CBR urineonderzoek

Ape

Badass junkie
Beetje raar dat er bij alcoholcontrole dus 3 a 4 glazen op kunt hebben en nog steeds negatief test maar bij een jointje kan naar 12 uur nog steeds en dat is natuurlijk meten met 2 maten :)
Er is ook een verschil tussen een joint en een joint. Een of andere reguliere skunk mix in je joint met tabak zal minder snel positief testen dan een pure gorilla glue joint.

alsnog, je bent de hele dag nog vaag, het werkt wel langer dan die paar uur. Ook al heb je het idee van niet

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Beetje raar dat er bij alcoholcontrole dus 3 a 4 glazen op kunt hebben en nog steeds negatief test maar bij een jointje kan naar 12 uur nog steeds en dat is natuurlijk meten met 2 maten :)

Positief testen is iets anders dan de uiteindelijke uitslag hé.. je speekseltest is alleen een indicatie.

Als je een dagelijkse roker bent dan heeft 1 joint geen enkel effect op je rij gedrag ( na 4 uur bv).

Het is al lang bewezen dat het je rijvaardigheid en reactievermogen negatief beïnvloed, dus dit is onzin.
Dat het vaak genoeg niet fout gaat, ja dat klopt.

Wacht maar tot je een keer een ongeval meemaakt waar je gewoon een simpele kijkfout hebt gemaakt, maar ze wel THC aantreffen bij je. Dan kan je de verzekering op je buik schrijven en als iemand gewond is en naar het ziekenhuis moet gaat je dat een hele hoop kosten.

Dat je wel eens van achter bent aangereden dat kan prima, er gebeuren helaas genoeg ongevallen waarbij mensen gewoon nuchter zijn.

Bloedwaardes houden geen rekening met tolerantie, dus die gaan gewoon even hoog zijn ook al voelt iemand er niets van.

THC is nou eenmaal een hele vervelend met het rijden..

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
. Er is een grenswaarde, zit je daarboven ben je brgelijkse nd, als dade lul. Hoe zou de politie uikrr moeten getonen of die waarde door langdurig (gestapeld) gebruik komt of door 1 dikke joint kort voor de test?
Opm
Dat al of niet gestapelde thc gehalte, dat stapelen doet er niet toe.
Al ben je gewend aan 3 bongpijpen per dag, of aan twee joint per dag.
Rijden? Foute zaak, je bent onder invloed....
Met betrekking tot die controle::

Het gaat om het m o m e n t waarop de controle plaatsvindt.
Ennehh. Gewend aan veel weed, of niet, teveel is teveel en je rijdt als dagelijkse blower a l t i j d onder invloed.
Ook al vind jezelf, dat je nog altijd ontzettend goed kunt rijden, onder invloed is en blijft foute koek!

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
alsnog, je bent de hele dag nog vaag, het werkt wel langer dan die paar uur. Ook al heb je het idee van niet.
Opm
Met een paar stevige bongpijpen of een zandpijp ben je dagenlang onder invloed.
Of een paar druppels wietolie met thc 20% of nog meer,
Kan weleens een week duren!

Jasonwachtmeester

Experimenterende gebruiker
Altijd fijn om van mensen die geen idee hebben waar ze over praten toch een mening te horen.

Er zijn zat onderzoeken naar gedaan en wat bleek een regelmatige roker zijn score was beter dan iemand die 1 uur slaap te kort had :wink:

De grens van 3.0 is veel te laag die van mij was 3.4 trouwens en ik reed/rij veel beter dan menig ander ( +/- 750.000 km schade vrij gereden) let wel niet stoned. En heb daar bij vele ongevallen voorkomen ( mobiel in de hand oude mensen enz) de grens is nu veel te laag en treft vele die wiet gebruiken als kalmerend iets ( adhd reuma enz. )

Jasonwachtmeester

Experimenterende gebruiker
We hebben rijtesten gedaan op de openbare weg. Direct na het roken en na vier uur. Na vier uur zijn de effecten van blowen wel ongeveer weg", zegt hoogleraar Psychofarmacologie aan de universiteit van Maastricht Jan Ramaekers, die het onderzoek leidt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Altijd fijn om van mensen die geen idee hebben waar ze over praten toch een mening te horen.

