel in de zin van dat het belachelijk veel geld kost.

Het goedkoopste aan blowen is de wiet. Tabak, tips, blaadjes(of vloeitjes voor de noorderburen), drinken en eten daarentegen... :mrgreen:

SmokeMe

Belezen gebruiker
^ Ik kan blowen wat ik wil, maar in die rotzooi wil ik dan nog steeds niet doodgevonden worden

kenneh

Experimenterende gebruiker
ja, same here, onrustig en beetje introvert worden als ik stoned ben bij onbekenden
nuchter geen last van, of bij vrienden ook geen last van

cobhc

Belezen gebruiker
toen ik nog blowde:
Tunnelvisies
Angsten
Mezelf niet meer horen denken(ja paranoia want je hoort jezelf wel denken xD)
'S middags om 2 uur m'n bed uit komen enzo

Spatzi

Belezen gebruiker
- Bij mij triggered het zo af en toe eens iets wat wellicht lijkt op een acid/pado flashback. Niet noodzakelijk echt negatief of zwaar heftig, maar het kan wat rare situaties opleveren.
- Soms komt er iets al existentiële angst boven water, als ik erg filosofisch bezig ben. Kan wel eens een lichte vorm van paniek opwekken, maar het gaat nooit te ver. Achteraf vind ik het stiekem ook wel okay.
- Dorst als een paard. Ik tik liters water weg als ik goed stoned ben. Vervolgens lijkt een bezoek aan de plasbak echt een uur te duren. Positief: goed voor de nieren? :wink:
- Funest voor mijn stem. Blowen + zingen = Een enorm gebrek aan bereik. (In mij geval dan)

Overigens rook ik alleen puur, uit een pijpje of waterpijp. Die angst voor mensen/massa's/onbekenden/etc. en het niet op willen/hoeven zoeken van vrienden heb ik totaal niet. Ik vind het vaak juist heerlijk om me onder de mensen te bevinden. Ik ben dan alleen veel meer laid back qua conversatie. :wink:

knolselderij

Wijs gebruiker
negatieven effecten:

luiheid
sporten daar komt niks meer van
moeheid

goed dat ik gestopt ben met doordeweek smoken (tenzij ik vakantie heb)

*als je 's morgensvroeg rookt ben je de hele dag moe en lui
*als je 's middags rookt ben je 's avonds moe en lui
*als je 's avonds rookt ben je de dag erna s'morgens niet uit bed te krijgen en vies lui

spacelord

Wijs gebruiker
Demotivatie: mijn carriere op de universiteit begint te vervagen door de joint
Teruggetrokken
Lui
Vreemde hersenkronkels en de maatschappij steeds meer beginnen haten

Van paranoia heb ik volgens mij geen last

duimpje

Belezen gebruiker
Zoals iedereen hier al zegt luiheid. Als ik blow doe ik die dag niks nuttigs meer en blow ik veel in een korte tijd dan gebeurt er in die tijd ook niks noemenswaardigs.
Verder kan ik er van gaan piekeren, hele tijden van nadenken over onbelangrijke dingen.
Ik denk er veel aan en bedenk een heel schema wanneer ik kan blowen en wanneer niet. Ook steek ik vaak een joint op en denk ik na een paar hijsen waarom ben ik aan het blowen.
Wanneer ik een tijdje niet blow ben ik veel helderder en beter bezig met dingen die discipline vergen. De emoties voelen ook puurder aan zonder THC in mijn lichaam.

In verband met de examens heb ik besloten een maand niet te blowen, zit nu zonder problemen op dag 12 woehoe :grin:
Niet echt ontopic, maar ik wilde het graag even kwijt :flushed:

psychedelicchick

-ik krijg altijd van die schokjes door me lichaam, soms wat ergere en dat ziet er nogal mongolisch uit volgens mij .. ? :openmouth:
-stil als ik blow waar mensen bij zijn die ik amper ken, ligt er ook echt aan met wie ik blow zoals mt mijn vriend voel ik me geweldig en is me fantasie uiteenlopend en moet ik mega veel lachen.
-ik kan dan echt in 0,5 seconden in dromenland zijn haha als ik nuchter ben ik 1 seconden mja dan plan je het dan ga je in je bedje liggen enzo mja als ik wiet heb gerookt kan ik overal in slaap vallen haha

bosvos

Belezen gebruiker
mijn gebruik is momenteel niet problematisch.

