Coke vs speed

Pepsi vs coke

• Coke

Stemmen: 13 52,0%
  • Pepsi

Stemmen: 12 48,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .

benzzzy

Badass junkie
Nou mensen vertel maar is waarom een drug die 10×zo duur is en 6× korter werkt en veelen malen minder hard op kan gaan.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Wa wilde da we vertelle? Ieder dier zen plezier...er es een gezegde; kleuren en smaken verschillen voor iedereen.

benzzzy

Badass junkie
Amateurtje zei:
Wa wilde da we vertelle? Ieder dier zen plezier...er es een gezegde; kleuren en smaken verschillen voor iedereen.
Ik neem nix aan van een amateurtje als je wat meer ervaring hebt zeg hed dan nog is

Amateurtje

Wijs gebruiker
Benzoboss zei:
Amateurtje zei:
Ik neem nix aan van een amateurtje als je wat meer ervaring hebt zeg hed dan nog is

:tearsofjoy: okeeey..zal nog eens iets posten als ik de status 'professioneel' heb bereikt! :tearsofjoy:

benzzzy

Badass junkie
Amateurtje zei:
Benzoboss zei:
Amateurtje zei:

:tearsofjoy: okeeey..zal nog eens iets posten als ik de status 'professioneel' heb bereikt! :tearsofjoy:

Ik zou je naam veranderen anders nemen ze je niet serieus

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb nog nooit speed gebruikt en het trekt mij ook niet. Coke heb ik wel een paar keer gebruikt en is wel aardig maar zeker geen favo van mij. Dus mijn stem kan ik niet uitbrengen maar wel mijn mening over coke.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik snap ook niet echt wat mensen nou zo geweldig vinden aan coke, vind het persoonlijk niks bijzonders. Speed daarentegen vind ik wel erg lekker, alleen jammer dat slapen altijd lastig is en ik er een paar dagen een kater van heb.

Maargoed, ieder zo zijn voorkeur natuurlijk. Genoeg vrienden van mij die juist de voorkeur aan coke boven speed geven.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ken (voor zover ik weet :wink: ) niemand in mijn directe omgeving of festival/stap vrienden die speed gebruiken. Coke daar aan tegen wel een paar. Misschien als ik er voordat ik een mega-speedkop had gezien mee in aanraking was gekomen het wel had geprobeerd. Ik was eens op een thuisfeest en daar kwam een stel binnen lopen en die hadden al een hele avond en nacht aan de speed gezeten en die koppen.. Zeker van hem. Kauwen en malen en ogen als schotels. Goed, nou zal dat bij mormaal gebruik misschien niet zo zijn maar ik was er gelijk wel klaar mee :tearsofjoy:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
Je gaat er van mdma sneller lelijk uit zien dan van speed hoor.

Ja? Dat zou best kunnen. Na een xtc feestje moet ik idd niet in de spiegel kijken! Maar zoals ik al zei heb ik verder geen mensen om mij heen die speed gebruiken dus na die ene indruk schrok ik er wel van.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Je moet gewoon niet zo belachelijk veel gebruiken, dan vallen de bijwerkingen in je gezicht ook wel mee.

OT: Speed sowieso. Veel fijner effect. Maar coke vind ik ook wel chill op zijn tijd omdat het wat subtieler is en korter werkt. Dan ben je niet meteen zo naar de klote. Aan speed zit je wel effe een paar uurtjes vast.

simonsnel

Experimenterende gebruiker
Ik kan ze allebei goed waarderen. Ik heb heel wat nachtjes kunnen doorhalen voor mijn studie op pep. Toch gebruik ik het tegenwoordig nauwelijks meer. Ik heb geen zin meer om hele nachten wakker te zijn.

Ik gebruik coke eigenlijk meestal thuis als ik alleen of met iemand aan het chillen ben. Ik kan later dan nog gewoon lekker slapen en ben de volgende dag niet helemaal fucked. Dat het zo duur is vind ik alleen maar goed. Dan blijft het iets speciaals en zit ik niet ieder weekend aan het poeder. Een pep verslaving is niet zo duur.

Wat ik wil zeggen is dat het twee totaal verschillende middelen met een verschillende werking zijn. Alleen omdat ze allebei wit zijn en gesnoven moeten worden, vergelijkt iedereen ze vaak met elkaar.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
simonsnel zei:
Wat ik wil zeggen is dat het twee totaal verschillende middelen met een verschillende werking zijn. Alleen omdat ze allebei wit zijn en gesnoven moeten worden, vergelijkt iedereen ze vaak met elkaar.
Dat is ook wel een beetje kort door de bocht. Met deze redenatie zouden we witte heroïne ook kunnen vergelijken met coke, maar dat vergelijk heb ik nog nooit iemand horen maken. Op die dealer in Amsterdam na dan die witte heroïne als coke verkocht.

Het zijn sowieso allebei stimulerende middelen, die allebei op dezelfde neurotransmitters effect hebben. Beiden blokkeren ze de heropname van die neurotransmitters, waarbij speed ze ook nog vrij geeft. Andere werking? Jazeker. Totaal andere werking? Ook weer niet helemaal.

simonsnel

Experimenterende gebruiker
Psychedelibee zei:
simonsnel zei:
Dat is ook wel een beetje kort door de bocht. Met deze redenatie zouden we witte heroïne ook kunnen vergelijken met coke, maar dat vergelijk heb ik nog nooit iemand horen maken. Op die dealer in Amsterdam na dan die witte heroïne als coke verkocht.

Het zijn sowieso allebei stimulerende middelen, die allebei op dezelfde neurotransmitters effect hebben. Beiden blokkeren ze de heropname van die neurotransmitters, waarbij speed ze ook nog vrij geeft. Andere werking? Jazeker. Totaal andere werking? Ook weer niet helemaal.

