chronische pijn en verslaving

Hoi, ik heb ontstekingen van welke zenuwen je maar wilt. Zelfs geen reflexen meer. Ik ben zelf verpleegkundige, en in het Belgisch Compendium stond dat je geen tolerantie ontwikkeld voor het pijnstillend effect, dus het leek me wel wat. En toen kwamen de Transtec pleisters erbij. Dus geen pillen meer meenemen, of- ramp - vergeten. Een pleister van 70 microgram was voldoende om de zenuwpijn te onderdrukken. Maar sinds vorig jaar september kreeg ik terug pijn. Volgens mijn huisarts kon dat niet, en op een gegeven dag zei hij gewoon dat ik een verslaafde ben, dat hij niets meegaf, goed wetende dat ik 100% invalide was, en dat ik dan maar eens naar de neurochirurg moest: hij zal ook wel weten dat infiltraties en het doorbranden van de zenuwen niet zou helpen. Gelukkig kon ik direct bij het pijnteam terecht. Temgesic: hetzelfde 6 tabletjes/dag erbij. En 40 mg Valium. En concerta 54 ipv rilatine, hoge bloeddruk. Nu zijn we 4 maanden verder, blijkbaaar is alleen in onze landen buprenorfine niet verslavend. (Omgerekend in morfine sta ik op 2000 mg) Dus mijn huisarts helpt ook niet. Heeft iemand ervaring met oxycontin. Hoeveel moet ik dan minstens. Geen fentanyl, braken. En wat dan. Ik ben wel gestopt met trazolan, omdat ik er nachtmerries van kreeg. Help. Ik zoek geen roes, zoals jullie, gewoon weinig pijn, da's al. En niet hypnotisch voor de tv.

r@r@

Wijs gebruiker
geertieman zei:
Heeft iemand ervaring met oxycontin. Hoeveel moet ik dan minstens.

Ik heb wel eens Oxycontin voorgeschreven gekregen als heroïnevervanger.
Ik gebruikte 0,2 gram hiervan + 10 mg. Meet per dag.
Naar Oxycontin omgerekend was het elke 6 uur 2 tabletten, maar dat was te weinig.

Ik kreeg het als overgang van hoeroïne/Meet naar afkicken onder narcose (vervolgens slikte ik maar één dag, omdat ik per se de laatste weken voor de implantaatoperatie nog bruin wilde roken, maar dat terzijde :grin: )

Zul je toch aan een verslavingsarts moeten vragen. Wat dosering betreft:je kan je vraag ook stellen bij Drugsinfoteam.nl, daar zitten verslavingsartsen.

Je kan je vraag kosteloos stellen.

Suc6!

Groetjes, R@r@ :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi Geertieman,

Ik heb zelf totaal geen ervaring met oxycontin en kan je daarmee niet helpen.

Ik ken echter wel iemand heel goed, die jaren geleden een zwaar motorongeval heeft gehad.
(Hij was stik van de kaart met volle gang frontaal op landrover geknald.
met zijn knie tegen de bovenste rand net boven de voorruit, over de auto gevlogen waarna hij
bijna 100 mtr verder eindelijk bleef liggen)

Resultaat: die knie verbrijzeld.
jaren verder, en 8 operaties verder hebben ze de boel redelijk aan elkaar kunnen zetten.
Kan zijn knie niet meer buigen, maar been zit er tenminste nog aan. :wink:

Gevolg: Jarenlang chronisch heftige pijn.
Moet ik er ook bij zeggen dat hij alles behalve flauw is.
1m80, 100kg, van top tot teen onder de tattoos, en al heel wat lichamelijk letsel opgelopen.

Wat bij hem als enige goed hielp: Tramadol.
Dit dan wel in de hoge dosis van 300mg p/pil.
Hij had eerst die van 50mg, maar dat was simpelweg niet genoeg.
Ik geloof alleen niet dat je dit makkelijk voorgeschreven krijgt in deze dosis,
maar misschien kun je eens informeren.

Als ik het goed begrijp slik je nu 6 pilletjes temgesics p/dag.
Ik weet ook niet of dit te combineren is met tramadol.
iig is tramadol waarschijnlijk wél te combineren met methadon, want die combi heeft die kennis van me ook jarenlang genomen met goedkeuren van de arts.

Verders zijn er vast anderen die wel concrete antwoorden hebben over je vraag betreft oxycontin. ik zie dat r@r@ er daar iig één van is die uit eigen ervaring kan spreken.
Ervaringen en tips kun je hier wel krijgen,
maar uiteindelijk lijkt het mij ook het verstandigst om hiervoor hulp te zoeken bij een arts.
En als de gewone artsen je niet op weg kunnen helpen zou ik zeker je vragen aan een verslavingsarts voorleggen. Die hebben toch vaak een andere kijk op dit soort "medicijnen".

Suc6 met je zoektocht, en ik hoop dat je gauw iets vind wat voor jou werkt!

Groeten, Yoro :wave:

labradoor

Belezen gebruiker
ik heb een keer zaldiar gekregen tegen erge pijn nou ik moet zeggen dat dat een wondermiddel was.de pijn was ala minuut weg en d at terwijl ik huilend van de pijn bij mijn dokter kwam.
ik ben best wel op de hoogte maar dat middel was echt goed.
zaldiar 37,5/350mg om precies te zijn.
ik kan je die aanraden in ieder geval.

tolka

Newbie
Zodra iemand 'drugs' op dokters voorschrift gebruikt, denk ik dat je ook weer naar deze terug moet indien je wilt veranderen van medicatie, dosis en dergelijke.

Bovenaan