Het enige negatieve dat ik ervaar is vermoeidheid. Als ik eens op mijn eentje een jointje opsteek of een waterpijpje aansteek, dan is dat meestal tegen middernacht. Daarna kijk ik een film of ik game wat en dat zorgt er meestal voor dat ik véél te laat ga slapen en veel te lang blijf liggen overdag. Nuja, ik doe dat ook enkel als ik niet moet werken of naar school moet.

Ik moet wel zeggen dat ik positieve effecten waarneem ook.
Ik ben een pak rustiger geworden, vroeger was ik één brok zenuwen en stress. Als ik nu zou stoppen met wiet roken ben ik er wel zeker van dat ik die eigenschap nog zou blijven houden. Ik heb gewoon geleerd dat je je niet altijd moet stresseren.

én ik heb minder last van mijn knieën, maar ik betwijfel dat dit door de wiet komt, het is enkel leuk om te denken dat die wiet zo'n goeie pijnstiller is :grin:

dark_ikkeuh

na een jaar dagelijks jointje roken toch eens minderen denk ik zo

tolerantie, stoned zijn is gewoon niet zo fijn meer als vroeger, het is zo gewoontjes
merk ook wel dat ik moeilijker heb met beslissingen maken, snel van gedacht verander of gewoon niet weet wat ik moet kiezen
gedachten die af en toe op hol slaan,
wil ik iets doen, denk ga eerst eentje roken, zin om iets te doen volledig weg ..
ben altijd al een uitsteller geweest maar nu is het wel serieus erger geworden

para had ik vroeger soms last van nu wel nooit meer, mss omdat ik er ook beter mee kan omgaan

nuja ik wil er weer meer van genieten dus ga proberen enkel nog in het weekend jointjes te roken :)

KAKKEN

Newbie
NIET ZOVEEL WIET SMOKEN OFANDERS GADE DOOD MAN
BEN IK NU ECHT DE ENIGE MENS HIER OP AARDE MET EEN VERSTAND???? :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KAKKEN zei:

Je bent in ieder geval niet de enige zonder.

En wat manisch depressief ook? Of gewoon een enorm groot ego?

KAKKEN

Newbie
PepTalk zei:
KAKKEN zei:

IK HEB 1
DUS IK KAN NIET ZONDER ZITTEN
EN WAT HEB IK GROOT GELIJK DAT IK DE ENIGSTE BEN MET VERSTAND
SHITTTTTTTTTTT :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KAKKEN zei:
PepTalk zei:
KAKKEN zei:

IK HEB 1

Smoke on dude :stoned: :wave:

Drientje

DF-koning
KAKKEN zei:
PepTalk zei:
KAKKEN zei:

IK HEB 1
Hahahaha, jij bent echt te grappig. Poep nog even verder vrind.

Zalmpy

Belezen gebruiker
dark_ikkeuh zei:
na een jaar dagelijks jointje roken toch eens minderen denk ik zo

tolerantie, stoned zijn is gewoon niet zo fijn meer als vroeger, het is zo gewoontjes
merk ook wel dat ik moeilijker heb met beslissingen maken, snel van gedacht verander of gewoon niet weet wat ik moet kiezen
gedachten die af en toe op hol slaan,
wil ik iets doen, denk ga eerst eentje roken, zin om iets te doen volledig weg ..
ben altijd al een uitsteller geweest maar nu is het wel serieus erger geworden

para had ik vroeger soms last van nu wel nooit meer, mss omdat ik er ook beter mee kan omgaan

nuja ik wil er weer meer van genieten dus ga proberen enkel nog in het weekend jointjes te roken :)

Afgezien van dat je vroeger para was en je gedachten op hol slaan, ken ik het gevoel. ik rook de laatste weken vaak maar 1 jointje op een dag. en dan alleen 's avonds. maar er zitten natuurlijk ook dagen bij dat ik met vrienden een paar jointjes in een uur rook :rolleyes:

Bovenaan