Borderliner en speed

Hallo allemaal

Ik ben al zo een 10 jaar een borderliner (andere hebben er meer last van als ik) en nu ben ik er sinds een half jaar achter dat het heerlijk is om speed te gebruiken, door mijn medicatie seroquel voel ik me vaak een zombie, lig dagen op de bank te blowen en tv te kijken.
1 lijntje speed en ik voel me weer mens. Ik heb overal zin in en alles lukt.
Voorheen gebruikte ik veel coke maar als ik de effecten langs elkaar leg geeft speed mij meer voldoening. ( en als voordeel veel goedkoper)
Ook van de speed kater heb ik weinig last ik ben meestal 2 nachten wakker en de derde blow ik veel en slik ik mijn seroquel en laat me lekker spacen tot ik uiteindelijk in slaap val.
Zijn er meer mensen die net als ik een Borderliner zijn of een andere psychische aandoening en de voordelen van speed ondervinden? Ik hoor het graag.........

Groetjes Borderliner............................. :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
Bah, antipsychotica... heb je echt diepe psychoses (als in, totale contact met realiteit kwijt, onvermijdelijke acute opname etc), of meer dat je soms surreel denkt, betrekkingswanen hebt en/of illusies/gesprekken horen in geluiden met ergens het besef dat het aan jezelf ligt etc?

Als het het twede is vind ik AP het niet waard.. Vind dat die rommel alleen gebruikt moet worden als iemand anders niet kan leven.

Beter heb je het erover met je behandelaar, stop je met speed en kijk je of je AP kan afbouwen.

Nee heb seroquel alleen maar om me rustiger te houden ik heb geen last van psychoses anders zou ik geen drugs durven nemen.
En mijn psychiater heb ik natuurlijk niet over mijn gebruik verteld.
Ik zie het ook als ontspanning en zal er niet makkelijk aan verslaafd raken zoals met coke. En heb helaas ervaring met verlaving ben 7 jaar geleden afgekickt in een kliniek voor pammetjes coke en alcohol.
Als je weet wat je doet vind ik speed een lekkere drugs.
Greetzzzz :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Geloof me, ik heb zelf ervaring met antipsychotica en ik vind dat spul het naarste wat er bestaat.. Ik reageer er op door semi-katatonisch (en soms een paar uur echt katatonisch) in een soort totale nietstoestand te vallen waar ik mentaal echt dood ben. Mja, misschien werkt het niet bij iedereen zo... Ben zelf in het verleden psychotisch geweest, maar ik ben liever verward dan dat ik dat weer ga gebruiken.

Misschien heb je ADD/ADHD? Dan kunnen amfetamines idd helpen.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Als je al eerder verslaafd bent geweest zou ik uitkijken als ik jou was. Gebruik je het elke dag?

Ik heb ook borderline, maar drugs die je energie geven of minder klachten of wat dan ook, daar raak je makkelijk aan verslaafd. Denk nooit dat je drugs kan gebruiken als een of ander 'medicijn'.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Denk nooit dat je drugs kan gebruiken als een of ander 'medicijn'.
Kan wel, alleen lukt het maar weinig door gebrek aan kennis en zelfbeheersing. Als je kwaliteit van leven dermate omhoog gaat zonder erge bijwerkingen, waarom niet? Maar in zijn situatie zet ik grote vraagtekens.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn vriend heeft ook borderline en ook hij functioneerde wel lekker op die pep. Tenminste hij dacht dat ie er goed op functioneerde, maar hoe meer en langer hij gebruikte, des te erger werden zijn borderline klachten. Inmiddels zijn we allebei alweer een tijdje van de speed af, maar daar is een hardnekkige verslaving aan vooraf gegaan...

Je klinkt als iemand die er ook gevoelig voor is, beter stop je er nu mee, voordat het te laat is en je de ellende voor jezelf alleen maar erger ermee hebt gemaakt!

Succes!