Die witte heroïne kende bijna niemand tot vorig jaar. Dit topic gaat over de eeuwige discussie coke vs. Speed. Ik vind je voorbeeld een beetje vreemd, of we begrijpen elkaar niet zo goed.

Over de precieze werking in de hersenen kan je heel goed gelijk hebben. Ik beschik niet over veel kennis op dat gebied. Ik heb het vooral over wat ik zelf ervaar wanneer ik deze drugs gebruik. En dat ervaar ik toch als totaal verschillend.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
simonsnel zei:
Die witte heroïne kende bijna niemand tot vorig jaar. Dit topic gaat over de eeuwige discussie coke vs. Speed. Ik vind je voorbeeld een beetje vreemd, of we begrijpen elkaar niet zo goed.

Over de precieze werking in de hersenen kan je heel goed gelijk hebben. Ik beschik niet over veel kennis op dat gebied. Ik heb het vooral over wat ik zelf ervaar wanneer ik deze drugs gebruik. En dat ervaar ik toch als totaal verschillend.
Ik noemde witte heroine omdat het relatief gezien actueel is, maar er zijn natuurlijk nog gigantisch veel andere witte poeders die gesnoven worden. Dat we het hier over de eeuwige discussie coke vs speed hebben snap ik ook wel, maar jij komt met de redenatie dat ze alleen maar vergeleken worden aangezien ze allebei wit poeder zijn dat gesnoven wordt.

Wat ik wil duidelijk maken met het witte heroine verhaal of een ander willekeurig wit poeder dat gesnoven wordt, is dat coke vs speed niet vergeleken wordt naar mijn idee omdat ze allebei wit poeder zijn en gesnoven worden. Ik denk, maar dat is mijn persoonlijke mening, dat ze vergeleken worden aangezien er behoorlijk veel gelijkenissen tussen coke en speed zijn. Uiteraard kun je ook veel verschillen benoemen, het is maar net welk perspectief je in wilt nemen. Het is een beetje zoals religie, het jodendom, christendom en de islam hebben ontzettend veel gelijkenissen vind ik als niet gelovige, maar vraag iemand van die religies en ze zullen het hoogstwaarschijnlijk enkel over de verschillen hebben. Maakt dat dan dat die religies allemaal totaal verschillend zijn? Kortom het is een kwestie van perspectief of je ze totaal verschillend wilt noemen of enorm gelijkend.

Nou vind ik dus zelf dat coke en speed veel gelijkenissen vertonen, ook hoe ik ze subjectief ervaar. Dat wilt overigens niet zeggen dat ik echt wel verschil merk wanneer ik coke of speed gebruik, zodanig heb ik dus ook mijn voorkeur.

Dat jij ze totaal verschillend ervaart is dus naar mijn idee een kwestie van perspectief. En met dat perspectief is helemaal niks mis, maar er zijn dus ook nog andere perspectieven waardoor ze dus vergeleken worden.

Attimo

Belezen gebruiker
Te lang; niet gelezen:

- Qua effecten: coke wint
- Qua prijs/kwaliteit: speed wint

Maar da's uiteraard eigen mening, iedereen moet zelf maar zijn gedacht opmaken.

Ik heb enkele keren ervaring gehad met speed en mss was het niet zo'n goed spul ofzo maar doe mij maar coke hoor.

Pas op, je hebt gelijk he! Het is pokkeduur en één lijn is zo voorbij terwijl ze speed bijna weggeven en je met twee lijnen een hele avond kan doen als je wil. Maar het feit dat mensen toch en masse voor de coke kiezen zegt toch genoeg?

Van speed word ik gewoon energiek maar na verloop van tijd word ik gewoon "niet moe". Niet speciaal opgepept maar ik word gewoon niet moe. Uiteraard is dat leuk en kan je zuipen en feesten naar believen.

Maar dat euforisch gevoel, de zelfzekerheid, de babbelkicks, had ik niet bij speed. Ik had drie gram en heb dat op enkele maanden opgebruikt en daarna nooit meer de drang gehad om het nog eens te doen.

Maar als we de effecten buiten beschouwing laten en puur naar de prijs/kwaliteit verhouding kijken dan wint speed uiteraard met verre voorsprong. We weten allemaal hoeveel coke kost en zelfs als je het goedkoper kan krijgen kost het nog altijd reteveel en/of krijg je bagger.

Heb trouwens recent een maandje zonder coke gedaan (na maanden van elk weekend en ook in de week beginnen te doen) op aandringen van een vriend en het is gelukt. Heb er zelfs nog een week bijgelapt en dan uiteindelijk op een festival nog eens gedaan. Heerlijk uiteraard maar het went wel weer bijzonder snel. Sindsdien af en toe nog eens gedaan maar dit weekend hou ik het rustig.

MeejheM

Badass junkie
Ik gebruik dagelijks speed. van coke merk ik eigenlijk geen effecten, maar ik gebruik ook nooit veel. Dat vind ik zonde van een ander zijn centen.

Amateurtje

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
Ik gebruik dagelijks speed. van coke merk ik eigenlijk geen effecten, maar ik gebruik ook nooit veel. Dat vind ik zonde van een ander zijn centen.

En sommige hebbe weinig effect van speed..drm dak oek za: alleman es verskillend :)

@benzoboss :grin: :grin: :grin: gedj gelaak gamin :grin: :grin: :grin:

PiraatPanda

Belezen gebruiker
Ik vond speed vroeger wel leuk en handig. Maar m'n lichaam kan er te slecht tegen. Geen behoefte om helft van de week naar de klote te zijn. Dus ik hou t lekker bij coke :) Geeft ook een veel fijnere rush

Bovenaan