hahaha, SWIM. dat doet me denken aan een engels talig drugs forum dat ik eens jaren geleden bezocht. neem aan dat het engels of amerikaans was en daarom stond er in de voorwaarden dat men niet uit de ik persoon mocht vragen en vertellen, maar dat men daarom swim en swam ofzo moest gebruiken. weet je preciese vertaling niet meer voor deze afkortingen maar het was zoiets als Die Andere persoon ofzo, in ieder geval sprak men dan over zichzelf in de derde persoon of als iemand anders.
maar, dat hoeft dus niet hier. hier kun je gewoon zeggen dat je dit of dat gebruikt.
nu terug naar je vraag, heb zelf 1 maand gespoten, zo'n 14 jaar geleden en vond t maar niets. werd er veeeeel te ziek van, en zoals ik al eerder schreef. de risico's zijn enorm!
maar goed, dat gezegt hebbende. kan me herinneren dat ik toen ook wel eens van die bultjes had, die gaven dan een brandend gevoel en waren vervelend. ik kan me herinneren dat dat het gevolg was van citroenzuur, we (mijn toenmalige vriending en ik) gebruikten toen citroenzuur dat uit zo'n klein bol plastic flesje kwam, zoals je hebt staan op je foto boven. weet t niet meer precies maar ik neem aan dat we dan teveel van dat citroenzuur hadden gebruikt, of, dat we (eerst) naast de ader hadden gespoten en dat het daarom dan zo reageerde. het heeft in ieder geval met dat citroenzuur te maken, maar weet niet meer precies hoe of wat.
toch, vergeef me, maar moet ook ik mijn vraag zetten bij deze hele thread. als je niet verslaafd bent, en dan toch spuit, waar ben je dan mee bezig vraag ik me af. geloof me, je hbent nog maar zo'n klein stapje verwijdert van verslaafd raken dat t gewoon niet meer leuk is. raad je dan ook aan hiermee te stoppen, maarja. ben zelf wel duizen maal gewaarschuwt vroeger toen ik begon, en zie nu, 27 jaar verder probeer ik af te kicken. (dovemans oren zeg maar).
toch wil ik nog eens benadrukken dat spuiten echt niet zonder problemen is, er schuilen vele zeer zware risico's aan die je echt niet moet onderschatten, zeker wanneer je niet helemaal zekerbent van hoe t moet.
over dat tekeningetje, je handpalm is de hand aan de 'binnenkant'. dus het tekeningetje klopt.
edit;
swim=Someone Who Isnt Me