Codeïne verslaafd

zazzoo

Bewuste gebruiker
Beste forum lezers,

sinds een jaar zuip ik regelmatig flessen hoest siroop met 360mg codeïne in leeg :flushed: het geeft me een euforisch gevoel en tis een cheape high/roes. Nu wil ik er echt mee kappen, dus ik ga morgen naar de dokter om een afbouwschema te vragen. Maar weet iemand van jullie of ik bij de apotheek dan pure codeïne kan krijgen via voorschrift, of zijn het enkel combinatie preparaten die je kan krijgen, want de reden dat ik wil stoppen heeft mede te maken met dat ik derest van die troep die bij codeïne bevattende producten niet meer wil. dus ook geen paracetamol of die troep die bij hoest siroop zit.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat bedoel je precies met verslaafd? Heb je ook echt lichamelijke afkickverschijnselen? Als dat zo is heb je wel een kans dat hij je pure codeïne gaat geven, maar dat is dan echt voor het afbouwen. Het kan ook zijn dat hij je iets anders geeft.

Als het alleen mentaal is zal hij hoogstwaarschijnlijk niets geven.

zazzoo

Bewuste gebruiker
(topic mag verplaatst worden naar "verslaafd" )

Gisteren nog naar de dokter geweest, en hij zei me dat hij niet zo direct een substituut vond voor codeïne, ik bedoel dan in pure vorm, enkel met paracetamol enzo dus ook al even slecht voor de lever als die siropen. Ik schrok wel, hij rekende uit aan de hand van m'n lichaamsgewicht wat de dodelijke dosis was, ander halve fles bleek. Nu moet ik er wel bij zeggen dat er dagen zijn geweest dat ik er twee naar binnen kieperde, maar toch. Vandaag dacht ik dat ik met een xanaxje en een biertje al een heel end kwam, maar de zin is weer enorm groot, en er ligt nog een flesje in de auto :-s

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Gooi dat flesje door de gootsteen, je weet wat je te doen staat. Wat is precies je motivatie? dat is heel belangrijk wil je kunnen slagen.

speeseend

Wijs gebruiker
rot voor je. hopelijk zal je er op een gegeven moment genoeg van hebben, dan gaat stoppen een stuk eenvoudiger.

Angramar Temenos

Badass junkie
Weekje alle verplichtingen opzij zetten, genoeg eten kopen, pinpas bij vriend laten, stripje valium nemen & een paar temazepams voor het slapen, genoeg te doen in huis (muziek/videogames/leuke boeken).

Ninanina

Belezen gebruiker
@ Eendje, Hoi daar lieverd!

Beetje out of topic maar, ik wil toch vragen aan jou, als connaiseur....
Heeft het echt zin dat ik van 2mg M. (waar ik niet van af raak!!) overstap op temgisic?
Maakt dat een echt verschil? Hier in België blijven ze beweren dat 2 mg. m. hetzelfde is als een aantal paracetamols! Ik weet ondertussen dat het niet zo is! Gaat het echt makkelijker met Temgesic! Dan ga ik naar Eindhoven ofzo en laat ik me het daar voorschrijven! Op 2mg. methadon voel ik me "redelijk" stabiel. Maar ik raak niet verder! Weet best dat je niet houd van "serieuze" vragen, maar toch, vanwege jou experience??? :hearteyes: (allez, om je een plezier tedoen!)
Greets, N.

azgaza

Badass junkie
Wat het afbouwen met pure codeïne betreft; het bestaat wel, pure pilletjes alleen kan je ze echt alleen op recept krijgen. Ik heb zelf ooit pure codeïne pilletjes (van 10 mg) gehad tegen een longontsteking achtige hoest die steeds erger werd, zelf er op gelet dat de pilletjes niet langer dan één week gebruikte en langer was gelukkig ook niet nodig, maar het bestaat in ieder geval.

Wat het afbouwen betreft; kan je niet gewoon door gaan naar eerst een tijdje 50% van je normale dosis, dan na een tijdje 25%, dan 10% en vanaf daar cold turkey écht stoppen? Codeïne is lichamelijk niet het méést verslavende opiaat dus levensbedreigend lijkt de afkick me in een normaal geval niet zo snel, dan is het gewoon een kwestie van heel hard doorzetten?

zazzoo

Bewuste gebruiker
Kben nu enkele dagen gestopt en de drang om te nemen heb ik niet. Ik was wat in paniek denk ik toen ik dit postte, ik blijf er voortaan gewoon af. :)

zazzoo

Bewuste gebruiker
Kneem m"n woorden al weer terug, gisteren twee flessen gezopen, goed ziek van geweest :kots: :flushed: en heb me misschien een half uurtje goed gevoeld, dus dat is het niet waard. Maar wat me opvalt is dat ik telkens ik wat meer benzo's neem dan voorgeschreven ik naar zo'n fles grijp om het effect wat te versterken en de drempel natuurlijk ook weer verlaagd omdat ik me zo relaxed voel.
Maar ik denk dat ik er wat op "gevonden" heb, kheb nu 6mg xanax binnen en de drang was weer groot, maar met 2 biertjes er tegen aan voel me terug voldaan :mrgreen:

Launched

Experimenterende gebruiker
Ik heb totaal geen ervaring met deze soort drugs maar ik zou wel uitkijken dat je de ene verslaving niet vervangt door de andere... Vol gas aan t bier en de xanax lijkt me erger dan die hoestdrank.

