Chronic

Silvio-D

Newbie
Jeuw mensen, ik had me hier een héééle tijd geleden (of dat zal ook wel meevallen eigenlijk :P) geregistreerd, en kheb nu weer ff een vraagje, wat is 't verschil tussen alle soorten weed, ik heb me toch een paar keer spacecake's geprobeerd, 2x werd ik gewoon bang en 1x had ik me wel een mooie ervaring, maar goed, nu schijnt die coffeeshop waar ik dus eerst heen ging niet zo heel erg populair te zijn enzo, ook word me niet verteld wat er eigenlijk voor weed in zit :/

maar goed, nu is mijn vraag dus wat 't verschil dus is met die soorten weed, en wat Chronic weed precies is, want ik lees dat dat echt dé shit schijnt te zijn.

Greetz,

Silvio :wave:

Riel

Bewuste gebruiker
je eet toch geen dingen waarvan je niet weet wat en hoeveel erin zit? het verschil tussen welke soorten? ik snap er niks van gast :confused:

Silvio-D

Newbie
ik kwam bij die coffeeshop samen met m'n broer en toen vroegen we om spacecake's, en we wisten niet wat er nou precies in zat, maar goed, laat 't alsjeblieft niet off-topic gaan :(

cropp

Badass junkie
je kunt er zowiezo van uit gaan dat je van een plakje van de shop niet out zal gaan, als ervaren smoker, maar toch wat beter opletten de volgende keer

het verschil tussen alle wietsoorten is moeilijker, dat zul je in je vaste shop moeten vragen, ik ga naar veel verschillende shops, en ik kom hier op df soms soorten wiet tegen waarvan ik nog nooit gehoord heb

greenpower

Bewuste gebruiker
Bij somige shops waar dezelfde wiet onder een andere naam verkocht. Dus wat bij de ene k2 heet en 10 euro per gram kost is bij een andere powerplant en is 6 eu per gram.

Extisi

Wijs gebruiker
greenpower zei:
Bij somige shops waar dezelfde wiet onder een andere naam verkocht. Dus wat bij de ene k2 heet en 10 euro per gram kost is bij een andere powerplant en is 6 eu per gram.

+ 1. Mee eens.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Extisi zei:
greenpower zei:

+ 1. Mee eens.

Dat gebeurt inderdaad te vaak, zie bij veel crappy shops dat ze gewone PP verkopen als iets anders en het dan heel duur prijzen. Gelukkig zijn een aantal wietjes nog wel te onderscheiden.
De Haze soorten zijn het makkelijkst te herkennen aan hun geur en smaak. Daarnaast zijn de volgende soorten goed te herkennen aan smaak: Haze, Jack Herer, Skunk, K2, Santa Maria, White Widdow, Orangebud. Deze kun je goed ruiken: Haze, Santa Maria, Skunk, Edelweis. En op het oog kun je ook veel onderscheiden. Alle White soortjes zijn te zien, purple kun je heel goed zien. Voor de rest staan er veel foto's op internet over verschillende soorten en als je goed gaat kijken zie je de duidelijke verschillen. Hoe de zaadzakjes groeien, de kleur, de vorm, noem maar op want er is genoeg verschil.
Ik heb het hier wel allemaal over zuivere soorten en dat word steeds minder tegenwoordig. Wiet toppen zijn eigenlijk gewoon bloemen, en elke bloem is ook te onderscheiden van de rest.

OT: Chronic is gewoon een naam voor wiet, die naam word vaak gebruikt door Amerikanen. Tegenwoordig komen er steeds meer soortjes op de markt en dat zijn allemaal mixkweekjes van de bestaande wietjes. Naast verschil in smaak en geur is er geen verschil kwa werking.
In het ene wietje zit meer THC dan de andere en is dus sterker, maar als je van de een dan ff meer rookt dan de ander word je even stoned.

Vroeger dacht ik ook dat elk wietje kwa werking uniek was, ik kreeg van White Widdow juist lachkicks en van skunk werd ik heel mellow. Maar dat zit tussen de oren, THC is de werkzame stof en jij maakt er zelf van hoe het op je uitwerkt.
Er zullen vast meerdere mensen het niet met mij eens zijn, maargoed. Kom maar op met je bewijzen! :rolleyes:

En nog even een tip, rook altijd puur. Dan krijg je een beter effect en is beter voor je longen. Een joint is lekker maar je word snel suf en is schadelijker.

Kigh

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Vroeger dacht ik ook dat elk wietje kwa werking uniek was, ik kreeg van White Widdow juist lachkicks en van skunk werd ik heel mellow. Maar dat zit tussen de oren, THC is de werkzame stof en jij maakt er zelf van hoe het op je uitwerkt.
Er zullen vast meerdere mensen het niet met mij eens zijn, maargoed. Kom maar op met je bewijzen! :rolleyes:

En nog even een tip, rook altijd puur. Dan krijg je een beter effect en is beter voor je longen. Een joint is lekker maar je word snel suf en is schadelijker.

