Coke verslaving

Natural_Mystic

Belezen gebruiker
Laat ik even vooropstellen dat ik nog nieuw ben in het coke wereldje, maar dat ik nu al op enkele problemen stuit. Vrienden van me doen moeilijk, en zeggen dat ik verslaafd raak. Hierdoor ga ik automatisch liegen tegen hen over mijn gebruik. (Ook al doe ik het pas sinds 2 weken en heb ik het sindsdien 4 dagen (en dan vaak ook nog de volgende dag, want op coke kan je wel even doorgaan) gedaan; gemiddeld 6 á 7 lijntjes per avond). Ze zeggen dat ik nu al achterdochtig en egoïstisch word simpelweg omdat ik mijn kleine voorraadje wil beschermen. Dit is toch redelijk normaal lijkt me? Ik word er gewoon af en toe gespannen van, bij het idee dat andere mensen mijn shit op willen snuiven...dan word ik inderdaad bezitterig ja. Ook kreeg ik het commentaar dat ik als een verslaafde overkom doordat ik gisteravond in mijn eentje ben gaan snuiven. Een vriend van mij (een voormalige speed-verslaafde) zei toen dat het op deze manier al de verkeerde kant op ging. Wat denken jullie? Moet ik maar een tijdje stoppen met het gebruik? Ik moet er wel even bij melden dat ik van mezelf weet dat ik wat psychische probleempjes heb, en dat dat een eventuele verslaving zou kunnen versnellen. Ik wil natuurlijk niet verslaafd raken...maar op de één of andere manier heb ik van kinds af aan een enorme fascinatie voor drugs gehad. In het geval jullie me zouden adviseren een tijdje te stoppen, hoe lang zou dat dan moeten zijn? Ik heb nog wat liggen, en ik wil dat dus écht niet door de plee spoelen...al dringen vrienden er wel op aan. Maar het is nogal een nare gedachte dat je wat in huis hebt en je 'kunt' het niet gebruiken. Pfff, ik vind het moeilijk. Ik heb trouwens wel mijn eerste avondje coke 2,5 gram door mijn neus gejast...dat lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor verstandig gebruik...maar ik wist niet beter en ging gewoon met de die hard addict meesnuiven.

MetaalKonijn

Badass junkie
't Lijkt me een verstandige zaak dat je een tijdje moet stoppen, maar als je zelf al niet weet hoe lang, en het je uberhaupt al niet nodig lijkt, dan steven je wellicht wel op een verslaving af ja.

Bayda

Experimenterende gebruiker
ik denk persoonlijk dat je vrienden wel overdrijven maar ze proberen je alleen te beschermen :rockband:,en gelijk hebben ze

acidboy

Badass junkie
Ik heb het zelf helemaal niet vaak gedaan, vind het eigenlijk ook niet echt verslavend, maar daarvoor heb ik het niet vaak genoeg achter elkaar gedaan denk ik. (elke keer een half jaar pauze ofzo, na een halve of hele gram..)
Als ik jou zo hoor zou ik er zeker mee oppassen. in je eentje snuiven.. niet willen dat anderen je shit opsnuiven..(ik snap het wel hoor) laat ze anders gewoon betalen en maak je er een vette 'laatste' avond van met zn allen.
En daarna gewoon ff een paar maandjes niet doen. Je zit nu nog in de fase dat dat niet echt problemen zou op moeten leveren denk ik.
Je geeft zelf al aan dat het niet zo verstandig is om te veel drugs (welke dan ook) te gebruiken, met psychische probleempjes.. Heb ik zelf ook last van gehad. Met blowen dan, ietsjes 'minder erg' dan coke... but still.
Je komt over als een slim persoon, dus ik hoop dat je het verstandige zal doen.

st an

Bewuste gebruiker
Ik zou er maar even mee stoppen als ik jou was. Of het is allemaal naar de kloten! : )

Weednator

Bewuste gebruiker
Bewijs dat je niet verslaafd bent. Hou de coke thuis bij en zorgt dat je ervan af kunt blijven , ook al is de verleiding groot .

yellowmoon

Bewuste gebruiker
volgens mij ben je al verslaafd sorry maat

hoe eerder je begint met stoppen des te makkelijker het zal gaan dus elke lijntje zul je alleen maar erger worden

Sorry

Newbie
Ik woon samen met zware coke-verslaafden, TomTom kennen ze hier wel... dat is een room-mate van me, tenminste, was... je doet het pas 2 weken, kap met die troep nu het nog niet te lastig is, It gets harder and harder along the way...

yogivrouw

Newbie
Hallo,
Ik herken je probleem, alleen heb ik geen psychisch probleem erbij. Ik gebruik ook sinds korte tijd af en toe coke en merk dat het veel met me doet. Maar mensen in mijn omgeving zijn inderdaad bang dat het uit de hand loopt. Ik denk echter dat je het zelf het beste weet. Hun ervaringen zijn niet de jouwe. Als je goed naar jezelf kijkt weet je wel of het voor jou gevaarlijk is en ik denk eerlijk gezegd van wel omdat je hier om hulp vraagt. Ik weet voor mezelf dat ik niet verslaafd raak, als het er is moet het op, is het er niet dan is het er niet. Voelt het voor jou minder ongedwongen dan zou ik er nu mee stoppen voor het te laat is.
Succes!

