Bromazolam

Hola, ik heb een vraagje… ik gebruik nu al een week lang bromalzolam, 3mg per dag om te slapen. Naast het lekkere slapen geeft het me de dag erna enorm veel energie die ik ook weer goed kan gebruiken. Het voelt eindelijk allemaal weer normaal. Nu is mijn vraag: is mijn gebruik al op een niveau dat verslaving toe kan treden, en dus moet af taperen ? Of dat het juist een middel is wat goed bij mij past?

De Apotheker

Badass junkie
Hola, ik heb een vraagje… ik gebruik nu al een week lang bromalzolam, 3mg per dag om te slapen. Naast het lekkere slapen geeft het me de dag erna enorm veel energie die ik ook weer goed kan gebruiken. Het voelt eindelijk allemaal weer normaal. Nu is mijn vraag: is mijn gebruik al op een niveau dat verslaving toe kan treden, en dus moet af taperen ? Of dat het juist een middel is wat goed bij mij past?
Ja,

Alle alarmbellen gaan af bij mij als ex en huidig benzodiazepine verslaafde.

Nee je kan gewoon nu nog in een keer of 1 dag de helft dan niks meer stoppen zonder medische zorgen. Nu kan dat nog.

Stop nu het nog enkel een paar dagen wat slaap problematiek kan geven of een enkele dag met rebound anxiety maar dat is niet direct de maanden en maanden aan pijn en angst die echte afhankelijk gaan geven mocht je nu nog wat weken doorgaan en de dosissen langzaam hoger maken door tolerantie.

Denk je dat het helpt medisch gezien ga naar je huisarts en doe het via behandeling maar stop nu het nog zoveel leed besparen kan.

Liefs apo.

nausea

Wijs gebruiker
'K zou proberen direct te stoppen en een beetje te taperen als het echt niet gaat (niet te lang, ene dag een halfje, andere dag een kwartje). Succes er mee man! Is heerlijk spul, maar als je er op langere termijn mee doorgaat is maakt het meer kapot dan wat je lief is helaas uiteindelijk is er ook geen flikker meer aan (spreek uit ervaring). Kappen nu het nog kan! Af en toe nemen om te chillen kan best, maar pas goed op jezelf!

Bedankt voor alle reacties! Ik merk nu nog geen afkickverschijnselen. Dus ga er vanaf blijven. ik heb wel 7 dagen lang zitten snoepen… ga ik daar een zo geheten rebound van krijgen? En zo ja kan ik dan een kwartje nemen om ‘sudden death’ of trillingen te voorkomen wat bij benzo rehab kan gebeuren?

De Apotheker

Badass junkie
Bedankt voor alle reacties! Ik merk nu nog geen afkickverschijnselen. Dus ga er vanaf blijven. ik heb wel 7 dagen lang zitten snoepen… ga ik daar een zo geheten rebound van krijgen? En zo ja kan ik dan een kwartje nemen om ‘sudden death’ of trillingen te voorkomen wat bij benzo rehab kan gebeuren?
Niet na een week ik heb in rehab gezeten en dat gaat om maanden jaren en hoge dossiseb.

Whiskas010

Newbie
Er zijn meerdere middelen waarbij je bij de dokter op recept zwaar spul voor geschreven kunt krijgen.
Bromazolam, ik heb een hoge benzo tolerantie is de enige die de buurt komt van waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Echter ben ik 16 jaar zwaar verslaafd geweest aan alcohol vooral maar met episodes van combinaties.

Bromazolam is net als (op recept) Nitrazepam, deze heeft een 16-38 uur Halfwaardetijd (t1/2)
Wanneer je dit dus elke dag neemt heeft je lichaam niet de tijd om alles te verwerken voor de nieuwe dosis binnenkomt.
Dit vermoed ik ook bij Bromazolam.

Linda1979

Experimenterende gebruiker
Stoppen

Bovenaan