Das ni judgen, das uw eerlijke en goedbedoelde mening nr anderen toe. Wanneer ik hier de kans krijg om het over benzo rc's te hebben, mijn ervaring te delen en anderen kan/wil waarschuwen, voor deze op het eerste zicht (had ook die instelling) onschuldige kalmerings-en slaapmiddelen...het kan zot snel gaan, van eerst om de week of na een stim, naar hunkeren nr die pilletjes, je zo opgelucht bent dat volgende bestelling er is, gevoel aaaah yes nu benk gerust. Ja dan zé je op korte tijd nedergedaalt als ne benzo junkie...hunkerend nr die benzo troep, dat je pilletjes gaat tellen, om zeker niet zonder te raken en tijdig bestellingske te plaatsen. Ook op korte tijd bij mij. Ik nam wel al jaren Zolpidem (voorschrift), mr had toen zelf tegen mn arts gezegd, ik hoef die ni meer, 1 hielp ni meer, pakte dan soms 2 n 3 (maximum dosis/dag), waarbij het slaapeffect afwezig wad, mr paar ferme blackouts heb gehad, volledig gat vd laatste 24. En dan ben ik vrij snel op sites terecht gekomen die rc's verkochten, je leest je wat in, op forums, psychonautwiki,...ik nr de benzo's op zoek. Mijn eerste waren Etizolam en Flualprazolam...ook al met verkeerde bij-intentie, het recreatief willen gebruiken n deze 2 stonden er wel om bekend, om je chille, zorgeloze effect te geven, niet direct sederend. Maarja daar moest ik er plots ook van hebben en eerst op Clonazolam terecht gekomen, eerste malen duidelijk verschil met 2 eerder genoemde, was nemen en binnen het uur bed in sliep daar int begin super op, ook 10-12u. Laaatste stofje dat ik dan besteld had, was Flunitrazolam. Direct bij eerste maal, viel wel in slaap, mr werd veel te vroeg wakker, na 4-5u en echt, herinner mij nog zo'n dag, avond ervoor Flunitrazolam, in slaap vallen, oké, mr schoot weer veel te vroeg wakker, ik had die dag afgesproken met vriendin, mr echt voelde me zo brak, voelde me moe, had hoofdpijn, niks v drinken smaakte mij...nam op bepaald moment dus dagelijks 1 of meerdere benzo rc's. Wou dan eens gaan slapen zonder iets, liggen woelen, geraakte mr ni in slaap en voelde me constant rusteloos, als ik mn ogen sloot, precies flitsen in je hoofd, 3u verder, kon het ni meer aan, was echt radeloos, enige dat ik wou was slapen, dus een Etizolam genomen, wou zéker geen Flunitrazolam if Clonazolam nemen. En ja na 30min voelde ik me lichamelijk en geestelijk al pak rustiger, woelen gestopt en na uurtje was ik weg. Ook mn arts was op de hoogte en khad opgeschreven wat ik neem, ze had Flunitrazolam en Clonazolam al doorstreept en ze zij, beter niks van deze middelen, int slechtste geval hou je het bij 1, flualprazolam of etizolam. Ook omdat ik duidelijk openkaart wou spelen en ik er té afhankelijk van ben geworden.
Ze gaf me dan de raad om terug 30mg mirtazapine te nemen, zo'n 2u voor slapen gaan.