Eerst thanx voor jullie reacties,

Ik was idd al bang dat na langdurig gebruik het niet goed zou zijn voor mijn borderline. Maar welke drugs wel?
Ik ben ook getest voor adhd maar dat heb ik niet, ik gebruik 1 keer in de maand 2 gram en op is op dan heb ik er ook geen moeite meer mee wat ik met andere drugs wel ervaar.
En de seroquel helpt mij met slapen na gebruik.
Ik merk wel dat ik dan de rest van de maand veel rustiger ben.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Speed is gewoon sneaky spul, men denkt het heel lang in de hand te hebben, maar voordat ze het zelf doorhebben, belanden ze toch in dat vervelende gebruikersspiraaltje en dan is het allemaal opeens niet meer zo rooskleurig...

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, als je ook maar weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Speed is gewoon sneaky spul, men denkt het heel lang in de hand te hebben, maar voordat ze het zelf doorhebben, belanden ze toch in dat vervelende gebruikersspiraaltje en dan is het allemaal opeens niet meer zo rooskleurig...

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, als je ook maar weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!

Je geeft hierbij alleen de drug de schuld.. Het gebruik en de mate van liggen nog altijd bij de gebruiker.

JunkXL

Bewuste gebruiker
Ik heb ook zo mijn problemen. Of het nu borderline, autisme, adhd of welk ziektebeeld dan ook is.
Ik ben degene die er een rem op weet te hebben. Ik heb me zus daar in tegen wel het advies gegeven dat ze beter met die shit kan stoppen. Zij heeft ook borderline. Maar zei heeft een andere bagage als mij, en ze interpreteert het ook anders.
Zoals ik het zie verschilt het zwaar per persoonlijkheid, de een is de ander niet.
En op den duur word je waarschijnlijk door speed net zo goed een zombie. Het sluipt erin, en voor je het weet....................................................
Ik heb nog nooit een diagno(n)sens gekregen, maar er zit wel wat :wink:. En wat het ook mag zijn ik weet wie ik ben en wat voor mij helpt. Daar heb ik geen labeltje voor nodig, het is in deze maatschappij soms wel makkelijk om er een te hebben. Je wordt vaak serieuzer genomen, ze denken je te begrijpen. (Vaak denken ze in stereotypes)
En speed, tsja speed. Gaf me de rust.. De stilte IN de storm. En dat geeft het me nog steeds hoor :grin: Maar die rust gaf me wel een keertje de kans om wat deurtjes te openen in me hoofd. Alle mogelijkheden bekijken en het nog een paar keer overdenken.
Toen kwam de reality-check alle stomme dingen waar ik altijd een excuus voor heb gezocht lagen allemaal aan mij. Er was geen excuus, en er is geen excuus. Het is gewoon zo!
Iemand vroeg mij laatst of ik gek was. Ik liet de vraag even op me bezinken en mijn antwoord was: Nee gek ben ik niet de rest van de wereld is gewoon gek! :wink:
Ik snap niet waar die mensen eigenlijk allemaal mee bezig zijn, en zij ook niet van mij! :grin: En wat volgens de medische termen een geestesziekte is, is voor mij gewoon mezelf & mijn hersenspinsels.
Ik heb vrede gesloten met mezelf, en de speed was voor mij gewoon een verkorte route daarheen.
Anders was het vroeg of laat ook wel gebeurd, net op een andere manier misschien. Het is niet de speed die dat doet, nee ik ben het!! En bij mij hoort nou eenmaal me aandoening..

Misschien is het niet de beste manier om via speed je weer "mens" te voelen. Maar via jezelf.

Greetz,

Ik vind borderliner ook maar een hokje voor mensen met een psychisch probleem waar ze niet weten wat ze er mee moeten.
Ik heb dat ook wat je zei over een deurtje maar zie de nadelen nog niet zo zal zeker wel komen. Geniet er nu van en ben allang blij dat ik geen coke meer gebruik daar kon ik niet mee stoppen als het op was (psychisch) dat doet speed gelukkig niet.
Heb wel weer zo een nacht heerlijk welke ideeen ik krijg en die sla ik op en overmorgen doe ik er wat mee. Fijne nacht..................... :smilingimp:

Aalpoepert

Badass junkie
Mijn ex heeft borderline.

Mijn ex is doorgeslagen met haar speedgebruik, heeft psychoses gehad en is nu niet echt meer van deze wereld. Ze kan niet normaal meer met de buitenwereld communiceren en ik denk niet dat het ooit nog goed komt. Dit doorslaan is trouwens gebeurd een tijd nadat het uit was, maar dat terzijde.