Er zijn zat onderzoeken naar gedaan en wat bleek een regelmatige roker zijn score was beter dan iemand die 1 uur slaap te kort had :wink:

De grens van 3.0 is veel te laag die van mij was 3.4 trouwens en ik reed/rij veel beter dan menig ander ( +/- 750.000 km schade vrij gereden) let wel niet stoned. En heb daar bij vele ongevallen voorkomen ( mobiel in de hand oude mensen enz) de grens is nu veel te laag en treft vele die wiet gebruiken als kalmerend iets ( adhd reuma enz. )

We hebben rijtesten gedaan op de openbare weg. Direct na het roken en na vier uur. Na vier uur zijn de effecten van blowen wel ongeveer weg", zegt hoogleraar Psychofarmacologie aan de universiteit van Maastricht Jan Ramaekers, die het onderzoek leidt.

In vele topics hier kun je lezen dat iedereen vindt dat de wetgeving omtrent wiet/thc niet eerlijk en duidelijk is vergeleken bv alcohol. Dat is een feit. Maar jij kunt met 100 onderzoeken komen, blijven roepen dat je “beter rijdt” na wiet (wat bewezen bullshit is) maar alsnog ben je volgens de wet STRAFBAAR. Dat jij dat niet vind en vele anderen ook neemt niet weg dat je gewoon de Sjaak bent. Eens of oneens met de wet.
De punten waar jij mee komt heeft de rechter een broertje dood aan hoor…

Laatst bewerkt:

Blyatman

Badass junkie
Hoho ik reed na +/- 4uur na mijn jointje. Dat noem ik niet rijden onder zelfde als je 2 biertjes op hebt :wink:
Onder invloed is onder invloed, de wet is niet voor niets opgemaakt dat je niet mag rijden met middelen op? Je zit het hier continu in de slachtoffer rol op te hemelen voor jezelf, maar 4 uur nadat je gerookt hebt is finesse voor je reactievermogen. Waarom probeer je dit goed te praten?

De Zandman

DF-koning
Wél typisch dat iemand, die zelf inzake rijden onder invloed de plank mijlenver misslaat, (getuige van wat hij zelf zegt,) vervolgens een ander die zakelijk naar de wet kijkt, beticht van: " het er geen idee van hebben, hoe deze materie in elkaar steekt"....

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wél typisch dat iemand, die zelf inzake rijden onder invloed de plank mijlenver misslaat, een ander die zakelijk naar de wet kijkt, beticht van " het er geen idee van hebben, hoe deze materie in elkaar steekt.....
Het doel heiligt de middelen, toch?

Jasonwachtmeester wil gewoon kunnen rijden onder invloed, en daar ook nog goedkeuring voor. Zo duidelijke afkeuring van rijden onder invloed was misschien niet helemaal verwacht op een drugsforum. Tsja, jammerdan.

Blyatman

Badass junkie
Het doel heiligt de middelen, toch?

Jasonwachtmeester wil gewoon kunnen rijden onder invloed, en daar ook nog goedkeuring voor. Zo duidelijke afkeuring van rijden onder invloed was misschien niet helemaal verwacht op een drugsforum. Tsja, jammerdan.
Vraag me niet waarom, maar de indruk die TS wekt bij mij is dat dit soort individuen zo graag geloven in dat ze betere rijvaardigheid hebben door te roken, en bij een mogelijk dodelijk ongeluk ze het slachtoffer nog de schuld geven ook.

ik snap door topics als dit steeds meer waarom ze zo feller worden over middelen in het verkeer. Van mij mag het wel aangescherpt worden 😄

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vraag me niet waarom, maar de indruk die TS wekt bij mij is dat dit soort individuen zo graag geloven in dat ze betere rijvaardigheid hebben door te roken, en bij een mogelijk dodelijk ongeluk ze het slachtoffer nog de schuld geven ook.

ik snap door topics als dit steeds meer waarom ze zo feller worden over middelen in het verkeer. Van mij mag het wel aangescherpt worden 😄
Precies.

