Citalopram + seroquel?

benzzzy

Badass junkie
Ik slik nu 100mg seroquel voor het slapen en 20mg citalopram voor mijn angsten.
Is dit een gevaarlijke combo.
(Mijn psychiater zegt van niet maar aangezien zij een mongool is vraag ik het maar nog een keer).

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk niet dat wij er meer verstand van hebben dan je psychiater.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Interactions between your selected drugs
Major
quetiapine ↔ citalopram
Applies to:confused:eroquel (quetiapine) and Celexa (citalopram)

Using citalopram together with QUEtiapine can increase the risk of an irregular heart rhythm that may be serious and potentially life-threatening, although it is a relatively rare side effect. You may be more susceptible if you have a heart condition called congenital long QT syndrome, other cardiac diseases, conduction abnormalities, or electrolyte disturbances (for example, magnesium or potassium loss due to severe or prolonged diarrhea or vomiting). Talk to your doctor if you have any questions or concerns. Your doctor may already be aware of the risks, but has determined that this is the best course of treatment for you and has taken appropriate precautions and is monitoring you closely for any potential complications. You should seek immediate medical attention if you develop sudden dizziness, lightheadedness, fainting, shortness of breath, or heart palpitations during treatment with these medications, whether together or alone. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor.

Mag ik vragen ho oud je bent benzo

benzzzy

Badass junkie
Liefhebbertje zei:
Interactions between your selected drugs
Major
quetiapine ↔ citalopram
Applies to:confused:eroquel (quetiapine) and Celexa (citalopram)

Using citalopram together with QUEtiapine can increase the risk of an irregular heart rhythm that may be serious and potentially life-threatening, although it is a relatively rare side effect. You may be more susceptible if you have a heart condition called congenital long QT syndrome, other cardiac diseases, conduction abnormalities, or electrolyte disturbances (for example, magnesium or potassium loss due to severe or prolonged diarrhea or vomiting). Talk to your doctor if you have any questions or concerns. Your doctor may already be aware of the risks, but has determined that this is the best course of treatment for you and has taken appropriate precautions and is monitoring you closely for any potential complications. You should seek immediate medical attention if you develop sudden dizziness, lightheadedness, fainting, shortness of breath, or heart palpitations during treatment with these medications, whether together or alone. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor.

Mag ik vragen ho oud je bent benzo
Bijna 18 :grin: .

Ja ik ben jong kweet het
(Kan goed zijn dat ik ooit heb gezecht dat ik 24 was ofzo ben nogal angstig soms idk why.) :flushed:

Nu je het zegt
Ik kan idd wel wat puber hormoontjes terug lezen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad niet teveel zorgen om maken , en mocht je last krijgen.

quetiapine + citalopram

quetiapine, citalopram. Either increases toxicity of the other by QTc interval. Use Caution/Monitor. Avoid use with drugs that prolong QT interval and in patients with risk factors for prolonged QT interval. Postmarketing cases show QT prolongation with overdose in patients with concomitant illness or with drugs known to cause electrolyte imbalance or prolong QT. ECG monitoring is recommended.

In andere woorden benzo's (neem je een benzo? zoja welke en hoeveel mg?) erbij of andere downers kunnen ervoor zorgen dat je hartritme verlaagt , te lage of snelle of verstoorde hartslag. Maar daar heb je geen last van lees ik. ECG in de gaten houden is echt niet nodig als je jong bent en je lichaam gezond is :) Weet er van alles van al talloze ECG's holters, ionderzoeken gehad.

in mijn slaap heb ik altijd een ritme van 35 bpm maar ze kunnen niets vinden en is regelmatig zoner ruis

Bovenstaande geld meer voor de wat oudere mensen of die hartritme stoornissen als bradycardie /tachycardie/angina pectoris et cetera hebben om maar wat te noemen.

Dus eigenlijk goed nieuws je hart is top in orde , anders zou je dit niet krijgen / klachten hebben gehad bij dag 1-2 gelijk al :) Wat sowieso al een astronomisch kleine kans was.

Anders gewoon even bellen als er klachten zijn , en voorstellen de dosering aan te passen (wellicht naar beneden mocht het zover komen) zou ik dan vragen tenminste grote kans dat daar dan de oplossing in zou zitten of een switch,

Regelmatige/goede nachtrust en eetpatroon zijn belangrijk. (doh)
No worries!

Peace

Sorry ik ga al snel jargon praten merk ik.

benzzzy

Badass junkie
Ik krijg als het goed is ook een hartfimpje binnen kort.
En ik heb in de nacht wel een beetje last van mijn hart.
Ik voel hem zech maar best hard kloppen vrij irritand.
Geen afwijkend ritme ofzo.
Het gaat er gwn hard aan toe.

Effevrage

Newbie
Ik heb ze beideb genomen. 20mg citalopram en 50mg seroquel. Zonder seroquel leek beter omdat:
Geen last van mijn hart,
Vaag dromen ook in de 2 uren na opstaan nog "half in slaap zitten"

Binnenkort aripripazol als antipsychoticum erbij.

benzzzy

Badass junkie
Effevrage zei:
Ik heb ze beideb genomen. 20mg citalopram en 50mg seroquel. Zonder seroquel leek beter omdat:
Geen last van mijn hart,
Vaag dromen ook in de 2 uren na opstaan nog "half in slaap zitten"

Binnenkort aripripazol als antipsychoticum erbij.
Ga aub naar school.

Fool

Badass junkie
Als je van beide gevaarlijke bijwerkingen krijgt kan het wel extra gevaarlijk worden ja, maar ik zou gewoon vertrouwen hebben in je arts en je bijwerkingen monitoren. :wink:

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Werkt deze combo?
Wat voor positieve dingen haal je eruit!
Welke negatieve!

Zet het naast elkaar en bedenk dan wat wil ik

Als je elke mogelijk bij werking of wisselwerking tissen medicatie gaat
Onderzoeken durf je niets meer te slikken

Bovenaan