Cannabis is verslavender dan alcohol!

Is Cannabis verslavender dan alcohol?

• Ja

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0
  • Opiniepeiling gesloten .

BacingsPen

Badass junkie
Ben je het hier mee eens of niet? Ik denk dat dit in veel gevallen van toepassing is, omdat je veel eerder een joint of iets anders met cannabis neemt dan dat je je gaat bezatten. Verder zijn er haast geen nadelige gevolgen naar het gebruik van cannabis dus de achterliggende gedachte is altijd: Waarom niet? Met alcohol duurt het echter veel langer voor je er echt aan verslaafd raakt. Het is met alcohol veel makkelijker het af en toe te doen(De hoeveelheid alcohol die je dan tot je neemt dat verschilt natuurlijk per persoon maar goed)

Overigens kan je beter regelmatig cannabis gebruiken dan je iedere week lam zuipen maar goed, dat is mijn mening.

Verder is het bij Cannabis vooral zelfdiscipline die je er van kan weerhouden het niet te vaak te doen. En bij alcohol is de verslaving op een gegeven moment lichamelijk, dus dan kom je er niet zo makkelijk vanaf als bij sommigen dat bij Cannabis kunnen.

heidrun

Belezen gebruiker
SpacingBen zei:
Verder is het bij Cannabis vooral zelfdiscipline die je er van kan weerhouden het niet te vaak te doen. En bij alcohol is de verslaving op een gegeven moment lichamelijk, dus dan kom je er niet zo makkelijk vanaf als bij sommigen dat bij Cannabis kunnen.

mee eens.
alhoewel er stemmen opgaan die zeggen dat door het veel hogere thc gehalte cannabis tot de harddrugs gerekend mag worden.
maar ik denk dat alcohol nog steeds verslavender is

BacingsPen

Badass junkie
Dat zeggen ze je... Maar dat wordt vooral gezegd door mensen die iets tegen cannabis hebben... Ze willen gewoon niet dat een joint roken normaal wordt...

Verder klopt het natuurlijk wel, maarja super knetter zijn vind ik nog niet te vergelijken met helemaal van de kaart zijn van drank... Dan ben ik VEEL verder weg...

Van wiet ben ik nog nooit zo ver weg geweest dat ik niet meer in staat was de alledaagse dag dingen te doen...

Maarja waar bazeert men eigenlijk op of iets harddrugs is of niet?

doopie

Bewuste gebruiker
ik denk dat meer mensen verslaafd zijn aan alcohol dan aan cannabis
van drank kan je geestelijk maar ook lichaamelijk goed naar de klote gaan
met cannabis valt dit wel mee

Johnny

Newbie
alcohol is dodelijk, er is nog nooit iemand dood gegaan aan cannabis...

alcohol harddrugs- cannabis soft drugs zoals we weten

meest verslavende stof is nicotine...alcohol lijkt mij een goede 2e???

BacingsPen

Badass junkie
Ja dat is wel waar wat jullie zeggen...

MAAR, bedenk wel dat het een behorlijke tijd duurt voor je aan alcohol verslaafd raakt! Daar zal Balon vast wel een bronnetje over hebben(Balon waar ben je gebleven?:P)

Met wiet ben je veel eerder verslaafd... Helemaal als je joints met sjag erin rookt en je verder niet rookt en dat ook niet wil. Want dan denk je dat je zin hebt in een joint terwijl dat net zo goed de behoefte aan nicotine kan zijn. Dat weet ik nog wel van toen ik blowde, daardoor heb ik ook een tijdje elke dag geblowd...

BacingsPen

Badass junkie
Haha, ik ook! Ik ben daar zelf bijna 1 van geworden! Ik kwam erachter dat ik zin had in nicotine in plaats van wiet:P Tenminste dat speelde zeker een rol! Nu ik gestopt ben met blowen en alleen nog spacecake eet heb veel meer dagen dat ik niet gebruik!