En vooral het argument dat iemand beter rijdt dan menig ander omdat hij veel ongelukken heeft voorkomen. Dus? Zegt niks over hoeveel je er (ongemerkt) bijna hebt veroorzaakt. Of over hoe je rijgedrag is. Ik heb ook menig ongeluk voorkomen, maar ik denk dat ik absoluut een heel gemiddelde bestuurder ben.

Overigens ken ik een aantal mensen die absoluut niet goed rijden (slecht kijken, hard rijden, ernstig vermoeid rijden), maar wel 50.000 km per jaar schadevrij rijden. Hoe? Doordat andere weggebruikers ze redden.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Weet je nog dat er vorig jaar (?) een lid was die het goed vond en vond dat ze “mocht” rijden met dagelijks veel speed op? Het excuus was : “ik rij beter dan want ik ben verslaafd en daar kan ik niks aan doen, moet ik dan maar niet autorijden? Verslaving is een ziekte”

Die praatte het ook goed..

Edit: paar jaar geleden al denk ik toch

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Weet je nog dat er vorig jaar (?) een lid was die het goed vond en vond dat ze “mocht” rijden met dagelijks veel speed op? Het excuus was : “ik rij beter dan want ik ben verslaafd en daar kan ik niks aan doen, moet ik dan maar niet autorijden? Verslaving is een ziekte”

Ik vraag me af welke argumenten mensen die lachgas gebruiken achter het stuur zouden geven. Misschien komen we er een keer een tegen

Ape

Badass junkie
Ik vraag me af welke argumenten mensen die lachgas gebruiken achter het stuur zouden geven. Misschien komen we er een keer een tegen
Ja dat heb ik nou al een paar keer gelezen, mensen die lachgas achter het stuur gebruiken. Wat. Dat is een dissociatief 🤨

De Zandman

DF-koning
Lachgas gaat ook verboden worden, dat is slechts een kwestie van tijd.
Lachgas, weed, speed, alcohol....allemaal een no go als je moet rijden en temeer, omdat sommige drogerende middelen, zoals alcohol, ook nog eens extra het g e v o e l of de o v e r t u i g i n g geven, dat je dus wél goed in staat bent om te gaan rijden.....terwijl dat beslist niet het geval is..probeer maar eens iemand die gedronken heeft, zijn sleutels af te nemen die duidelijk teveel op heeft!

Blyatman

Badass junkie

Ik ben genoeg soortgelijke topics hier tegen gekomen. Vraag me altijd af wat hun blik is op deze zaken. Kan er gewoon niet in op komen dat ze deze beweegredenen serieus nemen 😅

Blyatman

Badass junkie
Ja dat heb ik nou al een paar keer gelezen, mensen die lachgas achter het stuur gebruiken. Wat. Dat is een dissociatief 🤨
De reden waarom het aantal ongelukken enorm gestegen is sinds de opkomst van de ballonnen lurkers in het verkeer. Duurt niet lang voordat dit ook op de opiumwet komt te staan. Ze denken dat er niks mis kan gaan, tot ze een fietser scheppen en dood door schuld wordt opgelegd. Dan zijn ze super zielig natuurlijk. Zelfde geld voor alle soorten drugs trouwens in het verkeer. Ze stempelen niet zomaar gele stickers op medicijnen, en dan denken dat potentere middelen als harddrugs rijvaardigheid niet zouden beïnvloeden 😂

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben genoeg soortgelijke topics hier tegen gekomen. Vraag me altijd af wat hun blik is op deze zaken. Kan er gewoon niet in op komen dat ze deze beweegredenen serieus nemen 😅
Eens. Ik denk dat het is omdat ze zelf gewoon drugs willen blijven gebruiken en willen rijden. Ze weten vast wel dat ze fout zitten maar praten het goed voor zichzelf..

