Nou nee hoor. Laat de huisarts maar zitten.
Als je zelf toegeeft dat de huisarts niet hoeft, is het eigenlijk niet nodig, en moet je gaan kijken waarom je dit "functionele goedje" nodig hebt om je slaap te pakken. Dit forum is er voor harm reduction.
Zonder rare halfwaardetijden en weet ik veel wat.
Ik heb zelf ook erg lang bromazolam gebruikt, maar dit is juist een benzo die erg raar kan zijn met halfwaardetijden. Ook omdat de stof bromazolam op zichzelf erg lipofiel is, neigt het te binden aan vet (dus waar alle andere dingen water-oplosbaar is), waardoor het afbreken erg langzaam verloopt.
Ze hadden ook noooooooit etizolam moeten verbieden. Voor slaapproblemen krijg je via de huisarts vaak dingen als Zopiclon of Temazepam voorgeschreven en dat is in mijn beleving zeker niet vele malen beter dan eerder genoemde rc benzo's
Niemand hier zegt dat voorgeschreven medicatie beter is, dat is persoonlijk. Wat ik wel vind is dat de risico's bij voorgeschreven middelen
bekend zijn, en wel degelijk in de bijsluiter staan. Dat betekent dat je op enig vorm bewust bent van de complicatie's die er zouden kunnen oplopen.
Bij de benzodiazepines die jij noemt is dat totaal niet het geval, en worden met massa in China geproduceerd, en niemand die er nog naar omkijkt.
Ik probeer je enigsinds te snappen, maar voorgeschreven en zelf medicatie zijn gewoon 2 hele andere dingen.
Zelf heb ik deze zooi erg lange tijd gebruikt, en zat in 't zelfde schuitje. Toen mijn beste maat overleed aan (onder andere) benzo's van die
bewuste vendor, ben ik er mee gestopt. Ik hoef geen seizure's te krijgen puur omdat mijn brein denkt 't spul nodig te hebben.
Ik wil niet zeikend overkomen, maar er zit een hele andere kant achter die onschuldige (soms interessante) benzo's.