Budrot, nu al?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hi there,

Ik heb nu al zeker 5 keer kleine stukjes top moeten verwijderen van mijn MK-ULTRA's (buiten) vanwege bruin geworden beschimmelde stukjes! Ik heb nog nooit budrot gehad maar ik neem aan dat dit het is? Wat me dus verbaast is dat ik er nu al last van heb! Ik dacht dat dit meestal pas wat later in het jaar voorkomt.

Ik denk, aangezien MK-ULTRA een binnensoort is, ze het erg moeilijk hebben met het matige weer :( Nu hoop ik dat ze over 4 weken niet een beschimmeld hoopje zijn, of dat ik de helft weg heb moeten knippen..

Iemand eventueel advies?

Erg bedankt.

gtje

Bewuste gebruiker
hey man tsjaa toprot het kotm vele voor hoor dit jaar ( btw vorig jaar ook ) bij mensen die verduisteren ... want de meeste denken dat het weer beter is dan in augustus september enz enz .. maar helaas dit en vorig jaar bleek niets minder waar te zijn !!!

de juni en de juli bijv zijn zulke slechte maandnen dat het gewoon herfst maanden zijn ... wat je dan krijgt is gewoon rot ... niet tegen te doen eigenlijk .... daarom ben ik ook fix tegen verduisteren ... je plant blijft klein(er) aangezien de meeste de plant(en) pas na ijsheilige naar buiten knikeren dat is op 15 mei ofso .... en ze in begin juni al verduisteren zijn ze vaak niet groter dan een meter ...

heb je mooi weer in juni en juli tsjaa dan heb je grandiose toppen en een mooi oogst ( een gram of 200 a 300 moet zeker lukken ) maar heb je bagger weer zit je met het zelfde als in augustus en september alleen dan is je plant slecht 3 x zo klein !!! en dus je uitiendelijk opbrengst ook !!! ik haal met dit klote weer van een mooie kerstboom van 2,20 hoog en 1,50 in omvangen nog 200 gram maar met ene verduisterde plant in klote weer mag je in de handne klappen als dat maar 80 word !!! en daar doe je alle moeite voor dan !!!

wat je nu zou kunnen oden is achter het raam afbloeien als dat kan ???

anders zou ik zorgen dat je planten goed in de wind staan en verstevigen met bamboo stokken zodat ze niet om waaien ... veel vocht zou dan in de plant weg moeten gaan en rot krijg nauwelijks kans !!! wanneer je slapen gaat en alle lichten zijn uit of je hebt een plekkie waar alles uit staat zal ik ze binnen zetten zodat ze snachts niet nat regenen !!!

suc6 toprot ( het zegt het al ) is erg rot zeker als je verduisterd en er zoveel ( nutteloze ) moeite in hebt gestopt ...

greetzzz gtje

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hey gtje,

Afbloeien achter het raam gaat niet lukken, ten eerste zijn de potten waarin ze staan ontzettend zwaar, en zou ik ze een lange steile zoldertrap af moeten dragen. Ten tweede heb ik daar gewoon geen ruimte voor. Bamboestokken staan er al in, en ik heb met doorzichtig plastic zeil een klein afdakje boven de planten gemaakt. Maar toch,het lijkt weinig te helpen..er zit ook gewoon veel vocht in de lucht.. Ik heb 5 minuten geleden een grote hoofdtop moeten afknippen omdat de stam helemaal beschimmeld was :(

gtje

Bewuste gebruiker
stamrot :openmouth: ja dan is het einde vaak zoek :( ... erg zonde en het is hopen op beter weer voor je dan !!!!

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik heb vandaag echt al veel weg moeten knippen, waaronder 2 grote toppen :( Als het zo doorgaat denk ik dat ik weinig tot niks overhoud...

gtje

Bewuste gebruiker
best vreemd dat jouw plant zo ontzettend rot ... tuurlijk de ene soort is rot gevoeliger dan de andere maar goed dit slaat alles ... heb je je luchtvochtigheid al gemeten hoe die normaal daar is ... je kwekt namelijk op je dakkie en daar zal al een wat hogere luchtvochtigheid zijn als op de grond ... na een regenbui zal het helemaal flink oplopen ...

lelijke van hoog kweken is ( bijv flat 8 hoog ) dat alle opgehoopte luchtvochtigheid omhoog verdwijnt ... dus de dikke damp tot enb met de grond stijgt op ... de plant heeft op hogere hoogte dus langer last van een hoge LV ( luchtvochtigheid ) ... misschien dat dat hem nekt ...

ik kijk altijd als ik een mooi nieuw plekkie heb hoe hoog de LV is rond een uur of 5 sochtend dit doe ik in april dan al want dan is er vaak een hogere LV dan in de maanden mei , juni , juli , augustus en september ( oktober begint weer net zo beroerd te worden als april ) ...
is daar dan een te hoge lv die rond de 70 % tot wel 80% is dan weet ik dat het moeilijk word daar planten te laten afbloeien ... de groei is een hoge lv alleen maar beter maar ja we willen uiteindelijk een mooei oogst ...

ook moet je vaak op letten of je niet in een 'dal' achtige omgeving kweekt ... als jij een mooie plek heb gevonden tussen wat bomen dan krijg je ook dal vorming om het zo maar te noemen ... regent het zal er in dat gat JUIST een hoge lv komen en dat zal minder snel verdwijnen ...

wil je dan tog daar kweken moet je altidj keizen voor een plant die in september klaar is !!! of je gooit er AUTOFLOWERING PLANTEN neer in de maanden eind mei tot halverwege augustus ..

zo kun je vast al een beetje je succes berekenen ... let wel ... als je in april een LV hebt sochtends rond 60% zit je zeer goed ... de LV daalt tot eind juli begin augustus en dan loopt dat langzaam op ... eenmaal in oktober zal het weer drastisch toenemen door regenbuien ..

maar ja tegenwoordig lijken alle maanden op elkaar het is een en al regen regen regen :(

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Inderdaad, de laatste 2 jaar was het in de zomer echt schijtweer. We zitten ook gewoon net wat te ver van de evenaar voor dit soort onzin. :grin: Ik weet nog ik dacht 3 jaar geleden, dat was nog wel een redelijke zomer. Toen had ik een paar planten waarvan er maar 1 vrouwelijk bleek te zijn. Ik had nog niet erg veel verstand van zaken en oogstte toch nog een goede 120 gram. Met dit weer zou dat niet lukken..

:stoned:

gtje

Bewuste gebruiker
3 jaar geleden een top oogst in 2006 man man man wat ene mooie weer ... van 7 planten pruple tops bij een kennis van me zou zeker een 500 gram per plant aan hebben gezetten ...alleen die lullo had er een mannetje tussen laten staan we hadden maar liefst ik weet niet hoeveel zaden
:(

niemand had meer trek om die laatste te knippen die is gewoon weg gepleurd ... de bestuiving was ook matig dus was allemaal k*t zaad voor het vissen te veel pheno verschillen en de planten die normaal eind september klaar waren moesten toen nog gaan bloeien ze hebben het uitiendelijk in 2007 niet eens gehaalt ... dit was echt de grootste flop tot nu toe :(

maar met weer zoals 2006 en je planten in de volle grond houd je hartje dan maar vast voor een zeer gunstige oogst :grin: dat zal jouw en je hele familei blaren op de hand bezorgen ...ouwerwets knbippen in mocro styl :P

Bovenaan