Ape

Badass junkie
De reden waarom het aantal ongelukken enorm gestegen is sinds de opkomst van de ballonnen lurkers in het verkeer. Duurt niet lang voordat dit ook op de opiumwet komt te staan. Ze denken dat er niks mis kan gaan, tot ze een fietser scheppen en dood door schuld wordt opgelegd. Dan zijn ze super zielig natuurlijk. Zelfde geld voor alle soorten drugs trouwens in het verkeer. Ze stempelen niet zomaar gele stickers op medicijnen, en dan denken dat potentere middelen als harddrugs rijvaardigheid niet zouden beïnvloeden 😂
Het kabinet is al bezig met een verbod, het komt er inderdaad sowieso. Kijk speed bijvoorbeeld snap ik wel, je wordt alerter en je reactievermogen wordt beter. Maar lachgas? Ik kan er niet bij hoe je het in je hoofd zou halen om dat tijden het rijden te gebruiken. Het staat er om bekend dat je er out van kan gaan.

veel middelen hebben wel enige vorm van delusion of sobriety, zeker na een tijdje als je tolerantie hebt. Maar lachgas heeft dat niet. Je bouwt er geen tolerantie voor op (sterker nog, je krijgt een omgekeerde tolerantie). Lachgas en rijden is echt iets dat geeft mijn hoofd kortsluiting. Je doet toch ook geen ketamine tijdens het rijden 🤪

edit: om een misverstand te voorkomen, ik keur niks goed tijdens het rijden, speed ook niet.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het kabinet is al bezig met een verbod, het komt er inderdaad sowieso. Kijk speed bijvoorbeeld snap ik wel, je wordt alerter en je reactievermogen wordt beter. Maar lachgas? Ik kan er niet bij hoe je het in je hoofd zou halen om dat tijden het rijden te gebruiken. Het staat er om bekend dat je er out van kan gaan.

veel middelen hebben wel enige vorm van delusion of sobriety, zeker na een tijdje als je tolerantie hebt. Maar lachgas heeft dat niet. Je bouwt er geen tolerantie voor op (sterker nog, je krijgt een omgekeerde tolerantie). Lachgas en rijden is echt iets dat geeft mijn hoofd kortsluiting. Je doet toch ook geen ketamine tijdens het rijden 🤪

edit: om een misverstand te voorkomen, ik keur niks goed tijdens het rijden, speed ook niet.
Lachgas geeft ook kortsluiting in je hoofd 🤣

Speed in het verkeer kan naast een vergrote alertheid ook zorgen voor prikkelbaar en overmoedig gedrag. Niet echt een combinatie die je nodig hebt voor een grotere veiligheid 🤷🏼‍♀️

• Like
Waarderingen: Ape

Ape

Badass junkie
Lachgas geeft ook kortsluiting in je hoofd 🤣

Speed in het verkeer kan naast een vergrote alertheid ook zorgen voor prikkelbaar en overmoedig gedrag. Niet echt een combinatie die je nodig hebt voor een grotere veiligheid 🤷🏼‍♀️
Ja, leuke kortsluiting 😛 maar als ik alle drugs zou moeten classificeren op rijdbaarheid, dan zou speed bovenaan staan.

maar dit slaat nergens op, ik weet het 🤣

Blyatman

Badass junkie

Dat je reactievermogen toeneemt van speed/cocaine etc is de grootste fabel ooit. Deze middelen geven je het idee dat je alerter bent of wordt. In tegenstelling tot de waarheid is dat deze middelen je reactievermogen behoorlijk beinvloeden en je opname van waarneming geremd worden. Het geeft je een illusie dat dit zou werken, maar door wetenschappers aangetoonde bewijzen is dat deze middelen je uiteindelijk een gevoel van overpresteren geven en alertheid betekend niet dat je vaardigheden toenemen maar juist afnemen omdat je door deze substanties juist roekelozer wordt, agressief gedrag in het verkeer en minder nadenkt over gevolgen. Geschat wordt dat dit risico 20 tot 200 keer hoger is dan in nuchtere toestand.en als je kijkt naar de aantal veroorzakers die speed/cocaine/amfetamine nemen in het verkeer is de aantal (dodelijke) ongelukken op een razend tempo toegenomen.

