codeineverslaving

hallo,
ik ben nieuw en zoek eigenlijk een beetje feedback

ben vanaf mijn 13e tot nu verslaafd aan allerlei middelen. welliswaar met periodes maar toch
een aantal jaren geleden kwam ik er per ongeluk achter dat door het gebruik van codeine ik geen terugval meer kreeg, werd rustiger en eindelijk stabiel. ik gebruik 13 tabl van 20 mg per dag.
sinds 3 maanden voorgeschreven door het jellinek.
nu wilde 2 wekwn geleden dat ik zou overstappen op de methadon er werd een schema gemaakt. elke dag 2 codeine minder en 1 mehadon tablet erbij.
dit liep dus volledig uit de hand binnen een paar dagen was mijn voorraad van zowel de codeine als de methadon op ( 1 week voorraad )
terug naar de jellinek en de meth afgebouwd naar nul. nu het probleem ook meteen teruggezet van 13 tab. per dag naar 11 tabl. de trek en ontwenningsverschijnselen komen in alle hevigheid terug.
bij 13 tabl geen problemen met 11 wel. wie weet of je de codeine kan stoppen en over kan stappen op methadon en hoeveel . bij het jellinek willen ze eerst de codeine afbouwen ik wil de codeine stoppen en aan de meth. beginnen. heeft iemand hier ervaring mee.
gr hanky panky

Sarori

Bewuste gebruiker
hankypanky zei:
... bij het jellinek willen ze eerst de codeine afbouwen ik wil de codeine stoppen en aan de meth. beginnen. heeft iemand hier ervaring mee.
gr hanky panky

Ik ben absoluut geen expert, maar het topic 'mijn afkickrace' gaat ook over het kappen met een codeïneverslaving met 'behulp' van methadon. Misschien heb je er wat aan. Ik geef je even de link:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=17001

Afgaande op de ervaringen en adviezen die ik daar lees, zou ik toch wat huiverig zijn voor methadon. Bespreek het goed met je arts. Het is jouw lijf en vooral jouw leven!

Waar een wil is....

grt,
Sarori

hoi sarori.
bedankt voor je reactie,

ik ga vandaag toch even de dokter bellen en vragen of ik methadon kan gaan gebruiken zonder de codeine. het geeft mij totaal geen kick en ik gebruik het alleen om niet ziek te worden of onrustig.
ik heb zelf ook al gedacht aan c.a 35 of 40 mg het is het proberen waard.
codeine op zich is niet schadelijk voor je ook niet in grote hoeveelheden de dafalgan die jij gebruikte echter wel dit komt door de paracetamol die erbij zit. mocht het toch mislopen met de codeine probeer dan in ieder geval codeine zonder paracetamol te gebruiken.
heeft iemand nog een tip voor me hoe ik veilig over kan stappen op de methadon.
ik heb helaas niemand waar ik hierover kan praten mijn man en kinderen weten niets van mijn verslaving aan codeine.
gr hanky

tramadol

Experimenterende gebruiker
Wat voor verslaving dan ook het is moeilijk om te stoppen.
Ik ben verslaafd aan Morfine en tramadol en daar voor ook aan andere middelen.
Ze wilden mij in eerste instantie ook laten afkicken met methadon maar dat heb ik geweigerd.
Ik ben nu bijna een week bezig met een afbouwschema ik slikte 9 tramadols van 50 mg en daar is nu 100 afgehaald Morffine 60 mg daar is nu 10 mg afgehaald en aankomende maandag weer 10 tramadol blijft nog zo.
Over twee weken weer gesprek met de arts en dan weer verder met afbouwen.
Het duurt wel lang zo met de zelfde middeken waar je aan verslaafd bent ik moet rekening houden met 3 maanden maar methadon vind ik helemaal niets.
eerste 3 dagen na dat de dosis was verminderd tog wel behoorlijk ziek last van mijn darmen, zweten en dan weer koud maag krampen, spier spanning vooral in de benen en inwendigge onrust soort trillend gevoel.
Ik denk dat de weg die ik ingeslagen ben goed is duurt lang en vergt ook veel van je en de personen in je omgeving.

Wat ik wil zeggen dat je met methadon er B.V.2 weken over doet maar dan zit je nog met de methadon.
als je afbouwt met de Codeine en dan gewoon langzaam desnoods 1 pil in veertien dagen wat je zelf aan kan duurt het wel lang maar je bent dan wel klaar met de afkick en naar mijn idee ook minder ziek ja tuurlijk ziek word je maar ik ben maandagmiddag/avond begonnen dinsdag en woensdag waren niet leuk maar donderdag en vandaag voel ik me redelijk.
De snelste weg is niet altijd de beste weg maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
het is een heel verhaal hopelijk kun je er iets mee.
Sterkte er mee en gewoon doen waar jij een goed gevoel bij hebt dat is gewoon heel belangrijk jou stem is belangrijk.
En bepraat eens met de arts of buprenorfine iets voor je is als je van de Codeine af bent het is een middel dat als je trek hebt in opiaten en je neemt een tabbletje dat de trek verdwijnt als ik klaar ben ga ik dat wel gebruiken is heel wat minder verslavend dan methadon.

nou gisteren gebeld door het jellinek,
ze hadden het in het team gegooid en ik kon meteen weer naar 13 tabl per dag ze wilden het risico niet nemen dat ik naar andere middelen zou grijpen. ik vond dit zeer begrijpend van ze.
ik kan wel afbouwen maar als ik op een bepaalde dosis kom op 10 bv gaat het geheid mis.
heeft iemand ervaring met het zonder afbouw van de codeine gewoon gelijk naar meth. over te gaan en hoeveel zou dat dan moeten zijn.
hanky

Opa

Bewuste gebruiker
Gap, ik heb hier absoluut geen ervaring mee, maar f*cked up zeg...
Ik wens je heel veel sterkte!

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
cold turkey met codeine is haalbaar.
inchecken , emmertjes volkotsen , slapeloze 2 weken, gesprekrondes, en clean blijven.

jezelf pijnigen met jarenlang " net te weinig" nemen wordt je depressief van.
in een keer de beuk erin schijnt het best te werken.

Bovenaan