Coke en wachttijd MDMA

RidaDav

Newbie
Ik heb 2 maanden geleden het laatst MDMA gebruikt, maar omdat ik merkte dat het effect minder was heb ik besloten om toch nog zeker een maand te wachten, liefst langer, tot de volgende keer. Ik heb wel gemerkt dat het uitgaan zonder MDMA een heel stuk saaier is geworden, daarom ga ik dit weekend waarschijnlijk nog eens coke proberen. Heeft dit een invloed op de wachttijd voor MDMA? Ben 'verliefd' op die drug, en wil het love-effect zo hard mogelijk voelen volgende keer. Blijf ik dan ook beter van de coke af?

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Beter blijf je sowieso van drugs af tijdens het uitgaan als je het anders niet leuk hebt, dat is namelijk niet echt de goede instelling lijkt me, iets doen wat je niet echt leuk vind maar dan drugs gebruiken omdat het dan wel leuk word.

Maar nee dit gaat als het goed is niet heel veel uitmaken, zover ik weet heeft coke bijna geen tot geen effect op je serotonine, maar voornamelijk dopamine.

Wees wel gewaarschuwd, want coke is namelijk zeer verslavend naar mijn ervaring

ooscaar

Wijs gebruiker
Coke zorgt er ook voor dat er een beetje serotonine vrijkomt, maar sloopt niet je zenuwuiteinden. Als je een keertje coke doet zal dat geen blijvende schade opleveren zoals dat bij MDMA gebeurt. Wel komt er dus een beetje serotonine vrij, maar erg veel is dit niet. De driemaandenregel is er vooral zodat je neuronen weer herstellen, je serotonine is al een stuk eerder aangevuld, na een maand voor 90-95% dacht ik. In principe kun je dus dit weekend coke gebruiken zonder je pauze te 'verpesten'. :wink: Volgens mij las ik wel ooit dat het bij frequent gebruik van coke anders ligt, omdat je dan geen tijd hebt om je serotonine aan te vullen, dus niet elk weekend aan de coke als je je serotoninesysteem wilt sparen :rock:

Veel plezier in ieder geval!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
benniesmitters zei:
Beter blijf je sowieso van drugs af tijdens het uitgaan als je het anders niet leuk hebt

Dit. Niks anders... Gewoon dit.

Kom op man, je kan je toch zeker ook wel een beetje vermaken zonder drugs..?

RidaDav

Newbie
Alcohol is nog altijd de zwaarste drug die ik ooit genomen heb. Zonder drugs (alcohol incl.) is uitgaan echt saaier dan met. Als je naar het gemiddeld alcoholverbruik op café kijkt op een zaterdagavond denk ik dat er velen zich hierin kunnen vinden.

Fool

Badass junkie
En wat is jouw definitie van zwaarste? Zal zeker niets met verslavingskans of schade te maken hebben bij eenzelfde frequentie/intensiteit van gebruik. :')

RidaDav

Newbie
Hier worden wel veel onderwerpen tegelijk behandeld. Ik heb enkel nog maar alcohol/xtc/cannabis/coke gebruikt. Alcohol is de 'zwaarste' voor mij:
- Van andere drugs ben ik nooit ziek (braken) geweest
- Heb nooit blackouts gehad door andere drugs
- Heb me nooit 'misdragen' door andere drugs
- Heb nog nooit zo'n zware kater gehad van andere drugs
- Qua verslaving kan alcohol ook wel tellen, check eender welke druginfosite...(en heel onze maatschappij is het zo gewoon dat we collectief verslaafd lijken aan alcohol)

Fool

Badass junkie
Mja oké, ik blijf van mening dat je beter elk weekend bier kunt tanken dan een pilletje poppen of een halfje sos door je neus jagen. :wink:

Missyy23

Bewuste gebruiker
RidaDav zei:
Alcohol is nog altijd de zwaarste drug die ik ooit genomen heb. Zonder drugs (alcohol incl.) is uitgaan echt saaier dan met. Als je naar het gemiddeld alcoholverbruik op café kijkt op een zaterdagavond denk ik dat er velen zich hierin kunnen vinden.

Misschien is het leeftijdsgebonden, ben nu 35, en drink nog steeds wel als ik uitga, maar heb het al jaren niet meer 'nodig' om los te komen en een leuke tijd te hebben, dat gevoel had ik wel stukken meer toen ik 18/19/begin 20 was en onzekerder over mezelf.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
RidaDav zei:

Ik kan me vinden in je punt, maar coke is in mijn optiek veel destructiever dan alcohol. Ook veel verslavender.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Je hoeft je toch niet helemaal naar de tyfus te zuipen?! Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. Genoeg om lekker los te gaan en lang niet genoeg om helemaal van de kaart te zijn. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
MusicIsLife zei:
Je hoeft je toch niet helemaal naar de tyfus te zuipen?! Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. Genoeg om lekker los te gaan en lang niet genoeg om helemaal van de kaart te zijn. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos

Hmm 10 biertjes? haha sta ik toch al redelijk op me kop van. Meestal is het dan zoeken naar een goeie lijn pep omdat ik niet helemaal waus en kapot van de alcohol zou gaan :grin: Geef mij maar 0,0 alcohol , 100 % drugs..