De Zandman

DF-koning
Daarom houd ik het bij drank en oxycodon en valium, zodat ik niet overmoedig word in het verkeer!
Voorral snachts rijdt dit heel lekker als ik al 24 uur wakker ben
Dus jij rijdt, met deze stoffen ingenomen, in het donker, ook nog?!?
Dat meen je toch niet...?

Ape

Badass junkie
Dat je reactievermogen toeneemt van speed/cocaine etc is de grootste fabel ooit. Deze middelen geven je het idee dat je alerter bent of wordt. In tegenstelling tot de waarheid is dat deze middelen je reactievermogen behoorlijk beinvloeden en je opname van waarneming geremd worden. Het geeft je een illusie dat dit zou werken, maar door wetenschappers aangetoonde bewijzen is dat deze middelen je uiteindelijk een gevoel van overpresteren geven en alertheid betekend niet dat je vaardigheden toenemen maar juist afnemen omdat je door deze substanties juist roekelozer wordt, agressief gedrag in het verkeer en minder nadenkt over gevolgen. Geschat wordt dat dit risico 20 tot 200 keer hoger is dan in nuchtere toestand.en als je kijkt naar de aantal veroorzakers die speed/cocaine/amfetamine nemen in het verkeer is de aantal (dodelijke) ongelukken op een razend tempo toegenomen.
Ik kan niks vinden wat dit bevestigd of ontkracht. Heb jij bronnen?

Blyatman

Badass junkie
Ik kan niks vinden wat dit bevestigd of ontkracht. Heb jij bronnen?

Genoeg te vinden. Het is ook wel algemeen bekend dat deze middelen een illusie creëren. Omdat iets je het gevoel geeft beter te kunnen betekend niet dat het zo werkelijk is (vaak juist niet)

Ape

Badass junkie

Genoeg te vinden. Het is ook wel algemeen bekend dat deze middelen een illusie creëren. Omdat iets je het gevoel geeft beter te kunnen betekend niet dat het zo werkelijk is (vaak juist niet)
Dit heb ik wel kunnen vinden, maar niks specifiek over reactievermogen. Daar doelde ik meer op.

het was niet mijn doel een langdurige discussie te starten hier over dus ik laat het hierbij, heb het idee dat het off-topic gaat. Moraal van het verhaal, don’t drug and drive

Blyatman

Badass junkie
verslaafd ben aan oxy en valium rij ik wel met die middelen in me bloed
Mag hopen dat je nooit een ernstig ongeluk meemaakt, want ook al is het niet jouw schuld en ze zouden testen afnemen, dan ben je direct aansprakelijk voor alle gevolgen, plus ze zullen je zwaarder berechten. En je verzekering gaat letterlijk niks uitkeren en zit je met bodemloze schulden als iemand letsel overhoudt.

sorry maar dit is echt roekeloos gedrag. Omdat je niet “high” bent betekend niet dat jou vaardigheden verloederd zijn en jij dingen zo goed kan uitvoeren als je denkt.

Blyatman

Badass junkie
Dit heb ik wel kunnen vinden, maar niks specifiek over reactievermogen. Daar doelde ik meer op.

het was niet mijn doel een langdurige discussie te starten hier over dus ik laat het hierbij, heb het idee dat het off-topic gaat. Moraal van het verhaal, don’t drug and drive
Iedereen weet dat reactievermogen wordt aangetast door drugs.. Basis kennis. Een boost aan dopamine en noradrenaline d.m.v. Benoemde middelen creëren blokkers en afremmend vermogen op neurotransmitters. De staat van denken is niet de lichamelijke staat van uitvoeren. Je waarneming wordt welliswaar hoger en scherper, maar vermogen tot handelen totaal niet omdat je inschattingen onbetrouwbaar zijn (aldus in het bewegende verkeer)

ik heb jarenlang een bepaald beroep uitgevoerd met een cocaïne verslaving, en bij alle die het zelfde hadden versus niet, is een aanzienlijk verschil geweest in bepaalde factoren, niet alles is via een bron te weerleggen maar soms ook met een stukje jarenlange ervaring.

men die denkt dat ze beter werken, beter studeren of motorvoertuigen besturen onder invloed hebben het mis. Ja middelen geven een bepaalde boost tot de wakkere welzijn, maar je prestaties lijden behoorlijk onder het feit dat je draait op geleende energie door substanties.

