Ik heb een aantal vragen;
- Kun je methadon en heroine samen gebruiken?
Ja, maar hoe meer methadon je in je lijf hebt, hoe minder je van de heroine zult voelen omdat 'je receptoren vol zitten'. Methadon neemt de trek naar heroine helaas nooit helemáál weg. Soms wel maar dat gebeurt dan pas als je op een hogere dosering zit (vanaf 70 a 80 mg per dag) en dan nog niet bij iedereen. Een verslaafde voelt zich overigens niet 'stoned' op methadon. Eerder 'normaal' en in staat om een normaal leven te leiden/werken etc.
Ben je na het chinezen echt helemaal van de kaart of kun je je gelijk weer onder de mensen begeven?
Als je echt verslaafd bent kun je juist gelijk weer onder de mensen vind ik.. Dan voel je je eerder weer een beetje mens na dat chineesje. Vaak ziet een gebruiker er ook beter uit na 'gelimiteerd' gebruik (namelijk niet meer ziek!). Een zwaar/langdurig verslaafde wordt hoe dan ook amper meer stoned. Dan moet er echt behoorlijk wat gebruikt worden voor diegene echt high wordt.
- Hoe kun je zien dat iemand heeft gebruikt. Uiterlijke kenmerken...gedrag?
Miniscule pupillen (maar vergeet niet: die heb je als 'normaal mens' in fel zonlicht ook!!) en sufheid, maar zoals gezegd: een reguliere gebruiker wordt vaak eerder wat aktiever (eindelijk beter!) dan suf en 'raar'. Tenzij hij/zij allerlei andere middelen ernaast gebruikt.
- Hoe kun je zien als het uitwerkt of uitgewerkt is?
Gapen, niezen, zweten, kippenvel, onrust, diarree of kramp, slapeloosheid, juist hele gróte pupillen.
- Wat kost heroine en hoeveel gebruikt men gemiddeld op een dag (roken)?
Gemiddeld zal men van 10 euro (weinig) tot 60 euro (veel) per dag gebruiken, dat verschilt uiteraard van persoon tot persoon, de mate van verslaafdheid, de prijs van heroine in de stad waar je woont en.. hoeveel geld iemand tot zijn/haar beschikking heeft..
- Hoe zit dat met de verstrekking (legaal) van methadon in een stad?
Meestal via de GGD, Jellinek of een andere verslavingszorg. Vaak eerst 1 x per dag. Mensen met een baan of studie 1 of 2 x per week. Gebruikers waar het echt goed mee gaat en die een stabiel leven hebben krijgen het soms via de huisarts.
- Hoe gaat een urinecontrole bij de methadonverstrekking in zijn werk? Hoe lang blijft hero-gebruik in je urine zichtbaar? Ik vraag me dus eigenlijk af of je de boel bij de hulpverlening (methadonverstrekkers etc.) in de maling kan nemen.
Heroine blijft zo'n dag of 4 in je urine zichtbaar zover ik weet maar ik weet ook dat veel mensen de boel letterlijk 'in de zeik' nemen door bijv. de urine van iemand anders (die uiteraard niet gebruikt) mee te nemen en in te leveren. Even opwarmen in de magnetron en voila..
Het schijnt dat je zelfs 'schone urine' op internet kan kopen. Dat lijkt me persoonlijk een broodje aap verhaal maar je weet het maar nooit.
Als je wilt kan je natuurlijk altijd de boel belazeren maar uiteindelijk belazer je daarmee maar 1 iemand: jezelf!
Je zegt dat je gewoon wilt weten of je broer liegt. Daar kan je nooit met zekerheid achter komen.
Ik weet wel dat altijd maar wantrouwig zijn waarschijnlijk juist averechts bij hem zal werken.
Stel dat hij écht zijn best doet maar merkt dat iedereen hem blijft wantrouwen.. dan is de kans groot dat hij denkt 'fuck it, ik ga weer gebruiken, ze nemen me toch niet serieus'. Ja, een lamlul-excuus, ik weet het.. maar zo werkt het helaas soms wel.
Wel heftig dat hij dakloos is geworden.. Dat zou hem toch aan het denken moeten zetten. Soms moeten mensen echt helemaal in de goot belanden eer ze tot inkeer komen. 'Hopelijk' is dat bij hem ook zo en gaat hij er nu écht iets van maken.
Ik zou in zijn geval zorgen dat ik stabiel was op de methadon (of subuxone), een paar maanden tot een jaar helemaal zonder bijgebruik.. en dan ondertussen zorgen dat je je zaakjes op orde hebt, financieel, sociaal etc. En daarna heel langzaam afbouwen.
Veel sterkte!