Absoluut, maar niet per definitie door middel van een bepaalde bewustzijnsveranderende substantie. Bij carnaval is dit duidelijk wel het geval. Ongetwijfeld heb je altijd de enkele eppo's die het om een of andere vage reden allemaal nuchter doorstaan maar dit is duidelijk niet de essentie.Dubz zei:Deranged zei:Carnaval is sowieso één groot drugs festijn natuurlijk. Ook al hebben de meeste dat niet door.
Het gaat bij iedereen uiteindelijk om high worden, hoe je het ook went of keert.
Als je het op die manier bekijkt, is dan niet het gehele leven één grote zoektocht naar de ultieme high (liefde/ambitie/topprestaties) ?
De essentie is eigenlijk vooral een meerdaagse marathon van het grof buiten westen rammen van eigen brein door middel van het meest destructieve middel op aarde.
Dit is geen kritiek overigens.
Elk jaar ben ik de enige die geïsoleerd achterblijft en stijlvol gekleed amfetamine zit te snuiven en geniale muziek luistert terwijl de rest zich met grote vreugde op dit opmerkelijke fenomeen stort waar dezelfde dingen op een andere wijze gebeuren..
Dus dan zal het wel weer aan mij liggen enzo.
En als er dan zoals elk jaar op een gegeven moment een duidelijk beschonken kameraad van de onbreekbare broederschap belt met de vraag of 'ik ook kom' en ik de achtergrond hoor ben ik altijd weer even blij om er wederom niet bij te zijn. Ook vind ik het dan altijd weer leuk dat eindelijk eens iemand mij belt en zelfs verzoekt naar mijn tedieus arrogante gezelschap, om daar behoefte aan te hebben moet je wel bezopen zijn. Dus vind ik dan altijd wel weer een voordeel.
Maar dat ben ik.
En ik ben toch maar een social outcast die zelf trouwens ook bepaald niet vies is van een meerdaagse marathon van bewustzijnsverandering.
Alleen wel van het idee dit slechts eens per jaar tot uitvoer te brengen en vrouwen in geretardeerde outfits is voor mij ook nooit echt een smaakvol scenario geweest.
Wat ik in ieder geval wel gemeen heb met waarschijnlijk de meeste mensen in deze stad momenteel is dat ook ik momenteel zo out of my mind ben dat deze tekst onmogelijk foutloos kan zijn.
Maar vooral:
you know what they say, they say it's all good.