• Like
Waarderingen: Ape

Blyatman

Badass junkie
Ik weet het man maar gelukkig is het wel op voorschrift wegens medische redenen en hebben de artsen niet gezegt dat ik niet mag autorijden dus kan ik dat altijd als troefkaart inzetten maar ik weet wel dat het niet goed is en ik ga t ook zeker niet goedpraten
Dit is echt BS.
je mag met deze middelen geen voertuig besturen en dat is algemeen bekend. Dit hoeft je een arts niet eens uit te leggen want het staat letterlijk in bijsluiters en zelfs bij het voorschrijven is dit educatief voorgelegd.
je troefkaart is onzin, want als je gepakt wordt hang je gewoon. De domme spelen gaat je echt niet helpen om eerlijk te zijn. Dit is typisch het egoïsme wat bedoeld wordt in dit topic. Excuses zoeken om te rechtvaardigen terwijl je dondersgoed weet welke gevolgen dit meedragen en je gewoonweg fout zit.

De Zandman

DF-koning
En denk niet zo van: bij mij vinden ze het toch niet...
De laatste keer toen ik een eenzijdig ongeval kreeg en ik naar een ziekenhuis moest, legde men direct alvast een infuus aan, en werd zonder dat ik daarvoor ook maar iets wist, laat staan daarvoor toestemming te hebben gegeven, mijn bloed op de aanwezigheid van drugs en middelen gecontroleerd.

Deze waren niet aanwezig.
Want ik rijd niet ( meer) Onder invloed. Nee.
Maar o wee, als dat wél het geval was geweest!
Ik moest van de politie naar dat ziekenhuis ter controle met een ambulance.
Dit, omdat ik " raar deed"
Logisch, als je in shock bent natuurlijk, maar toch.
Het kan je dus zomaar overkomen, een ongeval, al of niet schuldig of niet.

Maar heb je drugs op, je trekt a l t i j d
aan het kortste eind als je iets gebruikt hebt. Ook al gaf jouw tegenpartij jou geen voorrang oid.
onder invloed zijnde?
Altijd de lul en hoe je het ook wendt, of keert. Fout, is fout.
Dus, onder invloed rijden?
Doe toch maar niet....

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik weet het man maar gelukkig is het wel op voorschrift wegens medische redenen en hebben de artsen niet gezegt dat ik niet mag autorijden dus kan ik dat altijd als troefkaart inzetten maar ik weet wel dat het niet goed is en ik ga t ook zeker niet goedpraten
Je praat het wel goed EN doet het ook nog.
En die troefkaart? De rechter zal je faliekant uitlachen! Elke burger hoort de wet te kennen.

De Zandman

DF-koning
Het openbaar ministerie daarentegen gaat dan in hoger beroep, want ze zijn het niet met de kantonrechter eens, dus in h.b.:
Goedemorgen heer xxxx, ik ben de rechter, links ziet u de officier van justitie, die gaat u nu zeggen, waarom u hier vandaag bent. Meneer de officier, aan u het woord.
Dan krijg je te horen, waarvan je verdacht wordt, en mag je na de officier zelf verklaren wat er precies is gebeurd.

De politierechter: u heeft onder invloed van een zekere stof, zelfs meerdere stoffen, die uw rijvaardigheid beïnvloed hebben, toch nog auto gereden, klopt dat?
Dan mag je zelf het woord voeren.

Meneer de officier, wat is uw zienswijze hierover?

