Al een aantal keer gemeld, maar kan geen kwaad het nog een te zeggen denk ik.
De cocaine die gesnoven wordt is in zijn meest pure vorm een kristal zout. Je zou het kunnen vergelijken met sneeuwvlokjes.
Natuurlijk is een zak vlokjes moeilijk te transporteren als je die structuur wil behouden. Dus wordt cocaine hcl in blokken geperst. Daar leent het zich ook toe want het is een stof die vocht opneemt en graag klontert.
Vanaf de eerste weging van die blok mag je ervan uitgaan dat er iets toegevoegd wordt om het gewicht te verhogen. In de eerste stappen meestal minimaal.
Maar omwille van zijn structuur (hcl) is coke nooit zuiverder dan 89%. Dus geloof nooit verhalen van mensen die zeggen dat ze 95% pure coke gebruikt hebben. Is gewoon onmogelijk. Ook farmaceutische kwaliteit kan daar niet boven.
Wat farma coke wel uitzonderlijk maakt is dat ze de alkaloïden die de coca bladeren ook vrijgeven bij het productieproces (meestal) eruit gehaald worden. Althans uit de farma cocaïne die ik gezien heb en ook uit de laboanalyse die beschikbaar was.
Maar bijna iedere stap die "straatcoke" maakt zal vergezeld worden van een toevoeging van een versnijmiddel.
De dealer doet dat ook nog eens, de ene al meer dan de andere, en neemt zich soms nog de moeite om opnieuw een blok te persen.
Zo'n pers vindt je op ebay voor de prijs van enkele gr. Coke.
Wat ik wel merk is dat vele dealers gewoon wat brokjes in zakjes doen en er supermix bijknallen om op het gewenste gewicht te komen. Zo ver is het gekomen. Dus op dat vlak is de "snuif" variant meestal minderwaardig dan de blok.
Maar in 90% van de gevallen: laat je niks wijsmaken dat cocaine "recht van het blok" zuiverder is dan gruis in een zakje. Is niks van waar.
En die "fishscale" is nog zo'n legende.
Omdat zuivere cocaine hcl een zout is met kristalstructuur glinstert het wat.
Dus wat doen de dealers, persen tot blok en wat haarlak of vernis op spuiten zodat het lijkt of de kristallen glinsteren.
Als je de coke goed kan malen met bv. een gladde porseleinen mortier (gebruik aub geen uit de woonwinkel uit ongepolijst marmer) dan kan je die echte kristallen wel een terug vinden.
Bovendien je versneden coke terug herkristaliseren, maar dat is een heel gedoe.