Als je het cold turkey niet vol kunt houden kan je toch ook proberen om af te bouwen? (zoals azgaza al zei)

Sterkte!

zazzoo

Bewuste gebruiker
mmmm ja idd wijze raad. Maar door die hoestdranken zit ik nu ook met een vette steen in m'n nier, zolang die blijft zitten is er geen probleem, maar als hij naar buiten wil...... pain in the penis :tearsofjoy:

Launched

zazzoo zei:
mmmm ja idd wijze raad. Maar door die hoestdranken zit ik nu ook met een vette steen in m'n nier, zolang die blijft zitten is er geen probleem, maar als hij naar buiten wil...... pain in the penis :tearsofjoy:
AUW!! Jezus echt een rilling toen ik dat las... dat is behoorlijk ziek, kan je dat niet laten verwijderen ofzo?

Vandaag niks genomen?

Peace!

zazzoo

Bewuste gebruiker
Nope niks genomen ook geen zin gehad.
Mja zo'n nierstenen heb ik al wel vaker gehad hoor. Die lazeren ze binnekort stuk, en dan komt hij wel naar buiten :-s toch "pain in the penis" :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
Laten we allen voor jou bidden dat het geen penis-stenen worden. Lijkt mij in ieder geval een verschrikkelijk pijnlijke aangelegenheid.

Goed van je dat je niet genomen hebt/had.

zazzoo

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de steun Speeseend, ik blijk toch minder verslaafd te zijn dan ik dacht, maar we zijn er nog niet, even afwachten of ik het nog een week kan volhouden, maar ik denk het wel.
Wel dikke shit dat ik zo snel aan dingen verknocht geraak. :(

zazzoo

Bewuste gebruiker
-Misschien in Nederland wel; maar bij ons in België heb ik nooit geweten dat ze pure codeine voorschreven het is zelfs niet beschikbaar wij hebben enkel combinatie preparaten. Ik werk in de medische sector meer bepaald op de afdeling psychiatrie, bij codeine verslaving gebruiken we meestal een ander opiaat maar in een lage dosis en dan bouwen we af.

-(ik weet het, zelf in de verslavings zorg/psychiatrie werken en zelf verslaafd zijn, zal wel bizar over komen, maar er zijn nog collega's die bv niet van de benzo's af kunnen blijven en 1 iemand die aan de MS contin zit, plus veel gebruik van coke xtc... in de weekends.)

-Zo zie je maar als je ooit in een afkick centrum terecht komt moet je weten dat het personeel niet zo heilig is als ze zich voordoen.

+ (weer een dag niets gebruikt, wat een kunst is voor me, k'heb er zelfs niet aan gedacht)

zazzoo

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Wel dikke shit dat ik zo snel aan dingen verknocht geraak.
Daar is vast een reden voor. Bestrijd die en je maakt het jezelf alleen maar makkelijker.

Ja een laag zelfbeeld/faalangst en vaak een extreem gevoel van verveling zelfs terwijl ik met dingen bezig kan zijn die ik leuk vind. Codeïne en tramadol gebruik ik regelmatig, wanneer het inwerkt kan ik me extra concentreren op de dingen waar ik mee bezig ben. Ik werk half time in een mastering studio om muziek tot z'n recht te laten komen, en ik vind het meestal vreselijk saai, maar met de boven vermelde middelen heb ik dat gevoel niet. Maar als ik werk als dokters assistent in de verslavings zorg/psychiatrie dan heb ik er geen behoefte aan.

hazejunk

Een jaar of 7 geleden ofzo kocht ik ook regelmatig codeine hier bij de apotheek. Jointje er bij :stoned: Lekker lekker.

Nou 7 jaar later en een hoop onzin die ik je bespaar ben ik al 5 jaar aan heroine verslaaft en sta ik op 90mg methadon. Dit na talloze keren afkicken, subtex heb het allemaal geprobeerd.

Wat ik er mee wil zeggen is stop er lekker mee en vergeet dat afbouwen. Gewoon stoppen nu het nog kan.

marc

Newbie
ben 5 jaar verslaafd geweest aan hoestsiroop met codiene ik dronk soms meer dan 2 flessen per dag
de dag dat ik stopte was de dag dat je geen meer kon krijgen zonder voorschrift
ik ben van de ene dag op dfe andere gestopt de eeste 2 dagen ging het nog maar dan afgezien een hele week koud warm kippevel ik wist niet meer waar kruipen thuis dan ben ik maar naar de huisdokter geweest die deed bijna in zijn broek toen ik vertelde dat ik iedere dag meer dan twee flessen dronk maar ik kon het niet meer aan zo ziek was ik
dan maar naar een ontwennings kliniek gegaan waar ik nog drie weken heb afgezien maar het deterde iedera dag wel een beetje
ik ben er nu 5 jaar vanaf en neem dat spul nooit meer
welk drink ik de laatse tijd te veel en ja nu stoppen met drinken dus terug afzien

Bovenaan