Ik ben het niet alleen niet eens met je, ik ga je zelfs nog verbeteren ook jongeman!
Ik citeer wietforum:
"Cannabis bevat meerdere stoffen, de cannabinoïden; in totaal zijn er zo'n 66 verschillende cannabinoïden bekend.
Cannabidiol(CBD) is een sterke nietontvlambare stof, niet-psychisch en is van invloed op de psychische effecten van THC. Cannabidiol zou een zwakke antiepileptische en antipsychotische werking bezitten.

Hasj bevat veel meer cannabidiol dan wiet."

Verder is het bij veel soorten bekend omdat het schijnt dat bepaalde cannabinoiden een betere werking hebben voor mensen die het medisch gebruiken.

Later pater :wink:.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Kigh zei:
DrippTone zei:

Ik ben het niet alleen niet eens met je, ik ga je zelfs nog verbeteren ook jongeman!
Ik citeer wietforum:
"Cannabis bevat meerdere stoffen, de cannabinoïden; in totaal zijn er zo'n 66 verschillende cannabinoïden bekend.
Cannabidiol(CBD) is een sterke nietontvlambare stof, niet-psychisch en is van invloed op de psychische effecten van THC. Cannabidiol zou een zwakke antiepileptische en antipsychotische werking bezitten.

Hasj bevat veel meer cannabidiol dan wiet."

Verder is het bij veel soorten bekend omdat het schijnt dat bepaalde cannabinoiden een betere werking hebben voor mensen die het medisch gebruiken.

Later pater :wink:.

Wietforum? Laat me niet lachen, zelden zie ik daar correcte info langs komen. THC is THC en stoned is stoned. De invloed die die andere stoffen hebben zijn nauwelijks merkbaar, zeker met de wietjes die we tegenwoordig hebben. In Medische wiet zitten wel merkbare waardes van cannabidiol in, daar zijn ze ook speciaal op gekweekt. Voor medische wiet zijn juist de dronabinol, cannabidiol en cannabinol van belangrijke werking.
Speciaal gekweekte wiet voor medische doeleinden is weer een verhaal appart en aangezien ik me daar nooit in verdiept heb omdat ik het daar niet voor gebruik ga ik daar verder niet op in.
Lees maar: Kwaliteitsnormen Medicinale Cannabis en wiki.
CBD(cannabidiol) does not appear to affect either the CB1 or CB2 receptors.
Wat zouden wij er dan van moeten voelen? Kan ook zijn dat ik dit op het moment verkeerd begrijp, in dat geval excuses. (stupid) :beer:

Het lijkt me logisch dat in hasj meer cannabidiol zit. In een potje honing zit ook meer dan in een bijenkorf en in een fles olijf olie zit ook meer dan in een olijven boom. Ze rekenen met % verdeeld over de massa, maar hasj is een aftreksel van wiet. Weten mensen tegenwoordig eigenlijk nog wel wat hasj is?

Jammer jammer hoor van wiet forum, wou dat Medi-POD nog online was. Daar was tenminste correcte info te vinden. Iemand nog iets over gehoord wat er met dat forum is gebeurd?

Kigh

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Wietforum? Laat me niet lachen, zelden zie ik daar correcte info langs komen. THC is THC en stoned is stoned. De invloed die die andere stoffen hebben zijn nauwelijks merkbaar, zeker met de wietjes die we tegenwoordig hebben. In Medische wiet zitten wel merkbare waardes van cannabidiol in, daar zijn ze ook speciaal op gekweekt. Voor medische wiet zijn juist de dronabinol, cannabidiol en cannabinol van belangrijke werking.
Speciaal gekweekte wiet voor medische doeleinden is weer een verhaal appart en aangezien ik me daar nooit in verdiept heb omdat ik het daar niet voor gebruik ga ik daar verder niet op in.
Lees maar: Kwaliteitsnormen Medicinale Cannabis en wiki.
CBD(cannabidiol) does not appear to affect either the CB1 or CB2 receptors.
Wat zouden wij er dan van moeten voelen? Kan ook zijn dat ik dit op het moment verkeerd begrijp, in dat geval excuses. (stupid) :beer:

Het lijkt me logisch dat in hasj meer cannabidiol zit. In een potje honing zit ook meer dan in een bijenkorf en in een fles olijf olie zit ook meer dan in een olijven boom. Ze rekenen met % verdeeld over de massa, maar hasj is een aftreksel van wiet. Weten mensen tegenwoordig eigenlijk nog wel wat hasj is?

Jammer jammer hoor van wiet forum, wou dat Medi-POD nog online was. Daar was tenminste correcte info te vinden. Iemand nog iets over gehoord wat er met dat forum is gebeurd?

Het was niet alleen wf waar ik het op heb gelezen, maar ik wist van wietforum waar ik dat precies kon vinden. Ik ga er verder niet op in nu, ook niet verder zoeken, omdat er in mijn bericht min of meer staat wat ik met een beetje wetenschappelijke termen opzoeken ook kan vinden van andere sites. Ik ben het trouwens wel met je eens dat het vaak tussen de oren zit, maar thc is niet de enige werkende stof in wiet, punt.

Spatzi

Belezen gebruiker
DrippTone zei:

Hear hear, +1! :stoned:

Bovenaan