Een van de verschijnselen van borderline is naar ik weet verslavingsdrang. Ik heb gelezen en meegekregen (in de twee jaar dat ik met die meid had) dat mensen met borderline een constante leegte voelen.
Ik denk dat zij die op probeerde te vullen met drugsgebruik, waardoor ze dagen wakker bleef.
Ik lees dat jij ook dagen wakker blijft, én dat je de speed gebruikt om de effecten van je medicijnen te onderdrukken.
Én die medicijnen die je slikt zijn ook nog eens antipsychotica.

Ik kan je dus alleen zeggen, naar eigen ervaring, en naar wat ik opmaak uit je verhaal, stop er mee voor het te laat is.

JunkXL

Bewuste gebruiker
Zoals al eerder vermeld is:
Het verschilt per persoon. Borderline is een verzamelnaam. Een grens tussen wat en wat? Volgens mij voelt iedereen wel een soort van leegte. (op zijn/haar manier)
In mijn geval vul ik dat niet op met speed, sommige doen het inderdaad. Maar ik denk niet dat borderline gebonden is.

Aalpoepert

Badass junkie
JunkXL zei:
Het verschilt per persoon. Borderline is een verzamelnaam. Een grens tussen wat en wat? Volgens mij voelt iedereen wel een soort van leegte. (op zijn/haar manier)
In mijn geval vul ik dat niet op met speed, sommige doen het inderdaad. Maar ik denk niet dat borderline gebonden is.
Ik had je verhaal gelezen voor ik mijn reactie postte, en ik begrijp je standpunt, ben het er ook enigzins mee eens, maar ik blijf bij mijn advies, nogmaals mede door wat ik opmaak uit het verhaal van de TS.

Idd Borderliners zijn eerder geneigd verslaafd te worden.... maar we zijn ook impulsief en hebben geen grenzen. Die heb ik juist wel op speed ik blijf rustig en ik ken mijn grens weet wanneer te stoppen.....
Maar die psychose waar iemand niet uit kwam daar hoop ik nooit op. :)

JunkXL

Bewuste gebruiker
Aalpoepert zei:
JunkXL zei:
Ik had je verhaal gelezen voor ik mijn reactie postte, en ik begrijp je standpunt, ben het er ook enigzins mee eens, maar ik blijf bij mijn advies, nogmaals mede door wat ik opmaak uit het verhaal van de TS.

Ghehe :grin:,
daar kan ik helemaal inkomen. Ik ken borderliners die inderdaad op die manier functioneren. Dus ben het ook niet oneens met de jou :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TeKNoZem zei:
Marla Singer zei:

Je geeft hierbij alleen de drug de schuld.. Het gebruik en de mate van liggen nog altijd bij de gebruiker.

Ik geef niets of niemand de schuld en tuurlijk ligt het grotendeels bij de gebruiker zelf, maar het is gewoon een feit dat een drug als speed makkelijk te integreren is in het normale dagelijkse leven en dat de meeste mensen er gewoon wel goed op kunnen functioneren. Doch, meestal is dat maar tijdelijk! Een speedverslaving sluipt er gewoon vrij makkelijk in en dat is iets waar ik voor wil waarschuwen. Ik zeg niet dat de ts ook perse verslaafd zal raken, maar uit zijn posts maak ik op dat hij verslavingsgevoelig is en dat ie nu de pep ook al aan het verheerlijken is....

Ik heb zelf 12 jaar aan de pep gezeten en daarnaast woon ik ook al bijna 4 jaar samen met een borderliner. Ik studeer ook psychosociaal werk en naast mijn vriend heb ik ook nog een aantal andere mensen in mijn vriendenkring zitten die de diagnose borderline hebben. Kortom: ik ken de pep en ook de profielschets van een borderliner. Ik weet dat over het algemeen drugs en borderline niet helemaal goed samen gaan. Ik denk gewoon dat er voor de ts een aantal risicofactoren aanwezig zijn om verslaafd te kunnen raken en dus waarschuw ik gewoon voor de eigenschappen die speed bezit...

borderliner zei:
Idd Borderliners zijn eerder geneigd verslaafd te worden.... maar we zijn ook impulsief en hebben geen grenzen. Die heb ik juist wel op speed ik blijf rustig en ik ken mijn grens weet wanneer te stoppen.....