Maar het grijpen nr zo'n benzo is soms sterker dan jezelf...dus liet dan vaker de mirtazapine staan vr etizolam of flualprazolam. Soit nog met arts gesprek gehad, ook met mn beste vriendin, ook tegen haar vriend, da ik er echt vanaf wil. Dat was dus de kantering, ik zag wat het met je deed als je 1 nacht zonder benzo wou gaan slapen. Als ik deze zooi verder blijf nemen, zal mn afhankelijkheid enkel mr groeien en om er van af te geraken, moeilijker en zwaarder worden. Dus cold turkey gegaan, angstzweet, totale onrust, hyperventilatie...ik dan dagen erna ni gaan slapen op uur, mr gewoon als mn ogen letterlijk toevielen, was dit in de namiddag, om 6u smorgens, maakte ni uit. Maar ondanks dat mn ogen letterlijk toevielen vd moeheid, echt denken ik val hier nu in slaap in de sofa, maar bij sluiten mn ogen, geraaakte ik mr niet in echte slaap, het was wa rusten met gesloten ogen... uiteindelijk was het zo die eerste week, nooit diepe slaap gehad, was enkel rusten met oververmoeide ogen. Ondertussen dus week zonder iets. De week daarop ging ik dan terug starten met mirtazapine, 1-2u voor slapen gaan. Ik werd wel wat slaperig, mr eens in bed, wel gesloten ogen, maar bleef elke seconde denken, piekeren, ik geraakte mr niet in een echte, vaste slaap. Dagen gaan voorbij, ondertussen ook gehouden om, rond 22u mirtazapine te pakken, 00u bedje in en nr het einde van die 2de week zonder benzo's en dagelijks 30mg mirtazapine en beter, wat vaster slaappatroon, lukte het terug om echt te slapen, de mirtazapine, maakte me nu ook tussen 22u-00u meer moe, slaperig voelen. Het verbeterde dagen daaropvolgend. Ondertussen ging ik ook nr psy, hij zou minstens 3 consutaties moeten doen, om diagnose, of tenminste een richting van, vast te stellen. Hij wou ook nog niets v medicatie veranderen, dus hield het op Mirtazapine, nu groot doosje v 30mg, vorige was klein doosje v 15mg.
De eerstvolgende weken gaat slapen vrij goed n mirtazapine blijft die extra moeheid geven, wat zeker helpt. Maar sinds kleine maand, blijf ik 2u voor slapen gaan mirtazapine nemen, mr het maakt mij niet meer moe. Wat opzich ni uitzonderlijk is, aangezien slaperigheid een bijwerking/neveneffect is. Dus mijn lichaam ervaaart gewoon minder de neveneffecten, waaronder slaperigheid. Ik neem het nog dagelijks, maar fungeert ondertussen meer waarvoor het uitgebracht is, nl antidepressiva. Volgende week 3de consutatie bij psy, is zien of ie al iets meer kwijt kan, ma kweet al datm mé mij gene gemakkelijke in huis é gehaald. Zeker door 2 weken geleden, ik dacht om 4-5u ja slapen zitr ni echt in en had afspraak bij psy om 15u30, wa doe deze kwibus, pakt om 5u 6APB, blijfk wel wakker tot mn afspraak. Ik dacht 10u later, meeste zal wel uitgewerkt zijn. Keek om 13n30 in de spiegel, nog megawijde pupillen, jua die gaat da zien e. Soit, ik richting treinstation, want autorijden zou al helemaal flappie dom zijn. Merkte ook nog duidelijke energy/hyper in mn lijf, was echt nog ff staan dansen, had ook zo'n typisch droge mond. Ik daar aangekomen, drect nr wc, helder wit licht en nog zoooo'n kanjers v pupillen. Maar ook eens dat ik daar zat, ik was vrolijk hyper, dan vanaf het praten, die merkte da ofcourse, ben er dan ook eerlijk over geweest en dat ik om 5u smorgens 6apb heb gepakt. Die keek zo en wasda, ik ja das rc, research chemical en stimulant. Ik zo ah kent ge da ni, hij zo van, wete gij dan wat het echt is en wat het doet? Ik zo van ja giga pupillen zoals ge kunt zien n nu wa hyper...was zo awkard 🙃 ach tes gene pillenschrijver vink al pluspunt en diene vraagt tenminste ferm door, had vroeger eens 4 consutaties bij andere psy, die zé amper iets en ik ging elke dag met extra doosje pillen nr buiten, allé uiteindelijk 5 op 4 consutaties. Soit tes hier wé nr ganse boterham 😁
Muchos lezopleziros