Extisi zei:
greenpower zei:
Bij somige shops waar dezelfde wiet onder een andere naam verkocht. Dus wat bij de ene k2 heet en 10 euro per gram kost is bij een andere powerplant en is 6 eu per gram.
+ 1. Mee eens.
Dat gebeurt inderdaad te vaak, zie bij veel crappy shops dat ze gewone PP verkopen als iets anders en het dan heel duur prijzen. Gelukkig zijn een aantal wietjes nog wel te onderscheiden.
De Haze soorten zijn het makkelijkst te herkennen aan hun geur en smaak. Daarnaast zijn de volgende soorten goed te herkennen aan smaak: Haze, Jack Herer, Skunk, K2, Santa Maria, White Widdow, Orangebud. Deze kun je goed ruiken: Haze, Santa Maria, Skunk, Edelweis. En op het oog kun je ook veel onderscheiden. Alle White soortjes zijn te zien, purple kun je heel goed zien. Voor de rest staan er veel foto's op internet over verschillende soorten en als je goed gaat kijken zie je de duidelijke verschillen. Hoe de zaadzakjes groeien, de kleur, de vorm, noem maar op want er is genoeg verschil.
Ik heb het hier wel allemaal over zuivere soorten en dat word steeds minder tegenwoordig. Wiet toppen zijn eigenlijk gewoon bloemen, en elke bloem is ook te onderscheiden van de rest.
OT: Chronic is gewoon een naam voor wiet, die naam word vaak gebruikt door Amerikanen. Tegenwoordig komen er steeds meer soortjes op de markt en dat zijn allemaal mixkweekjes van de bestaande wietjes. Naast verschil in smaak en geur is er geen verschil kwa werking.
In het ene wietje zit meer THC dan de andere en is dus sterker, maar als je van de een dan ff meer rookt dan de ander word je even stoned.
Vroeger dacht ik ook dat elk wietje kwa werking uniek was, ik kreeg van White Widdow juist lachkicks en van skunk werd ik heel mellow. Maar dat zit tussen de oren, THC is de werkzame stof en jij maakt er zelf van hoe het op je uitwerkt.
Er zullen vast meerdere mensen het niet met mij eens zijn, maargoed. Kom maar op met je bewijzen!
En nog even een tip, rook altijd puur. Dan krijg je een beter effect en is beter voor je longen. Een joint is lekker maar je word snel suf en is schadelijker.