Coca plant stekken

bodhaaa77

Newbie
Hallo, ik heb 2 coca planten thuis staan en ben benieuwd hoe je ze moet stekken,
In grond of in water, en welk deel?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar er is genoeg te vinden online. Ik zie wel overal terugkomen dat ze een vrij zure grond nodig hebben.

Als je het niet gelijk aandurft om met je coca plant te stengelstekken, dan kan je ook eerst eens oefenen met meer gangbare kamerplanten. Volgens mij kan je Monstera stekken dmv stengelstekken. Maar ook verschillende klim en hangplant soorten.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Hmm. Té verleidelijk, maar er moet toch een reden zijn dat de zolders volmstaan met Cannabis en niet met Coca 🤔

Volgens mij heb je van coca veel meer planten nodig om resultaat te behalen in vergelijking met cannabis. Daarnaast is ons land al overspoeld met cocaïne uit het buitenland.

Heb wel eens iets gelezen over cocaïne labs, maar geen idee hoe serieus dat was. Kan ook zomaar een mediafout zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Volgens mij heb je van coca veel meer planten nodig om resultaat te behalen in vergelijking met cannabis. Daarnaast is ons land al overspoeld met cocaïne uit het buitenland.

Heb wel eens iets gelezen over cocaïne labs, maar geen idee hoe serieus dat was. Kan ook zomaar een mediafout zijn.
Goed punt. Het is ook wel wat bewerkelijker dan Cannabis. Ik geloof dat er 1% Alkaloids in zitten dus 1000kg blad voor één kilobrick.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Ja volgens mij zijn die labs meer om cocaïne om te zetten oid na smokkelen. Zo wordt cocaïne soms vloeibaar vervoerd of wordt kleding erin gedrenkt. En dag moet dan weer omgezet worden naar snuifbaar of rookbare coke. Dat is my best guess.

Het zullen geen labs zijn om cocaïne te winnen uit bladeren. Ik heb immers nog nooit gehoord van een Nederlandse coca plantage die opgerold.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Goed punt. Het is ook wel wat bewerkelijker dan Cannabis. Ik geloof dat er 1% Alkaloids in zitten dus 1000kg blad voor één kilobrick.
Ja je hebt echt hele velden nodig om wat coke te maken.

Als je dan bedenkt hoeveel coke hier in de havens binnenkomt. Hoe fucking veel hectare wordt daar in Zuid-amerika wel niet verbouwd?

Raver

Badass junkie

Als je dan bedenkt hoeveel coke hier in de havens binnenkomt. Hoe fucking veel hectare wordt daar in Zuid-amerika wel niet verbouwd?

Extreem veel. De hele wereld wordt ermee overspoeld. Die jungles zijn ongelofelijk groot.

Zou er graag eens heen willen trouwens nu ik aan de jungle denk. 🤣

Highonlife

Bewuste gebruiker

Dit is het inderdaad. Voor wat rendement moet je hele kassen volplanten met coca planten, met een zoldertje ga je er niet komen. Vandaar dat men er eerder voor kiest om cannabis te kweken.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dit is het inderdaad. Voor wat rendement moet je hele kassen volplanten met coca planten, met een zoldertje ga je er niet komen. Vandaar dat men er eerder voor kiest om cannabis te kweken.

Ja de opbrengst per m2 is vele, vele malen hoger van cannabis.

Dan toch maar aan de vertical farming gaan? 🤣

De opbrengst per Watt zal ook niet hoog zijn als je op kunstlicht gaat kweken denk ik. Ook al zou je hier kweken, heb je gelijk het antwoord op de vraag van Goldband:

"Waarom is coke zo duur? Waarom is coke zo facking duur?"

LucidLucy

Verslaafde in herstel
@bodhaaa77 super interessant allemaal, maar het delen van synthese of extractie van drugs is verboden op het forum (zie forumregel 1).

Je kan dit maar beter snel weghalen voor je een perma ban te pakken hebt.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik ben nog al (zoals mn status zegt) een newbie hoe verwijder je iets?

Dat kan door op de 3 bolletjes en het pijltje te klikken. Dan komt die optie er te staan. Dat kan maar een beperkte tijd en ik denk dat die tijd inmiddels verstreken is.

Screenshot_2023-08-08-15-14-33-36_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben nog al (zoals mn status zegt) een newbie hoe verwijder je iets?

We zijn hier (veel) te laat bij als mods, daarom krijg je het voordeel van de twijfel bij deze, maar de volgende keer is het delen van dit soort info direct een permanente ban, dus zie dit als officiële waarschuwing. Het bericht wordt verwijderd. Lees de forumregels, delen van info over o.a. extractie valt onder forumregel #1. https://drugsforum.nl/help/terms/

Bovenaan