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Haha ja okee, die grens moet je dan zelf even vaststellen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het een beetje zielig is als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben

LoveQuality

Bewuste gebruiker
MusicIsLife zei:
Haha ja okee, die grens moet je dan zelf even vaststellen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het een beetje zielig is als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben

Drugs nodig hebben om het leuk te vinden? Nee.. maar het helpt wel enorm :grin:
Als je, zeg maar 2 jaar lang op elk feestje drugs hebt gebruikt, dan is het normaal dat elk feestje zonder minder leuk is. Logisch ook, elke keer op een feestje word je beloningscentrum aangesproken. & dan plots niet meer...
Dat heeft niets met zieligheid te maken, meer met gewoonte/verslaving.

Maar als je op dat punt zit, kan je inderdaad beter even gaan minderen :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
MusicIsLife zei:

Drugs nodig hebben om het leuk te vinden? Nee.. maar het helpt wel enorm :grin:
Als je, zeg maar 2 jaar lang op elk feestje drugs hebt gebruikt, dan is het normaal dat elk feestje zonder minder leuk is. Logisch ook, elke keer op een feestje word je beloningscentrum aangesproken. & dan plots niet meer...
Dat heeft niets met zieligheid te maken, meer met gewoonte/verslaving.

Maar als je op dat punt zit, kan je inderdaad beter even gaan minderen :)

Je verwoord mijn gedachten :) alleen iets beter dan ik zelf deed :tongueout:

RidaDav

Newbie
Ik vind het raar dat alcohol niet wordt beschouwd als een drug als elke andere. Ik kan gerust zonder xtc of coke naar een feestje, maar het is best saai om de hele avond water of cola te drinken. Daarom drink ik sowieso een paar biertjes tot ik het voel. M.a.w.: ik heb alcohol (=drugs) nodig om het leuker te maken. Is inderdaad zielig, maar ik ben niet de enige:)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh daar heb ik geen moeite mee hoor, ik gebruik meer dan de helft van de feestjes helemaal niets. Went vanzelf en uiteindelijk is het net zo leuk en je kunt alles onthouden :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
MusicIsLife zei:

Ik heb enkele jaren zonder drugs gefeest. Daarvoor wel en nu terug meer. Vind het allemaal even leuk maar die avonden met drugs zijn natuurlijk uitstekers. Ik heb het zeker niet nodig, ik merk zelfs dat mijn meeste drugsgebruik worden verlegd naar thuissetting, heeft mss te maken met bewustheid van de effecten..

SirErick

Wijs gebruiker
MusicIsLife zei:
Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos
Ik ben zowel medisch als biochemisch behoorlijk onderlegd, hierdoor kan ik je melden dat je met die bewering fout zit. Met andere woorden: zeg geen dingen die je niet (zeker) weet.

SirErick

Wijs gebruiker
MusicIsLife zei:
SirErick zei:
MusicIsLife zei:
Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos
Ik ben zowel medisch als biochemisch behoorlijk onderlegd, hierdoor kan ik je melden dat je met die bewering fout zit. Met andere woorden: zeg geen dingen die je niet (zeker) weet.

Okee, verklaar je nader? :)
Bij elk alcoholisch drankje die je drinkt sterven er 1000 hersencellen. Voor de helderheid: de afgestorven hersencellen komen niet meer terug. Hersenschade bij cokegebruik vindt niet na een paar keer plaats, dat vindt pas plaats als diegene jarenlang dit middel dagelijks gebruikt.

Bobsacamano

Badass junkie
Zoals bij jou?

SirErick zei:
Bij elk alcoholisch drankje die je drinkt sterven er 1000 hersencellen. Voor de helderheid: de afgestorven hersencellen komen niet meer terug. Hersenschade bij cokegebruik vindt niet na een paar keer plaats, dat vindt pas plaats als diegene jarenlang dit middel dagelijks gebruikt.

SirErick

Wijs gebruiker
bobsacamano zei:
SirErick zei:
Zoals bij jou?
Niet alleen bij mij hoor, ook bij andere hardcore junkies.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Is een feit, alcohol is gewoon slecht, heb ooit verplicht een ontwenningscursus/lessen moeten volgen. Daar vertelden ze me net hetzelfde.

ooscaar

Wijs gebruiker
De enige reden dat niet iedereen echt verslaafd is aan alcohol is naar mijn idee vanwege de gewenning die de westerse mens al 3.000 à 10.000 jaar heeft kunnen opbouwen. Als ik me goed herinner van de geschiedenislessen over de kolonisatie werden volkeren die nog niet gewend waren aan alcohol (bijvoorbeeld de Indianen) een stuk sneller verslaafd aan alcohol dan de westerse kolonisten. Het is natuurlijk een beetje een overhaaste conclusie, maar ik heb wel het idee dat hier een verband ligt.