Na het requisitoir van de officier van justitie:

Ik acht wettig en overtuigend bewezen, dat u onder invloed van een stof, meerdere stoffen zelfs, die de rijvaardigheid nadelig beinvloeden, toch gereden heeft in een motorvoertuig, zijnde uw auto.
En in uw geval met een ongeval, tot gevolg, waardoor letsel van aanzienlijke betekenis is ontstaan bij de ××××( tegenpartij)
uhee u daar verder nog iets over te zeggen?
na jouw woorden:

ik ga u opleggen de navolgende straffen en een maatregel.
v.w.b. uw rijbewijs, daarvan vind ik, dat u met uw gedrag toch eens bij het CBR langs zult moeten rijden, per fiets dit keer, want ik verklaar dat u de rijbevoegdheid onvoorwaardelijk
wordt ingetrokken voor de duur van 1 jaar. verder nog:
U zult bij het CBR, een driedaagse cursus EMG moeten volgen, op uw kosten.
Deze zijn ongeveer 1200 euro.

Een extra prikkel om u vooral duidelijk te maken, dat u een stevig misdrijf begaan heeft, daarvan vind ik naast straf, ook een maatregel noodzakelijk.

ik leg u naast de onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van 12 maanden, een boete op van 1000 euro, welke u in termijnen mag betalen.
Ik leg u verder nog op de verplichting om de kosten van uw tegenpartij, die nu gemaakt zijn, en die deze mensen nog moeten maken, te betalen op basis van de wettelijke schadevergoedingsmaat regel.

Dit is mijn beslissing, u heeft vanaf vandaag 14 dagen de tijd om eventueel in hoger beroep te gaan tegen dit arrest.

U mag nu gaan.

Zo ongeveer gaat dat, als je op een kwaaie dag op het verkeerde moment aan de kant bent gezet ter controle, of dat je na een ongeval met letselschade, in een ziekenhuis alsnog gecontroleerd wordt. Zie o.a. het programma " voor de rechter"...

Ga der maar aanstaan.
Mij niet gezien....

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oke jullie hebben gelijk en dat troefkaart is bullshit idd maar laat me verder lekker geen zin in discussies zoals ik al zeg weet dat het verkeerd is
Als je dagelijks een blowtje 's avonds rook mag je helemaal geen auto rijden, als je dagelijks een diazepam slikt mag je nooit autorijden, als je dagelijks een opiaat slikt mag je nooit autorijden iknow
En toch doe je het bewust… Ik heb ook geen zin een een discussie hoor als je maar weet dat ALS het echt fout gaat je je hele leven kan gaan betalen. Geen leningen, geen hypotheek, geen credit ergens niks.

Hoe weet ik dat? Een ex collega van mij reed jaren geleden met zelfmedicatie Diazepam op. Reed achterop een file door laag hangende zon en het kindje op de achterbank was dood en moeders zwaar blijvend letsel.
Hij is nog aan het betalen. Echt, geloof me, een boete krijgen of rijontzegging is het MINST erge wat je kan overkomen.
Die zon was geen excuus.
En een spijt dat ie heeft… Mentaal is ie nu een wrak. “Ik heb een kind vermoord” riep hij steeds.

En je zegt “laat me lekker” maar onze geliefden lopen of rijden op dezelfde weg als waar jij rijdt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Vroeger toen ik dagelijks blowde en dronk was ik een gevaar op de weg nu kijk ik daar mee uit ondanks ik bepaalde middelen in me bloed heb zitten
Dosisen waardoor ik geen afkick ervaar maar wel helder ben dat is wat voor mij nu het belangrijkste is dat ik niet gevaarlijk rijgedrag vertoon verder ben ik bewust van de gevolgen wat het kan hebben als voor wat voor reden dan ook me bloed getest word
Stop maar met goed praten struisvogel.
Je ziet het echt niet in en dat ga je ook niet doen denk ik. Tot je het zoontje of dochtertje van iemand de pleuris in rijdt. Dan ga je janken… Leven lang janken.

Maar idd, stop maar met deze discussie want zolang jij je kop in het zand houd is het praten tegen de muur.

Bovenaan