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Dat je niet wilt dat je maten het opsnuiven lijkt me wel logisch aangezien het toch duur spul is. Dus doe anders wat acidboy al zei, laat ze wat meebetalen, maak er een laatste vette avond van met zn allen en spreek dan voor jezelf af dat je het een week of 6 niet doet en dan weer eens een keer iets haalt. Doe het gewoon zowieso nooit doordeweeks en alleen eens in de maand in het weekend ofzo. (en houdt je daar ook aan)

Als je echt sterk in je schoenen staat kun je de sos gewoon thuis bewaren zonder het te gebruiken, lukt mij ook prima. Heb thuis van alles liggen, maar gebruik het nooit doordeweeks en ook niet vaker dan 1 keer in de maand.

DjTrips

Bewuste gebruiker
zoek een alternatieve drugs om zo af te bouwen, coke is nogal verslavend, en wat jij beschrijft zijn al redelijke symptonen voor op zo'n korte tijd...

L

Lid 3601

Gast
Gewoon een tijdje niet gebruiken... Na mijn eerste paar keren kon ik de weken erna aan niets anders dan coke denken. Maar toen heb ik het een tijd niet gedaan en had ik er geen behoefte meer aan. Het is inmiddels ook al meer dan 2 maanden geleden dat ik nog eens coke heb gedaan en ik heb geen cravings ofzo.

acidboy

Badass junkie
DonnieDark0 zei:
Dus doe anders wat acidboy al zei, laat ze wat meebetalen, maak er een laatste vette avond van met zn allen en spreek dan voor jezelf af dat je het een week of 6 niet doet en dan weer eens een keer iets haalt.

Okee, ik was de geldkwestie eventjes vergeten.. :)

Flatliner

Newbie
Volgens mij hangt het er vanf wat je er erg aan vind...

1. Vind je het erg omdat je zelf dan minder hebt
2. Vind je het erg omdat je het gevoel hebt dat ze van je profiteren

Is het antwoord 1 dan zou ik er mee stoppen je bent je aan het begeven op een hellend vlak. Is het antwoord 2 dan moet je die paupers mee laten betalen. 1 tip, hou je gebruik goed in de gaten....coke is een sniper.

Flatliner

Newbie
Klinkt niet goed, ik zou er mee nokken. Nu is het voor jou nog relatief makkelijk om dat te doen, het is nog geen standaard gewoonte van je. Ook zou ik die hardaddict vriend van je ontlopen, daardoor kom je alleen maar in de verleiding.

El Retro

Wijs gebruiker
Natural_Mystic zei:
Godverdomme, ik zit nu weer aan die shit. Waar ben ik mee bezig?!

Je bent nu al verslaafd. Voorspelt niet veel goed voor de toekomst hoor. IK bedoel maar, na een half jaar ofzo begon ik pas te krijgen wat jij nu hebt, door de weeks gebruiken. Maar dan nog, het heef dan nog eens 3 maanden geduurt eer dat ik het echt regelmatig ging gebruiken.

Je doet het nog niet zo lang, alsjeblieft probeer te stoppen of je gaat jezelf nog een hoop donkere dagen tegemoet.

]-[IG]-[

Experimenterende gebruiker
Dat gaat al goed de verkeerde kant uit, maak de keuze nu het nog kan. Elke keer dat je vanaf nu gebruikt wordt de juiste beslissing moeilijker om te nemen. Je zit er nog maar sinds kort aan, dus even doorzetten en je bent er vanaf.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hoeveel je gebruikt en hoelang zegt me niet zoveel, maar gezien je posts lijkt het mij heel duidelijk. Volgens mij heb je het zelf ook goed door, anders zou je dergelijke posts niet schrijven.
Je hoeft echt niet gelijk helemaal te stoppen, maar kijk of je jezelf onder controle kunt krijgen. Zo niet, dan is de enige mogelijkheid rigoreus stoppen. Het is echt superkut om afhankelijk te zijn van wat of wie dan ook, en zeker als het al je geld opslurpt. Dus denk goed na over waar je mee bezig bent, het is nu zeker nog niet te laat om met een beetje inspanning te stoppen, maar elke dag dat je meer gebruikt wordt 't moeilijker. Stop sowieso een week of twee om te zien of dat lukt.

Natural_Mystic

Belezen gebruiker
Ja, ik ga het sowieso een tijdje maar even niet doen. Vooral als ik alcohol op heb kan ik het niet weerstaan om wat coke te nemen. Ik heb besloten om maar even een tijdje geen coke meer te kopen, en niets meer aan te nemen. Ik weet van mezelf al dat ik verslavingsgevoelig ben en dat het in mijn familie zit dus gezien de omstandigheden maar even stoppen dus.

El Retro

Wijs gebruiker
Natural_Mystic zei:
Ja, ik ga het sowieso een tijdje maar even niet doen. Vooral als ik alcohol op heb kan ik het niet weerstaan om wat coke te nemen. Ik heb besloten om maar even een tijdje geen coke meer te kopen, en niets meer aan te nemen. Ik weet van mezelf al dat ik verslavingsgevoelig ben en dat het in mijn familie zit dus gezien de omstandigheden maar even stoppen dus.

Idem hier, zowel de drang na alcohol en dat verslaving in de familie zit. Minder maar nu het nog kan. Succes!

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Natural_Mystic zei:

Goed idee, Houdt je er ook echt aan he !!!

Bovenaan