Ik vind dat je alcohol ook gewoon als drugs moet beschouwen en niet twee keer per week moet zuipen alsof het niet uitmaakt. Het beschadigt echt je hersens, zo erg dat je het op korte termijn al kunt merken. Ik vind elk feestje lam zijn net zo zielig als elk feestje op de stimulerende drugs. Als je nuchter wilt feesten, doe het dan ook nuchter.

Verder is het toch vrij logisch als je bijvoorbeeld één feestje per maand hebt dat je steeds geneigd bent te gebruiken? Ik vind het prima om nuchter van 01:00 tot 05:00 te feesten, maar dan is het ook klaar voor mij. Feestjes zijn nuchter ook geweldig, maar niet te lang. Als ik pas 10:00 in mijn bed kan liggen zie ik het probleem niet in van een minimale hoeveelheid speed bijvoorbeeld. Om dat dan zielig te noemen als dat één keer per maand gebeurt, maar wel op elk technofeest bijvoorbeeld? Je tript toch ook niet de helft van de keren zonder lsd :rock: Het is misschien zielig als je dan steeds zo strak staat dat je twee nachten doorhaalt, maar zo is het ook zielig als je elk feestje superlam bent.

''Laten we bier halen, ik kan niet nuchter dansen''

SirErick

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
Als ik me goed herinner van de geschiedenislessen over de kolonisatie werden volkeren die nog niet gewend waren aan alcohol (bijvoorbeeld de Indianen) een stuk sneller verslaafd aan alcohol dan de westerse kolonisten. Het is natuurlijk een beetje een overhaaste conclusie, maar ik heb wel het idee dat hier een verband ligt.
Dat is wel erg kort door de bocht, want het heeft met meer factoren te maken (denk aan lengte, gewicht, gezondheid, heeft diegene gegeten, is diegene moe of niet en dergelijke). Geheelonthouders, om wat voor reden dan ook, worden sneller dronken omdat hun lichaam niet gewend is aan alcohol. Ik kan me indenken dat als ik, als geheelonthouder, bijvoorbeeld ineens twee biertjes zou drinken dat ik het wel degelijk de effecten van alcohol zou merken terwijl mensen die gewend zijn om alcohol drinken er niks van zullen merken.

ooscaar zei:
Ik vind dat je alcohol ook gewoon als drugs moet beschouwen en niet twee keer per week moet zuipen alsof het niet uitmaakt.
Ik deel je mening en had het niet beter kunnen zeggen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Okee prima, over het algemeen ben ik het met je eens sir Erick. Maar ik ben nog steeds van mening dat gezonder is om 3x per maand 5-10 biertjes te drinken, dan 3x per maand strak staan van de pillen.

SirErick

Wijs gebruiker
MusicIsLife zei:
Okee prima, over het algemeen ben ik het met je eens sir Erick. Maar ik ben nog steeds van mening dat gezonder is om 3x per maand 5-10 biertjes te drinken, dan 3x per maand strak staan van de pillen.
Dat mag jij van mening zijn.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
SirErick zei:
MusicIsLife zei:
Dat mag jij van mening zijn.

Mooi! Anders zou er toch een probleempje zijn :tongueout:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MusicIsLife zei:

Minder slecht :wink: Gezond zou ik het allebei niet noemen... Maar globaal gezien klopt het wel.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
MusicIsLife zei:

Minder slecht :wink: Gezond zou ik het allebei niet noemen... Maar globaal gezien klopt het wel.

Hahaha nee okee dat klopt :tongueout:

SirErick

Wijs gebruiker

Fool

Badass junkie
Had wel iets meer onderbouwing verwacht inderdaad, dit onderzoek gaat om de effecten op de samenleving, niet op de effecten op de losse gebruikers . :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik vraag me toch altijd af wie dit soort lijstjes maakt, en waarom :confused:

Bij chronische toxiciteit tabak op nummer 1 van de 15 en xtc op 9 van de 15? Volgens mij vergelijk je dan twee pakjes per dag met 100 mg MDMA eens in de drie maanden. Dan moet je wel onverantwoordelijk gebruik met onverantwoordelijk gebruik vergelijken. En tabak meer verslavend dan methamfetamine? Vraag de gemiddelde roker die wel een meth gebruikt en ik denk toch dat je iets anders hoort. Ik denk dat wanneer wij even snel zo een lijstje zouden samenstellen puur op gevoel dat we dichter bij de waarheid zitten :P

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Er zijn voor meerdere van deze drugs toch ook nog helemaal geen betrouwbare cijfers bekend voor bijvoorbeeld chronische toxiteit op de lange termijn? Of heb ik het nu helemaal verkeerd?

Bovenaan