Een andere eigenschap is dat speed je ook erg overmoedig maakt. Jij denkt dat je je grens kent met speed op en dat je weet wanneer je moet stoppen, maar dit soort overtuigingen van jezelf kunnen achteraf soms flinke misvattingen zijn!

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of borderliners nou perse allemaal verslavingsgevoeliger zijn. Ik weet wel dat veel borderliners een leegte ervaren en een laag zelfbeeld hebben. Drugs kan algauw helpen je vrolijker te voelen, actiever en zekerder van jezelf. Dan merk je dat het je kan helpen om beter te functioneren en ligt verslaving al snel op de loer. Ook de impulsiviteit helpt niet echt. Je loopt kans om dingen te doen die je niet van plan was, ook met drugs. Het doet me aan mezelf denken, zoals ik GHB verheerlijkte en dacht dat ik het wel af en toe kon nemen en dan een veel beter leven zou hebben. Voor ik het wist zat ik er 24/7 aan en voelde ik me daarna nog slechter over mezelf.

Wij bordies hebben ook een beetje de neiging tot zelfdestructie. Dit kan zich op verschillende manieren uiten. Zelfbeschadiging/zelfhaat/al je geld uitgeven zodat je je rekeningen niet meer kan betalen/slecht eten, drinken, maar dus ook teveel drugs gebruiken of op een onverstandige manier.

Ik zou gewoon afspraken met jezelf proberen te maken. b.v. max 1 x per maand gebruiken en kijken of dat lukt. Als je merkt dat je het moeilijk krijgt zonder speed en er erg naar gaat verlangen, of het je niet lukt je afspraken met jezelf na te komen, zou ik gaan uitkijken.

Frog83

Bewuste gebruiker
Ik ken ook wat mensen met Borderline, en ik weet niet hoe het met jullie gesteld is.
maar de mensen in mijn omgeveingen hebben enorme moodsings ene dag kunnen ze de wereld aan andere dag is alles kut.

Ook bij een paar (nogmaals ik wil niks rationliseren) maar ook bij een paar merk ik, dat ze heel zwart/wit denken, een grijs tussengebied is er vaak niet (ook een kenmerk van veel liners) hoeft niet voor iederen te gelden.

Maar die paar mensen die ik ken weten alles altijd zo om te draaien dat alles in hun straatje past het is altijd zwart of wit, alles wordt extern gelegd, en veel gevoel voor ratio is er niet + een enorme verslavingsgevoeligheid.

Nogmaals zal van persoon tot persoon verschillen, maar psyische ziektes en drugs zijn zowieso vaak geen goede combi,iig minder goed als met mensen die ietsje stabieler in het leven staan

Of je me al jaren kent je beschrijft mij helemaal en ik baal ook heel vaak van mijn gedrag tegen over mijn naasten.
Heb het jammer genoeg niet in de hand. Pep trouwens wel, gebruik een keer in de maand goed 2 a 3 gram 2 nachtjes wakker meestal. Maar voel me er goed bij. Is tijdelijk dat heb ik me al voorgenomen.
:smilingimp:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
2 a 3 gram op 2 nachten wakker?
Dat is wel erg veel he.
Bakpoeder met een beetje amfetamine hè. In twee dagen zou ik nog niet een halfe gram kunnen wegwerken.

GrayMatter

Experimenterende gebruiker
TeKNoZem zei:
Marla Singer zei:

Vooral met maaten, alleen is er ook geef flikker aan :wink:

JunkXL

Bewuste gebruiker
GrayMatter zei:
TeKNoZem zei:
Marla Singer zei:

Vooral met maaten, alleen is er ook geef flikker aan :wink:

Ja daarom zitten jullie nu ook bij mij :grin:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Elfquest zei:
Ik zou gewoon afspraken met jezelf proberen te maken. b.v. max 1 x per maand gebruiken en kijken of dat lukt. Als je merkt dat je het moeilijk krijgt zonder speed en er erg naar gaat verlangen, of het je niet lukt je afspraken met jezelf na te komen, zou ik gaan uitkijken.