Me vrienden verklaren me voor gek en snappen het al helemaal niet waarom ik gestopt ben met pure sticks. Maarja, mijn gedachte is, zij roken nu naast het blowen en ik niet :P

Bal0n

Badass junkie
Ik ben er nog wel, post alleen niet zo veel meer, topics zijn niet bijster interessant laatste tijd :).

Maar goed, ik denk dat mensen zich veel minder snel realiseren dat ze ook daadwerkelijk verslaafd of afhankelijk van alcohol zijn. Niemand probeert ook om een paar keer uit te gaan zonder alcohol te drinken, als ze het normaal wel zouden doen, dus ik denk sowieso dat mensen het vaak niet doorhebben dat ze weldegelijk afhankelijk zijn.

Bij cannbis heb je het "probleem" dat je er, vergeleken met alcohol, praktisch geen kater aan over houdt. Daarnaast zijn veel mensen ook niet op de hoogte van de lange termijn effecten van cannabis, wat er voor zorgt dat de drempel om een jointje op te steken kleiner is dan een half kratje leegdrinken.

Een alcoholverslaving/afhankelijkheid is veel moeilijker van af te komen, mede omdat het natuurlijk zo geaccepteerd is om een biertje te drinken, desalniettemin denk ik dat alcohol verslavender is.

BacingsPen

Badass junkie
Kan jij mij misschien een aantal nadelige gevolgen op langer termijn geven van dagelijks cannabis gebruik?

Ik weet er eigenlijk vrij weinig...
Zie er dus ook meer voordelen in...

Bal0n

Badass junkie
Meer kans op depressiviteit, meer kans op psychoses, er is zojuist een artikel geplaatst dat cannabis slecht zou zijn voor de bloedvaten in de hersenen (het is wel van de NIDA, dus ik weet niet in hoeverre betrouwbaar).

Als je nog niet bent uitgegroeid, dan benadeelt het je groeiproces.

BacingsPen

Badass junkie
oke, dat van depressiviteit vermoede ik al, dat wordt later anti depressiva slikken:P Maja, eigenlijk schandalig dat maar weinig cannabis gebruikers de nadelige gevolgen echt weet...

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik denk dat veel meer mensen aan alcohol verslaafd zijn dan men denkt. Behoorlijk veel mensen drinken elke avond wel wat, en zouden het moeilijk vinden dat een avond niet te doen. Maar goed, de nadelige gevolgen zijn beperkt als het bij 's avonds drinken blijft; wanneer je ook overdag niet meer zonder kunt ben je pas iemand met een 'alcoholprobleem' zoals we dat normaal definiëren. Licht verslaafd aan alcohol zijn echter veel mensen wel.

BacingsPen

Badass junkie
HEEL ERG VEEL MENSEN! Die mensen drinken vaak toch zo'n 6 glazen alcohol per dag... dan heb toch een redelijk probleem volgens mij en dat lijkt me behoorlijk ongezond...

De vraag is, wat is schadelijker? Iedere avond Cannabis gebruiken, of iedere avond 6 glazen alcohol drinken?

Johnny

Newbie
SpacingBen zei:
De vraag is, wat is schadelijker? Iedere avond Cannabis gebruiken, of iedere avond 6 glazen alcohol drinken?

wel het lijkt me dat alcohol schadelijker is voor het lichaam, denk maar aan maag, nieren, lever,..... algehele lichamelijk destructie noem ik het

axh wat zijn nauw 6 glazen, nauw indeed die randverslaafden vallen heel snel door de mand, iemand die chronisch verslaafd is aan alcohol duurt daar gemiddeld zo'n 15 jaar, hehhe als je dat volhoudt :P

dus ik ga voor cannabis, mijn vraag: iedere avond cannabis gebruiken, wel Wat zou schadelijker zijn? Het eten van cannabis of de vaporisator? :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
De vaporisator... De meeste schadelijke stoffen krijg je nu niet meer binnen, maar bij het eten van cannabis komen er geen schadelijke stoffen vrij... Dan doet het totaal GEEN schade aan het lichaam aan. Wellicht zit er een addertje onder het gras, we weten nog niet alles van de gevolgen van Cannabis namelijk:P

Bovenaan