1 x per maand is al te veel, je kunt nooit verstandig drugs gebruiken als je het in een regelmaat doet, + je denkt inderdaad dat je alles goed in de hand hebt enzo, maar voordat je je iets gaat beseffen is het al in je gesneaked, en het laat je je gebruik goedpraten, na een tijdje is niks meer jou schuld, ( en al helemaal niet de schuld van de pep ) je zult jou en de pep kosten wat het kost verdedigen, zonder dat je er zelf erg in hebt.
je kunt het best af en toe gebruiken maar ga niet elke maand op de bank zitten met 3 gram op de spiegel... dat word je ondergang
succes
Peace :stoned:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
2 a 3 gram op 2 nachten wakker?
Dat is wel erg veel he.

Ik heb toch wel in situaties gezeten dat het er wel iets erger aan toe ging.

Graymatter en JunkXL's vriend en ik waren een keer goed bezig geweest. Van de sneeuwbal was niks meer over na een weekend.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
ik wou net zeggen kan echt snel gaan hoor als je met meerdere mensen bent en het is heppy de peppie gezellig!! nu kan ik ook geen 2 gram meer op in 1 nacht hoor, heb minder dan gram nodig om 24 hardcore strak te staan!! :rock:

Ahhhhh net wakker 5 uurtjes geslapen, na toch weer 3 nachtjes door getrokken te hebben :P
Het gevoel wat ik nu heb bedoel ik dus met ontspannen, voel me niet brak en voel me weer helemaal opgeladen.........
Terwijl als ik niet gebruik alle dagen veel last heb van mijn borderline.
Wat mij ook opvalt, dat heb ik tenminste, ik heb zo een euforisch gevoel ik voel me heel verliefd en ben heel knuffelig na geslapen te hebben.
zo nu gaat de rem er weer even op en over 3 weekjes gaan we weer.......... :rock:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
borderliner zei:
Ahhhhh net wakker 5 uurtjes geslapen, na toch weer 3 nachtjes door getrokken te hebben :P
Het gevoel wat ik nu heb bedoel ik dus met ontspannen, voel me niet brak en voel me weer helemaal opgeladen.........
Terwijl als ik niet gebruik alle dagen veel last heb van mijn borderline.
Wat mij ook opvalt, dat heb ik tenminste, ik heb zo een euforisch gevoel ik voel me heel verliefd en ben heel knuffelig na geslapen te hebben.
zo nu gaat de rem er weer even op en over 3 weekjes gaan we weer.......... :rock:

Maar 5 uur geslapen, na 3 nachten doorhalen.... Dat is echt veel te weinig! Het lijkt nu alsof je weer helemaal opgeladen bent, maar je teert nu op je reserves. Zorg dus dat je echt nog even goed bijslaapt de komende dagen en goed je rust en vitamines neemt. Dan is je lichaam na 3 weken wel weer echt goed opgeladen en dan kun je ook wel weer wat speed nemen. Zolang je nu maar niet tussendoor speed gaat nemen, want anders moet je weer opnieuw je reserves verder aan gaan breken en als die eenmaal echt op zijn, is de verleiding om toch vaker pep te gaan gebruiken heel groot!

Ik begrijp dat ik nu mijn reserves gebruik dus ga zo lekker douchen en naar de sauna....... lekker alles eruit zweten. :sunglasses:
En komende dagen goed eten en mijn vitamines weer op pijl brengen.
Maar wat ik eigenlijk bedoel met ontspannen is mijn geestelijke gesteldheid voel me meer ontspannen in mijn hoofd. :stoned:
Dat brengt rust en werkt beter als de seroquel..............
Heb nu ook helemaal geen behoefte aan weer gebruiken maar moet eerlijk zijn over een week of 3 begint het weer aardig te kriebelen omdat ik weet hoe fijn ik me voel de weken na gebruik :)

Greetz

Aalpoepert

Badass junkie
Heeft borderline

/edit:

Oh damn zit ik totaal in het verkeerde topic te posten! Ik had even de waan dat dit het "hoe goed kennen we mekaar" spelletje was :flushed: :flushed:

Bovenaan